Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 13:56

Meestal staat dat echt wel dichtgetimmerd jammer genoeg. Als de manager aangeeft dat het tempo te laag ligt en dat je anders moet doorwerken in je eigen tijd is dat in principe een 'waarschuwing' en er zal dus ook ergens beschreven staan welk tempo je moet aanhouden. Ik vind het ook ongelofelijk banketstaaf maar weet dat mijn zusje hier een tijdje geleden echt een punt van heeft gemaakt toen ze regelmatig tot half 12 aan het vakkenvullen was terwijl ze de volgende ochtend gewoon naar school moest. Daar zeiden ze toen ook dat in haar contract en/of een of andere handleiding voor medewerkers stond dat er een bepaald tempo aangehouden moest worden en dat het basically haar eigen schuld was als ze te traag werkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 14:31

Kan je iemand ook blokkeren van je zakelijke facebook-pagina’s?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 14:34

Lieshorses schreef:
Van wat ik heb gehoord hebben wij ook een kwartier uitwerk tijd en wij moeten ook een kwartier van te voren aanwezig zijn. Dus dan horen ze mij dat halfuur gewoon te betalen, toch?

Het punt is dus dat ik bijna niet vrij durf te vragen omdat ik recent nog voor een begrafenis vrij heb gevraagd en ik vind persoonlijk dat ze best streng zijn bij ons. Kreeg laatst nog een bericht dat de gemiddelde ziekmelding in heel het bedrijf landelijk op 1,2 keer per jaar zit, als je hier boven zit willen ze graag een gesprekje met je... :+

Tja, dat feest komt toch niet uit de lucht vallen?

Je had op tijd vrij moeten vragen. Nu moet je gewoon werken, of vragen of een collega met je kan/wil ruilen.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 15:06

@Lieshorses: hedelse paardenmarkt toevallig? :+

Maar dat staat altijd al een jaar van tevoren gepland. Dus daar had je zelf eerder vrij voor moeten vragen. Over die extra uren, die moeten ze jou gewoon uitbetalen als jouw tempo wel hoog genoeg was. Dit kunnen ze oplossen door iedereen zoveel containers te geven om te vullen in zoveel tijd. Jij zou niet minder betaald moeten krijgen omdat iemand anders te traag werkt.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 15:12

Citaat:
Gewoon bellen. Echt. Je hoeft niet maar de vakbond te bellen, hoofdkantoor is genoeg. Dit mag echt niet.

Wie precies moet je dan hebben op hey hoofdkantoor?
Hoe het zo iemand?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 15:18

medewerker vertrouwenspersoon, of de leidinggevende laag boven je eigen leidinggevende.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 15:35

Ik zou in dit geval absoluut niet het hoofdkantoor of een andere leidinggevende bellen. Het gaat om eenmalig driekwartier waarbij de uitloop komt doordat jij en/of je collega's te langzaam hebben gewerkt. Mocht dit nou wekelijks voorkomen dan zou ik proberen om een gesprek met je eigen leidinggevende aan te knopen over hoe jullie dit kunnen oplossen. Dan zou ik me vooral richten op tips om het beter te doen en aankaarten dat het jullie op dit moment niet lukt (door welke reden dan ook) om op tijd klaar te zijn.

Verder over het feest vind ik het echt hondbrutaal dat je uberhaupt er nog aan denkt om nu nog vrij te vragen. Had het een half jaar geleden gedaan, dan was er geen enkel probleem geweest. Nu kan het echt niet meer. De enige optie die je hebt is onderling ruilen, maar ik gok zomaar dat dat geen optie is en dat je dus gewoon zal moeten werken dat weekend.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 15:37

Waarom heeft mijn gekochte uittreksel tussendoor rood papier in plaats van wit papier? Het leest heel onhandig :')

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 16:33

rood papier is niet te kopieren dus je kan het niet weer doorspelen aan derden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 16:41

Is dat nog steeds zo?
Zo was zo'n gele lichtgevende stift eerst ook niet te kopiëren. Dat was ook handig als je een bepaald document steeds als kopie wilde houden, zette je daar kopie op en je had altijd een duidelijk uitgangsblad.
Tot de printer op het werk werd gewisseld door een ander en er gewoon kopie op stond :D

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 16:59

SavannahNx schreef:
Iemand enig idee hoeveel het uurloon in een kledingwinkel ongeveer is, of aan welke andere baan het gelijk ligt? Internet word ik niet wijzer van helaas.

Iemand?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 17:01

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 17:04

bruintje123 schreef:
Ik gok rond het minimum loon.
https://www.minimumloon.nl/

Dankjewel. Ik dacht dat ik er misschien een beetje op vooruit zou gaan vanuit de horeca naar een kledingwinkel maar denk het niet dan :+

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 17:05

Meestal niet veel bij banen waar je geen lange studie voor nodig hebt gehad. helaas. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 17:07

In kledingwinkels verdien je meestal rond het minimumloon ja. Kan best dat de een wat meer biedt dan de ander, maar heel veel verschil zal het niet maken. Als je fooi krijgt in de horecagelegenheid waar je nu werkt zal je er iig niet echt op vooruit gaan denk ik.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 17:33

Nee dat begrijp ik maar bij Albert Heijn krijg je bvb wel heel veel per uur. Daarom was ik ook te duur geworden en was mn contract niet verlengt. Bij Albert Heijn loop je op je 18e tegen de bijna 6,- per uur. Dus vandaar vroeg ik t me af :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 17:34

Bij de AH komt dat vooral omdat je een aantal toeslagen krijgt en je vakantiegeld bij je salaris krijgt ipv apart in mei. Zonder dat extraatje ligt het al een stuk dichterbij het minimumloon.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 17:35

Emmaa_ schreef:
Bij de AH komt dat vooral omdat je een aantal toeslagen krijgt en je vakantiegeld bij je salaris krijgt ipv apart in mei. Zonder dat extraatje ligt het al een stuk dichterbij het minimumloon.

Dat klopt indd!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 18:19

Emmaa_ schreef:

Dit inderdaad, bij de plus ook. Helemaal blij toen ik op €10,61 per uur uit kwam. Beetje een teleurstelling dat dat komt omdat alles er al bij zit en ik in mei dus geen extraatje meer krijg :')

Dus neu, bij de AH verdien je echt niet meer als je alles omrekend. En ik heb toch liever het vakantiegeld gewoon uitgekeerd dan zo bij het loon gedrukt.
Als je het in 1x krijgt merk je er nog iets van, leuk extraatje, maar nu gaat het gewoon op de grote hoop mee en merk ik er niks van.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 19:29

Ik weet niet of deze vraag al voorbij gekomen is...

Inmiddels is bijna al het mais geoogst in de omgeving.
Toch staat er hier en daar nog een maisveld overeind. De kolven beginnen echt te rotten.
Ik vraag me af waarom boeren het niet oogsten? Zo gaat toch de oogst verloren?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 19:32

Omdat de grond te nat is om te oogsten..

Hier hebben ze zelfs hele stukken aardappels laten staan en omgeploegd omdat er niet door te komen was.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 19:32

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 19:45

Of omdat de kosten niet opwegen tegen de opbrengsten. Soms is de loonwerker duurder dan voer aankopen. Of verkopen.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 19:53

Wat gebeurd er als je een paard alleen maar op 1 hand traint? Dus bijvoorbeeld alleen rechtsom. Een stalgenoot riep die vraag bij me op omdat zij zegt dat haar paardje de andere kant om de bak niet door wilt dus rijd ze altijd rechtsom. Heeft dat een nadeel aan het paard zelf?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 20:06

Ja... paard wordt scheef. Ook;binnen benen zullen meer slijten omdat die altijd in de binnenbocht zitten en dus meer druk te verduren krijgen.