Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:42

Ik heb straks toch maar een paar kapjes gehaald.
Persoonlijk zie ik het nut er niet van omdat toch bijna iedereen ze verkeerd gebruikt, maar als het moet ga ik ze wel dragen :j

Vermijden van feestjes en uiteten enz lijkt mij veel zinvoller.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:44

imaudy schreef:
Relaxed schreef:
Advies... Heeel benieuwd of mensen er hier dan mee gaan lopen. Zal er morgen van het werk iig een paar meenemen.

Ik niet. Ik ben supervoorzichtig, maar dit vind ik niks.

Geldt voor mij precies hetzelfde.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:45

Relaxed schreef:
karuna schreef:
Dat is winkels, ook hotel en restaurant?

Publieke binnenruimtes.... Wat denk je zelf.

Nou sorry hoor, iets minder fel mag ook wel. -O- Het is een vraag geen beschuldiging.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:46

Relaxed schreef:
imaudy schreef:

Ik niet. Ik ben supervoorzichtig, maar dit vind ik niks.

Waarom niet?

Ik kan niet voor Imaudy spreken, maar voor mij omdat ik ze nutteloos vind. Verder let ik heel goed op hoor. Maar ik vind het stomme dingen en als ik er dan het nut niet van in zie ga ik ze niet opzetten.

lovee

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:48

Ik ben net nog een Pannekoek wezen eten, buiten op terras met vriendin op 1,5 meter afstand. Ik denk dat dat prima af en toe moet kunnen.

imaudy

Ja, dat idee heb ik ook Bloodymary.

Niobe

Bloodymary schreef:
Relaxed schreef:

Waarom niet?

Ik kan niet voor Imaudy spreken, maar voor mij omdat ik ze nutteloos vind. Verder let ik heel goed op hoor. Maar ik vind het stomme dingen en als ik er dan het nut niet van in zie ga ik ze niet opzetten.

Topredenatie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:49

Maar het is toch niet aangetoond dat ze nutteloos zijn? Het is niet aangetoond dat ze 100% werken, dat maakt ze niet meteen nutteloos? Al helpen ze voor de helft (noem maar wat) waarom zou je ze dan niet dragen? Hoe erg kan het zijn?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:50

Je vindt ze nutteloos omdat je ze stom vindt? Ze raden het niet voor niets aan, in andere landen zijn ze zelfs al een half jaar lang verplicht.
Dat zou toch iets zwaarder moeten wegen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:51

Bij mij op het werk lopen ze er al een half jaar de hele dag mee en we hebben nog geen corona in de fabriek gehad (en dat is bij heel veel vleesverwerkende bedrijven wel anders geweest :+ )

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:53

Relaxed schreef:
Maar het is toch niet aangetoond dat ze nutteloos zijn? Het is niet aangetoond dat ze 100% werken, dat maakt ze niet meteen nutteloos? Al helpen ze voor de helft (noem maar wat) waarom zou je ze dan niet dragen? Hoe erg kan het zijn?

Ik heb ze twee weken geleden in Italië op gehad. Heel af en toe. In het vliegtuig natuurlijk, en een keer in een supermarkt en verder om in restaurants naar de w.c. te gaan en af te rekenen. In het hotel deed ik ze niet op, werd ook niks van gezegd. Maar ik vind ze nutteloos als ik zie hoe mensen er mee omgaan. Inclusief ik zelf. De mijne zitten ook lekker los, dus qua ademen of warm worden heb ik er geen last van. Maar dan zullen ze ook niet werken waar ze voor dienen neem ik aan. En dan doen mensen ze af, hangen ze om hun arm, om ze een uur later op een volgende locatie weer op te doen. En zitten ze bijna bij elkaar op schoot... ze wilden mij ook gewoon een hand geven, echt niet.

Verder heb ik sowieso altijd moeite met gezag en ben ik niet iemand die iets klakkeloos doet omdat het moet, maar gebruik ik graag zelf mijn verstand.
Overigens let ik verder heel goed op in deze tijd hoor.
Laatst bijgewerkt door Bloodymary op 30-09-20 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:54

Sintara schreef:
Je vindt ze nutteloos omdat je ze stom vindt? Ze raden het niet voor niets aan, in andere landen zijn ze zelfs al een half jaar lang verplicht.

Nee, je leest niet goed. Ik vind ze stom én nutteloos.

Jessix

Ik denk wel dat het iets helpt, zo'n mondkapje. Het vangt toch speekseldeeltjes op. Maar ik denk niet dat het alleen het verschil kan maken. Dus niet zo van doe allemaal een mondkapje op en we kunnen het leven weer oppakken als van ouds.

Maar ik zal hem braaf opzetten als het moet.

Bloodymary

Sintara schreef:

Nou, kijk maar naar de resultaten in Frankrijk en Spanje, ze werken echt top!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:55

Ik houd mij prima aan de coronaregels en zolang het geen absolute verplichting is ga ik niet met een mondkapje lopen. Dan kun je met 100 argumenten komen waarom wel, nee :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:55

Bloodymary schreef:
Relaxed schreef:

Ik heb ze twee weken geleden in Italië op gehad. Heel af en toe. In het vliegtuig natuurlijk, en een keer in een supermarkt en verder om in restaurants naar de w.c. te gaan en af te rekenen. In het hotel deed ik ze niet op, werd ook niks van gezegd. Maar ik vind ze nutteloos als ik zie hoe mensen er mee omgaan. Inclusief ik zelf. De mijne zitten ook lekker los, dus qua ademen of warm worden heb ik er geen last van. Maar dan zullen ze ook niet werken waar ze voor dienen neem ik aan. En dan doen mensen ze af, hangen ze om hun arm, om ze een uur later op een volgende locatie weer op te doen. En zitten ze bijna bij elkaar op schoot... ze wilden mij ook gewoon een hand geven, echt niet.

Verder heb ik sowieso altijd moeite met gezag en ben ik niet iemand die iets klakkeloos doet omdat het moet, maar gebruik ik graag zelf mijn verstand.
Overigens let ik verder heel goed op in deze tijd hoor.

Nee duidelijk, echt heel begrijpelijke argumenten..... :')

:n

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:56

Wat is er onduidelijk aan het argument dat ze niet werken? Dat dat nooit bewezen is? Of heb jij andere resultaten?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:57

Relaxed schreef:
karuna schreef:
Dat is winkels, ook hotel en restaurant?

Publieke binnenruimtes.... Wat denk je zelf.

Ik vind dat geen domme vraag hoor. Ik vraag het me ook af namelijk :o. Dis van mij zijn nu al binnen gekomen. Precies op tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 16:57

imaudy schreef:
Ik houd mij prima aan de coronaregels en zolang het geen absolute verplichting is ga ik niet met een mondkapje lopen. Dan kun je met 100 argumenten komen waarom wel, nee :+

Maar afstand houden en handen wassen is ook een advies.. En ook dat werkt niet 100%. Waarom houd je je dan wel aan het ene en verzet je je tegen het andere? Dat is toch oerstom?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:00

Bloodymary schreef:
Wat is er onduidelijk aan het argument dat ze niet werken? Dat dat nooit bewezen is? Of heb jij andere resultaten?

Nee alle landen om ons heen verplichten ze omdat het mooier staat :roll: Er zijn onderzoeken zat dat ze bij juist gebruik gewoon werken, misschien niet 100%, maar ze werken wel. Maar omdat jij ziet dat anderen ze niet goed gebruiken werken ze voor jou niet.. Gebruik hem gewoon zelf goed? Stop eens met kijken naar anderen en neem zelf je verantwoordelijkheden?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:01

Relaxed schreef:
imaudy schreef:

Maar afstand houden en handen wassen is ook een advies.. En ook dat werkt niet 100%. Waarom houd je je dan wel aan het ene en verzet je je tegen het andere? Dat is toch oerstom?

Niet 100 %, maar wel veel beter dan mondkapjes. Ik ben natuurlijk geen wetenschapper, maar denk echt dat vooral afstand houden heel goed werkt. En handen wassen ook, maar dat deed ik eigenlijk altijd al ook voor Corona veel, zeker als ik handen had geschud.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

En ik was ook tegen mondkapjes. Maar als het een landelijke lockdown kan voorkomen wil ik er best 1 op doen. Degene die ik gekocht heb zitten best comfortabel.

Bloodymary

Relaxed schreef:
Bloodymary schreef:

Nee alle landen om ons heen verplichten ze omdat het mooier staat :roll: Er zijn onderzoeken zat dat ze bij juist gebruik gewoon werken, misschien niet 100%, maar ze werken wel. Maar omdat jij ziet dat anderen ze niet goed gebruiken werken ze voor jou niet.. Gebruik hem gewoon zelf goed? Stop eens met kijken naar anderen en neem zelf je verantwoordelijkheden?

Maar jij loopt dus al maanden met een perfect mondkapje op begrijp ik? Of in ieder geval vanaf vandaag dan?

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:02

Jessix schreef:
Ik denk wel dat het iets helpt, zo'n mondkapje. Het vangt toch speekseldeeltjes op. Maar ik denk niet dat het alleen het verschil kan maken. Dus niet zo van doe allemaal een mondkapje op en we kunnen het leven weer oppakken als van ouds.

Maar ik zal hem braaf opzetten als het moet.

Dat denk ik ook.
Als iedereen ze draagt, worden deeltjes toch 2 keer op gevangen voor iemand ze kan in ademen. Het zal vast iets helpen om snel weer te kunnen versoepelen

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:02

Mondkapjes werken om speeksel en snot dichter bij jezelf te houden. Zolang je dus van het kapje van een ander afblijft helpt het al.

Als je daarbij ook nog eens wat afstand houdt van andere mensen en regelmatig je handen wast schiet het meer op.
Als je secuur bent met je eigen mondkapje goed opzetten, niet aan de buitenkant aanraken, regelmatig vervangt etc beschermt het jezelf ook nog eens een beetje