Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SusanH schreef:lenaa_tje schreef:Ik vind het wel bijzonder dat kinderen tot 12 jaar met elkaar mogen buiten spelen met elkaar (dat zijn echt wel grote groepen als ik de fb pagina van de natuurspeelplaats mag geloven) maar wanneer je alleen bent en 1 van je ouders komt op bezoek moet er 1,5 meter tussen zitten. Ik zie daar toch minder contacten..
Hier houden die kinderen geen 1,5 meter afstand hoor.
Ik als ouder ben wel blij dat het nog mag. Wij wonen aan een woonerf met de speeltuin voor de deur. Spelen alleen kinderen uit de straat. Fijn dat ze nog wel naar buiten mogen.
Citaat:Alle bijeenkomsten worden verboden tot 1 juni (in plaats van 6 april), ook met minder dan 100 mensen. Voor begrafenissen en kerkelijke bruiloften geldt een uitzondering, waarover later meer informatie komt.
Amado7 schreef:Kerkdienst is toch gewoon een samenkomst? En dan met meer dan 2 personen. Bij ons is het geen werk hoor! En dan is er ook nog iemand die verplicht in de kerk aanwezig moet zijn en dan ook nog iemand die de beamer en geluid doet. Dus die kan je niet allemaal schrappen.
@MoniqueT. Nee niet verstandig en dat hebben we ook niet gedaan. Maar tot 1 juni geen verjaardagen en sociale contacten is toch wel iets anders.
lovee schreef:Misschien versoepelen ze 1 mei wel wat regels,ging ook vooral om die hele grote evenementen en de organisatie ervan toch?
zonnebloem18 schreef:Nientsje schreef:Sorry dat ik kom binnenvallen... maar vraag mij af... met deze regels; mag je dan wel naar je paard toe?
Die van mij staat onder "speciale verzorging" omdat hij anders ziek kan worden... dus kan hem geen dag overslaan...
Maak me er wel wat zorgen om.
Iemand die hier meer over weet?
Welke richtlijnen zou je breken als je wel zou gaan?
PSvanLot schreef:Shae schreef:De vrijheid vanaf de bank vieren...
Weet je wel wat je zegt?
Dit is voor heel veel mensen die de oorlog nog meegemaakt hebben een heel belangrijk moment. Zij zijn behoorlijk op leeftijd en er zouden grote festiviteiten georganiseerd worden ivm het 75 jaar.
verootjoo schreef:lovee schreef:Misschien versoepelen ze 1 mei wel wat regels,ging ook vooral om die hele grote evenementen en de organisatie ervan toch?
Waarom denk je dat?
Om een virus uit te roeien is 3 maanden maatregelen echt kort hoorIk ga er vanuit dat we tot 1 juni deze maatregelen hebben en de kinderen tot de zomervakantie niet op school zitten.
Anoniem schreef:Ik snap het samen mogen zijn van kinderen ook niet.
En tot welke leeftijd dan?
Stel kinderen dat samen op stal rondhangt kan dan dus ook gewoon?
Barbet schreef:In het verpleeghuis met demente ouderen waar ik werk, zijn 3 bewoners positief getest op het corona.
Van 3 anderen komt de uitslag nog binnen.
En er zijn er een aantal verdacht maar die worden niet meer getest.
De komende dagen moet ik gewoon werken, maar wij zijn maar normale verzorgenden, geen verpleegkundigen.
Er zijn wel beschermende middelen zoals mondkapjes, brillen en schorten.
Maar er is niet genoeg en alles moet hergebruikt worden , per 24 uur dan 1 schoon setje per besmette bewoner.
Morgen moet ik om 7.00 beginnen maar nu met een beklemd gevoel.
bigone schreef:Twee vriendinnen van dochter zouden trouwen in mei, ze cancellen beide de bruiloft. Want zonder gasten geen feest en op een gemeentehuis ben je minimaal met vijf mensen. En de maatregel van samenscholing die nu geldt tot 1 juni is voor iedere groep/samenstelling groter dan twee personen.
lovee schreef:Misschien versoepelen ze 1 mei wel wat regels,ging ook vooral om die hele grote evenementen en de organisatie ervan toch?
tienus63 schreef:lovee schreef:Misschien versoepelen ze 1 mei wel wat regels,ging ook vooral om die hele grote evenementen en de organisatie ervan toch?
Broer zou trouwen. Nou dat kan niet meer voor 1 juni.
Je hebt immers ook twee getuigen, ambtenaar en bode erbij nodig.
Los van het feit dat een feest thuis of elders niet mag.
En wil je dan door de mazen van de wet toch thuis bruiloft organiseren......nee.