tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 20:29

Hij slaapt op de logeerkamer toch?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 20:33

Kun je niet bij je ouders of vrienden terecht? Samen blijven wonen lijkt me echt heel lastig. Je kunt vragen of hij tekening met je wil houden maar verbieden om op stap te gaan kan niet

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:21

Nu weet ik het ook niet meer hoor :')
Maar als het uit is kun je hem niets gaan verbieden.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 04:28

Ik kom ook even onder mijn meelees steen vandaan.

Als het nog aan is hou de eer aan jezelf vanaf nu.

Jullie eten en slapen apart en weekenden gaat hij uit.
Hij heeft geen gevoel meer en doet er (denk ik) ook geen moeite meer voor?
Hup schop onder je kont.
Regel je zaken en ga ook weer leuke dingen doen.
Hoe moeilijk het ook is.
Pak je leven weer op.

Als hij het een kans wilde geven deden jullie samen wel leuke dingen.
Woont hij bij jou in?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 08:22

Ik dacht ook dat het al uit was. Dan is het niet vreemd als hij gewoon andere leuke dingen wil gaan doen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 08:42

Het is toch al uit sinds half februari en jullie hebben samen een koophuis?
Ik zou hem nu gaan behandelen als een huisgenoot in plaats van partner, hoeveel pijn het ook doet. Hij heeft (helaas) even veel recht om in het huis te zijn als dat jij dat hebt, dus je kunt hem niets verplichten of ontzeggen met betrekking tot of hij wel of niet daar woont, je kunt hooguit voor jezelf kiezen.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 09:15

Als het uit is zou ik er ook voor zorgen dat hij vertrekt of jij..
Hier ga je echt niet gelukkig van worden.

Bestaat er ook iets van vriendschapsverdriet trouwens? :')

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 09:16

Ja dat bestaat zeker! Kan ook heel rot zijn..

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 10:44

Merk de laatste tijd dat ik het er moeilijker mee heb dat die vriendschap afgeschreven is dan toen die relatie uitging :+

hafpower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 00:26

Nee heb was niet officieel uit.
Hij heeft dat geroepen maar kwam daar snel van terug.
We hebben samen een koophuis.
We hebben besloten dat hij nu een maand weg gaat om te kijken wat we er nog uit kunnen halen.
Ik hoop dat we er samen uit komen.
We hebben wel afspraken gemaakt wat wel en niet kan.
Ik word deze week ook geopereerd dus heb veel aan mijn hoofd.
Dit wordt een heftige nazorg dus iemand om me heen is nu wel fijn.
We zijn van kwetsen naar praten en luisteren gegaan.
Bij mij is het duidelijk hij weet nog niet of hij verder kan en wil.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:34

Even een ander soort dingetje. Mijn ex en ik zijn ongeveer 7 jaar geleden uit elkaar gegaan (na een relatie van ongeveer 6 jaar) en altijd goede vrienden gebleven. Hij woont nu wel een heel eind verderop dus we zien elkaar misschien 2x per jaar. We chatten ongeveer 1x per week.
Hij heeft sinds 3 jaar een nieuwe vriendin, maar het is een beetje problematisch tussen ons. In het begin gedroeg ze zich erg bezitterig en jaloers naar mij en ik weet dat ze dat probeert te veranderen, maar ik weet gewoon niet meer wat ik eraan moet doen. Het is voor mij bijna niet mogelijk om gewoon af te spreken met mijn ex zonder dat zij daarbij is of eisen stelt. En nu weet ik niet of ik mijn vriendschap met mijn ex moet beëindigen of hem op de één of andere manier moet steunen hierin en zelf mijn houding moet veranderen. Iemand tips?

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:45

Heb je al een keer met haar gepraat? Over waarom ze zo doet?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:47

Ja dat heb ik geprobeerd en ze gaf aan dat er inderdaad geen aanleiding voor was, behalve het verleden van mij en mijn ex, maar dat dit aan haarzelf lag. Maar daar kan ik dan eigenlijk weer weinig aan doen. Zij heeft denk ik liever dat ik en mijn ex elkaar niet meer zien, maar dat dat dan niet haar schuld is :P

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 14:00

Maar jouw ex kan toch ook tegen haar zeggen: ik wil niet dat jij (zijn vriendin) er bij bent?

Volgens mij kun jij hier vrij weinig aan doen als je al met haar en met hem er over gepraat hebt.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 14:06

Ja klopt, en dat doet hij ook wel, maar als we bijvoorbeeld samen ergens zijn heeft zij de neiging om steeds berichtjes te sturen, te bellen etc etc, waardoor ik het idee heb dat ik mijn ex in een vervelend pakket breng. Hij doet al best veel voor mij maar ik blijf het vervelend vinden dat ze mij en hem niet vertrouwt en ik denk steeds vaker: zo hoeft het voor mij ook niet.
Maar ik zou de vriendschap van mijn ex echt wel heel erg missen. Daarom zit ik nu zo op de wip: laat ik ze het gewoon lekker samen uitzoeken en trek ik me terug, of moet ik de vriendschap met mijn ex aanhouden (wat hij wel erg graag wil) en mijn eigen houding veranderen?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 16:00

Is er iemand die ik een pb kan doen?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 16:04

Ja hoor.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 16:27

Mocht het nog nodig zijn mag je mij ook een pb sturen :)

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 16:40

Mij ook!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:42

@sheran het zou best wel tof zijn van je ex om voor zijn vriendin, die duidelijk moeite heeft met jouw aanwezigheid in zijn leven, het contact met jou te verbreken.
Ik zou het persoonlijk ook echt niet tof vinden als mijn vriend nog 'intensief' contact heeft met zijn ex waar hij 6 jaar mee is geweest. Jullie hebben geschiedenis en dat kan onzekerheid geven.
Het was netjes van hem geweest als hij de communicatie met jou had beeindigd.
Ik vind dat je elkaar geen dingen mag gaan verbieden maar ik vind ook dat je een verantwoordelijkheid hebt om ervoor te zorgen dat je partner zich niet jaloers hoeft te voelen. Vaak ligt het niet aan de persoon zelf die jaloers is,maar aan de situatie of een verleden.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 21:15

Maar als je relatie goed is en je zit lekker in je vel dan moet dat toch kunnen? Het zijn niet voor niks exen denk ik dan. Tenzij je in het verleden bedrogen bent, dan kan ik de onzekerheid wel snappen.

Ik zou de bal bij henzelf laten en zelf even niet het initiatief nemen in deze situatie denk ik.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:02

Hutcherson schreef:
@sheran het zou best wel tof zijn van je ex om voor zijn vriendin, die duidelijk moeite heeft met jouw aanwezigheid in zijn leven, het contact met jou te verbreken.
Ik zou het persoonlijk ook echt niet tof vinden als mijn vriend nog 'intensief' contact heeft met zijn ex waar hij 6 jaar mee is geweest. Jullie hebben geschiedenis en dat kan onzekerheid geven.
Ik vind dat je elkaar geen dingen mag gaan verbieden maar ik vind ook dat je een verantwoordelijkheid hebt om ervoor te zorgen dat je partner zich niet jaloers hoeft te voelen. Vaak ligt het niet aan de persoon zelf die jaloers is,maar aan de situatie of een verleden.

Eens. Het is geven en nemen in een relatie. Niet alleen maar nemen. Rekening met elkaar houden hoort daarbij. Als je vriend(in) het echt niet prettig vindt dat je contact hebt met je ex, is het dan zoveel gevraagd om daarmee te stoppen?

Ik heb geen contact meer met mijn exen, maar mocht ik dat wel hebben en mijn vriend geeft aan dat niet prettig te vinden, zou ik daar gerust mee ophouden of flink minderen. Vind goede vrienden zijn met je ex sowieso een beetje meh. Ik ben met geen enkele ex slecht uit elkaar gegaan, maar vriendschap vind ik wel heel enthousiast en overbodig. Heb genoeg normale vrienden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:09

Nou dan zou je aan mij een verkeerde hebben := mijn 1e vriendje is nog steeds mijn maatje en bij zijn familie kom ik ook graag. Ik geloof niet dat mijn partner daar een probleem mee heeft, is ook nergens voor nodig. Het ging uit om een reden. Ik heb niks met onzekere partners.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:40

Dan sta jij daar anders in, dat is prima. :) Het ligt ook maar net aan de persoon en aan de situatie.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 00:09

Hutcherson schreef:

Ook mee eens. Ze doet al veel moeite voor jou, en ik zou het ook minder prettig (zacht uitgedrukt) vinden als mn vriend contact zou hebben met zijn ex. Als er kinderen in het spel zijn oid waar natuurlijk overleg voor moet zijn is het een ander verhaal. Je ex is niet voor niets je ex.