Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 12:13

Sheran schreef:
Needje schreef:
Sheran: Omdat immuniteit wel handig is bij een virus wat waarschijnlijk bij ons blijft?

Maar je wil immuniteit zodat je het virus niet krijgt. Ik vind het onlogisch om dan eerst het virus te willen krijgen :P

Nee je wil immuniteit onder de bevolking zodat het virus minder rondgaat, zodat de kwetsbaren het niet krijgen en de IC's leeg blijven.

En omdat velen geen vaccin, booster oid nemen is natuurlijke immuniteit ook nodig om dit voor elkaar te krijgen.

Ik hoop stiekem dat ik het ongemerkt al eens gehad heb. :o

Needje

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 12:18

En als je jong en gezond bent en nu met een iets mildere variant kan ik me voorstellen dat mensen zoiets hebben van Geef het me maar, dan ben ik van het gezeik af.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 12:19

MarlindeRooz schreef:

40% zou er niets van merken :)

Het XG beleid wordt nu wel erg ingewikkeld.
In de luxere hotels moeten we nu:
0G voor overnachting
3G + masker voor lichaamsverzorging (kapper, cosmetica, erc)
2G voor het restaurant
2G+ test of booster voor het zwembad
}:0
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 24-12-21 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 12:21

MarlindeRooz schreef:
Sheran schreef:

Maar je wil immuniteit zodat je het virus niet krijgt. Ik vind het onlogisch om dan eerst het virus te willen krijgen :P

Nee je wil immuniteit onder de bevolking zodat het virus minder rondgaat, zodat de kwetsbaren het niet krijgen en de IC's leeg blijven.

En omdat velen geen vaccin, booster oid nemen is natuurlijke immuniteit ook nodig om dit voor elkaar te krijgen.

Maar zoals eerder werd opgemerkt: als iedereen het tegelijkertijd krijgt hebben we een probleem. Géén corona is dus altijd nog een beter streven dan een besmetting.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 12:38

Needje schreef:
En als je jong en gezond bent en nu met een iets mildere variant kan ik me voorstellen dat mensen zoiets hebben van Geef het me maar, dan ben ik van het gezeik af.

Maar dat is helemaal geen garantie. Verre van. Een eerdere besmetting van alpha of delta werkt immers ook niet goed tegen omikron. Dus dan ben je toch niet van het gezeik af?

En het gevaar van besmettingen bewust laten voorkomen is ook dat er kans is dat er weer een mutatie instaat waartegen niemand voldoende beschermd is.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 12:44

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 12:47

ik struikelde toch even over deze zin uit het artikel:

"Het kan bijvoorbeeld zijn dat de besmette populatie in de andere landen gemiddeld jonger en slanker is en minder onderliggende gezondheidsklachten heeft"

Zou ze dat zo gezegd hebben?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 12:50

Achterom schreef:
Buurtzorg heeft Jos de Blok, en die is nogal handig met de media.
Was je dit dan even vergeten? https://www.skipr.nl/nieuws/buurtzorg-l ... keukenrol/

Ja, dat was ik even vergeten, maar bij teruglezen snap ik niet wat het probleem precies is. Op het moment dat er heel veel mensen ziek waren in de eerste golf, en voldoende beschermend materiaal niet voor handen was, koos hij ervoor om zijn medewerkers zich te laten beschermen zo goed als het ging. Dat lijkt me precies wat je wilt: kiezen voor het beste wat in de omstandigheden mogelijk is.

Inmiddels is dat niet nodig, want Buurtzorg heeft voldoende FFP2 voorradig, en hoeft niet meer te vertrouwen op keukenrol en ook niet op aanzienlijk minder nuttige chirurgische maskers. Nu de andere thuiszorgorganisaties nog.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 12:53

Sheran schreef:
Ik snap, afgezien van de QR, niet waarom mensen die zich niet willen laten vaccineren toch natuurlijke immuniteit willen.

Kijk, waar geen wíl is, is geen weg.

Dat het voor de QR code geldt houdt echter in dat het (minstens) gelijk beschermd aan een vaccinatie :)*

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 12:53

Miran schreef:
Doen ze dat ook als je geen klachten hebt, eens per jaar bloedonderzoek?

Ja hoor, ik laat elk jaar een algemeen bloedonderzoek doen. 5 januari heb ik weer een afspraak staan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 12:55

Sheran schreef:
Géén corona is dus altijd nog een beter streven dan een besmetting.

De honger de wereld uit is ook een goede.

Covid19 de wereld uit is géén goed streven want totaal onrealistisch.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 13:03

Cer schreef:
ik struikelde toch even over deze zin uit het artikel:

"Het kan bijvoorbeeld zijn dat de besmette populatie in de andere landen gemiddeld jonger [b]en heeft"

Zou ze dat zo gezegd hebben?

Ik HOOP het.
Het niet slanker, minder onderliggende gezondheidsklachten is nl. HÉT probleem.

Na meer dan anderhalf jaar nog steeds met oogkleppen op ´ja maar nú dan´ roepen en piepen dat besmettlijker omicron een probleem is want ´kwestbaren´ is imo een aan de gezonder meerderheid niet te verkopen drogredening om hen te blíjven beperken tot Covid19 de wereld uit is.

Míjn dag kan trouwens niet meer stuk: Koffie in het wegrestaurant. Staat een toer´motorfiets´ voor de deur. Zoals die daar staat 500 kilo; met automatische landingsgestel (electro-hydraulische zijwielen) _O- _O-

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 13:05

HC: Je weet best dat ik dat niet bedoel, lees mijn berichten even terug.

Wat ik niet snap is waarom mensen het virus willen krijgen om immuniteit op te bouwen voor zichzelf. En waarom het dan een goed idee is als iedereen het zo snel mogelijk krijgt. Want dan hebben we dus een probleem in de ziekenhuizen. Dus waarom zou je als ongevaccineerde überhaupt corona willen krijgen als het niet voor de QR is? Om nog maar te zwijgen over mutaties...

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 13:07

Sheran schreef:
Dus waarom zou je als ongevaccineerde überhaupt corona willen krijgen als het niet voor de QR is? Om nog maar te zwijgen over mutaties...

Volgens mij geldt dat alleen voor de mensen die het voor een QR willen.
Ik ben bijvoorbeeld ook niet geprikt en bij voorkeur hoef ik ook geen covid op te lopen. (net als eender ander virus dan ook) ;-)
Maar goed, ik heb misschien makkelijk praten vanuit ons afgelegen huisje in de polder.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 13:19

Matheno schreef:
Sheran schreef:
Dus waarom zou je als ongevaccineerde überhaupt corona willen krijgen als het niet voor de QR is? Om nog maar te zwijgen over mutaties...

Volgens mij geldt dat alleen voor de mensen die het voor een QR willen.
Ik ben bijvoorbeeld ook niet geprikt en bij voorkeur hoef ik ook geen covid op te lopen. (net als eender ander virus dan ook) ;-)
Maar goed, ik heb misschien makkelijk praten vanuit ons afgelegen huisje in de polder.

Voor mij idem. Behalve dan het huisje in de polder :D
Ik zou het wel best vinden om ongemerkt een besmetting doorgemaakt te hebben zodat mijn immuunsysteem weet waar het om gaat om het zo maar even te zeggen. :P
Aan een QR code heb ik niks trouwens.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 13:20

Sizzle schreef:
Het XG beleid wordt nu wel erg ingewikkeld.
In de luxere hotels moeten we nu:
0G voor overnachting
3G + masker voor lichaamsverzorging (kapper, cosmetica, erc)
2G voor het restaurant
2G+ test of booster voor het zwembad
}:0

Say what ? :o? B-) :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 13:23

Ach, ik sprak van de week nog iemand die aangaf dat de regels in het buitenland (oostenrijk bijv) kwamen door onze overheid... zij kon niet skieen omdat de regering .. niet zoveel paniek hadden moeten maken.. zoiets..
vond ik ook heel verwarrend.. :')
Het zijn warrige tijden... :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 13:24

Een mens geraakt er gewoon het noorden van kwijt :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 13:40

2G+ heb ik eerder voorbij horen komen maar wat is dat?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 13:40

Needje schreef:
2G+ heb ik eerder voorbij horen komen maar wat is dat?

Dat is toch geprikt of genezen + een PCR test?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 13:46

Pandora2 schreef:
Een mens geraakt er gewoon het noorden van kwijt :D

Gelukkig woon ik in de bergen in het uiterste zuiden van de EU {:}

Ik ben blij dat nu eíndelijk de positieve kant van omicron niet meer onder het kleed gehouden wordt.
Het veel besmettelijker en mildere ís gewoon een positieve combinatie: Gecontroleerd geleidelijk zoveel mogelijk mensen besmetting laten doorlopen geeft hoop op niet weer alles dicht kerst 2022.

Hou wel mijn vingers gekruisd dat het beleid van manipuleren door selectieve ´informatie´ en het niet uitleggen van het tegenstrijdig beleid van wel beperken en tegelijk economische balangen voorrang, geven de bereidheid niet heeft opgebruikt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 14:06

MarlindeRooz schreef:

Dat werkt dus niet - want als je idee is om dat te bereiken via het virus dan laat je het dus juist *meer* rondgaan, niet minder. Wat inhoudt dat er meer mensen ziek worden, inclusief een boel 'niet kwetsbare' mensen want dat gebeurt bij grote aantallen, en een boel wel kwetsbaren omdat die niet af te zonderen zijn van de rest van de maatschappij.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 14:10

Shadow0 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Dat werkt dus niet -

Vaccineren wel?
Zijn we door iedereen vaccineren nu níet wederom met alles dicht?
Wil je dat nog een jaar? Weer alles dicht met kerst 2022?!
Daar had Einstein een :)* voor.

Enneh, heb jij wetenschappelijk onderzoek als basis voor jouw stelling dat natuurlijk weerstand niet werkt?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 14:14

Maar dat is niet wat Shadow zegt?
Door vaccineren gaat het virus mínder rond en wordt de zorg niet overbelast. Dat is het idee toch. Gebeurt ook door natuurlijke immuniteit, het probleem is alleen dat je daarvoor eerst mensen moet besmetten en dat wil je ivm kwetsbaren, de zorg en mutaties juist voorkomen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 14:20

De WHO is ook al aardig optimistisch.

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/who-pand ... 2-eindigen

Ik verwacht dat ze ons in Nederland nog wel even aan het lijntje proberen te houden met "wat als" en "stel nou dat". Maar uiteindelijk zullen ze dat hier ook niet meer vol kunnen houden.