Secret Santa 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 18:37

Veel sterkte MDH! lees ook net pas waarom we iets langer moeten wachten op de vragen. Doe rustig aan, je hebt zo te lezen nu wel wat belangrijkers in je leven dan SSS. :(:)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 18:48

Vervelend MDH beterschap en veel sterkte. :(:)

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 18:51

M_D_H schreef:
Niemand verwacht dat je alles mee leest, hell, ik ben van het Secret Santa Beheer en zelfs ik lees niet alle berichten.
Maar het is wel de bedoeling dat je er een beetje energie en moeite in steekt.
Het is niet moeilijk om op het laatst genoemde onderwerp in te haken :n

En nee, we gaan niet alle mededelingen, weekvragen en vragen van de Santa's en lootjes in het OP zetten, want dan motiveren we niemand meer om überhaupt het topic te volgen.
Ik ben de enige die deze mededelingen, weekvragen en vragen van de Santa's en lootjes plaatst, dus je moet gewoon mijn berichten in de gaten houden :j

En dat kan heel makkelijk, ik ben de 2de persoon die na het OP in het topic een bericht geplaatst heeft, selecteerd mijn geplaatste berichten en je leest alle mededelingen, weekvragen en vragen van de Santa's en de lootjes.

Dit is dus wat mij niet duidelijk was. In de OP kon ik nergens vinden wie en wanneer de weekvragen plaatst, en dan word je dus wel een soort van gedwongen om alle pagina's terug te lezen om te zien of er nog iets belangrijks gezegd is. Nu ik in jouw posthistorie kijk lees ik dat er op 4 november al een vraag is gesteld door mijn SS. Heel erg jammer dat zulke dingen dus gemist worden door de snelheid van het topic en ik ga hierna meteen op de vraag reageren. Hopelijk kan daar in volgende edities iets mee gedaan worden zodat het makkelijker wordt om te volgen voor iedereen. We zitten hier met ongeveer 80 mensen in het topic, als iedereen minimaal 3x per week een bericht moet plaatsen zit je dus al op 10 pagina's per week MINIMAAL. Ik snap dat er verwacht wordt dat men actief meepost en dat proberen veel mensen ook, maar ik lees ook hier weer dat veel mensen het lastig vinden om mee te posten en in te haken op de actuele topics. Dan worden het zoveel "ja dit vind ik ook leuk" of "nee dat is niks voor mij" berichtjes waarvan ik ook denk van ja wie zit daar nou op te wachten.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 18:54

Citaat:
@Topsylover, heb jij een voorkeur voor een specifieke kaars? Dinerkaarsen, stompe kaarsen, waxinelichtjes, bolkaarsen? Geurloos of met geur en in het geval van dat laatste, welke geur dan?

Wij hebben thuis een plateau met 3 stompkaarsen, altijd in 3 verschillende kleuren passend bij het seizoen. Op dit moment hebben we groen, grijs en wit er staan, maar het mag altijd kleurrijker! Qua geur vind ik Jasmin heel lekker en kerstgeuren zoals caramel appel, dennen etc.

Secret Santa Weekvraag

Citaat:
In de breedste zin van het woord: Wie is je favoriete superheld en waarom?

Ik heb geen specifieke superheld, iedereen is ook gewoon maar een mens :)

Jorex

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 19:17

Heel veel sterkte MDH :knuffel:
Doe maar rustig aan, de vragen lopen niet weg. En wij redden het onderling ook wel zo.

Ik haak ook gewoon aan op bepaalde vragen/dingen die anderen ook plaatsen. Nu heb ik alle tijd van de wereld, want ik zit toch nog steeds thuis met mijn duim. Maar ik reageer ook niet dagelijks, heb daar ook geen zin in en het moet ook nog een beetje een verassing zijn wat ik krijg. Ik kan ook net zo goed zeggen , lees de topics van voorgaande jaren maar. Maar dan is het ook maar saai. Dit heb ik wel allang gedaan voor mijn eigen lootje ook. Dus daardoor red ik me prima. :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 19:21

Allereerst een hele dikke knuffel voor M_D_H :knuffel:

topsylover schreef:
M_D_H schreef:
Niemand verwacht dat je alles mee leest, hell, ik ben van het Secret Santa Beheer en zelfs ik lees niet alle berichten.

En nee, we gaan niet alle mededelingen, weekvragen en vragen van de Santa's en lootjes in het OP zetten, want dan motiveren we niemand meer om überhaupt het topic te volgen.
Ik ben de enige die deze mededelingen, weekvragen en vragen van de Santa's en lootjes plaatst, dus je moet gewoon mijn berichten in de gaten houden :j

En dat kan heel makkelijk, ik ben de 2de persoon die na het OP in het topic een bericht geplaatst heeft, selecteerd mijn geplaatste berichten en je leest alle mededelingen, weekvragen en vragen van de Santa's en de lootjes.

Dit is dus wat mij niet duidelijk was. In de OP kon ik nergens vinden wie en wanneer de weekvragen plaatst, en dan word je dus wel een soort van gedwongen om alle pagina's terug te lezen om te zien of er nog iets belangrijks gezegd is. Nu ik in jouw posthistorie kijk lees ik dat er op 4 november al een vraag is gesteld door mijn SS. Heel erg jammer dat zulke dingen dus gemist worden door de snelheid van het topic en ik ga hierna meteen op de vraag reageren. Hopelijk kan daar in volgende edities iets mee gedaan worden zodat het makkelijker wordt om te volgen voor iedereen. We zitten hier met ongeveer 80 mensen in het topic, als iedereen minimaal 3x per week een bericht moet plaatsen zit je dus al op 10 pagina's per week MINIMAAL. Ik snap dat er verwacht wordt dat men actief meepost en dat proberen veel mensen ook, maar ik lees ook hier weer dat veel mensen het lastig vinden om mee te posten en in te haken op de actuele topics. Dan worden het zoveel "ja dit vind ik ook leuk" of "nee dat is niks voor mij" berichtjes waarvan ik ook denk van ja wie zit daar nou op te wachten.

In de OP staat duidelijk vermeld dat je actief mee moet kletsen en dat je drie berichten per week moet plaatsen. Gaandeweg het topic komen er allerlei verschillende onderwerpen voorbij, er worden meerdere vragen gesteld waar je gewoon op kan reageren.
En, wat let je om zelf die vragen te stellen?

Ik vind het dus een beetje gezeur om dan nu te zeggen dat de organisatie ergens rekening mee moet gaan houden, en dat alles zo'n beetje voorgekauwd moet worden. We kunnen toch met zijn allen wel gewoon zelf wat initiatief tonen? We zijn volwassen hoor, kom op -O-

En ik werk ook fulltime. Per week wisselende diensten, deze week heb ik van dinsdag t/m zondag diensten en ook dan lukt het echt wel om af en toe hier in te haken op het onderwerp dat dan besproken wordt. En zo niet, gooi er zelf een berichtje in. Zo moeilijk hoeft het allemaal niet te zijn hoor :)

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 19:22

Sterkte MDH!! :(:)

En StonedRomy: jouw hond is zo mooi <3

Wat betreft cadeaus, een grote of meer kleine, alles is goed. Iemand doet moeite en dat waardeer ik!

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 19:22

Ik ga mijn santa lekker vrij laten of het meerdere kleine cadeautjes worden of een grotere. De verrassing en hele voorpret van zelf een pakket maken, maakt voor mij dit event zo leuk *\o/*

De groene vingers ontbreekt mij. Maar dat ligt voornamelijk aan het ontbreken van discipline. Zoveel moeite om steeds te denken aan planten water geven enzo :o ja, ik ben gewoon een beetje lui qua dat := Van het weekend de hele voor- en achtertuin onkruidvrij gemaakt, wat een klus. Voel mij echt een ouwe oma nu. Maar deze week komen ze hopelijk de tuin aanleggen :):)

Sterkte MDH :(:)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 19:23

Epoxy heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Ik zat er wel aan te denken om eens een proefpakket te bestellen en als ik het wat kam dan bv sieraden met hondenhaar te maken op bestelling voor in de trimsalon

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 19:23

Oh en ik zag de vraag voorbij komen over veel of weinig, grote of kleine cadeaus; ik heb niet echt een voorkeur. Ik vind het belangrijker dat de cadeautjes goed uitgezocht zijn, dan dat het een specifiek aantal is :D
Een doos vol kleine prullen waar ik uiteindelijk niets aan heb zou ik dan wel zonde vinden, maar dat is met nog geen een keer overkomen dus ik verwacht dat dit helemaal goed komt :D

Ik krijg wel een beetje Harry Potter vibes :')

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 19:24

MarlindeRooz schreef:
Detroit schreef:
Ik ben net aan mijn nieuwe boekenserie begonnen *\o/* helemaal blij :D Mij maak je ook al blij met leuke boekenleggers oid. Vind dat leuk om af te wisselen.

[ [url=m/ENbUSI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb net hét perfecte cadeaupapier binnen gekregen. Cadeautjes beginnen hier langzaam binnen te komen.

Is het een goede serie ja? Want dan ga ik hem kopen. :=

Gun mezelf wel wat vandaag.

---

Ik heb echt niks nul met katten, ben gek op knaagdieren en honden dat wel.

Tot nu toe fan :):) maar wellicht heb je ondertussen al iets anders voor jezelf gekocht?

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 19:38

1 groot kado of meerdere kleine maakt mij niet zo heel veel uit. Zeker niet bij secret santa. Voor een verjaardag oid vind ik het altijd leuk om 1 groot kado te krijgen. Meestal zijn dat dingen die ik heel graag zou willen maar ik mezelf niet gun omdat ik het te duur vind :o

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 19:40

Sterkte MDH!!

Wat de cadeaus betreft.. mij maakt het ook niet uit of het 1 groot of meerdere kleine zijn. Ik vind het super leuk om weer mee te doen en ben blij dat iemand moeite voor me doet.

MarlindeRooz

Nee heb het boek al binnen Detroit!

Detroit

MarlindeRooz schreef:
Nee heb het boek al binnen Detroit!

Ben benieuwd wat je er van vind :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 19:42

Afbeelding

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 19:53

Flying_Angel schreef:
Sterkte MDH!! :(:)

En StonedRomy: jouw hond is zo mooi <3

Wat betreft cadeaus, een grote of meer kleine, alles is goed. Iemand doet moeite en dat waardeer ik!

Thanks! Ik hoop dat zij dan eindelijk uit mag groeien tot mijn eerste fokteef voor mijn fokkerij. Grote plannen voor mijn kleine baby

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 19:54

Hmmmm liever veel cadeautjes, dan 1 groot cadeau. Ik ben gewoon iemand die dol is op cadeautjes, hoe meer hoe beter.. okal is dat niet altijd zo haha.

Ik lig helaas alweer 3 dagen op bed, ziek moeten melden van werk. Iets wat ik echt verschrikkelijk vind. Meerdere gewrichten doen zeer, waarschijnlijk donderdag prednison om de klachten wat te gaan onderdrukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 19:59

Ziekte heeeerst |(

En check mariekeoo ik zal de zak kikkers en muizen per kikker en muis inpakken want hoe meer hoe beter {:)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 20:06

Beterschap Marieke!!

MDH sterkte...... :(:)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 20:07

Hé bah kikkers en muizen die vind ik vies haha.

En ja ik hoor veel corona. Mijn vriend en ik hebben het beide en hij heeft ook een aantal collega’s corona gegeven. :=

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-22 20:12

topsylover schreef:
M_D_H schreef:

Zowel in de OP als in een van de eerste berichten van M_D_H staat vermeld dat je als je vragen of problemen hebt dat je dan met M_D_H contact op moet nemen en dat zij net als vorige edities de communicatie vanuit de organisatie op zich neemt.

Het idee van een algemene vraag van de week is gaan de weg deze editie tot stand gekomen en is om die reden niet opgenomen in de OP. Het iedere keer aanpassen van de OP is geen realistische optie zeker aangezien er al aangegeven is dat de communicatie op de deelnemerslijsten na via M_D_H zal verlopen.

Wat betreft de herhaling van onderwerpen is dit een redelijk normaal verloop van een gesprek. Je hoeft echt niet op alles en iedereen te reageren. Vragen van jou Santa die specifiek voor jou zijn worden via M_D_H gemiddeld 1x per week geplaatst. Probeer te kijken naar de onderwerpen op de laatste 2 pagina's en je komt een heel eind met het geven van een inzicht in je interesses voor je santa.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 20:13

Aantal cadeaus maakt mij niks uit. De tijd en de liefde die in zo’n pakket word gestoken vind ik al een groot cadeau. <3

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 20:18

Veel sterkte mdh! Vind het bericht zeker niet bot en heel duidelijk!

Mariekeoo beterschap!

Ik heb de afgelopen dagen de oudere topics doorgescrold en die gaan toch een stuk sneller! Ik vind het ook gewoon kul om te zeggen ja ik werk fulltime dus heb geen tijd uhm geloof dat heel veel in de topic full time werken en nog de tijd nemen om actief een berichtje te plaatsen. (Al is het maar 1 berichtje per week) Als je geen tijd en zin heb de topic de volgen moet je niet meedoen… en je hoeft geen pagina’s terug te lezen beetje inspringen en een berichtje tussendoor is ook prima.
Ik geloof dat er in het beginnen medegedeeld dat er 3 berichten per week geplaatst moesten worden dus het is niet dat het niet bekend was.
En sommige geven ook aan ik heb even een drukke week of zo af dingen dus ben er iets minder maar springen daarna weer binnen helemaal prima!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 20:28

Sterkte mdh