Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Destination schreef:Sheran schreef:Even op de filosofische tour verder: als je per se uit je dagelijkse ritme wil, dan zit er iets mis in je dagelijkse ritme.
Ik zeg niet dat ik op het niveau van Seneca ben hoor, ik klim ook tegen de muren op hier thuis
Vertel dat maar aan mijn scriptiebegeleider en de werkgever van mijn vriend.
Sheran schreef:Waarom, wat is daar dan mee? Jouw keus om een scriptie te doen, je vriends keuze om het werk te doen dat hij doet. Keuze van beide om je geest erdoor te laten beïnvloeden.
Maar nu lijkt het alsof ik kritiek op jou geef (zo bedoel ik het niet want ik snap het maar al te goed) maar ik trek Seneca hier even door
Destination schreef:Sheran schreef:Waarom, wat is daar dan mee? Jouw keus om een scriptie te doen, je vriends keuze om het werk te doen dat hij doet. Keuze van beide om je geest erdoor te laten beïnvloeden.
Maar nu lijkt het alsof ik kritiek op jou geef (zo bedoel ik het niet want ik snap het maar al te goed) maar ik trek Seneca hier even door
Sorry dat ik een studie doe en graag wil ontspannenEn sorry dat mijn vriend weinig inbreng heeft in zijn werk en niet zomaar ontslag kan nemen. Sorry dat hij van 7:00 tot 18:00 en soms nog langer moet werken. Sorry dat ik naar het buitenland ben verhuisd en hier weinig contacten heb vanwege Corona. Zal ik maar stoppen met mijn opleiding, mijn relatie verbreken en weer bij mijn ouders in Nederland gaan wonen?
Ik snap ook niet zo goed wat je nu met Seneca wil? Wil je slim klinken?
Sheran schreef:Daar ga ik even niet meer op in, doe niet zo overdreven... o wacht, toch wel. Nee ik heb Seneca niet nodig om slim te klinken. Ik vind alleen dat hij wel een punt heeft, daarom ga ik erop door. Al dat 'ik heb recht op dit en dat'... ik vind het gewoon onzin. Mensen HOEVEN niet op vakantie.
Dus, om even slim te klinken, in jouw woorden: het was een autoriteitsargument.
Pandora2 schreef:![]()
![]()
Hou er wel rekening mee dat je als toerist in Normandië in bepaalde streken in zowat elk restaurant geweigerd kan worden.
Bron: mijn kennis die in Normandië woont![]()
Maar misschien gaan jullie niet uit eten, dus dan is het niet van toepassing natuurlijk
Sheran schreef:Booooo schreef:
Omdat het daar dus inderdaad mis gaat
Wat gaat er mis?
Sheran schreef:Volgens mij lees je mijn berichten als rechtstreekse aanvallen op jou. Niet doen. Ik was gewoon in discussie
Destination schreef:Sheran schreef:Volgens mij lees je mijn berichten als rechtstreekse aanvallen op jou. Niet doen. Ik was gewoon in discussie
Sorry dat ik het als een persoonlijke aanval lees als je letterlijk schrijft 'jouw keus om een scriptie te doen, je vrienden keuze om het werk te doen dat hij doet. Keuze van beide om je geest erdoor te laten beïnvloeden." Hoe moet ik dit als een algemene discussie lezen en niet als een rechtstreekse aanval?
Destination schreef:Sheran schreef:Volgens mij lees je mijn berichten als rechtstreekse aanvallen op jou. Niet doen. Ik was gewoon in discussie
Sorry dat ik het als een persoonlijke aanval lees als je letterlijk schrijft 'jouw keus om een scriptie te doen, je vrienden keuze om het werk te doen dat hij doet. Keuze van beide om je geest erdoor te laten beïnvloeden." Hoe moet ik dit als een algemene discussie lezen en niet als een rechtstreekse aanval?
SinneJ schreef:Destination schreef:
Het was een voorbeeld om uit te drukken dat jij niet ongelukkig naar vakanties toe hoeft te leven en dat je bepaalde zaken kan veranderen als je er zoveel stress van krijgt. Dat zijn natuurlijk helemaal jouw keuzes, maar veel mensen leven van vakantie naar vakantie en ervaren daarom deze crisis als vreselijk, maar dan zit er vaak al iets fundamenteel mis in je eigen work-life balance. En daar zou je iets anders aan kunnen doen dan vakanties per se toch plannen deze zomer.
Ik snap het voorbeeld, het was niet persoonlijk bedoeld, maar eerder filosofisch. Of zo lees ik het toch.
Veraaaaah schreef:Pandora2 schreef:![]()
![]()
Hou er wel rekening mee dat je als toerist in Normandië in bepaalde streken in zowat elk restaurant geweigerd kan worden.
Bron: mijn kennis die in Normandië woont![]()
Maar misschien gaan jullie niet uit eten, dus dan is het niet van toepassing natuurlijk
Geen idee of het quoten goed is gegaan. Maar wij zijn momenteel in Normandië en mogen gewoon overal naar binnen voor eten en drinken. Ons is nog niks gevraagd. Er is hier vrij weinig van te merken, behalve de verplichte mondkapjes in gesloten ruimte.
Karin schreef:Wie bedoel je met 'men', Jolliegirl?
Overheden bepalen wat noodzakelijke reizen zijn.Maar in de praktijk lijken individuen dat toch vooral zelf te bepalen.
Lielle schreef:heel simpel samen gevat.
Overheden bepalen codes, gebaseerd op het risico om besmet te worden in een specifiek gebied. Voor een noodzakelijke reis is een hoger risiconiveau acceptabel dan voor een niet-noodzakelijke reis.
Karin schreef:Wie bedoel je met 'men', Jolliegirl?
Overheden bepalen wat noodzakelijke reizen zijn. Maar in de praktijk lijken individuen dat toch vooral zelf te bepalen.
https://www.nederlandwereldwijd.nl/docu ... isadviezen schreef:Oranje: alleen noodzakelijke reizen
Door ernstige veiligheidsrisico's in dit land of gebied kunnen voor reizigers gevaarlijke situaties ontstaan. Het ministerie van Buitenlandse Zaken adviseert u alleen naar dit gebied te reizen als dat echt noodzakelijk is. Vakantiereizen zijn niet noodzakelijk. Wanneer u besluit toch af te reizen, bereid u dan zeer goed voor.
Citaat:Reisadviezen niet bindend
De zorgvuldigheid waarmee het ministerie de reisadviezen maakt, vergt soms veel tijd. Hierdoor kan het voorkomen dat actualiteiten in de media wel worden gemeld, maar dat u deze nog niet terugvindt in het reisadvies.
De reisadviezen zijn niet bindend. Het blijft de verantwoordelijkheid van uzelf en van de reisorganisatie om een reis wel of niet te laten doorgaan. Neem contact op met uw reisbureau of reisverzekeraar voor vragen hierover.