Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 16:29

Ik denk dat er dan, net als bij horeca, wel een bepaalde 'stop' zal zijn voor het aantal mensen per m2 zwembad.
Wellicht inderdaad ook enkel medisch/therapeutisch.

Zou ik in ieder geval wel logisch vinden. Het zwembad hier word altijd drukbezocht door zowel sportzwemmers als mensen die al kletsend baantjes willen trekken. :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 16:31

Echwel schreef:
SandravdB schreef:
Wat belachelijk, sportscholen pas per september, geld zeker voor de binnenzwembaden ook, lekker tot september zwaar onder de pijnstillers zitten en lichamelijk achteruit gaan, dank u wel rutte.

Mooie weer komt er aan lekker buiten gaan zwemmen en zelf sporten

Eraan gedacht dat sportscholen hierdoor omvallen?
Sportschool kan imo met maatregelen prima open

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 16:32

Is er al informatie over wat er met het virus gebeurt in zwemwater (natuurwater en bij zwembaden met chloor), en zo ja hoe lang? Want de anderhalve meter is nuttig voor overdracht via de lucht, niet in water!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 16:33

elnienjo schreef:
Maar ik vind het ook raar als sportscholen niet open gaan en campings wel. Denk dat een sportschool beter in staat is een hygienebeleid uit te voeren dan de gemiddelde camping.

Even denken... sportscholen waarbij je soms met 20 man (als het niet meer is) lekker samen aan het springen, hupsen en zweten bent, in tegenstelling tot een camping waarbij je, als het goed is, in je eigen huisje met je eigen toilet zit..

ik zie niet helemaal waarom campings slechter zouden zijn dan sportscholen :')

hetzelfde voor een lekker vol zwembad met gezamelijke douches en omkleedruimtes . (ik vind zwembaden sowieso ronduit ranzig, dus das mijn fobie :+ )

Als het cijfer van 30 mensen per restaurant gaat, zal het ook aan het beschikbare oppervlakte liggen.. Maar dat bedenk ik zelf :+
(aan de andere kant, dat kan een ander dan dus ook bedenken, denk ik zomaar.. of niet... :') )

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 16:33

Ben wel benieuwd hoe ze bepaalde maatregelen uit gaan werken. Bijvoorbeeld de restaurants en opening van de podia.

In België hebben ze ook weer wat leuks bedacht. Elk gezin mag vanaf nu maximaal vier mensen ontvangen op bezoek. Maar dat moeten wel steeds dezelfde vier zijn, die dan verder ook niet bij andere gezinnen mogen komen. Haha, dat zal een hoop gesteggel geven. En hoe gaan ze dat controleren...

LadyMadonna

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 16:35

Personal training moet makkelijk kunnen, 1 op 1, maar hier mag dat ook niet van de gemeente. Ook niet buiten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 16:38

Sportscholen kun je natuurlijk prima een nuance in aanbrengen, geen groepslessen bijvoorbeeld.. Dan heb je alleen de toestellen die je wat verder uit elkaar kunt zetten, overal desinfectie bij en klaar.
Sauna idem, maximaal aantal personen erin en ook per saunacabine een max aantal oid..

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 16:38

Relaxed schreef:
Ik snap hem ook niet helemaal, horeca 1 juni en sauna's pas 1 sept.. Ik hoop het toch niet.

Ook snap ik de 30 personen niet, het ene restaurant zit met 30 personen tjokvol en het andere restaurant is dan zga leeg..

Heel benieuwd wat ze vanavond precies gaan zeggen :j

Sandra, nog niets is zeker en het is niet alleen Rutte die het beslist he :+

30 leerlingen per klas....

Dan lijkt het net alsof de scholen open ook veilig is :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 16:42

Ik zie niet tot wanneer je thuis moet blijven werken.... dus het kan nog een jaar zo zijn... God hoop van niet

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 16:45

Die keuze is toch aan de werkgever. Nu ook al.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 16:45

als je werkgever maatregelen treft voor het op kantoor werken dan moet dat geen probleem zijn.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 16:46

Bloodymary schreef:
Ben wel benieuwd hoe ze bepaalde maatregelen uit gaan werken. Bijvoorbeeld de restaurants en opening van de podia.

In België hebben ze ook weer wat leuks bedacht. Elk gezin mag vanaf nu maximaal vier mensen ontvangen op bezoek. Maar dat moeten wel steeds dezelfde vier zijn, die dan verder ook niet bij andere gezinnen mogen komen. Haha, dat zal een hoop gesteggel geven. En hoe gaan ze dat controleren...

Nog wel op anderhalve meter? Nou ja, dan mag iedereen dus gewoon weer op visite, zolang je met minder dan vier bent. Want dat kan en gaat natuurlijk geen hond controleren. Beetje moeilijk doen om het moeilijk doen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 16:49

veerledec schreef:
Nog wel op anderhalve meter? Nou ja, dan mag iedereen dus gewoon weer op visite, zolang je met minder dan vier bent. Want dat kan en gaat natuurlijk geen hond controleren. Beetje moeilijk doen om het moeilijk doen.

Regels kunnen ook nut hebben omdat ze houvast geven aan de mensen zelf die het goed willen doen. Controleerbaarheid is niet altijd het enige dat telt.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 16:51

Kan prima, maar dit levert natuurlijk veel gedoe en vragen op. Want wie bij wie, en hoe lang, en als ik bij jou mag, mag ik dan niet meer bij een ander. Dat is toch niet te doen.

Dan vind ik de NL-se oplossing helderder. Ga zo min mogelijk op visite, maar als het moet, dan met maximaal drie mensen en op anderhalve meter.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 16:54

Olle schreef:
als je werkgever maatregelen treft voor het op kantoor werken dan moet dat geen probleem zijn.

Nee, maar purny heeft eerder beschreven dat ze post rondbrengt op kantoor en klussen doet voor collega’s als ik het goed begrijp dus als er niemand is is er ook niks te doen voor haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 16:55

Shadow0 schreef:
Is er al informatie over wat er met het virus gebeurt in zwemwater (natuurwater en bij zwembaden met chloor), en zo ja hoe lang? Want de anderhalve meter is nuttig voor overdracht via de lucht, niet in water!

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... men-corona

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 16:59

verootjoo schreef:
Olle schreef:

Nee, maar purny heeft eerder beschreven dat ze post rondbrengt op kantoor en klussen doet voor collega’s als ik het goed begrijp dus als er niemand is is er ook niks te doen voor haar.

Een leeg kantoor is bizar om te zien.... half maart was ik nog op kantoor en er was welgeteld iets van 20 man.. En dat is best eng

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 17:01

Onwerkelijk denk ik. Soort van droevige aanblik.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 17:04

Afbeelding

Een update vanuit Duitsland.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 17:04

Cer schreef:
elnienjo schreef:
Maar ik vind het ook raar als sportscholen niet open gaan en campings wel. Denk dat een sportschool beter in staat is een hygienebeleid uit te voeren dan de gemiddelde camping.

Even denken... sportscholen waarbij je soms met 20 man (als het niet meer is) lekker samen aan het springen, hupsen en zweten bent, in tegenstelling tot een camping waarbij je, als het goed is, in je eigen huisje met je eigen toilet zit..

ik zie niet helemaal waarom campings slechter zouden zijn dan sportscholen :')

hetzelfde voor een lekker vol zwembad met gezamelijke douches en omkleedruimtes . (ik vind zwembaden sowieso ronduit ranzig, dus das mijn fobie :+ )

Als het cijfer van 30 mensen per restaurant gaat, zal het ook aan het beschikbare oppervlakte liggen.. Maar dat bedenk ik zelf :+
(aan de andere kant, dat kan een ander dan dus ook bedenken, denk ik zomaar.. of niet... :') )

Zwembaden zou juist geen zorgen maken.
Dankzij hoge hoeveelheid chloor in het water kan daar haast niks in leven.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 17:06

Daarom snap ik niet dat er niets iets gedaan kan worden wat betreft zwembaden en mensen met chronische ziekte.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 17:08

SandravdB schreef:
Daarom snap ik niet dat er niets iets gedaan kan worden wat betreft zwembaden en mensen met chronische ziekte.

Ik zou zeggen, overleg eens met je revalidatiearts, reumatoloog of een revalidatiecentrum. Als zwemmen voor jou zo noodzakelijk is, kun je vast op korte termijn wel ergens zwemmen.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 17:09

Revalidatiecentrum waar ik jaren terug zat heeft helaas geen zwembad en huisarts kon momenteel ook niets behalve nieuw soort pijnstiller voor schrijven.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 17:12

SandravdB schreef:
Revalidatiecentrum waar ik jaren terug zat heeft helaas geen zwembad en huisarts kon momenteel ook niets behalve nieuw soort pijnstiller voor schrijven.

En je reumatoloog? Die lijkt me toch je aanspreekpunt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 17:13

safina schreef:
Shadow0 schreef:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... men-corona

Thanks. Ik ben blij dat iedereen op basis van geen onderzoek zo goed weet dat alles veilig is.

Vorig jaar gebeurde dit: https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... l-ziek.htm
En dat was waarschijnlijk een norovirus. Niet hetzelfde, en ik heb geen idee wat dat precies zegt want ik ben medicus, maar men werd wel massaal ziek en blijkbaar werkte die 'onmiddellijke verdunning' dus niet zomaar.

De situatie bij zwembaden met chloor zal waarschijnlijk anders zijn. Maar wat is er mis met gericht onderzoek om dit soort dingen te weten te komen?