Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:14

shetties schreef:
Oke, iemand had een bod gedaan op iets wat ik te koop heb. Ik vond het bod te laag, dus heb ik een tegenbod gedaan. Dat vond ze te hoog, 'want dan koopt ze het wel nieuw'. Nu is het nieuw (ongebruikt en niet gepast) in de verpakking, dus dan vind ik het gewoon nieuw wat ik aanbied. Maar omdat ik het uit een winkel heb/van iemand heb gekocht vind zij het 2e hands.

Nu ben ik daar toch over gaan nadenken, wanneer vinden jullie iets nou nieuw?
Want als iets ongebruikt met kaartjes er aan/ in originele verpakking is, vind ik het nieuw.

Niet om mijn gelijk te halen ofzo, maar ben toch benieuwd wat jullie vinden :)

Ik vind iets nieuw als het met kaartje er aan en in de originele verpakking, ongewassen, ongebruikt.
Is het kaartje er af of uit de originele verpakking, dan noem ik het zo goed als nieuw.
Gebruikt is bij mij echt gebruikt of het nu één maal of honderd keer is geweest.

Ik zet zelf het er altijd bij in de advertentie, zodat mensen het zelf kunnen beoordelen of het zo goed als nieuw is of gebruikt.
Sommige mensen noemen echt alles wat er goed uit ziet, maar toch duidelijk meerdere malen of veelvuldig gebruikt als zo goed als nieuw. Ik vind dat dus eigenlijk niet kunnen.

Ik stoor mij er aan als ik iets koop als zo goed als nieuw en het is gewoon vet zichtbaar veelvuldig gebruikt.
Ik vind dat zelf misleidend.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:21

Ik heb een gezocht advertentie hier op bokt en marktplaats staan, opzoek naar goedkope rijbroeken (heb ze nodig als extra voor mijn werk).
Wat krijg ik aangeboden? Rijbroeken die weg mogen voor 40 euro :+ Heel leuk en aardig, maar dat valt bij mij helaas niet in de categorie goedkoop :')

Ook maar een mini laptop te koop gezet aangezien die toch nooit gebruikt wordt en wij 2 laptops, een computer en een tablet hebben _O-
Tot nu toe een bod van 55 euro gehad, maar daarvoor gaat ie niet weg.

Suusie22

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:57

welke maat zoek je Ghostattack?

ik heb een nieuwe namelijk!

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:04

bij mij begint het ook weer te lopen. als het ook idd wordt overgemaakt een regendeken verkocht en net een borstuig.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:06

Bij mij ligt het helemaal stil op Marktplaats, zowel met verkopen als met hetgeen ik zoek...
Wel iets via Bokt gekocht wat super netjes en super snel ging!
Complimenten voor betreffende bokker!

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:07

Jeeee camera is opgehaald. :D Wel 40 min later dan afgesproken, maar maakt niet uit.

Vandaag heb ik ook een paar jodphurs binnen gekregen van een bokker. Ook helemaal top. :)

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:57

Was net op MP aan het kijken, kwam ik bij deze advertentie moest wel lachen toen ik het zag haha hoe kom je erbij :P zie ook de andere advertenties haha.

Http://link.marktplaats.nl/676110664

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:59

Hahahahaha

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:00

hahahahahahah

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:03

Ze verkopen ook marktplaats en justin biebers oksel haar :')

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:29

waaaaaaaaaaah :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:39

Ik vind die Theo & Thea - hondjes wel lief <3

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:48

gisteren is trouwens mijn koets opgehaalt !
ging prima ! waren er zéér blij mee !
en ze waren OPTIJD ! bij mij nog nóóit gebeurt !

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 22:51

Ik vind het een beetje jammer eigenlijk... Die hondjes zijn wel grappig maar de rest is gewoon sneu.

Over dat nieuw: ik vind het wel nieuw als je het in de verpakking nog hebt en kaartje er aan en alles, maar toch minder waard als in de winkel omdat je geen garanties hebt. Dus dan noem je het wel nieuw, omdat je het niet gebruikt hebt of alleen gepast maar ik vind het toch anders dan van een winkel. En inderdaad, ik koop het ook tweedehands/via MP om een goed artikel te krijgen voor een lagere prijs. De definitie 'zo goed als nieuw' is erg verschillend per persoon :P

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 23:00

Nieuw is in de verpakking, met kaartjes. Hooguit gepast.
ZGAN is voor mij dat het vaker gebruikt is, maar wel nog echt in nieuwstaat. Dus dekjes zonder haren, rijbroeken helemaal schoon en de originele kleur nog.
Gebruikt is gewoon gebruikt en niet meer in nieuwstaat.

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 23:03

Ja inderdaad, zo zie ik het ook en zo geef ik het ook altijd bij advertenties op. :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 23:21

Door het plaatsen van meerdere en duidelijke foto's, kan de bieder ook al een redelijk beeld van het product krijgen! Als er geen of onduidelijke foto's bij een advertentie geplaatst worden, kijk ik nog niet eens verder.
Ik vind bijvoorbeeld schoenen, waar wel het kaartje af is, maar verders absoluut niets mee is gedaan, gewoon nieuw.
Heb helaas ook zelf de ervaring dat mensen 'zo goed als nieuw' wel heel anders op kunnen vatten dan dat ik doe -O-
Dat is helaas het risico bij niet ophalen :P

Bij mij loopt het echt voor geen meter op MP.....
Kreeg wel vanavond een berichtje van iemand via MP dat ze een bod deed en het graag vrijdag op wilde komen halen. Maar nu zette MP erbij: Wees voorzichtig. Deze afzender is niet goedgekeurd met onze controles voor fraudedetectie.
Moet je daar wel of niet op reageren?!?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 23:38

Gewoon reageren.. :)

Schijnbaar krijgen mensen als ik mail de boodschap dat ik in het buitenland woon, terwijl mijn postcode gewoon juist is en ook juist in mn advertenties staat. :=

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 07:31

Ach zelfs op artikelen die nieuw aan geboden worden als bedrijf zijnde, gaan ze op beiden via de mail. Er zijn ook mensen die denken dat het ook heel normaal is om naar een webwinkel te gaan mailen om te onderhandelen over de prijs.
Kijk heb je nu meer artikelen nodig, denk bv aan een nieuw zadel, beugels+riemen, dekje en meer. Kijk dan zijn wij de moeilijkste niet en is er altijd te praten.
Maar niet wanneer het om 1 artikel gaat.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 08:04

Ik vind die van dat licht waar ze dyslectisch van wordt ook wel geinig :P

Soms zie ik inderdaad ook spullen te koop staan onder het kopje z.g.a.n. die dus echt wel een poosje gebruikt zijn, van die schoenen die er zweterig uitzien, wat uitgelopen en verrimpeld enzo :=

Maar soms is het ook wel lastig hoor.

Bij "gebruikt" denk je toch al snel aan spullen die gewoon echt al flink gebruikt zijn.

Nieuw is wat mij betreft inderdaad hooguit een keer gepast, maar gewoon nog in de staat zoals je het ook nieuw in de winkel koopt verder. Hoeven niet per-sé kaartjes aan te zitten.

Zo goed als nieuw is dan wat lastiger.... ik vind eigenlijk dat je die als tussenfase gebruikt tussen echt gebruikte artikelen en nieuwe artikelen.

Dus dat het net een keertje gebruikt is, net niet meer voor nieuw terug de winkel in kan, maar er wel nog zo goed als nieuw uitziet.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 08:14

Dingen die nooit gebruikt zijn en kaartjes er nog aan of in de orginele verpakking noem ik Nieuw

Zo goed als nieuw als het ongebruikt is met de kaartjes eraf

Gebruikt echt als het gebruikt is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 08:33

Ze zouden eigenlijk een "licht gebruikt" er tussen moeten zetten :)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 08:49

Ja, licht/enkele malen gebruikt ofzo.

K heb een set nieuwe peesbeschermers te koop staan. NP 35 euro. Prijs 22 incl verzenden* (*verzenden via DHL van servicepunt naar servicepunt). Staat ook zo in de advertentie. (2x met aanduiding naar het sterretje)
Krijg ik een mail voor 15 euro kom ik ze ophalen.

Dus ik stuur terug, dat de prijs bij ophalen 18 euro is. Stuurt ze terug: er staat 22 incl verzenden 22-6,75= 15. Dus voor 15 euro kom ik ze ophalen. Euh nee...

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:02

NienkeV1994 schreef:
Ze verkopen ook marktplaats en justin biebers oksel haar :')

net als of iemand dat wil hebben :')

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:04

Suusie22 schreef:
Dingen die nooit gebruikt zijn en kaartjes er nog aan of in de orginele verpakking noem ik Nieuw

Zo goed als nieuw als het ongebruikt is met de kaartjes eraf

Gebruikt echt als het gebruikt is.

Zo goed als nieuw vind ik ook als het gepast is of 1 a 2 keer gedragen. Maar hier zijn wel vaak verwarringen over ja, de een denkt er weer anders over als de ander.