Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 17:14

https://www.nu.nl/coronavirus/6049381/k ... -juni.html

_/-\o_
Ben hier zo super blij mee, Eindelijk :D
Voor mensen afvroegen waar ik woon, ik woon in Groningen.

Als verhalen om mij heen hoor is eigenlijk het virus zo beetje overal tegelijk het land binnen gekomen. Ik ken hier wel wat mensen die waarschijnlijk Corona hebben gehad. Echter heeft hier bij zo beetje iedereen het geuit tot maximaal licht griepje.
Zelf geloof ik niet zo in 1,5 maatschappij. Waar ik zelf in geloof is dat juist heel belangrijk is om goed voor je weerstand te zorgen.
Alcohol, slecht slapen, ongezond eten, stress en lucht vervuiling is funest voor je gezondheid.

Bijzonder dat alleen in Brabant de uitbraak zo groot was geworden en dat daar zo heftig blijft ondanks 1,5 meter afstand.

Tuurlijk vind ik het heel sneu voor de mensen en hoop ik dat hier wat aan kan worden gedaan. Vooral het stoken op houten / pelletes ben ik heel veel tegen. De gemiddelde leeftijd van de mensen is juist omhoog gegaan doordat lucht kwaliteit zo veel beter is dan 100 jaar terug. Echter gaan we nu weet terug in de tijd door het stoken op hout te stimuleren. Ik vindt dit echt verschrikkelijk.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 17:17

Sicayes schreef:
bijv vanuit bedrijven een regeling komt voor nu dat je om en om werkt. x aantal dagen per week of halve dagen afgewisseld met een andere groep collegas..

Ik werk in ziekenhuis en doordat Corona gebeuren mee valt zijn we al een week geleden afgestapt van om de week werken.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 17:17

Ik hoop toch ook dat ergens in de nabije toekomst en zwemlessen weer door kunnen. Vind het toch wel fijn als de kinderen weer verder kunnen leren zwemmen. En dan maar zonder alle ouders langs de kant.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 17:18

Op rtlnieuws nu.

Vanaf 11 mei groepen van 10 personen op straat toegestaan op 1.5 meter. Horeca gedeeltelijk open. Uitgebreid op rtlnieuws.nl

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 17:24

Popstra schreef:
Over werken op kantoor gesproken, ik heb eens gezien dat het werken in een kantoortuin ipv een eigen ruimte best veel stress oplevert. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe mensen die daar gevoelig voor zijn nu het thuis werken ervaren en of er minder burn-outs zijn.

Ik heb in 2010 een gesprongen aneurysma gehad.

Ik was gewend om veel thuis te werken. Ik had op Kantoor een eigen kamer met 2 en heel soms 3 personen. Ook konden de ramen open.
Sinds anderhalf jaar door een fusie heb ik veel langere reistijd. Mijn vorige manager heeft gelukkig nog een parkeerplaats voor me kunnen regelen, omdat OV (bij drukte) te belastend is.
Ik zit sinds de fusie in een grote kantoortuin. Eerst met 30 collega's, maar na een interne verhuizing met 12 collega's. Ramen kunnen niet open en het aircosysteem gaat soms keihaŕd brommen, 2 tot 3 uur achter elkaar.
Maar die drukte in de beginmaanden in de kantoortuin zorgde voor evenwichtsklachten, vermoeidheid, slaapproblemen en vooral huilen. Dat krijg ik door overprikkeling als gevolg van de hersenbloeding. Ik heb wel het meest rustige bureau gekregen, helemaal achterin de hoek.
1 dag per week nu ga ik een dagdeel naar kantoor.
Mijn "oplossing" was om meerdere keren per dag lang naar de toilet te gaan om dan even in een rustige omgeving even te bokken of appen.
Dus ik ben zo blij met thuiswerken, ik hoop dat dit voor mij nog lang mag duren.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 17:27

Electra63 schreef:
Popstra schreef:
Over werken op kantoor gesproken, ik heb eens gezien dat het werken in een kantoortuin ipv een eigen ruimte best veel stress oplevert. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe mensen die daar gevoelig voor zijn nu het thuis werken ervaren en of er minder burn-outs zijn.

Ik was gewend om veel thuis te werken. Ik had op Kantoor een eigen kamer met 2 en heel soms 3 personen. Ook konden de ramen open.
Sinds anderhalf jaar door een fusie heb ik veel langere reistijd. Mijn vorige manager heeft gelukkig nog een parkeerplaats voor me kunnen regelen, omdat OV (bij drukte) te belastend is.
Ik zit sinds de fusie in een grote kantoortuin. Eerst met 30 collega's, maar na een interne verhuizing met 12 collega's. Ramen kunnen niet open en het aircosysteem gaat soms keihaŕd brommen, 2 tot 3 uur achter elkaar.
Maar die drukte in de beginmaanden in de kantoortuin zorgde voor evenwichtsklachten, vermoeidheid, slaapproblemen en vooral huilen. Dat krijg ik door overprikkeling als gevolg van de hersenbloeding. Ik heb wel het meest rustige bureau gekregen, helemaal achterin de hoek.
Mijn "oplossing" was om meerdere keren per dag lang naar de toilet te gaan om dan even in een rustige omgeving even te bokken of appen.
Dus ik ben zo blij met thuiswerken, ik hoop dat dit voor mij nog lang mag duren.

Kun je niet gewoon volledig gaan thuiswerken dan na corona? Met bijv. slechts 1 dag(deel) per week op kantoor om even bij te praten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 17:41

@Elnienjo,
Dat heb ik al gevraagd :D. Ik heb ook alle faciliteiten thuis, om alles te kunnen doen.
Maar de fusie verliep niet soepel voor mijn afdeling. Al mijn managers en directe collega's zijn weg.
Ik ben al 1 uur per dag minder gaan werken ivm reistijd.
Maar ze doen erg moeilijk, helaas.

Maar dit is off-topic.
Maar ik ben dus heel blij met thuiswerken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 17:51

Blussem schreef:

_/-\o_

Als verhalen om mij heen hoor is eigenlijk het virus zo beetje overal tegelijk het land binnen gekomen. Ik ken hier wel wat mensen die waarschijnlijk Corona hebben gehad. Echter heeft hier bij zo beetje iedereen het geuit tot maximaal licht griepje.
Zelf geloof ik niet zo in 1,5 maatschappij. Waar ik zelf in geloof is dat juist heel belangrijk is om goed voor je weerstand te zorgen.
Alcohol, slecht slapen, ongezond eten, stress en lucht vervuiling is funest voor je gezondheid.

Bijzonder dat alleen in Brabant de uitbraak zo groot was geworden en dat daar zo heftig blijft ondanks 1,5 meter afstand.

Tuurlijk vind ik het heel sneu voor de mensen en hoop ik dat hier wat aan kan worden gedaan. Vooral het stoken op houten / pelletes ben ik heel veel tegen. De gemiddelde leeftijd van de mensen is juist omhoog gegaan doordat lucht kwaliteit zo veel beter is dan 100 jaar terug. Echter gaan we nu weet terug in de tijd door het stoken op hout te stimuleren. Ik vindt dit echt verschrikkelijk.

Wat heeft het stoken van hout hier mee van doen?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 18:01

Meid toch, wat een heftig verhaal. Gesprongen aneurysma is niet niks. Wat een heftig verhaal!! Hopelijk mag je veel thuis werken.

Electra63 schreef:
Popstra schreef:

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 18:08

Dank je Pien,
Ik heb veel geluk gehad, ik heb er weinig beperkingen aan overgehouden, behalve de overprikkeling/vermoeidheid.

NU heb ik weer hoge bloeddruk en allergische asma? Dus ik behoor tot de risicogroepen. Maar ik voel me goed.
Leve het thuiswerken *\o/*

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 18:09

MarcoBorsato schreef:
Blussem schreef:

_/-\o_

Wat heeft het stoken van hout hier mee van doen?

Geen idee van de zuidelijkere provincies. Maar hier in het Noorden Friesland landelijk gebied is het stoken in de vuurton niet minder geworden ook niet meer. Wij verstoken ook afvalhout, tuinafval. Maar wel schoon afval.

Het verstoken van behandeld hout en andere rotzooi moet je gewoon niet doen natuurlijk.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 18:13

Jeetje Electra, wat een verhaal zeg. Snap helemaal dat jij liever thuis werkt. Is er geen kansje dat je zoiets mag blijven doen?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 18:15

Kinke schreef:
Jeetje Electra, wat een verhaal zeg. Snap helemaal dat jij liever thuis werkt. Is er geen kansje dat je zoiets mag blijven doen?

Dank je.
Ik ben bezig met een interne sollicitatie. Dus ik wacht het voorlopig af.

Gaan jullie kijken naar de persconferentie?
Er is al van alles uitgelekt, maar ik ben benieuwd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 18:17

Hoef het niet meer te zien... thuiswerken tot 1 september of 1 januari

ontherun

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 18:23

Hoe laat is de persconferentie? 19:00uur? RTL nieuws bracht het alsof die al geweest was :roll:

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 18:25

ontherun schreef:
Hoe laat is de persconferentie? 19:00uur? RTL nieuws bracht het alsof die al geweest was :roll:

Idd 7 uur

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 18:26

Electra63 schreef:
@Elnienjo,
Dat heb ik al gevraagd :D. Ik heb ook alle faciliteiten thuis, om alles te kunnen doen.
Maar de fusie verliep niet soepel voor mijn afdeling. Al mijn managers en directe collega's zijn weg.
Ik ben al 1 uur per dag minder gaan werken ivm reistijd.
Maar ze doen erg moeilijk, helaas.

Maar dit is off-topic.
Maar ik ben dus heel blij met thuiswerken.

Is de bedrijfsarts er nog bij betrokken? Misschien kun je een gesprek aangaan, wie weet krijg je een medische indicatie? Dan heb je ook wat zwart op wit voor je manager.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 18:27

Destination schreef:
SandravdB schreef:
Revalidatiecentrum waar ik jaren terug zat heeft helaas geen zwembad en huisarts kon momenteel ook niets behalve nieuw soort pijnstiller voor schrijven.

En je reumatoloog? Die lijkt me toch je aanspreekpunt.

Heb die wel geteld twee keer gezien in mijn leven, voor wat onderzoeken en om de diagnose te horen en leer er maar mee leven.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 18:58

Citaat:
Gaan jullie kijken naar de persconferentie?
Er is al van alles uitgelekt, maar ik ben benieuwd.

Yep. Het is toch altijd anders.

Citaat:
Heb die wel geteld twee keer gezien in mijn leven, voor wat onderzoeken en om de diagnose te horen en leer er maar mee leven.
manlief ziet zijn reumatologe 2x per jaar, hij moet voor de afspraken bloed geprikt hebben. In tijden van corona zoals nu, belt ze morgen na bloeduitslagen gezien te hebben. Er mee leren leven is er niet bij. Ze onderzoekt zelf elke keer, stelt vragen, stelt medicatie bij en mijn man is enorm opgekn apt!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 19:03

Ik ben ook de persconferentie aan het bekijken! ik ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 19:08

Als ik een mondkapje moet, wil ik er eentje met corona-virus-print. O:)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 19:09

Mooie berichten over het opschalen van de test capaciteit! Het wordt weer heel helder en duidelijk uitgelegd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 19:10

Berdien schreef:
Mooie berichten over het opschalen van de test capaciteit! Het wordt weer heel helder en duidelijk uitgelegd.

Iets wat men elke week beloofd toch...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 19:15

Weet iemand hoe ik aan 1 a 2 goede mondkapjes kan komen? Een vriendin gaf aan dat ik op kraambezoek mag komen maar ik dacht misschien wel goed om dan wel een mondkapje op te doen. Ik ben verder anti mondkapjes maar ja die kleine uk wil je absoluut niet mogelijk besmetten.

Ik kom nagenoeg nergens en wil graag voooordat ik weer aan het werk moet op bezoek gaan ivm het risico dan weer groter is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 19:21

Een aantal dingen zijn wel hoopgevend: meer aandacht voor traceren en testen, en indammen en stoppen. Nu nog wel heel hard werken om de woorden ook daden te laten worden, maar toch, hoopvol.

En het is duidelijk en met voldoende voorbehoud, er worden geen verwachtingen gecreeerd dat de data ook echt hard zijn. Gelukkig.