Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 08:51

simongek schreef:
Stel je nou voor dat ik uit eten wil gaan. Spontaan in de stad kan niet meer dus dan ga ik plannen.

Eerst naar testlocatie. 20km rijden maar dan is er nog wel 1. Dan moet ik wachten op uitslag en tegen de tijd dat ik die heb is hij bijna niet meer geldig. (24 uur)

In duitsland kon je op terras ter plaatste test doen en hop terras op. Dan zit je nooit in tijdnood.

Ik had de uitslag na een kwartier. Moet helaas ook 25km rijden, dus had de uitslag terwijl ik nog onderweg naar huis was.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 09:02

De qr code scan in frankrijk is idd zo gedaan. Laten zien piep en klaar.

Enige is dat je even bij binnenkomst moet wachten tot er iemand is. Wat in Frankrijk toch al gebruikelijk is. Ook de camping nu even laten zien en dat is het. Geen ingewikkelde langdurige toestand.

Ik verheug me niet op thuiskomst in een bijna los land waar iedereen weer zonder mondkapje in mijn gezicht mag hoesten van dichtbij. Dat betekent voor mij weer wegblijven overal. -O-

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 09:10

karuna schreef:
De qr code scan in frankrijk is idd zo gedaan. Laten zien piep en klaar.

Enige is dat je even bij binnenkomst moet wachten tot er iemand is. Wat in Frankrijk toch al gebruikelijk is. Ook de camping nu even laten zien en dat is het. Geen ingewikkelde langdurige toestand.

Ik verheug me niet op thuiskomst in een bijna los land waar iedereen weer zonder mondkapje in mijn gezicht mag hoesten van dichtbij. Dat betekent voor mij weer wegblijven overal. -O-

Hoezo? Jij kan toch je mondkapje ophouden als je van mening bent dat het het helpt? Je bent en geprikt en een mondkapje. De kans dat je de jackpot wint is uiterst klein dus maak je niet zo druk.

Als je zo bang bent om iets te krijgen dan zou ik veilig binnen blijven en zo min mogelijk naar buiten gaan. Al helemaal niet op vakantie naar het buitenland.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 09:15

Ik ontloop mensen al flink lang, en zie nu nog steeds weinig mensen. Camper dus geen ander sanitair. En hier afstand, mondkapjes en controle. En veel minder druk. En respect voor iemands priveruimte

Dingen die in nl niet van toepassing zijn of niet gedaan worden. Mijn mondkapje voorkomt niet dat iemand mij kan toehoesten en met een beroerde weerstand (er zijn meer dingen dan covid die me erg ziek maken) zijn mensen te dichtbij gewoon een risico

Dus de vrijheid voor de een is de beperking voor de ander

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 09:16

purny schreef:
Exitium schreef:
Verschil is wel dat dat vaccins zijn die al tientallen jaren in ontwikkeling zijn, terwijl dit vaccin relatief nieuw is en er dus veel minder zicht is op bijwerkingen op de lange termijn. Dat is iets wat mij ook een tijd heeft doen twijfelen, ook omdat ik verder nooit ziek ben (dit jaar een dag thuis geweest wegens m'n rug, maar laatste echte ziekmelding is van ruim tien jaar terug) en ik begin vorig jaar waarschijnlijk al corona gehad heb waar ik behalve flinke hoestbuien e.d. ook geen last van gehad heb. Heb van de vaccinatie zelf ook geen last gehad. Collega van me is na de vaccinatie twee dagen flink beroerd geweest en had een maand later alsnog corona :+

Een vaccin geeft geen garantie dat je het niet meer kan krijgen, het vaccin geeft wel een garantie dat je niet meer opgenomen gaat worden op de IC.

De druk wordt op allerlei manieren opgevoerd om iedereen ertoe over te halen te vaccineren.
De mens is buitengewoon gevoelig voor uitsluiting en zal vlot inbinden en conformeren om er weer bij te horen. Ook al gaat dat ten koste van eigen gezondheid.

En waarom? Om de druk op de zorg te beperken.

Maar, wanneer we de druk op de zorg willen beperken. Waarom kijken we dan niet naar de 2 miljard die overgewicht ons kost en de enorme druk die dat geeft op de zorg?
Wetende dan 77 van 100 procent capaciteit van de IC’s bezet werd door mensen met overgewicht op de piek?

Gaan we dan ook deze mensen de toegang straks ontzeggen omdat zij bewust hun gezondheid en daarmee de zorg ondermijnen?

Als de zorg ontlastten HET doel is, waarom wordt daar dan niet op alle manieren iets aan gedaan? Daar hadden we al anderhalf jaar lang de wereld aan interventies op los kunnen laten.
Nu kan iedereen vliegen, vreten en feesten… als je maar geprikt bent! Prikken en het zelfdestructie feest kan lekker doorhossen.
Het is bijna zo absurd dat het wel een film lijkt……

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 09:17

karuna schreef:
Ik ontloop mensen al flink lang, en zie nu nog steeds weinig mensen. Camper dus geen ander sanitair. En hier afstand, mondkapjes en controle. En veel minder druk. En respect voor iemands priveruimte

Dingen die in nl niet van toepassing zijn of niet gedaan worden. Mijn mondkapje voorkomt niet dat iemand mij kan toehoesten en met een beroerde weerstand (er zijn meer dingen dan covid die me erg ziek maken) zijn mensen te dichtbij gewoon een risico

Sorry dit is echt extreem hypocriet voor iemand die zelf niet zoveel mogelijk thuisblijft. :')

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 09:18

veerledec schreef:
simongek schreef:
Stel je nou voor dat ik uit eten wil gaan. Spontaan in de stad kan niet meer dus dan ga ik plannen.

Eerst naar testlocatie. 20km rijden maar dan is er nog wel 1. Dan moet ik wachten op uitslag en tegen de tijd dat ik die heb is hij bijna niet meer geldig. (24 uur)

In duitsland kon je op terras ter plaatste test doen en hop terras op. Dan zit je nooit in tijdnood.

Ik had de uitslag na een kwartier. Moet helaas ook 25km rijden, dus had de uitslag terwijl ik nog onderweg naar huis was.

Klopt, dat is hier in Oostenrijk ook zo. Je kunt altijd terplekke een test doen. Ook testlocaties zijn er genoeg, dus makkelijk in te passen. Je moet er alleen even aan denken. :o

Je hebt niet pas na 24 uur de uitslag (dat is bij een PCR test), van de antigentesten heb je binnen een half uur een certificaat per SMS.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 09:18

robert45 schreef:
Als je zo bang bent om iets te krijgen dan zou ik veilig binnen blijven en zo min mogelijk naar buiten gaan. Al helemaal niet op vakantie naar het buitenland.

Iedereen is zo bang maar vliegt wel de planeet over.
Snel prikken en op vakantie! Gouden manier om een virus vlot te verspreiden. Slimme actie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 09:19

Huertecilla schreef:
bigone schreef:
Dikke onzin, weet je wat het verschil is tussen een gevaccineerde en ongevaccineerde is? De een loopt nauwelijks risico op een ic bed, de ander een stuk meer. Ja, ook een gevaccineerde kan besmettelijk zijn maar minder en veel minder lang dan een ongevaccineerde.

Wat is dan voor de gevaccineerden het probleem van alles open gooien? Kunnen ze op natuurlijke wijze zonder noemneswaardig risico betere bescherming krijgen en herhaalvaccinatie voorkomen. Dat levert een basisresistentie van de bevolking op en die vaccins kunnen dan naar de derde wereld.
Maar ja, die derde wereld betaalt niet en dáár wringt de schoen wederom: het economische belang dat onze wereld blíjft kopen i.p.v, resistent wordt.

In feite gebeurt dat nu toch ? Weliswaar door de QR code maar ook door de niet gevaccineerden gewoon toe te laten mits negatief getest. Wanneer een geprikte toch besmettelijk blijkt en misschien anderen aansteekt zullen dat de niet gevaccineerden met negatieve test zijn. Maar zo te lezen helpt het weinig want ze gaan het boycotten en gaan eigen initiatieven opzetten. Ook goed, grote groep ongevaccineerden zal ook recept voor natuurlijke immuniteit zijn.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 09:19

karuna schreef:

Ja, ik denk dat je dan maar moet gaan verhuizen naar Frankrijk :D

Mensen dichtbij waren altijd al een risico. Dat is nu niet ineens anders. Maar, mensen dichtbij zijn een goede training voor je imuunsysteem, dat was ook altijd al zo :D

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 09:21

Het lijkt mij maar k*t niet gevaccineerd te zijn!
Moeilijk om nog maar ergens aan deel te kunnen nemen...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 09:23

Maar karuna, hoe deed je dat voor corona dan?

Mijn vader is ook kwetsbaar en niet alleen voor corona maar voor alle virussen en noem maar op. Dat is nu makkelijker te ontwijken dan voor corona... Maar in griepseizoen gaat hij dus niet naar de winkel of naar andere drukke plekken. Hij was blij met 1,5 meter in horeca. En sowieso dat mensen sneller thuisblijven met klachten. Ja, men neemt het niet meer zo serieus nu, maar nog wel iets serieuzer als voor corona.

Training voor immuunsysteem werkt bij die groep niet. Vandaar dat er toch een groep mensen hopen dat er straks iets sneller thuisgebleven wordt met klachten :=

Ninx

Esperanza schreef:
karuna schreef:

Ja, ik denk dat je dan maar moet gaan verhuizen naar Frankrijk :D

Mensen dichtbij waren altijd al een risico. Dat is nu niet ineens anders. Maar, mensen dichtbij zijn een goede training voor je imuunsysteem, dat was ook altijd al zo :D

Michael Jackson werd er ook niet beter van zichzelf op te sluiten met een mondkapje in een zuurstoftank…

Iemand met gezondheidsproblemen moet verstandige keuzes maken, niets dan begrip daarvoor.

Maar ik heb mijn gezondheidsproblemen juist overwonnen door behoorlijk extreem gezond te leven. Dat heeft me veel inspanning gekost.
Een vaccin is een goed idee wanneer de disclaimer niet meer vermeld dat de fabrikant niet aansprakelijk is voor neveneffecten omdat de testfase nog niet afgerond is. Wanneer het zover is sta ik vooraan!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Afbeelding

Is dit niet ons grootste probleem?

Nee ik begrijp dat het nu niet ff op te lossen is.
Dit heet wanbeleid van de afgelopen jaren.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 09:24

karuna schreef:

Ffp2 masker beschermt daar gewoon tegen hoor :D

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 09:26

DuoPenotti schreef:
[ [url=m/TXvssJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is dit niet ons grootste probleem?

Nee ik begrijp dat het nu niet ff op te lossen is.
Dit heet wanbeleid van de afgelopen jaren.

Er is geen geld voor IC bedden, er is geen geld voor toegankelijke sport en de btw op gezonde producten kan niet omlaag.
We kunnen wel de vlees en suikerindustrie subsidiëren en Tata en grote corporaties de ruimte geven en financieel steunen.

Oh, en er is nu ook opeens geld om iedereen te gaan controleren op coronabewijzen.

Maar geld voor de zorg? Nee, dat zal niet gaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 09:27

robert45 schreef:
bigone schreef:
Bullshit loriene en Robert , jullie mogen alles maar jullie WILLEN niet dus stop met zeiken.

Wel fijn dat je de discussie aangaat.

Dat is nou het punt ik mag dus dingen niet mee. Maar daar kan ik mee leven hoor dus dat boeit mij weinig. Ben alleen benieuwd hoe we verder gaan. Gaat de QR code eraf bij 80 procent of 90 procent. Wanneer mag de horeca weer volledig open? Het is toch krankzinnig dat de nachthoreca gesloten moet zijn vanaf 23:59. Er mogen alleen mensen komen die een QR code hebben en dus volledig veilig zijn. Waarom dan sluiten? Het maakt toch immers niets meer uit?

Op dit moment zijn de risico groepen allemaal ingeënt, er zijn nog circa 30 procent menen over die niet geent zijn. Hier zitten mensen bij die om medische redenen niet geent kunnen worden en dat dus ook nooit zullen gaan doen. En een categorie die niet wil enten maar indirect nu toch verplicht word omdat hun vrijheid meer en meer ingeperkt word.

Verder hebben we nog een categorie kinderen en jongvolwassen die nu over zijn die totaal geen enkele rol spelen in de opnames van de ziekenhuizen.

Nee, bij die twee miljoen zitten niet de groep kwetsbaren die niet gevaccineerd mogen worden , ook niet de mensen die inmiddels Corona hebben gehad en niet gevaccineerd zijn. En nogmaals , je mag alles alleen je wil niet meedoen aan de regels .

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 09:31

Die 00.00 sluitingstijd snap ik ook niet helemaal... wat is het idee daarachter eigenlijk?
En het overleg van De Jonge met Mojo om liever niks te organiseren.... ?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 09:34

Esperanza schreef:
En ja, ik geloof ook in de wetenschap, maar nee, dit is niet de weg.

Ik ben skeptisch over ´wetenschap´.
Het zijn mensen met een salaris en wiens brood men eet, diesn woord men spreekt.
De farma industrie is de grote werkgever, ook van zogenaamd onafhankelijke universiteiten. Tweede zijn de overheden met óók al een belang.
En als klap op de vuurpijl is er geen enkele onafhankelijke publicatie.

Al met al is een terugblik op informatie en hoe die telkens, continue anders bleek een trieste illustratie hiervan.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 09:37

Popstra schreef:
Het lijkt mij maar k*t niet gevaccineerd te zijn!
Moeilijk om nog maar ergens aan deel te kunnen nemen...

Nou geen enkel probleem hoor. Ik ben op vakantie geweest naar Mexico (in de lockdown :') ), Italië, Slovenië, Polen, door Tsjechie gereden. Oh ja, ik ga regelmatig naar Nederland, rijdt dan door Duitsland.

Denk je dat ik daar ook maar ergens gecontroleerd ben? Nope.

Ik ga regelmatig uiteten, ik ga paaldansen, enz enz en ik test daar al niet eens meer voor. Niemand vraagt naar een test.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 09:39

Maar indien het moet wil jij wel testen Esperanza en dat is het verschil. Er is een grote groep ongevaccineerden die zich zo goed mogelijk aan de regels houd, gewoon gaat testen indien het moet. En er is een kleine groep schreeuwers die niks wil .

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 09:39

Cer schreef:
Die 00.00 sluitingstijd snap ik ook niet helemaal... wat is het idee daarachter eigenlijk?
En het overleg van De Jonge met Mojo om liever niks te organiseren.... ?

Hier nachtleven tot 03.30 (natte vinger in de lucht?) , geen énkel controle waar dan ook op )geen masker te zien binnen) en alles gaat beter en beter.
Buitenlandse toeristen zijn al maanden zowat vrij als vogeltjes hier.
Er worden ballonnetjes opgelaten over alles loslaten als Denemarken. Voorzichtig want de gecreëerde en gecultiveerde hysterie is heel breed en diep: De meerderheid draagt vrijwillig nog steeds een maskertje op straat.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 09:41

Huertecilla schreef:
Esperanza schreef:
En ja, ik geloof ook in de wetenschap, maar nee, dit is niet de weg.

Ik ben skeptisch over ´wetenschap´.
Het zijn mensen met een salaris en wiens brood men eet, diesn woord men spreekt.
De farma industrie is de grote werkgever, ook van zogenaamd onafhankelijke universiteiten. Tweede zijn de overheden met óók al een belang.
En als klap op de vuurpijl is er geen enkele onafhankelijke publicatie.

Al met al is een terugblik op informatie en hoe die telkens, continue anders bleek een trieste illustratie hiervan.

Ik bedoel ook, de wetenschap heeft goede dingen gedaan, maar nee, ze weten zeker niet alles en de farma drijft veel keuzes. Dus in die zin ben ik zeker sceptisch. Ik zie inderdaad genoeg leuke voorbeelden uit het verleden en ben zelf niet van plan één van deze foutjes te worden.

Ik vertelde van mijn man, die dus slechter is geworden na zijn enting (door auto-imuunziekte) en men zegt. Rot voor je, maar eten is en blijft de weg. :')

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 09:43

bigone schreef:
Maar indien het moet wil jij wel testen Esperanza en dat is het verschil. Er is een grote groep ongevaccineerden die zich zo goed mogelijk aan de regels houd, gewoon gaat testen indien het moet. En er is een kleine groep schreeuwers die niks wil .

Dat hoor ik hier steeds, maar de “schreeuwers” die niks willen zie ik nergens

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 09:47

bigone schreef:

Tuurlijk, ik zit er niet op de wachten om mensen aan te steken. Ik had een hoestje en snotneus een paar weken terug, dus ben ik weet niet hoe vaak gaan testen. Maar dit bleek toch echt een normale verkoudheid te zijn. Ik ga er vanuit dat ieder mens met gezond verstand dat zou doen.

Maar helaas is niet iedereen gezegend met gezond verstand. En daarom hebben we deze discussie. En zal deze niet overgaan ook. Ik pas er alleen voor om uitgemaakt te worden voor de reden dat we de maatregelen nog hebben. Want dat ben ik dus niet.

Als we de zorg niet willen overbelasten kunnen we toch een maximum stellen aan Coronabedden? Waarschuwen op het nieuws dat ze bijna op zijn, en dan is iedereen die nog zo pienter is om zich te laten besmetten dus zelf verantwoordelijk voor het wel of niet hebben van een bed. Wel zo eerlijk voor de rest van de maatschappij. Hoeft er niets meer dicht en kan iedereen zijn eigen beslissingen maken.