Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IMJ schreef:Barbet schreef:In het verpleeghuis met demente ouderen waar ik werk, zijn 3 bewoners positief getest op het corona.
Van 3 anderen komt de uitslag nog binnen.
En er zijn er een aantal verdacht maar die worden niet meer getest.
De komende dagen moet ik gewoon werken, maar wij zijn maar normale verzorgenden, geen verpleegkundigen.
Er zijn wel beschermende middelen zoals mondkapjes, brillen en schorten.
Maar er is niet genoeg en alles moet hergebruikt worden , per 24 uur dan 1 schoon setje per besmette bewoner.
Morgen moet ik om 7.00 beginnen maar nu met een beklemd gevoel.
Wat naar meid!
Mag je maar 1 mondkapje per dag gebruiken?
Ik kwam voor mijn werk op het idee van die wegwerp regenponcho's. Daar zijn er nu 250 van besteld
Niet ideaal maar beter dan niets. Ook voor huisartsen is er een tekort!
Kan je je handen en onderarmen wel desinfecteren? En blijf met je handen uit je gezicht en doe je haar vast!
Shadow0 schreef:Dat vind ik vreemd trouwens. Want ambtelijk trouwen maakt echt uit, juist bijvoorbeeld vanwege de juridische positie die je hebt bij medische beslissingen (en erfenis enzo.) Dus het lijkt me logischer dat dat doorgaat dan kerkelijke, die uiteindelijk vooral symbolisch zijn.
tienus63 schreef:Sure_lee schreef:
Dat besluit is vast gebaseerd op het feit dat paardrijden een hoog risico sport is en ze geen extra, lees vermijdbare, patiënten op SEH en IC willen hebben in deze drukke en overbelaste periode.
cobiie schreef:Sure_lee schreef:
Is dat enkel buitenritten of ook paardrijden op eigen locatie?
MoniqueT schreef:Hier ook Spanje.
Daarom zijn wij ook echt panisch om het op te lopen en zitten we volledig in isolatie thuis. Boodschappen ga ik alleen doen, maar ik zie er echt heel erg tegenop. Heb echt voor twee weken in huis gehaald, maar die zijn bijna op. Ziek worden hier wil ik echt niet!
Nayomie schreef:zonnebloem18 schreef:Toch is dit wel volgens RIVM advies, die geven aan dat kinderen geen risico zijn en zelden verspreiden.
Dan mag ik wel weer biologie lessen gaan volgen, want ik heb geleerd dat je een virus kan dragen, maar je weerstand bepaald hoe ziek je er van wordt, ongeacht de leeftijd. Maar daar zit ik dus mis mee.
MoniqueT schreef:Hier ook Spanje.
Daarom zijn wij ook echt panisch om het op te lopen en zitten we volledig in isolatie thuis. Boodschappen ga ik alleen doen, maar ik zie er echt heel erg tegenop. Heb echt voor twee weken in huis gehaald, maar die zijn bijna op. Ziek worden hier wil ik echt niet!
mag schreef:Sure_lee schreef:
Ik lees daarboven dat hengelen verboden is. Wordt daar hengelsport/vissen mee bedoeld? Die mensen zitten meestal toch alleen ergens achteraf, waarom is dat dan verboden?