Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Emaychoja

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 09:15

Ik ook! *\%/*

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 10:00

Vorige week een afspraak gemaakt om bij een trailer te gaan kijken en de avond van tevoren een berichtje krijgen dat de afspraak niet door kan gaan omdat de trailer verkocht is -O-
Vond het niet heel netjes, had dan gezegd dat er meerdere geinteresseerden waren dan kun je daar rekening mee houden. Ze kon zelf niet eerder en dan ineens issie verkocht.

Nah ja, hou em dan lekker :roll:

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 11:04

Ppff dat voelt echt rot idd. Zelf ook gehad tijdens mijn zoektocht naar een paard.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 11:07

Waardeloos....zeker als iets niet zo vaak 2e hands aangeboden wordt.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 11:20

ow...had het laatst met een auto...kom ik daar te kijken, proefrijden. Ik had al gezegd dat als het goed leek ik ermee naar de TUV wilde voor een check. Nou ja..proefrijden leek wel goed, ik hoorde alleen een klein rateltje. Zegt ze: er komt over 20 minuten nog iemand kijken voor de auto, dus als je hem wilt moet je het nu zeggen. Ik zeg: uh....je laat iemand komen terwijl ik nog aan het proefrijden ben? Ja...jij zei dat ie een rateltje had, dus ik dacht als je hem niet neemt...ik zeg: ik had al gezegd dat ik hem nam als ie goed was en dat ik dat graag wilde testen...heb gebeld met vaste garage en die gaf aan dat dit moel wel vaak problemen had. Daarbij vond ik het totaal ongeloofwaardig...de volgende koper kwam dus aan met het hele gezin in de auto, vrouw en kids bleven zitten...man liep om de auto heen, zei o...mooi hij heeft nog een jaar tuv. goede auto hoor: ik koop hem. eigenaresse zei toen: nee, dat kan niet. Zij wil hem kopen. En wil er morgen mee naar de garage rijden dus ik hou hem nog een dag voor haar vast. Kerel zei: nou, leuk dan..kom ik daarvoor hierheen, en vertrok weer. Enfin...heel duidelijk een truc en gewoon kennissen van hun waarschijnlijk. Enfin...ze zouden de auto naar mijn garage rijden de volgende dag en daar zouden we ons dan treffen..krijg ik de volgende dag een berichtje: wie betaald de dieselkosten? (echt he...4 euro ofzo op een auto van 4000 euro). Dus toen was ik er klaar mee: ik zeg...verkoop hem maar aan die andere die hem wilde hebben, het is mij teveel gedoe met jullie. Wat denk je? Is nu een ruime maand geleden en de auto is nog niet verkocht :):)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 11:22

IHN schreef:
ow...had het laatst met een auto...kom ik daar te kijken, proefrijden. Ik had al gezegd dat als het goed leek ik ermee naar de TUV wilde voor een check. Nou ja..proefrijden leek wel goed, ik hoorde alleen een klein rateltje. Zegt ze: er komt over 20 minuten nog iemand kijken voor de auto, dus als je hem wilt moet je het nu zeggen. Ik zeg: uh....je laat iemand komen terwijl ik nog aan het proefrijden ben? Ja...jij zei dat ie een rateltje had, dus ik dacht als je hem niet neemt...ik zeg: ik had al gezegd dat ik hem nam als ie goed was en dat ik dat graag wilde testen...heb gebeld met vaste garage en die gaf aan dat dit moel wel vaak problemen had. Daarbij vond ik het totaal ongeloofwaardig...de volgende koper kwam dus aan met het hele gezin in de auto, vrouw en kids bleven zitten...man liep om de auto heen, zei o...mooi hij heeft nog een jaar tuv. goede auto hoor: ik koop hem. eigenaresse zei toen: nee, dat kan niet. Zij wil hem kopen. En wil er morgen mee naar de garage rijden dus ik hou hem nog een dag voor haar vast. Kerel zei: nou, leuk dan..kom ik daarvoor hierheen, en vertrok weer. Enfin...heel duidelijk een truc en gewoon kennissen van hun waarschijnlijk. Enfin...ze zouden de auto naar mijn garage rijden de volgende dag en daar zouden we ons dan treffen..krijg ik de volgende dag een berichtje: wie betaald de dieselkosten? (echt he...4 euro ofzo op een auto van 4000 euro). Dus toen was ik er klaar mee: ik zeg...verkoop hem maar aan die andere die hem wilde hebben, het is mij teveel gedoe met jullie. Wat denk je? Is nu een ruime maand geleden en de auto is nog niet verkocht :):)

_O- _O- _O-

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 11:29

Ook een lekker verhaal IHN :')

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 11:33

haha wat erg lieveli!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 11:34

shilady schreef:
haha wat erg lieveli!

Het is mij niet overkomen, maar IHN.

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 12:01

ProudJustify schreef:
Vorige week een afspraak gemaakt om bij een trailer te gaan kijken en de avond van tevoren een berichtje krijgen dat de afspraak niet door kan gaan omdat de trailer verkocht is -O-
Vond het niet heel netjes, had dan gezegd dat er meerdere geinteresseerden waren dan kun je daar rekening mee houden. Ze kon zelf niet eerder en dan ineens issie verkocht.

Nah ja, hou em dan lekker :roll:

Wij hadden destijds ook onze trailer te koop.
Een vrouw belde en na overleggen heb ik voor haar flink de prijs laten zakken en dan echt flink.
Want ze moest ook nog de brandstofkosten hierheen betalen, en er moesten nieuwe banden op etc etc.
Prima ze zou de volgende dag smorgens om 9 uur komen.
Volgende morgen om half 9 kreeg ik bericht "Ja het waait te hard dus ik durf niet naar jullie toe te rijden." Terwijl dat best mee viel maargoed.
Je ochtend vrijgehouden, flink in prijs gedaald en ze komt ineens niet.
Daarna ook niks meer weer gehoord.
Was dus gewoon een k*t smoes ;)

Dag later belde een zeer geïnteresseerde man, wilde hem diezelfde dag nog ophalen.
Moesten uit drenthe komen en kwamen er meteen na het werk aan.
'S avonds in het donker kwamen ze aan, maar het postkantoor ging bijna dicht dus heeft hij snel een rondje om de trailer gelopen.
Hij heeft toen snel betaald en zijn we naar het postkantoor gereden voor de overschrijving en heeft hij hem diezelfde avond ook meteen meegenomen.
En ook gewoon voor de vraagprijs.
Een hele makkelijke verkoop maar als ik die man was geweest had ik wel iets beter om de trailer gelopen want je weet het natuurlijk nooit al was die van ons gewoon in orde.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 14:41

Dat is inderdaad weer de andere kant, dat je iets vasthoudt en mensen dan niet komen opdagen of met een k*tsmoes afzeggen >;)

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:03

Ja idd heb inmiddels een andere auto...bevalt goed behalve dat ie al 3 weken bij de garage staat vanwege een kapot roetfilter...gelukkig had ik expliciet garantie voor roetfilter gevraagd en gekregen...de verkoper heeft nu koppijn zegt ie:):):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 19:05

Glazen tafel op MP, zou opgehaald worden... inmiddels niet opgehaald. Geef 'm een uur langer en anders gaat ie op een weggeefhoek..

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 20:17

IHN schreef:
Ja idd heb inmiddels een andere auto...bevalt goed behalve dat ie al 3 weken bij de garage staat vanwege een kapot roetfilter...gelukkig had ik expliciet garantie voor roetfilter gevraagd en gekregen...de verkoper heeft nu koppijn zegt ie:):):)

Slim!!

Dat hij hoofdpijn heeft snap ik wel haha duur geintje!

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 22:43

loez schreef:
IHN schreef:

Slim!!

Dat hij hoofdpijn heeft snap ik wel haha duur geintje!

Haha en het ergste...ik had exact dezelfde auto..vorig jaar roetfilter in laten bouwen en na 15000 km weer kapot...garage zei dat het niet onder de garantie viel want de motor was kapot. Kolder maar goed..uiteindelijk 900 teruggekregen. Auto was dus geen klap meer waard maar ik heb hem ingeruild voor deze en er zo nog 1000 euro voor gekregen (kapotte motor verstopt roetfilter en 310 gelopen). Ik had gezegd dat storingslampje brandde..verder niks (ben zelf nu vaak zat belazerd). Voor deze auto heb ik dus nu 1200 euro bijbetaald daarvoor heeft hij er nieuwe remmen opgezet en nu dus partikelfilter. Ze hebben het met reinigen geprobeerd..dat werkte niet (had ik gezegd..jawel...hij is goed...kom ik daar..uur rijden staat de auto weer op de brug..storing alweer terug). Vervolgens eijden ze mijn oude ford de brug op om dat roetfilter te gebruiken...ze denken nu dat ik verl weet van auto's want ik kon ze gelijk vertellen dat een gebruikt filter gelijk weer problemen gaf :):) en zowaar...dus nu een nieuwe.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 00:36

Bekend probleem die roetfilters. Mijn vriend rijdt ook een Ford (Transit Connect uit 2012) en die heeft laatst ook het roetfilter moeten laten vervangen. Wilden ze ook eerst reinigen maar dat hielp niet meer.

Kosten voor dat ding nieuw: 800 euro.

Verder zweren zowel hij als ik bij Ford, verder nooit problemen mee gehad. De vorige Transit Connect uit 2011 rijdt nog rond (bussen van de zaak) en daar is ook nooit wat mee.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:04

Ik vind Ford ook fijne wagen...die ik nu heb heeft 225 erop...ford geeft zelf aan dat na 180 gewisseld moet worden dus ik zag hem al aankomen. Hoop dat ik verder net zoveel plezier ga hebben van deze als van de vorige.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:17

Hier weer iemand berichtje gestuurd, wil graag wat overnemen.. Maar geen antwoord. Toch weer jammer.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 13:12

ik probeer een tunneltent te scoren...gewoon geen antwoord krijgen. aargh

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 15:38

Mehhh zo stom, ga je akkoord met een bod en krijg je gewoon geen enkele reactie meer. Doe dan gewoon geen bod _-:(

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 15:47

Susanne schreef:
Mehhh zo stom, ga je akkoord met een bod en krijg je gewoon geen enkele reactie meer. Doe dan gewoon geen bod _-:(

Same here pfff

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 16:05

Susanne schreef:

Hier ook geregeld last van... Laatst zou er iemand wat op komt halen dus adres gestuurd en vervolgens nooit weer iets van gehoord.

LauraO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 16:49

Susanne schreef:

Hier ook zo. Bij twee personen op hetzelfde dekje dat ik te koop heb staan. Zo frustrerend.....

Net ook een mooie.
Heb er een broek op staan. Kreeg een bod van 26€ . Ik heb teruggestuurd voor 30€ mag ie weg.
Krijg ik terug dat ze incl verzenden akkoord is.

Dan zou ik minder voor de broek krijgen als dat ik akkoord was gegaan met haar bod van 26. De broek is nieuw en gewoon in mijn ogen 30€ waard. ( hij staat er zelfs op voor 55€, aangezien ik hem heb gekocht voor 120€).
Ik zeg elke keer weer dat ik zo klaar ben Mp, maar wil toch graag gewoon wat spullen verkopen, die anders toch maar liggen te verstoffen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 17:26

Kleding en schoenen zet ik niet eens meer op marktplaats. Dat gaat regelrecht in de bak voor stichting Dierenlot. Ik hoop dat zij wel blij worden van z.g.a.n. merk kleding. Ga me echt niet meer irriteren aan marktplaats daarvoor.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 19:28

Maar er zijn ook hele fijne mensen op MP :j

Gisteravond gereageerd op een trailer en deze is gewoon vandaag nog op stal gebracht door de verkoopster omdat mijn eigen auto (ook een Ford trouwens) nog in de garage staat.

Dus ook wel eens leuk om te zien dat het niet altijd vaag is :)

Maar daar gaat dit topic natuurlijk niet over :+