Merlen schreef:Doordat mijn vriend maanden zelf niet aan de slag is gegaan met de nalatenschap van zijn moeder kom ik sowieso ook in de problemen betreft successierechten en boetes wegens laattijdig indienen.
Hij heeft geen geld om daar ook maar iets van te betalen en dan komt de belastingdienst uiteraard bij mij aankloppen omdat we samenwonen.
Ik ben nu voor de rest van de ďag even druk bezig dus deze avond kan ik verder reageren.
Zo snel mogelijk naar een financieel adviseur gaan. Als jullie wettelijk samen wonen ben je inderdaad mee aansprakelijk. Alles wat je al had voor het wettelijk samen wonen is van jou. Alles wat is vergaard tijdens het wettelijk samen wonen is gemeenschappelijk. Daarom: Direct naar een financieel adviseur. Die hebben ook de nodige contacten om gunstigere afbetalingen te regelen en dergelijke. Het kost jou nu wat maar het gaat jou veel minder schade geven op lange termijn. Nu met spoed gaan verhuizen heeft geen nut. Doe het niet. Als de schuld er nu al is is hij sowieso voor jullie beiden (als jullie gemeenschappelijk samen wonen uiteraard) Het enigste waar nu verhuizen goed voor is is om komende schulden op zijn naam te voorkomen.