[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 19:40

Bij dat Locked in mag je van mij de stekker eruit trekken.
Dat zou ik echt nooit willen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 19:48

Onali schreef:
Bij dat Locked in mag je van mij de stekker eruit trekken.
Dat zou ik echt nooit willen :n

En dat is het enge... Want dat kun je niet meer vertellen :x

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 19:52

Wanneer was die BBQ nou, want ik dacht dan een verjaardag te hebben maar die is blijkbaar een weekend later :')

3 - 08 toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 19:59

Avalanche81 schreef:
Het geeft wel een geheel nieuwe dimensie aan 'going out with a bang'

:+

En daar ging mijn cola :') :))

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 20:01

Ailill schreef:
furious schreef:
- https://www.telegraaf.nl/nieuws/1495851 ... um=organic
Een Russische vrouw heeft een wild feestje in Sint Petersburg niet overleefd. Ze viel van negen hoog te pletter van een flat toen ze met een man seks had op de vensterbank.

En dan het lugubere:Dan man overleeft het, omdat de vrouw onder hem de klap opvangt :=
En toch is dit vaag. De meneer in kwestie zal vast nog in leven zijn. Maar toen ik research deed voor mijn boek kwam er uit verschillende onderzoeken/rapporten naar voren dat mensen die van grote hoogte vallen vaak sterven vanwege intern falen i.v.m. langdurige externe druk. Oftewel, je organen krijgen zo'n klap dat je voor de val al dood bent.

Maar hoe zit dat dan met bungeejumpen en uit een vliegtuig springen?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 20:07

Miiej schreef:
Ailill schreef:
En toch is dit vaag. De meneer in kwestie zal vast nog in leven zijn. Maar toen ik research deed voor mijn boek kwam er uit verschillende onderzoeken/rapporten naar voren dat mensen die van grote hoogte vallen vaak sterven vanwege intern falen i.v.m. langdurige externe druk. Oftewel, je organen krijgen zo'n klap dat je voor de val al dood bent.

Afbeelding

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 20:09

Bungee is niet hoog genoeg denk ik? En uit een vliegtuig doe je al voordat je in de buurt van de grond komt je parachute open...

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 20:10

Sanet schreef:
Bungee is niet hoog genoeg denk ik? En uit een vliegtuig doe je al voordat je in de buurt van de grond komt je parachute open...
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 20:12

Ailill schreef:
Miiej schreef:

[ Afbeelding ]

Alles afhankelijk van luchtdruk en snelheid. Parachutisten etc gooien optijd de chuut open.

Weet dat bij de twintowers mensen sprongen die in de lucht overleden.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 20:19

Poeh dan heb ik liever dat dan de doodsmak op de grond als ik eerlijk ben.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 20:29

Onali schreef:
Poeh dan heb ik liever dat dan de doodsmak op de grond als ik eerlijk ben.

Ja ik ook. Heb mijn hart al in mijn keel zitten als ik denk dat ik val, wanneer ik in bed lig. Daadwerkelijk de straat op je af zien komen... |(

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 20:37

Je moet ook niet kijken. Ik doe dat nooit.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 23:27

Sanet schreef:
dat koord rekt uit dus je stopt niet ineens in je val. De grond remt je niks af.. of je niet via struiken of zonnescherm vallen.

Met bungjee voel je echt alsof je te pletter valt wat een opluchting als je dat elastiek voelt. Dus ik denk dat men het wel meekrijgt hoor in een hoge vrije val... Tot je neervalt

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 23:30

Over het algemeen remt de grond toch wel goed af, hoor. Op dezelfde manier als een boom zeg maar.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 23:41

Avalanche81 schreef:
Over het algemeen remt de grond toch wel goed af, hoor. Op dezelfde manier als een boom zeg maar.

Oké de grond remt je van 100 km per uur naar meteen 0 km geeft bijna niks mee. Het is wel afremmen inderdaad nu je het zo zegt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 23:44

Men bedoelt dat je op een gegeven moment dood gaat ín de val. (Hoogte, luchtdruk. Organen gaan kapot door de kracht) Dus niet 'na' de val als je een boom, struik of de grond kopt. Is trouwens bij volwassenen een val van 7 meter of hoger waarbij het MMT (mobiel medisch team van de traumaheli) 'automatisch' wordt gealarmeerd. Dat zegt ook al het nodige over de impact die het raken van de grond heeft.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 00:16

Dat snap ik. Toch he..... Ik heb ooit een ongeluk gehad, waarbij ik de grond erg enthousiast benaderde. Je voelt er niks van. Toen ik in het ziekenhuis bijkwam wel trouwens.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 00:17

Beetje andersom als wanneer je te diep in het water gaat en dus door de waterdruk geplet wordt.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 00:19

Dat lijkt me wel echt heel naar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 00:25

Avalanche81 schreef:
Dat snap ik. Toch he..... Ik heb ooit een ongeluk gehad, waarbij ik de grond erg enthousiast benaderde. Je voelt er niks van. Toen ik in het ziekenhuis bijkwam wel trouwens.

Adrenaline?
Bizar wel...

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 00:32

Ik denk het. Ik heb echt niks gevoeld. In de ambulance nog heel gek lopen doen. Nou ja liggen. In het ziekenhuis bleek dat een rugwervel en mijn heup kapot waren. Alles weer heel goed genezen trouwens. Maar ik voelde het pas goed na alle scans, en toen hadden ze me al volgespoten met pijnstillers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 00:44

Bijzonder! Je hoort het inderdaad wel vaker.

Je hoort het ook bij mensen die bijv. een ongeluk hebben gehad. Ze roepen 'het valt wel mee!'.
Ondertussen begint het te regenen en zegt een voorbijganger: 'in mijn auto is het droog'. Slachtoffer gaat zitten in e auto, wordt rustig, en merkt bij aankomst van de ambu ineens dat zijn/haar nek wel zeer begint te doen... En zo wordt de mooie auto van de voorbijganger binnen een uur een cabrio.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 01:07

Daarom word je geleerd bij EHBO dit nooit te doen. Hoe goed bedoeld ook.
Slachtoffer lekker in zn eigen auto laten zitten of op de stoep als hij er al uit is.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 07:30

Bubblewrap schreef:
Bijzonder! Je hoort het inderdaad wel vaker.

Je hoort het ook bij mensen die bijv. een ongeluk hebben gehad. Ze roepen 'het valt wel mee!'.
Ondertussen begint het te regenen en zegt een voorbijganger: 'in mijn auto is het droog'. Slachtoffer gaat zitten in e auto, wordt rustig, en merkt bij aankomst van de ambu ineens dat zijn/haar nek wel zeer begint te doen... En zo wordt de mooie auto van de voorbijganger binnen een uur een cabrio.

Of een politie auto ook wel eens gezien.

Dus van hele grote hoogte val je gewoon te hard. Misschien wel beter dat je dan bewustzijn verliest. Zoals met die twin towers zo hoog en verschrikkelijk.

Wist dat niet. Weer wat geleerd.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 07:48

Onali schreef:
Beetje andersom als wanneer je te diep in het water gaat en dus door de waterdruk geplet wordt.

Over hoe diep heb jij het?