Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sheran schreef:Hoe minder reisbewegingen, hoe beter zou ik zeggen.
Soms is het voor je mentale welzijn echt zeer voordelig om even familie te zien. Bijvoorbeeld: je woont hier alleen, je ouders wonen in Spanje en je hebt al 5 maanden geen contact meer met mensen.
Een reisje naar een vage oom zou ik ook zeker niet doen.
Destination schreef:Sheran schreef:Hoe minder reisbewegingen, hoe beter zou ik zeggen.
Soms is het voor je mentale welzijn echt zeer voordelig om even familie te zien. Bijvoorbeeld: je woont hier alleen, je ouders wonen in Spanje en je hebt al 5 maanden geen contact meer met mensen.
Een reisje naar een vage oom zou ik ook zeker niet doen.
En wat is het verschil daartussen of het op vakantie gaan met je eigen boot waarbij je nauwelijks contact hebt met mensen?
purny schreef:Booooo schreef:Sodera; maar jij geeft ook aan dat boodschappen gewoon gedaan moeten worden, ook al ga je op rustige momenten ben je dan ook geen 14 dagen in quarantaine.
En inderdaad; zolang je vanuit Spanje, Frankrijk, Italie etc. niet verplicht in quarantaine hoeft vind ik het ook onnodig voor Turkije.
Ja maar wat JIJ vind kan wel zo zijn, maar wat de regering vind is een ander verhaal. Maar schijnbaar komt dat niet aan bij jou.
Spanje is deels oranje de rest is geel gebied
Sheran schreef:Dat soort beoordelingen zou ik liever aan de overheden overlaten.
Sheran schreef:Echt? Cool
Nou om maar met Seneca te spreken: 'geluk ligt in jezelf'. Met reizen neem je altijd jezelf mee: wat je zoekt kun je ook hier vinden.
Karin schreef:Een familiebezoek 'moet' ook niet. Maar als het jouw mentale toestand kan helpen, doe het dan maar beperk het risico. Hetzelfde geldt voor de familie die je opzoekt: wees je ervan bewust dat het een uitzonderlijke gebeurtenis is en gedraag je er dan ook naar.
Wat die boot betreft: er geldt code oranje voor een land inclusief grenzen op het water. Als je vindt dat er onderscheid is tussen bewegingen op land en op het water, dan kun je je klacht beter neerleggen bij de personen en instanties die over die regelgeving en adviezen gaan.
Destination schreef:Sheran schreef:Boot is puur lol, familiebezoek niet?
Overigens gaan niet veel mensen met de boot
En wat nou als je zo'n soort vakantie nodig hebt voor je psychische gezondheid?
Overigens gaan er vrij veel mensen met boot op vakantie, meer dan wat je denkt
Booooo schreef:Als de overheid echt zo verstandig was zouden ze ook wel maatregelen nemen in eigen land. En dan met name deze dagen op het strand (drukke plekken Scheveningen etc.). Maar daar ligt iedereen hutje op mutje, en als er echt geen plekje meer over is bedenken ze toch maar de wegen dicht te gooien
Destination schreef:Sheran schreef:Echt? Cool
Nou om maar met Seneca te spreken: 'geluk ligt in jezelf'. Met reizen neem je altijd jezelf mee: wat je zoekt kun je ook hier vinden.
Goh, er zijn anders aardig wat dingen die je niet in Nederland kan doen. Ik knap bijvoorbeeld ontzettend op van wandelingen in de heuvels en bergen, maar in Nederland is geen berg te vinden. Corona maakt geen onderscheid tussen een familiebezoek of een vakantie.Karin schreef:Een familiebezoek 'moet' ook niet. Maar als het jouw mentale toestand kan helpen, doe het dan maar beperk het risico. Hetzelfde geldt voor de familie die je opzoekt: wees je ervan bewust dat het een uitzonderlijke gebeurtenis is en gedraag je er dan ook naar.
Wat die boot betreft: er geldt code oranje voor een land inclusief grenzen op het water. Als je vindt dat er onderscheid is tussen bewegingen op land en op het water, dan kun je je klacht beter neerleggen bij de personen en instanties die over die regelgeving en adviezen gaan.
Maar Corona weet toch niet of jij op vakantie bent of bij familie? Ik kom op mijn vakantie niet zo snel in de buurt van anderen en al helemaal niet bij anderen in huis. Bij een familiebezoek gebeurt dat toch sneller en is het risico op een besmetting imo groter.
Fitzroy schreef:Boooo, de cijfers en feiten van het o zo vrije Turkije waar ze ook social media aan banden leggen?
Waar de heer Erdogan de scepter zwaait?
Sheran schreef:Corona weet geen verschil nee, vandaar ook gewoon niet reizen naar oranje gebieden.
Er zijn overigens meer landen met heuvels, niet alleen oranje gebieden. En Nederland heeft heuvels!
Wat Seneca ook meer bedoelt is dat je, als er onrust zit in jezelf, je niet moet gaan proberen die weg te halen met reizen. Daar heb je misschien even wat afleiding, maar uiteindelijk doet het niets aan de onrust in jezelf. Beter dat oplossen.
Sheran schreef:Toch grappig dat we de verkeerde beslissingen van overheden baseren op cijfers van diezelfde overheden
Sheran schreef:Even op de filosofische tour verder: als je per se uit je dagelijkse ritme wil, dan zit er iets mis in je dagelijkse ritme.
Ik zeg niet dat ik op het niveau van Seneca ben hoor, ik klim ook tegen de muren op hier thuis
Karin schreef:Sheran schreef:Toch grappig dat we de verkeerde beslissingen van overheden baseren op cijfers van diezelfde overheden
Nou idd...
Als je zelf de cijfers niet vertrouwt bij een land dat geel is, dan kun je er toch zelf voor kiezen om er wel of niet naartoe te gaan? Daar heb je dan toch geen code oranje voor nodig?
Booooo schreef:purny schreef:@Boo: Zolang er nog geen vaccinatie is zullen er echt wel groepen mensen zijn die niet naar buiten kunnen. En die willen echt niet op vakantie.
Hoe moeilijk is het dat wanneer je een luxe iets onderneemt, je gewoon 2 weken daarna in quarantaine gaat?
Er zijn ook mensen die werken.. En wat is luxe? Is je (schoon)ouders die je een jaar lang niet hebt gezien, en je graag je baby wilt laten zien luxe?