Algemeen coronatopic #6

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 17:14

Huertecilla schreef:
karuna schreef:
https://nos.nl/artikel/2375138-voorlopi ... -jaar.html
Nederland stopt toch ook weer deels voorlopig met az bij jonger dan 60 jaar door de trombose narigheid.
Het blijft een soap met die enting. -O-

Stel je een wat roestig gelagerde windvaan voor; daait de ene keer 90 graden te weining, schiet de volgende dag een kwart door.

Merk op: Geloven op basis van vertrouwen?

Waar héb je het over...

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 18:02

friezenfan2 schreef:
elnienjo schreef:
Gewoon bellen. Mijn buuf heeft gisterochtend gebeld en een afspraak weten te maken. Gaat om locatie BoZ, maar da's dus in de buurt als jij regio Roosendaal/Etten-Leur zoekt.

Ik woon in breda, BoZ is dus niet echt in de regio en daar komt nog eens bij dat ik bellen met wie dan ook eigenlijk niet leuk vindt. En angst voor naalden. Hoe langer ik moet rijden hoe meer spanning ik opbouw.

Ik woon juist dicht bij Boz en ben voor mijn vaccinaties naar Breda gereden. Ik denk dat je er met 25 min echt wel bent. Maar goed ... al had ik er 1,5 uur voor in de auto moeten zitten ... ik wilde echt graag die vaccinatie haha.

Jeetje wat een gedoe weer dat het stil ligt. En nu las ik gisteren op omroep Brabant dat Nl een deel van de vaccinatie wilt ‘lenen’ aan 5 andere landen die erg onderaan hangen qua vaccineren. Oa Slowakije, Kroatië, Bulgarije. Ik stond er wel van te kijken.... er zit tussen die landen een land waarbij besmettingen fors aan het dalen zijn. En sowieso zag ik al dat minimaal 2 van die landen gewoon al net iets verder waren dan Nl.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 18:46

En dan kan ik nu niet eens een afspraak maken omdat ze weer gestopt zijn.

Maar Vayo ik denk dat jij geen angst hebt van naalden of wel?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 20:42

Schrik van het bericht over de ziekenhuizen hier, MMC is "mijn" ziekenhuis en 7 km hier vandaan (en ook de buren van mijn werk). 11 op de IC, dan ligt de IC daar volgens mij ook vol. Niet de eerste keer, toen mijn buurvrouw er lag lag die ook vol, en toen ze vlak voor haar overlijden weer van de longafdeling (ze heeft van die ruim 11 weken 4 dagen op de longafdeling gelegen) weer terug moest naar de IC hebben ze ook eerst iemand moeten overplaatsen naar een ander ziekenhuis.
Dat met het stilleggen van de vaccinaties is wel weer een fikse domper.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 21:00

Huertecilla schreef:
In klare taal voor de gelovigen:
De EU is het grootste handelsblok van de wereld.
Met vaccinatie loopt, hínkt! het achteraan.

De UK, China, Chili, Israel, de VS; een bonte selectie van landen, landjes, allemaal stráátlengtes voor.
Daarbij zijn de informatie en garanties mbt de vaccinaties en de stuitende corruptie van grootpharma een Kafkaesque klúcht.

Dan gelóven op basis van vertrouwen? Mwah.

Tja, als jij denkt dat geloven pure emotie is - het zij zo.
(Voor mij ligt dat beslist anders, voor mij geldt juist de hele mens en de hele wereld...)

En onder invloed van - tig zaken kun je als mens "zwart wit" gaan denken. 'Als het niet helemaal klopt of past of logisch klinkt, dan is het DUS gelogen.'

"Groot handelsblok EU doet het minder dan China!"
... ja, dat kan. Er zijn bakken verschillen tussen China en onze EU.
En kennelijk heeft big pharma (.. ik mag die lui niet...) een grote vinger in de pap, maar toch wil het in de EU niet lukken.
... persoonlijk vind ik dat triest. Maar wat het zou moeten bewijzen : geen idee.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 21:26

friezenfan2 schreef:
En dan kan ik nu niet eens een afspraak maken omdat ze weer gestopt zijn.

Maar Vayo ik denk dat jij geen angst hebt van naalden of wel?

Nee idd totaal geen problemen mee. Maar dit staat toch los van de locatie? Ik vind van Breda naar BoZ echt niet heel ver voor een corona vaccinatie, als je dan veel sneller terecht kan. Dan kies je zelf voor of een klein half uurtje rijden met de auto of langer wachten tot je in je eigen woonplaats terecht kunt.

Ik bedoel de naaldenangst staat toch los van de locatie? Alsnog wel erg vervelend! Wat jij hebt met naalden heb ik met testen als dit zo diep achter in de neus moet. Dat zie ik niet zitten. Of de tandarts, daar ben ik serieus bang voor en dat is idd heel vervelend!
Laatst bijgewerkt door Vayo op 02-04-21 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 21:26

Janneke2 schreef:
Huertecilla schreef:
In klare taal voor de gelovigen:
De EU is het grootste handelsblok van de wereld.
Met vaccinatie loopt, hínkt! het achteraan.

De UK, China, Chili, Israel, de VS; een bonte selectie van landen, landjes, allemaal stráátlengtes voor.
Daarbij zijn de informatie en garanties mbt de vaccinaties en de stuitende corruptie van grootpharma een Kafkaesque klúcht.

Dan gelóven op basis van vertrouwen? Mwah.

Tja, als jij denkt dat geloven pure emotie is - het zij zo.
(Voor mij ligt dat beslist anders, voor mij geldt juist de hele mens en de hele wereld...)

En onder invloed van - tig zaken kun je als mens "zwart wit" gaan denken. 'Als het niet helemaal klopt of past of logisch klinkt, dan is het DUS gelogen.'

"Groot handelsblok EU doet het minder dan China!"
... ja, dat kan. Er zijn bakken verschillen tussen China en onze EU.
En kennelijk heeft big pharma (.. ik mag die lui niet...) een grote vinger in de pap, maar toch wil het in de EU niet lukken.
... persoonlijk vind ik dat triest. Maar wat het zou moeten bewijzen : geen idee.

Mijn hemel wat knap hoe jij mijn woorden extremer leest en weergeeft dan ze er direct boven gewoon stáán. Neem bv alleen China uit het bewust veelzijdige rijtje trekken. Waarom kies je de UK niet?of Chili!
Jij herplaatst ´mijn´ mening knap een wereld zwarter en witter dan ik het zelf schrijf.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:18

Ik heb vanochtend AZ gehad en nu 39 graden koorts, overal spierpijn en ook wat benauwd maar misschien heeft dat te maken met dat de longs pieren ook een optater hebben gekregen aangezien ik overal spierpijn heb? Koorts schijnt wel veel voor te komen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:32

Die Amerikanen gaan echt als een speer met vaccineren, meer dan 100 miljoen al één prik dus 30 % van de bevolking , knap. Wat mogen ze blij zijn met Biden .

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:33

moonsparkle schreef:
Ik heb vanochtend AZ gehad en nu 39 graden koorts, overal spierpijn en ook wat benauwd maar misschien heeft dat te maken met dat de longs pieren ook een optater hebben gekregen aangezien ik overal spierpijn heb? Koorts schijnt wel veel voor te komen.

Ik hoop dat je na een nachtje slapen weer helemaal fit bent. Beterschap!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:49

bigone schreef:
Die Amerikanen gaan echt als een speer met vaccineren, meer dan 100 miljoen al één prik dus 30 % van de bevolking , knap. Wat mogen ze blij zijn met Biden .

Geweldig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 23:10

Mijn moeder is vorige week geprikt via ggd als zorgmedewerker en kreeg vandaag bericht van de huisarts voor volgende week. Nav onderstaand bericht gaan ze nu proberen of mijn vader heen kan, vaccins over en dan kan hij op haar plaats. Ben benieuwd..

https://nos.nl/artikel/2375162-huisarts ... geven.html

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 23:11

moonsparkle schreef:

Aan de paracetamol en dan lekker uitzieken :(:)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 09:44

moonsparkle schreef:

Long spieren?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 10:57

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 11:04

Morrie schreef:
*newsflash*

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/04/03/co ... 0403103849

lekker dan, gaat weer opschieten allemaal :n
Zouden de huisartsen nog wel gaan prikken?
Ik ben bereid het risico te nemen met AZ, het alternatief is nog langer opgesloten zitten in m'n huis en dat trek ik niet veel langer meer.

en van Dissel brandt het Amerikaanse onderzoek af dat bewijst dat gevaccineerde mensen het virus niet meer kunnen overdragen:
https://nos.nl/artikel/2375183-rivm-ame ... ngaan.html

Helaas is bij ons in de zorg al gebleken dat mensen ook als ze gevaccineerd zijn corona kregen. Een aantal van onze clienten ( 2 x gevaccineerd al in januari) en personeel. Nu maanden later is corona uitgebroken en sommigen zijn heftig ziek

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 11:05

Vayo schreef:
Nee idd totaal geen problemen mee. Maar dit staat toch los van de locatie? Ik vind van Breda naar BoZ echt niet heel ver voor een corona vaccinatie, als je dan veel sneller terecht kan. Dan kies je zelf voor of een klein half uurtje rijden met de auto of langer wachten tot je in je eigen woonplaats terecht kunt.

Ik bedoel de naaldenangst staat toch los van de locatie? Alsnog wel erg vervelend! Wat jij hebt met naalden heb ik met testen als dit zo diep achter in de neus moet. Dat zie ik niet zitten. Of de tandarts, daar ben ik serieus bang voor en dat is idd heel vervelend!

Het is meer dat na zo iets er veel spanning los komt bij mij en hoe verder ik moet rijden hoe meer spanning er opbouwt. En bij beide locaties in Breda weet ik dat ik of daar gewoon nog kan blijven staan op de parkeerplaats of ik meteen de woonwijk in kan rijden en daar nog een tijd kan blijven staan. Zodat ik tot mezelf kan komen en geen gevaar op de weg ben.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 11:11

Je moet sowieso een kwartier blijven na de prik.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 11:29

In argentinie is de president besmet met covid en in januari geent met spoetnik. Geeft geen garantie op niet ziek worden.

En kennelijk is het heel goede bericht uit usa dat je nagenoeg niet meer besmettelijk bent na enting minder positief dat zo lijkt. Pers schijnt verkeerde conclusies te hebben opgeschreven dan daadwerkelijk is onderzocht. Nos

https://nos.nl/artikel/2375183-rivm-ame ... ngaan.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 11:30

Er is toch ook nooit een 100% garantie gezegd? Helemaal nu meer mensen niet dan wel gevaccineerd zijn..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 11:31

Het idee was toch ook vooral dat je niet ernstig ziek werd? Ik vind niet op de IC belanden het ook wel waard eigenlijk.
Maar goed misschien denk ik te makkelijk over het vaccineren.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 11:33

Niet in naar het ziekenhuis hoeven zou al fijn zijn en minder kans op overlijden erdoor. Geen idee of je daar echt goed betrouwbare cijfers over kunt maken.

In gb overigens ook mensen overleden na az vaccin met trombose. Ook nos

Citaat:
Zeven doden door bloedproppen na AstraZeneca-vaccinaties in Verenigd Koninkrijk
In het Verenigd Koninkrijk zijn zeven mensen overleden aan bloedproppen na toediening van het AstraZeneca-vaccin, schrijft de BBC. In totaal hebben 30 mensen tromboseklachten gemeld in het land. Er zijn tot nu toe zo'n 18 miljoen prikken met het AstraZeneca-vaccin gezet.

Het is vooralsnog niet duidelijk of het vaccin de oorzaak van de sterfgevallen is. De gezondheidsdienst zegt dat de voordelen van het vaccin nog steeds groter zijn dan de risico's. In verschillende landen, waaronder Nederland, is uit voorzorg besloten om het vaccin alleen nog maar toe te dienen aan mensen boven de 60.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 11:35

Ik ben toch vreselijk benieuwd hoe vaak dit normaal gesproken voorkomt.
Dus volledig los van dat vaccin, mensen zonder die enting.

Hoe vaak dan de combinatie trombose en minder bloedplasma gezien wordt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 11:37

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1624504 ... -in-parken

Ik ben het zelden tot nooit met haar eens, maar nu wel.

Zei het pas ook al.
Gooi de terrassen open met pasen en daarna.
Uiteraard tafeltjes uit elkaar.
Maar mensen gaan elkaar toch opzoeken.
Dan beter buiten op het terras dan binnen met 15 man binnen gourmetten.

Oke nu is het k.. weer met Pasen, maar toch.
Dierentuinen met max aantal bezoekers vind ik ook weer prima.

ja de cijfers lopen op, maar dat doen ze dus al met deze maatregelen.
Doen ze dat extra met buiten activiteiten er bij? Ik denk niet zo veel extra.
Alles wat binnen is, scholen als voorbeeld, is veel erger.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 11:39

Maar dit gebeurt ook wel bij mensen die griepvaccinatie krijgen.
Die sluit ook niet een influenzabesmetting uit.
En ook na griepprik belanden mensen op ic of overlijden aan de complicaties die ze krijgen.

Vrouwen kunnen ook trombose ontwikkelen als ze anticonceptie slikken. Die kans is meen ik groter dan de kans na vaccinatie met AZ.

Het is ook wel opgeklopt door de media en mensen slikken het voor zoete koek.

Pil slikken met kans op alle bijwerkingen, prima; vaccinatie om toch op vakantie te kunnen prima; vaccinatie tegen tropische ziekten en preventief zware medicatie slikken, doen we ook. Want de droomreis moet wel door kunnen gaan. Kunnen ze weer iets afvinken van de bucketlist.