Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lucifertje

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 23:27

Ook hier toch een ergernis die ik jullie niet wil onthouden. Reed zondagavond na 19.00 uur naar huis. Traject Utrecht (A27) - Den Bosch (A2). Vanaf Everdingen mag je na 19.00 130km/h rijden en wordt de A2 vierbaans. Ik heb vanaf Everdingen tot aan Deil mij geïrriteerd aan een automobilist die geheel links reed met 120km/h en weigerde om naar rechts te gaan. Op een gegeven moment kom ik dan ik het ‘probleem’ dat de rechter banen gewoon vrij liggen, je niet rechts mag inhalen maar ik wel 130km/h rijd. Heb hier toch maar gewoon doorgereden en de linkerbaanrijder links laten liggen waardoor ik dus rechts inhaalde. Heel aso, ik weet het, maar zo irritant als ze gewoon niet aan de kant gaan.

Hoe gaan jullie met zo’n situatie om? Kiezen jullie er dan ook voor om toch op de rechterbaan door te rijden? Er op de linkerbaan achter blijven hangen? Of je snelheid op de rechterbaan aan te passen?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 23:29

Met 4 baans breed ga ik daar gewoon langs hoor. Vind dat ook zeker niet asociaal.

Als jij helemaal rechts rijd en iemand "inhaalt" die helemaal links rijdt, dan vind ik het eigenlijk niet eens meer inhalen :+

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 23:30

Ik rij dan al niet helemaal links en ga sowieso niet naar links om in te halen als dat niet nodig is. Dat stuk is vierbaans, dus als ik op één van de twee meest rechterbanen rij en iemand rijdt op de tweede baan ga ik ook niet helemaal naar links, er voorbij en weer helemaal naar rechts. In jouw geval waar je wel helemaal links achter die ander rijdt had ik een keer geknipperd, als er niets gebeurt een keer getoeterd en als er dan nog niets gebeurt was ik er rechts voorbij geschoten.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 23:35

Dat vind ik ben jou niet asociaal.
Wel irritant en asociaal van de linksrijder.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 13:23

Gisterenavond reed ik in het donker op een 80 km weg zonder lantaarnpalen, kan daar ook makkelijk. Staat er ineens een hond midden op mijn rijbaan, ik kon er gelukkig omheen sturen er was gelukkig geen tegenligger. Het was voor een huis waar ik in een flits nog wel zag dat er licht aan was op het erf, zorg toch dat je hond niet van het erf af kan.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 17:23

lucifertje schreef:
Ook hier toch een ergernis die ik jullie niet wil onthouden. Reed zondagavond na 19.00 uur naar huis. Traject Utrecht (A27) - Den Bosch (A2). Vanaf Everdingen mag je na 19.00 130km/h rijden en wordt de A2 vierbaans. Ik heb vanaf Everdingen tot aan Deil mij geïrriteerd aan een automobilist die geheel links reed met 120km/h en weigerde om naar rechts te gaan. Op een gegeven moment kom ik dan ik het ‘probleem’ dat de rechter banen gewoon vrij liggen, je niet rechts mag inhalen maar ik wel 130km/h rijd. Heb hier toch maar gewoon doorgereden en de linkerbaanrijder links laten liggen waardoor ik dus rechts inhaalde. Heel aso, ik weet het, maar zo irritant als ze gewoon niet aan de kant gaan.

Hoe gaan jullie met zo’n situatie om? Kiezen jullie er dan ook voor om toch op de rechterbaan door te rijden? Er op de linkerbaan achter blijven hangen? Of je snelheid op de rechterbaan aan te passen?

Dit zou ik ook niet asociaal om er dan rechts langs te gaan eerlijk gezegd. Ontzettend vervelend zo'n linksplakker.

Oei Esther, dat is schrikken! Dit heb ik onlangs ook gehad, niet fijn. Inderdaad, laat ze op een erf dat ze er niet af kunnen. -O-

Ik reed op een 100 n-weg vanmiddag, reed een Kia Picanto met een hoop opgehypte jongeren, zwaar asociaal rijgedrag. Haalt me in terwijl een vrachtwagen tegengesteld kwam. Ik heb flink op de rem gedrukt om een ongeluk te voorkomen want die jongens hadden dit met 140 tegen een vrachtwagen aan niet overleefd. :n bah en ze besefte ook niet dat ze het ternauwernood kunnen navertellen, want het gedrag ging daarna gewoon door. Bizar, als ik door was blijven rijden, was het een groot ravage geweest. -O-

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 17:34

Voor zulk gedrag mag je zeker de politie bellen.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 18:43

Het lijkt er dan op of ze er dan vanuit gaan dat iedereen wel remt zodat ze vrolijk door kunnen rijden.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 19:39

FrNo schreef:
Het lijkt er dan op of ze er dan vanuit gaan dat iedereen wel remt zodat ze vrolijk door kunnen rijden.

Daar lijkt het tegenwoordig wel op, sommige mensen denken dat iedereen wel plaats voor ze maakt.

Vanmiddag ook nog iemand die dacht wel door te kunnen rijden terwijl op zijn rijbaan een auto stond. Ben er ondertussen zo klaar mee dat ik doorgereden ben ipv remmen en achteruit. Toen moest hij terug, heb er geen medelijden mee, paar seconden geduld was genoeg geweest.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 21:34

FrNo schreef:

Dat zal inderdaad zo zijn. Ik wil geen onderdeel zijn, of verantwoordelijk voelen voor een ongeluk, wetend dat ik iets kon doen. Daarvoor zou ik niet met mezelf kunnen leven. En denk dat de meesten zo denken en ze er zo mee weg kunnen komen. Had de politie willen bellen maar ze reden als zulke maniakken dat ik niet kon zien hoe ze zouden rijden. En erachteraan gaan was geen optie.

Yesss go Esther! *\o/*

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 07:22

Een 1 of andere gerda die op een smalle straat niet even in een oprit kan wachten.
Ca 50 tot 100 meter voordat wij elkaar moesten passeren was een oprit.
De berm links en rechts met de vrachtauto absoluut niet begaanbaar.

Ze dacht dat ik met de vrachtauto wel even aan de kant kon want ze had haast.
Nou beste vrouw. Na alle regen ga ik niet met ca 26 ton gewicht de berm in....
Of u rijd achteruit of u mag de berm in.
Ze heeft de optie gekozen om zelf de berm in te gaan omdat ze niet achteruit kon rijden.....

Dat op de vroege ochtend terwijl mijn geduld momenteel ver te zoeken is

Edit, zo'n breed straatje dus

Afbeelding

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 12:21

Hagelslag ik begrijp je frustratie volledig, wat een tuthola.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 13:54

Hagelslag wat een tuttebel.
Anticiperen kon ze niet zo goed.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 00:26

Hm... dan heeft deze dame niet helemaal goed opgelet tijdens de theorielessen. Stond bij mij gewoon in mijn lesboek dat vrachtwagens en bermen geen goede combinatie zijn. Gelukkig koos ze eieren voor haar geld.

Ik had hier een andere irritatie vandaag: op de snelweg vrachtwagens die elkaar inhalen met soms slechts een paar km/uur verschil in snelheid. Ik snap wel dat het als vrachtwagenchauffeur niet leuk is als jij zelf 83 rijdt en een ander echt niet harder wil dan 80, maar die inhaalmanoeuvres op de snelweg kosten zoveel tijd en zorgen in mijn ogen ook voor best wat hinder. En als je dan op je hele route, van pakweg een half uurtje snelweg, 8x zo'n situatie treft... dat wekt bij mij toch een beetje ergernis op.

hagelslag, ik maak uit jouw berichten op dat jij vrachtwagenchauffeur bent. Zou jij kunnen uitleggen hoe dat zit met vrachtwagens die elkaar op de snelweg inhalen met slechts een minimaal verschil in snelheid? Waarom wordt daarvoor gekozen en niet om bijvoorbeeld gewoon even achter die andere vrachtwagen te blijven? En hoe bepaalt een vrachtwagenchauffeur wanneer het juiste moment is voor zo'n actie? Want het was op dat moment ook smoordruk op de snelweg in combinatie met slecht weer. Ik probeer zo'n vrachtwagenchauffeur te begrijpen waarom deze doet wat hij doet, maar op dit moment lukt dat niet best. Vandaar mijn vragen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 01:03

Mijn vader reed altijd iets langzamer dan z'n vrachtwagen kon. Hij reed 86/87 en het ding was begrensd op 92, dus als hij in wilde halen kon hij altijd wat gas bijgeven :)

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 08:41

Ik weet vanuit mijn werk dat vrachtwagenchauffeurs soms echt haast hebben. Dan snap ik wel dat ze gaan inhalen.

Er zijn veel stukken snelwegen met tussen 06.00 en 19.00 een inhaalverbod voor vrachtwagens om dit te voorkomen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 10:37

@jpitty

Het antwoord kan ik eigenlijk alleen geven met een tegenvraag of zelfs 2 tegenvragen.
Waarom haal jij je voorganger in?
En waarom blijft je zelf niet achter de vrachtauto die ca 80 kmh rijd?

Dit is niet aanvallend bedoeld, maar eerder om erover na te denken.

Jij haalt in, omdat jij sneller mag en kan.
De vrachtauto's halen in, omdat zij harder kunnen en willen en soms ivm tijdsdruk.
En soms, omdat de chauffeur er 1 is die denkt dat hij percee 88 moet rijden en die voor hem rijd slechts 87 volgens zijn tachograaf.

De beweegredenen zijn soms extreem moeilijk te begrijpen.
Mij stoort het soms ook wel als ik in mijn personenauto zit.
Maar ik weet dat mensen gewoon verschillend zijn en verschillend rijden.

Het deelnemen in het verkeer is nueenmaal rekening houden met de acties van anderen en vooral proberen te reageren op de dingen die er gebeuren.

Ik heb net ook een andere vrachtauto ingehaald. Wat ik echt niet vaak doe....
Vandaag heb ik een dikke rit...
Nu laat ik mij daar niet door gek maken.
Maar, als ik al 10 km achter iemand zit, 5x een rood stoplicht had en 4 rotondes en die vent krijgt nauwelijks snelheid naderhand.
Met 50 probeerd in te voegen op de snelweg zonder merkbaar gas te geven.

Ja dan haal ik zodra als dat ik mijn snelheid heb in.
Want Jezus was dat gevaarlijk.
1 km na de rotonde of stoplicht reden we nog altijd geen 60

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 11:29

Ik denk dat het vooral ook is ‘even’ erachter blijven. Voor chauffeurs is het niet even maar direct een fiks aantal kilometers of uur. Of, zoals wij vorige week met de sleurhut vers opgehaald, een mafkees die maar 75 reed. Tsja, dan gaat iedereen zo eentje natuurlijk inhalen.
Op een drukke tweebaansweg is het wel eens frustrerend, maar zo frustrerend is het dan ook maar voor de chauffeur denk ik dan. En ik erger me er ook aan als ik er achter gang hoor :D Inhaalverbod negeren kan ik dan wel heel erg slecht tegen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 14:28

Ik had het ook aan de stok met een vrachtwagen. Normaal gesproken helpt groot verkeer elkaar met invoegen maar deze vrachtwagenchauffeur vond dat ik maar achter hem moest invoegen. Ik was al voor hem op de invoegstrook maar hij gaf gas bij... had zo'n 20 mensen staan in de bus en hard remmen was imo geen optie. Dus ik heb hem 5 meter voor zijn vrachtwagen geflikkerd. Stukje verder ging hij me al toeterend voorbij. Uiteindelijk bij Zwolle reed hij zo'n 500 meter voor me. Het was weer eens druk voor de afslag Zuid dus ik ging tijdig een baantje opschuiven. Staat de mafkees in de rechterbaan en probeerde hem ook een baantje op te schuiven. Karma want andere vrachtwagens lieten hem er niet tussen en ik heb op mijn beurt maar even getoeterd... beetje 60 mensen in gevaar brengen met zijn achterlijke acties.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 14:42

Ik heb normaal niet zulke lange ritten als vandaag. Maar totaal 507 km gereden....

Maar ook op de terugweg rare acties gezien man man man....

Het was 3 balans, vrachtauto haalt een andere vrachtauto in Maar komt echt geen kilometer ervoorbij.
Ik rij met ca 80 tot 100 meter afstand erachter. Ik word ingehaald door een andere vrachtauto.

Die mij inhaalde scheerde weer voor mij erin. Dikke prima.
Maar op t moment dat hij voor mij zit remt de vrachtauto die al 5 km probeert in te halen en smijt hem voor de auto die mij inhaalde die plat op de rem moest en uiteindelijk ik ook dus weer...

Ik heb ook nog ff ivm 2 kmh verschil een andere vrachtauto ingehaald...
Leverancier van kalk die ook naar onze fabriek moest....

Hij kwam wel ff 10 minuten later dan mij aan _O-

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 15:22

Go Max GO! _O-

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 23:50

Gisteren had ik een ergernis.

In de stromende regen, in de ochtendschemering. Een mafklapper die het nodig vond in een grijze auto zonder verlichting tussen al het andere verkeer door te slingeren. Je zag hem pas op het laatste moment opdoemen, het is een wonder dat die geen ongelukken heeft veroorzaakt. Hij ging op de provinciale weg steeds via de andere weghelft inhalen (een paar tegenliggers moeten een hartverzakking gehad hebben) en toen het 4-baans werd ging die slingerend over beide banen tussen het verkeer door.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 00:01

Ik had vanmiddag een idiote vrachtwagenchauffeur. :x Ik rij op de dijk, vrachtwagen staat bij een T-splitsing en draait terwijl ik (van rechts) aan kom rijden en er bijna ben doodleuk de dijk op. Kon flink op m'n rem :x Had ook geen knipperlicht aan ofzo, ik moest gewoon rechtdoor

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 00:08

Dankjewel allen voor het inkijkje in de cabine van een vrachtwagen, en dan vooral hagelslag voor de uitleg! Nu begrijp ik de vrachtwagenchauffeur ook weer wat beter. Behalve sommige types die hier omschreven worden dan. Is echt altijd uitkijken, maar dat moet met gewone weggebruikers ook hoor.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 05:41

Exitium schreef:
Ik had vanmiddag een idiote vrachtwagenchauffeur. :x Ik rij op de dijk, vrachtwagen staat bij een T-splitsing en draait terwijl ik (van rechts) aan kom rijden en er bijna ben doodleuk de dijk op. Kon flink op m'n rem :x Had ook geen knipperlicht aan ofzo, ik moest gewoon rechtdoor

Het kan best zijn dat de chauffeur je doodleuk niet heeft gezien.
Rechts zit een klein stukje wat we soms niet goed zien.

Ik heb het zelf een x op de linker kant gehad.
Ik reed op een rotonde af.
Zit echt de godganse tijd voortijd al goed te kijken of er wat aankomt...

Zit er een hermesbusje de godganse tijd achter mijn linker spiegel....
En ik schrok mij dus de paasei toen hij er achter vandaan kwam.. .

@jpitty
Er zijn echt heel wat vervelende chauffeurs of Naja mensen erbij.
Het nadeel is soms gewoon dat chauffeurs al zoveel acties op de straat hebben beleefd waardoor ze best afgestompt worden