Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Syberdepiep

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 16:17

Volgens mij kun je iemand gewoon blokkeren, alleen per advertentie dan. Dus als ze op andere advertenties reageren ook meteen blokken ;)

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 19:42

Staartje van het serviesverhaal van mijn pa:

De vrouw schrok zelf ook van de foto's en heeft 30 euro teruggestort. Ik heb berichtje gestuurd dat we hier beiden van leren. Daarna heb ik d'r twee sterren gegeven, en aangeklikt dat ze d'r afspraken niet nakomt en niet geleverd heeft. En das was ik nog mild omdat ze 30 euro terug gestort heeft, want mijn handen jeukten om haar 1 ster te geven. Mijn paps is blij met 30 euro, dus ik laat het er maar bij. Iedereen bedankt voor de input!

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 19:47

Heel eerlijk vind ik het een beetje een trap na. Ze heeft haar best gedaan om het goed te maken en een deel teruggestort. Als ik dan 1 of 2 sterren krijg met die commentaar zou ik volgende keer echt nooit meer iets terugstorten of me ook maar iets bereid opstellen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 19:51

Ze heeft wél geleverd en is je toegemoed gekomen dus 2 sterren met niet geleverd en afspraken niet nagekomen is echt niet eerlijk en zou ik heel verbolgen over zijn hoor.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 19:57

Dat vind ik inderdaad toch wel sneu eigenlijk om 2 sterren te geven. Niet terecht.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 19:57

Oeh dat vind ik ook wel heel hard. Jij hebt om 30 euro terug gevraagd en die heb je gekregen.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 20:03

Sja, wellicht heb ik dan teveel uit de emotie gereageerd. Mijn vader was net terug uit het ziekenhuis en had zich zo op het uitpakken verheugd, dat deed me echt wel even wat.

Maar als je 25 stukken serviesgoed koopt, die goed verpakt in 2 dozen zouden worden verstuurd (dus 2 pakketten!) en je krijgt maar 20 delen geleverd, waarvan er dan 11 delen kapot zijn, en alles in 1 doos (terwijl je dus wel 2x verzendkosten betaald hebt, dan vind ik dat je je niet aan je afspraken gehouden en heb je niet alles geleverd.

(mede hierom ben ik niet zo'n marktplaatsridder :+ )

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 21:32

Niet leveren is mensen laten betalen en gewoon nooit versturen.

De kapotte stukken is jammer, maar zal ook niet moedwillig gebeurd zijn en voelt ze haar zelf vast ook rot over gezien ze 30 euro terugstort. De opmerking over niet leveren is niet van toepassing en is bijgevolg ook niet fair van je. Kan je marktplaats geen mail sturen dat je fout beoordeeld hebt en het graag wil rechtzetten?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 21:37

Nou zeg, regelmatig wordt hier geroepen dat er 1 ster gegeven wordt bij dingen die minder knullig zijn dan dit.
Ik snap het wel Haarbal. 5 artikelen niet geleverd, wat wel geleverd is is deels kapot door slecht inpakken en je hebt ook nog betaald voor verzenden in twee keer wat niet gebeurd is.
Zou die twee sterren echt niet laten veranderen. Als koper zou ik niet bij zo iemand willen kopen en door jouw beoordeling ben ik daar gelukkig voor gewaarschuwd.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 21:40

Ik vind de twee sterren wel jammer. Ik snap dat je baalt, maar je hebt zelf een oplossing aangedragen (die €30,-) terug, waar de verkoper direct mee akkoord is gegaan. Als dat naar jouw mening niet voldoende oplossing is, waarom heb je het dan voorgesteld? Ik zou tenminste 3 sterren gegeven hebben.

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 21:59

Ik ben het wel met je eens, Haarbal. Jouw vader heeft duidelijke afspraken gemaakt met de verkoopster en zij verzuimd gewoon deze na te komen. Not done om producten niet te leveren als hier wel voor is betaald en daarbovenop er niet voor te zorgen dat alles netjes en heel aankomt, zeker met servies. Zou je beoordeling zeker laten staan, verkoper had gewoon beter moeten nadenken.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 22:25

Maar nu weten we nog niet wat voor servies het is?

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 23:25

Alja schreef:
Maar nu weten we nog niet wat voor servies het is?

Sorry, dacht dat het niet boeiend was :Y)

Het is (uit mijn hoofd) Hutschenreuter Sylvia? Het waren in elk geval allerlei serveerschalen/schaaltjes, sauskommen en een soepterrine. En dan nog een stapeltje diepe borden. Van de soepterrine is bvb het deksel gesneuveld, dan kan je dus de hele schaal wegdoen, want zo'n deksel vind je nooit weer ergens.

Dit idee maar dan helemaal wit, dus geen zilverrandje.

edit voor een toevoeging: Blijkbaar heeft hij bij een andere MP-verkoper ook nog wat stukjes van het serviesgoed gekocht, en dat zou ook verstuurd worden. Dus die heeft hij vandaag zelf een berichtje gestuurd dat ze het zo lang maar onder de trap moesten zetten en dat hij het liever komt ophalen. Aan de andere kant van Nederland. :(:) :') Beetje het verhaal van die stoelen dus misschien, haha.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 08:02

Servies versturen kan best maar de verkopende partij moet het gewoon goed verpakken.
Ik verkoop al zeker 10 jaar servies en het gaat eigenlijk altijd goed.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 09:24

Ik begrijp haarbal ook wel.
Als je ziet dat er duidelijk geen aandacht is besteed aan het verpakken vind ik dat ook niet veel sterren waard.
En dan ook nog enkel stuks er niet bij.
Hoeveel sterren is het dan wel waard?
Ik begrijp dat die 30 ook niet het hele bedrag is, dat had ze ook nog kunnen doen omdat ze bemerkt had dat het echt niet goed is aangekomen.

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 10:20

Ik heb er gister weer wat advertenties opgezet waaronder een winterjas. Maar 1 winter gedragen zo goed als nieuw, echt leer en echt bont. Ligt nu alweer even in de kast. Kostte me nieuw 270 euro, nou hoef ik ook echt niet de volle pond ervoor ofzo, maar dat iemand vanochtend een bod deed van 15 euro dacht ik echt really? :roll:

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 10:52

Haarbal schreef:
Ik kom even binnenvallen (sorry!), net met trillende handjes een bericht voor mijn 70-jarige vader verstuurd op MP, misschien heeft iemand van jullie nog een tip?

Hij had een sjiek servies gekocht voor 70 euro (25 delen). Nou, het pakket was verpakt in een slappe flodderdoos, maar halfvol dus alles kon heel de doos door stuiteren en schuiven, en hier en daar een stukje keukenpapier. Niks piepschuim of bubbeltjesfolie. Terwijl hij die mevrouw gezegd had hoe ze het moest verpakken en ze aangaf dat ze het goed strak zou inpakken in een dubbele doos etc etc.

Dus huilen stond mijn arme ouwe paps nader dan het lachen toen hij de doos openmaakte. Er waren van de 25 delen maar liefst 11 delen aan gruzelementen en 5 delen zaten er uberhaupt niet in. _-:( Hij wist even niet meer hoe hij het had, dus ik heb voor hem gemaild met de verkoper en voorgesteld dat ze 30 euro terugboekt van de 70. Ik vind het mega sneu voor mijn pa want hij had zich er zo op verheugd... Kan ik verder nog iets doen? Ik ben zelf niet zo'n marktplaatsridder...

Heel eerlijk, servies zou ik dus nooit verzenden, juist om deze reden! Hoe sneu het ook is, als ze die 30 euro terug boekt zou ik het er bij laten.

Hier ook een mega groot servies gekocht, in een markthal (en daar vind je ze veel, nu met corona amper open helaas) zelf in gepakt.

Mijn Chinees servies heb ik ook te koop gehad op marktplaats, maar duidelijk er bij: "wordt niet verzonden om scherven en teleurstelling te voorkomen."

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 11:12

Kirrietje schreef:
Ik heb er gister weer wat advertenties opgezet waaronder een winterjas. Maar 1 winter gedragen zo goed als nieuw, echt leer en echt bont. Ligt nu alweer even in de kast. Kostte me nieuw 270 euro, nou hoef ik ook echt niet de volle pond ervoor ofzo, maar dat iemand vanochtend een bod deed van 15 euro dacht ik echt really? :roll:

Tja kleren tweedehands dat levert vaak echt niet veel meer op. En is ook begrijpelijk.

Kun je dat bont er niet af halen ? Ben echt fel tegen echt bont, je moest eens weten hoe een vreselijke onnodige dierenleed daarachter schuil gaat. Alleen maar voor de "mode" het is niet eens noodzakelijk.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 13:04

Kirrietje schreef:

Als het geen "trendy" merk is is verkoop vaak lastig en helemaal met echt bont, daar zijn steeds minder liefhebbers voor.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 15:13

Ligt er natuurlijk aan wat je vraagprijs is.
Is die 150 is een bod van 15 natuurlijk meer afwijkend dan wanneer je 50 vraagt.
Wel denk ik dat echt bont niet makkelijk verkoopt. En zo wel dat je ook moet vermelden welk en waar het vandaan komt.

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 15:24

Mocht iemand tegen bont zijn is die er heel makkelijk af te halen. De jas is wel wat ouder, weet nu ook dat bont niet meer hip is en inderdaad het dierenleed.
Verder is het gewoon een goede onderhouden leren jas en vin dat daar wel wat waarde aan zit, zit ook een certificaat bij.
Ik snap dat mensen niet de volle pond gaan betalen maar dacht zelf tussen de 70/100 euro. Als iemand dan een bod van 15 doet vraag ik me af of ze dan wel de advertentie hebben gelezen waarbij staat graag bieden naar waarde

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 15:34

Maar bieden naar waarde is ook moeilijk. Niet op jou gericht hoor Kirrietje, maar soms staat er ergens geen richtprijs bij en dan "bieden naar waarde"
dan kijk ik rond op google en marktplaats naar de gemiddelde waarde van zo'n product en soms liggen die prijzen zo belachelijk ver uit een dat ik echt niet in kan schatten wat die "waarde" dan precies is.
ik wil uiteraard ook gewoon een goede deal, dus zal dan eerder te weinig bieden dan te veel.

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 15:42

Laurora schreef:
Maar bieden naar waarde is ook moeilijk. Niet op jou gericht hoor Kirrietje, maar soms staat er ergens geen richtprijs bij en dan "bieden naar waarde"
dan kijk ik rond op google en marktplaats naar de gemiddelde waarde van zo'n product en soms liggen die prijzen zo belachelijk ver uit een dat ik echt niet in kan schatten wat die "waarde" dan precies is.
ik wil uiteraard ook gewoon een goede deal, dus zal dan eerder te weinig bieden dan te veel.

Dat snap ik, soms is het ook echt moeilijk in te schatten inderdaad.
Ik heb alleen wel bieden vanaf 50 ingesteld, dus om dan via de berichten zon bod te krijgen slaat nergens op :')

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 16:23

Ohja, dat is wel maf inderdaad :')
hoop dan dat je snel een bod krijgt dat wat realistischer is.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 16:30

Ik heb net een mobiele telefoon online gezet en nu wil iemand het voor de vraagprijs kopen, maar wil het IMEI en pcba nummer? Ik weet alleen niet of het slim is om dat te geven, kunnen ze daar iets mee?

Ik twijfel een beetje.. vind het een rare vraag. Meestal vraag je "is het in goede staat" ofzo?

Edit. Schijnt bij dit model telefoon een populaire vraag te zijn voor een of andere game in 99% van de gevallen. Dan krijg je iets in een fornite game. Het kan geen kwaad om te geven, maar ga ik niet doen.
Laatst bijgewerkt door beert op 26-09-20 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt