Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 14:27

Dat herken ik zeker. Maar als ik mijn oorspronkelijke plan (Tajikistan Pamir highway) vergelijk met wat ik nu hoop te gaan doen (kamperen in Denemarken) en waar ik denk dat het op gaat uitdraaien (paar minibreaks in NL) word ik eigenlijk niet blij, maar we gaan er gewoon het beste van maken, het is niet anders.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 14:30

Destination schreef:
Sheran schreef:
Even op de filosofische tour verder: als je per se uit je dagelijkse ritme wil, dan zit er iets mis in je dagelijkse ritme.
Ik zeg niet dat ik op het niveau van Seneca ben hoor, ik klim ook tegen de muren op hier thuis _O-

Vertel dat maar aan mijn scriptiebegeleider en de werkgever van mijn vriend.

Waarom, wat is daar dan mee? Jouw keus om een scriptie te doen, je vriends keuze om het werk te doen dat hij doet. Keuze van beide om je geest erdoor te laten beïnvloeden.
Maar nu lijkt het alsof ik kritiek op jou geef (zo bedoel ik het niet want ik snap het maar al te goed) maar ik trek Seneca hier even door :)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 14:32

Sheran schreef:
Waarom, wat is daar dan mee? Jouw keus om een scriptie te doen, je vriends keuze om het werk te doen dat hij doet. Keuze van beide om je geest erdoor te laten beïnvloeden.
Maar nu lijkt het alsof ik kritiek op jou geef (zo bedoel ik het niet want ik snap het maar al te goed) maar ik trek Seneca hier even door :)

Sorry dat ik een studie doe en graag wil ontspannen :') En sorry dat mijn vriend weinig inbreng heeft in zijn werk en niet zomaar ontslag kan nemen. Sorry dat hij van 7:00 tot 18:00 en soms nog langer moet werken. Sorry dat ik naar het buitenland ben verhuisd en hier weinig contacten heb vanwege Corona. Zal ik maar stoppen met mijn opleiding, mijn relatie verbreken en weer bij mijn ouders in Nederland gaan wonen?
Ik snap ook niet zo goed wat je nu met Seneca wil? Wil je slim klinken?

Sheran

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 14:35

Daar ga ik even niet meer op in, doe niet zo overdreven... o wacht, toch wel. Nee ik heb Seneca niet nodig om slim te klinken _O-. Ik vind alleen dat hij wel een punt heeft, daarom ga ik erop door. Al dat 'ik heb recht op dit en dat'... ik vind het gewoon onzin. Mensen HOEVEN niet op vakantie.
Dus, om even slim te klinken, in jouw woorden: het was een autoriteitsargument.

Booooo

Sheran schreef:
Toch grappig dat we de verkeerde beslissingen van overheden baseren op cijfers van diezelfde overheden _O-

Omdat het daar dus inderdaad mis gaat +:)+

Sheran

Booooo schreef:
Sheran schreef:
Toch grappig dat we de verkeerde beslissingen van overheden baseren op cijfers van diezelfde overheden _O-

Wat gaat er mis?

SinneJ

Destination schreef:
Sheran schreef:

Sorry dat ik een studie doe en graag wil ontspannen :') En sorry dat mijn vriend weinig inbreng heeft in zijn werk en niet zomaar ontslag kan nemen. Sorry dat hij van 7:00 tot 18:00 en soms nog langer moet werken. Sorry dat ik naar het buitenland ben verhuisd en hier weinig contacten heb vanwege Corona. Zal ik maar stoppen met mijn opleiding, mijn relatie verbreken en weer bij mijn ouders in Nederland gaan wonen?
Ik snap ook niet zo goed wat je nu met Seneca wil? Wil je slim klinken?

Nu doe je echt gewoon je best om Sheran verkeerd te begrijpen. Het wordt ook helemaal niet aanvallend gebracht.

@Sheran
Ik moet zeggen dat ik daar de laatste tijd ook veel over nadenk. Zoo veel mensen zeggen dat ze echt nood hebben aan vakantie, nood om thuis weg te zijn en een jaar overslaan kan echt niet... en dan denk ik ook 'wat erg'. Wat erg dat mensen zo in de stress zitten in hun dagelijkse leven dat ze echt moeten vluchten om rust te vinden.

En vooral: Wat jammer dat ze deze kans niet grijpen om dat in te zien en er iets aan te doen ipv te verwachten dat de wereld zich aanpast.
Reizen is een recent verworven luxe en dat voor de rijkere mensen op deze wereld, en toch zijn er al velen die niet meer zonder kunnen.
Laatst bijgewerkt door SinneJ op 12-08-20 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 14:36

Sheran schreef:
Daar ga ik even niet meer op in, doe niet zo overdreven... o wacht, toch wel. Nee ik heb Seneca niet nodig om slim te klinken _O-. Ik vind alleen dat hij wel een punt heeft, daarom ga ik erop door. Al dat 'ik heb recht op dit en dat'... ik vind het gewoon onzin. Mensen HOEVEN niet op vakantie.
Dus, om even slim te klinken, in jouw woorden: het was een autoriteitsargument.

Waar zeg ik dat op vakantie moet dan? En waar zeg ik dat ik recht heb op vakantie? Kun je dat misschien quoten?

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 14:36

Pandora2 schreef:
}> :')

Hou er wel rekening mee dat je als toerist in Normandië in bepaalde streken in zowat elk restaurant geweigerd kan worden.
Bron: mijn kennis die in Normandië woont :P

Maar misschien gaan jullie niet uit eten, dus dan is het niet van toepassing natuurlijk :D

Geen idee of het quoten goed is gegaan. Maar wij zijn momenteel in Normandië en mogen gewoon overal naar binnen voor eten en drinken. Ons is nog niks gevraagd. Er is hier vrij weinig van te merken, behalve de verplichte mondkapjes in gesloten ruimte.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 14:37

Volgens mij lees je mijn berichten als rechtstreekse aanvallen op jou. Niet doen. Ik was gewoon in discussie :)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 14:37

Sheran schreef:
Booooo schreef:

Wat gaat er mis?

Dat de cijfers aangeven dat het onlogisch is dat sommige landen op oranje staan. Buiten de cijfers dan ook nog eens de maatregelen die in ons geval Turkije worden gedaan.

Maar hey, de cijfers van Turkije zijn nep :D Want Erdogan heeft daaraan gesjoemeld.. :')

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 14:38

Sheran schreef:
Volgens mij lees je mijn berichten als rechtstreekse aanvallen op jou. Niet doen. Ik was gewoon in discussie :)

Sorry dat ik het als een persoonlijke aanval lees als je letterlijk schrijft 'jouw keus om een scriptie te doen, je vrienden keuze om het werk te doen dat hij doet. Keuze van beide om je geest erdoor te laten beïnvloeden." Hoe moet ik dit als een algemene discussie lezen en niet als een rechtstreekse aanval?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 14:40

Destination schreef:
Sheran schreef:

Sorry dat ik het als een persoonlijke aanval lees als je letterlijk schrijft 'jouw keus om een scriptie te doen, je vrienden keuze om het werk te doen dat hij doet. Keuze van beide om je geest erdoor te laten beïnvloeden." Hoe moet ik dit als een algemene discussie lezen en niet als een rechtstreekse aanval?

Omdat jij een persoonlijk voorbeeld geeft, geef ik gewoon aan wat je daar als weerwoord op zou geven. En dan dus inderdaad over jouw sitiatie, daarom gebruik ik 'jouw'. Ok, ik had ook kunnen schrijven 'het is iemands eigen keus om...' maar ik verwachtte niet dat het zo verkeerd gelezen zou worden. Ik zette het er zelfs nog onder :')

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 14:41

Destination schreef:
Sheran schreef:

Het was een voorbeeld om uit te drukken dat jij niet ongelukkig naar vakanties toe hoeft te leven en dat je bepaalde zaken kan veranderen als je er zoveel stress van krijgt. Dat zijn natuurlijk helemaal jouw keuzes, maar veel mensen leven van vakantie naar vakantie en ervaren daarom deze crisis als vreselijk, maar dan zit er vaak al iets fundamenteel mis in je eigen work-life balance. En daar zou je iets anders aan kunnen doen dan vakanties per se toch plannen deze zomer.

Ik snap het voorbeeld, het was niet persoonlijk bedoeld, maar eerder filosofisch. Of zo lees ik het toch.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 14:44

@Booo, dit zou inderdaad heel goed kunnen. Net als Poetin, China, en wat voor mafkezen er allemaal meer zitten. Zij hebben maar 1 doel en dat is aan de buitenwereld te laten weten hoe goed je het doet. En dan is gesjoemel met cijfers niet zo gek.
En de Nl. overheid houdt dus wel degelijk rekening met zulke dingen. Zie bv Kroatië, waar weinig getest wordt.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 14:48

SinneJ schreef:
Destination schreef:

Het was een voorbeeld om uit te drukken dat jij niet ongelukkig naar vakanties toe hoeft te leven en dat je bepaalde zaken kan veranderen als je er zoveel stress van krijgt. Dat zijn natuurlijk helemaal jouw keuzes, maar veel mensen leven van vakantie naar vakantie en ervaren daarom deze crisis als vreselijk, maar dan zit er vaak al iets fundamenteel mis in je eigen work-life balance. En daar zou je iets anders aan kunnen doen dan vakanties per se toch plannen deze zomer.

Ik snap het voorbeeld, het was niet persoonlijk bedoeld, maar eerder filosofisch. Of zo lees ik het toch.

Dank je _O_
ja, inderdaad, en dan bedoelde ik nog niet eens dat Destination zelf daar per se wat aan moest gaan doen. Meer dat het wel een punt is om over na te denken.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 15:00

Ik zie nog niet echt concrete antwoorden op de vraag.

Corona ziet geen verschil in familie bezoek of vakantie. En toch maakt men onderscheid in wat noodzakelijk reizen is en wat niet.

Ik blijf het bijzonder vinden.
En zelf heb ik ook niet echt een antwoord op mn eigen vraag :')

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 15:02

Wie bedoel je met 'men', Jolliegirl?

Overheden bepalen wat noodzakelijke reizen zijn. Maar in de praktijk lijken individuen dat toch vooral zelf te bepalen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 15:05

heel simpel samen gevat.
codes zijn gebaseerd op het risico om besmet te worden in een specifiek gebied. Voor een noodzakelijke reis is een hoger risiconiveau acceptabel dan voor een niet-noodzakelijke reis.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 15:06

Veraaaaah schreef:
Pandora2 schreef:
}> :')

Hou er wel rekening mee dat je als toerist in Normandië in bepaalde streken in zowat elk restaurant geweigerd kan worden.
Bron: mijn kennis die in Normandië woont :P

Maar misschien gaan jullie niet uit eten, dus dan is het niet van toepassing natuurlijk :D

Geen idee of het quoten goed is gegaan. Maar wij zijn momenteel in Normandië en mogen gewoon overal naar binnen voor eten en drinken. Ons is nog niks gevraagd. Er is hier vrij weinig van te merken, behalve de verplichte mondkapjes in gesloten ruimte.

Goed om te horen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 15:08

Karin schreef:

Overheden bepalen wat noodzakelijke reizen zijn. Maar in de praktijk lijken individuen dat toch vooral zelf te bepalen.

Lielle schreef:
heel simpel samen gevat.
Overheden bepalen codes, gebaseerd op het risico om besmet te worden in een specifiek gebied. Voor een noodzakelijke reis is een hoger risiconiveau acceptabel dan voor een niet-noodzakelijke reis.

en die twee samen zijn denk ik het antwoord.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 15:09

Karin schreef:

De mensen hier in dit topic bijvoorbeeld.
Er word onderscheid gemaakt tussen een familiebezoek of een vakantie.

Nav mijn vraag dan he, bedoel ik.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 15:11

'De mensen hier in dit topic' is precies wat ik met het tweede deel van mijn reactie bedoelde. ;-)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 15:11

Nee, dat doet de overheid. Ik heb gisteren bv de Finse site gelezen die heel expliciet beschrijft wat essential travel is.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 15:12

https://www.nederlandwereldwijd.nl/docu ... isadviezen schreef:
Oranje: alleen noodzakelijke reizen
Door ernstige veiligheidsrisico's in dit land of gebied kunnen voor reizigers gevaarlijke situaties ontstaan. Het ministerie van Buitenlandse Zaken adviseert u alleen naar dit gebied te reizen als dat echt noodzakelijk is. Vakantiereizen zijn niet noodzakelijk. Wanneer u besluit toch af te reizen, bereid u dan zeer goed voor.

en ja, dit staat er ook

Citaat:
Reisadviezen niet bindend
De zorgvuldigheid waarmee het ministerie de reisadviezen maakt, vergt soms veel tijd. Hierdoor kan het voorkomen dat actualiteiten in de media wel worden gemeld, maar dat u deze nog niet terugvindt in het reisadvies.

De reisadviezen zijn niet bindend. Het blijft de verantwoordelijkheid van uzelf en van de reisorganisatie om een reis wel of niet te laten doorgaan. Neem contact op met uw reisbureau of reisverzekeraar voor vragen hierover.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 12-08-20 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt