Persoonlijk zie ik het nut er niet van omdat toch bijna iedereen ze verkeerd gebruikt, maar als het moet ga ik ze wel dragen

Vermijden van feestjes en uiteten enz lijkt mij veel zinvoller.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Relaxed schreef:imaudy schreef:
Ik niet. Ik ben supervoorzichtig, maar dit vind ik niks.
Waarom niet?
Relaxed schreef:Maar het is toch niet aangetoond dat ze nutteloos zijn? Het is niet aangetoond dat ze 100% werken, dat maakt ze niet meteen nutteloos? Al helpen ze voor de helft (noem maar wat) waarom zou je ze dan niet dragen? Hoe erg kan het zijn?
Bloodymary schreef:Relaxed schreef:Maar het is toch niet aangetoond dat ze nutteloos zijn? Het is niet aangetoond dat ze 100% werken, dat maakt ze niet meteen nutteloos? Al helpen ze voor de helft (noem maar wat) waarom zou je ze dan niet dragen? Hoe erg kan het zijn?
Ik heb ze twee weken geleden in Italië op gehad. Heel af en toe. In het vliegtuig natuurlijk, en een keer in een supermarkt en verder om in restaurants naar de w.c. te gaan en af te rekenen. In het hotel deed ik ze niet op, werd ook niks van gezegd. Maar ik vind ze nutteloos als ik zie hoe mensen er mee omgaan. Inclusief ik zelf. De mijne zitten ook lekker los, dus qua ademen of warm worden heb ik er geen last van. Maar dan zullen ze ook niet werken waar ze voor dienen neem ik aan. En dan doen mensen ze af, hangen ze om hun arm, om ze een uur later op een volgende locatie weer op te doen. En zitten ze bijna bij elkaar op schoot... ze wilden mij ook gewoon een hand geven, echt niet.
Verder heb ik sowieso altijd moeite met gezag en ben ik niet iemand die iets klakkeloos doet omdat het moet, maar gebruik ik graag zelf mijn verstand.
Overigens let ik verder heel goed op in deze tijd hoor.
imaudy schreef:Ik houd mij prima aan de coronaregels en zolang het geen absolute verplichting is ga ik niet met een mondkapje lopen. Dan kun je met 100 argumenten komen waarom wel, nee
Bloodymary schreef:Wat is er onduidelijk aan het argument dat ze niet werken? Dat dat nooit bewezen is? Of heb jij andere resultaten?
Relaxed schreef:imaudy schreef:Ik houd mij prima aan de coronaregels en zolang het geen absolute verplichting is ga ik niet met een mondkapje lopen. Dan kun je met 100 argumenten komen waarom wel, nee
Maar afstand houden en handen wassen is ook een advies.. En ook dat werkt niet 100%. Waarom houd je je dan wel aan het ene en verzet je je tegen het andere? Dat is toch oerstom?
Relaxed schreef:Bloodymary schreef:Wat is er onduidelijk aan het argument dat ze niet werken? Dat dat nooit bewezen is? Of heb jij andere resultaten?
Nee alle landen om ons heen verplichten ze omdat het mooier staatEr zijn onderzoeken zat dat ze bij juist gebruik gewoon werken, misschien niet 100%, maar ze werken wel. Maar omdat jij ziet dat anderen ze niet goed gebruiken werken ze voor jou niet.. Gebruik hem gewoon zelf goed? Stop eens met kijken naar anderen en neem zelf je verantwoordelijkheden?
Jessix schreef:Ik denk wel dat het iets helpt, zo'n mondkapje. Het vangt toch speekseldeeltjes op. Maar ik denk niet dat het alleen het verschil kan maken. Dus niet zo van doe allemaal een mondkapje op en we kunnen het leven weer oppakken als van ouds.
Maar ik zal hem braaf opzetten als het moet.