Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 12:24

Als een agent daarnaar vraagt bij een zedenzaak dan geef je toch antwoord?

Wel slecht dat ze die fout gemaakt hebben zeg.

Ik hoop dat het vanuit de dader gewoon dreigen was. Dreiging is wel een effectieve manier van manipulatie. En als hij nu idd gewoon in de tbs zit dan kan het zomaar jaren duren voordat hij vrij wordt gelaten.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 12:25

nee natuurlijk niet, is toch niet ter zake? je geeft hem toch ook niet je spaarsaldo?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 12:26

fokfanaat schreef:
maar waarom heb jij je sexuele voorkeuren verteld, dat gaat toch niemand wat aan.

Echt serieus, daar gáát het toch niet om in het grotere geheel?
De dader had die privé gegevens nooit mogen krijgen en dat is zeer kwalijk te noemen dat dit wel is gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 12:27

fokfanaat schreef:
maar waarom heb jij je sexuele voorkeuren verteld, dat gaat toch niemand wat aan.

Omdat de zedenrecherche aangaf anders het onderzoek stop te zetten. Het is een normaal onderdeel van het onderzoek naar een zedenzaak.

capopjekop schreef:
Als een agent daarnaar vraagt bij een zedenzaak dan geef je toch antwoord?

Wel slecht dat ze die fout gemaakt hebben zeg.

Ik hoop dat het vanuit de dader gewoon dreigen was. Dreiging is wel een effectieve manier van manipulatie. En als hij nu idd gewoon in de tbs zit dan kan het zomaar jaren duren voordat hij vrij wordt gelaten.

Hij had een PIJ maatregel voor doodslag toen hij 16 was. Tijdens zijn PIJ maatregel heeft hij iemand gewurgd, diegene heeft het wel overleefd. Hij is toen veroordeeld voor poging tot doodslag en in de TBS beland. Tijdens een verlof heeft hij mij verkracht en gewurgd.
Mijn vertrouwen dat TBS en soortgelijke maatregelen in zijn geval zorgen voor veiligheid is weg.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 12:29

[***] schreef:
Het is vrij normaal dat een dader heel erg veel informatie krijgt. Hij mag alle stukken uit het dossier inzien namelijk, en ik ben verhoord over al die dingen. Een zeer groot deel van de verhoren ging over mijn persoonlijke leven, voorkeuren, exen, vrienden, hobby's.

blijkbaar mogen daders dat wel, wat belachelijk is, is dat deze informatie (die niet ter zake doet) in het dossier komt, politie zou moeten zorgen dat het er niet inkomt, als ze weten dat een dader dat mag inzien.

luuntje

Sushi wat een domme fouten zijn er gemaakt.
En jij zit met de ellende.

capopjekop

Als leek weet je toch ook niet precies waarom ze bepaalde dingen vragen. Ik zou waarschijnlijk ook gewoon geantwoord hebben. Doorgaans komen er op zo'n moment veel emoties los en dan zul je niet alles uitgebreid gaan analyseren voordat je antwoord. Dus ik vind het apart dat nu dat verwijt gemaakt wordt. Er moet zorgvuldiger met gegevens van een slachtoffer omgegaan worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 12:30

Ineke2 schreef:
fokfanaat schreef:

Echt serieus, daar gáát het toch niet om in het grotere geheel?
De dader had die privé gegevens nooit mogen krijgen en dat is zeer kwalijk te noemen dat dit wel is gebeurd.

Helaas heeft een verdachte recht op dit soort informatie. Vandaar dat ik nooit meer aangifte zal doen.
Hij heeft recht om te weten hoe het hele onderzoek is gelopen en het eerste waar ze zoeken is in je omgeving, want het grootste deel van de zedendelicten wordt door een bekende gepleegd. In het geval van een onbekende is er vaak toch ergens een keer contact geweest, dus ze pluizen je hele netwerk uit. Mijn zaak valt onder de zeer zeldzame gevallen waarin er nooit eerder contact is geweest, een volslagen onbekende.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 12:33

Je precies, ik zou ook braaf antwoorden aan de politie.

Maar ik blijf me sowieso verbazen over de straffen van iemand die in verlof hetzelfde nog eens uitspoot.
Ik blijf erbij, niet alle ziektes zijn te genezen, ook niet in de bovenkamer...

En dat adres gegeven niet veilig zijn is helemaal absurd natuurlijk.
En dat recht er toe hebben.... idioot land zijn we.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 12:35

DuoPenotti schreef:

Maar ik blijf me sowieso verbazen over de straffen van iemand die in verlof hetzelfde nog eens uitspoot.

Niet alleen gewone adresgegevens... mijn huidige adres is geheim, dat is alleen op te vragen door overheidsinstanties. Zelfs niet door iedere overheidsinstantie, bij de GGD stond bij mijn postcode 1234AB in plaats van mijn echte adres.
Als je een geheim adres naar de oorzaak van dat geheime adres doorstuurt en vervolgens het slachtoffer de schuld geeft ("je zult het wel niet goed hebben aangevraagd") dan heb je aardig wat fouten gemaakt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 12:38

DuoPenotti schreef:

Hij heeft geen recht op adresgegevens, mailadressen en telefoonnummers. Enkel aan de informatie die opgenomen is in het onderzoek, persoonsgegevens horen anoniem te zijn gemaakt.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 12:40

Triest Sushi. Ik werk voor een overheidsdienst waar wij wel toegang hebben tot geheime adressen e.d. maar dat komt met een niet te missen melding in beeld.
Persoonsgegevens heeft de dader echt NIET zomaar recht op. Die horen anoniem te zijn.
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 01-08-22 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 12:40

_San87_ schreef:
DuoPenotti schreef:

Hij heeft geen recht op adresgegevens, mailadressen en telefoonnummers. Enkel aan de informatie die opgenomen is in het onderzoek, persoonsgegevens horen anoniem te zijn gemaakt.

Dat klopt maar dat mocht niet zei de zedenrecherche. Anonimiseren of kiezen voor domicilie was niet mogelijk omdat zo valse aangiftes zouden worden voorkomen werd er gezegd. Ik had op dat moment nog geen advocaat (mocht niet van de zedenrecherche) en ik geloofde nog wat de politie zei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 12:43

Ik baal even zo ontzettend hard. Vandaag, 3 weken nadat ik mijn ligament scheurde, mocht ik terug werken. Ik ben poetsvrouw dus veel trappen, veel tillen etc maar hé, dokter zei dat het zeker moest lukken.

Nu lig in hier terug in bed met mijn been omhoog. 1 klant van 4 uur heb gedaan. De andere moeten afzeggen. Lig nog net niet te janken van de pijn en overweeg zelfs pijnstilling, wat ik enkel de eerste 2 dagen na het vallen heb genomen. De rest heb ik allemaal verbeten. Ik deed mijn steunkous uit, direct een dikke zwelling weer op mijn enkel en zelfs aan mijn hiel. Zo teleurgesteld in mij zelf :n

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 12:50

Klink niet goed moestuin. Misschien kijken er opnieuw een foto en/of echo gemaakt kan worden.

[***] waardeloos k*t.

Koolschaaf is scherp en heb wat nagels die wat korter geworden zijn. :')

Maar 5 van de 6 kolen die in koelkast lagen zijn gedaan. En straks nog even 2 oogsten en dan gok ik 3/4 emmer vol en dan zuurkool stampen. :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 13:22

[***] schreef:
_San87_ schreef:

Dat klopt maar dat mocht niet zei de zedenrecherche. Anonimiseren of kiezen voor domicilie was niet mogelijk omdat zo valse aangiftes zouden worden voorkomen werd er gezegd. Ik had op dat moment nog geen advocaat (mocht niet van de zedenrecherche) en ik geloofde nog wat de politie zei.

Bizar :n...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 13:38

We hebben er goddomme net een uur over gedaan om een glaasje voor de olielamp en een meter ethyleenslang te kopen :'). Oh ik werd naar.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 13:43

Voor zulke dingen als glaasjes voor olielampen ligt er een boot in het Amsterdam Rijnkanaal in Utrecht die ik weer niet hoeveel spullen verkoopt voor op schepen en zo.
Ik heb daar ook kousjes voor een oliestel en petroleum gehaald, je kan er met de boot aanleggen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 14:06

chanicha schreef:
Voor zulke dingen als glaasjes voor olielampen ligt er een boot in het Amsterdam Rijnkanaal in Utrecht die ik weer niet hoeveel spullen verkoopt voor op schepen en zo.
Ik heb daar ook kousjes voor een oliestel en petroleum gehaald, je kan er met de boot aanleggen.

Dat is een paar dagen varen :)). We liggen in Lemmer.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 14:06

Ja dat is een beetje ver :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 15:07

Superfijn. De tape van mijn teen is los, ik heb geprobeerd het zelf opnieuw te plakken, niet gelukt. Huisarts is niet bereikbaar dus ik heb het nummer op het nazorgformulier gebeld. "Ik moet even overleggen want dit is niet de bedoeling", in de wacht, "het is echt niet de bedoeling, is er niemand die het voor jou kan doen?" nee, daarom bel ik. "Nog even overleggen hoor", weer in de wacht. "Je mag langskomen, maar het is wel een beetje gekkig hoor"
JA HALLO IK WIL AL NIET NAAR EEN ZIEKENHUIS EN VOLGENDE KEER NEGEER IK DIE WAARDELOZE TEEN GEWOON
Er wordt mij steeds verweten dat ik een zorgmijder ben, goh wat raar zeg |o mijn ervaringen in de zorg zijn tot nu toe zwaar poedersuiker.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 15:52

[***] schreef:
Superfijn. De tape van mijn teen is los, ik heb geprobeerd het zelf opnieuw te plakken, niet gelukt. Huisarts is niet bereikbaar dus ik heb het nummer op het nazorgformulier gebeld. "Ik moet even overleggen want dit is niet de bedoeling", in de wacht, "het is echt niet de bedoeling, is er niemand die het voor jou kan doen?" nee, daarom bel ik. "Nog even overleggen hoor", weer in de wacht. "Je mag langskomen, maar het is wel een beetje gekkig hoor"
JA HALLO IK WIL AL NIET NAAR EEN ZIEKENHUIS EN VOLGENDE KEER NEGEER IK DIE WAARDELOZE TEEN GEWOON
Er wordt mij steeds verweten dat ik een zorgmijder ben, goh wat raar zeg |o mijn ervaringen in de zorg zijn tot nu toe zwaar poedersuiker.

Wat een raar mens aan de telefoon. Ik snap dat hun werkdruk ook hoog is, maar dat het los kan laten op een plek waar mensen nog weleens zweten vind ik niet heel gek (ik heb altijd al heel gauw zweetvoeten bv). Maar misschien kunnen ze je het wel duidelijk laten zien dat als het nogmaals zou voorkomen dat je het zelf kan doen, want ik kan me er wel wat bij voorstellen dat je daar op het eerste moment niet bij nadenkt door de adrenaline.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 15:55

Kairos schreef:
[***] schreef:

Wat een raar mens aan de telefoon. Ik snap dat hun werkdruk ook hoog is, maar dat het los kan laten op een plek waar mensen nog weleens zweten vind ik niet heel gek (ik heb altijd al heel gauw zweetvoeten bv). Maar misschien kunnen ze je het wel duidelijk laten zien dat als het nogmaals zou voorkomen dat je het zelf kan doen, want ik kan me er wel wat bij voorstellen dat je daar op het eerste moment niet bij nadenkt door de adrenaline.

Ik weet hoe het moet en ik dacht ook dat ik het kon dus dat heb ik geprobeerd. Ik heb inmiddels alleen heel wat meer fysieke klachten dan de vorige keer dat ik mijn teen brak dus het lukte gewoon niet. Buurman (de aardige) is niet thuis, vrienden op vakantie. Volgende keer loop ik wel lekker verder zonder tape. Wat een gezeik steeds als ik ergens hulp vraag :(

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 16:19

[***] schreef:
Kairos schreef:

Ik weet hoe het moet en ik dacht ook dat ik het kon dus dat heb ik geprobeerd. Ik heb inmiddels alleen heel wat meer fysieke klachten dan de vorige keer dat ik mijn teen brak dus het lukte gewoon niet. Buurman (de aardige) is niet thuis, vrienden op vakantie. Volgende keer loop ik wel lekker verder zonder tape. Wat een gezeik steeds als ik ergens hulp vraag :(

:knuffel:
Het is juist ontzettend goed dat je hulp vraagt, alleen echt slecht hoe ze daarmee omgaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 16:26

Het waar zit de dader verhaal is ook erg interessant aan het worden want het slachtoffer informatiepunt schadevergoedingsmaatregelen blijft volhouden dat hij al in de TBS zit en het informatiepunt detentieverloop blijft volhouden dat hij nog in de PI zit.
Geen idee wat klopt.