Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 16:18

Ik had de volle pot teruggeëist met foto van de flutverpakking en de schade... En een fikse klacht naar MP er nog achteraan ook.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 16:19

Haarbal schreef:
Ik kom even binnenvallen (sorry!), net met trillende handjes een bericht voor mijn 70-jarige vader verstuurd op MP, misschien heeft iemand van jullie nog een tip?

Hij had een sjiek servies gekocht voor 70 euro (25 delen). Nou, het pakket was verpakt in een slappe flodderdoos, maar halfvol dus alles kon heel de doos door stuiteren en schuiven, en hier en daar een stukje keukenpapier. Niks piepschuim of bubbeltjesfolie. Terwijl hij die mevrouw gezegd had hoe ze het moest verpakken en ze aangaf dat ze het goed strak zou inpakken in een dubbele doos etc etc.

Dus huilen stond mijn arme ouwe paps nader dan het lachen toen hij de doos openmaakte. Er waren van de 25 delen maar liefst 11 delen aan gruzelementen en 5 delen zaten er uberhaupt niet in. _-:( Hij wist even niet meer hoe hij het had, dus ik heb voor hem gemaild met de verkoper en voorgesteld dat ze 30 euro terugboekt van de 70. Ik vind het mega sneu voor mijn pa want hij had zich er zo op verheugd... Kan ik verder nog iets doen? Ik ben zelf niet zo'n marktplaatsridder...

Wat vervelend zeg.
Ik ben wel bang dat het woord tegen woord zal worden of zijn. Verkoper gaat wss beweren dat ze het goed verpakt heeft ?

Heeft de verkoper al gereageerd ?
Hopelijk komt ze tegemoet in de kosten.

Je kunt er idd sowieso melding van maken, wel zou ik eerst proberen het op de lossen met haar.. wie weet komt ze met een nette oplossing?
Laatst bijgewerkt door _Mir op 23-09-20 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 16:20

@Varekaj, zoiets had ik ook in gedachten, maar dan moet de verkoper wel meewerken. Ik geloof dat hij met ideal betaald heeft, anders had ik het via paypal geprobeerd. In dit geval ben je voor 100% afhankelijk van de coulance van de verkoper toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 16:21

kan je bij Ideal geen klacht indienen zoals bij paypal?

Haarbal

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 16:26

Pfft, ze heeft net geantwoord dat ze het op het DHL punt heeft ingepakt met hulp van de DHL persoontje, en dat ze het heel vreemd vindt dat er zoveel kapot is. Nou, ik heb het verpakkingsmateriaal gezien, en ik had er zelf nog geen theekopje mee verstuurd, laat staan een heel servies. Maar goed, ze geeft aan het te betreuren en ze wil wel 30 euro terugboeken, dus dat is fijn op zich. Over de ontbrekende 5 serviesstukken zegt ze niks, maar goed. Mijn pa is blij met 30 euro terug, dus ik zal het er bij laten.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 16:26

Varekaj schreef:
kan je bij Ideal geen klacht indienen zoals bij paypal?

Ideal is de gewone marktplaats betaalverzoek toch? Ik zou inderdaad via Marktplaats ook proberen of zij willen bemiddelen. Via Paypal is het verzekerd, iDeal niet.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 16:30

Ik heb een betaalverzoek via MP terug gedaan voor 30 euro. Bij de verzendkosten heb ik op afhalen geklikt. Heb ik het zo goed gedaan? :? :=

En hoe kan ik zien of het binnen is? Moet ik dan op zijn rekening kijken?

Allemaal onwijs bedankt voor de hulp! Mijn pa zit in de lappenmand qua gezondheid en hij kon het allemaal even niet meer aan, doos scherven uitpakken was zo'n beetje het laatste dat hij vandaag wilde doen.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 07:33

Haarbal schreef:
Ik heb een betaalverzoek via MP terug gedaan voor 30 euro. Bij de verzendkosten heb ik op afhalen geklikt. Heb ik het zo goed gedaan? :? :=

En hoe kan ik zien of het binnen is? Moet ik dan op zijn rekening kijken?

Allemaal onwijs bedankt voor de hulp! Mijn pa zit in de lappenmand qua gezondheid en hij kon het allemaal even niet meer aan, doos scherven uitpakken was zo'n beetje het laatste dat hij vandaag wilde doen.

Toch fijn dat ze een deel terug betaalt. Het zal wel binnen een dag terug op je rekening staan toch.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 08:22

Agossie wat sneu. Meestal is geld via mp er een dagje later inderdaad

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 08:24

Ooh dit vind ik erg sneu voor je vader ;(
Wat een dom mens om het zo te versturen.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 02:45

Wat sneu voor je vader. Wat voor servies had hij gekocht? Wie weet dat mensen wat hebben staan en er vanaf willen.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:41

Ik heb nu ook een rare: Afgelopen weekend o.a. stoelen verkocht op fb marktplaats. De dame zou ze maandag ophalen. Maandag een berichtje: het komt niet uit kan ik ze later ophalen en ik wil ze wel alvast betalen. Wat ze overigens ook gelijk heeft gedaan. Inmiddels is het donderdag en de stoelen staan nog steeds hier maar nog geen bericht van haar wanneer ze ze komt ophalen Ook geen reactie op mijn berichtje met de vraag of ze al weet wanneer. Gelukkig staan die stoelen niet al te erg in de weg.. maar raar vind ik het wel.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:56

pjer schreef:
Ik heb nu ook een rare: Afgelopen weekend o.a. stoelen verkocht op fb marktplaats. De dame zou ze maandag ophalen. Maandag een berichtje: het komt niet uit kan ik ze later ophalen en ik wil ze wel alvast betalen. Wat ze overigens ook gelijk heeft gedaan. Inmiddels is het donderdag en de stoelen staan nog steeds hier maar nog geen bericht van haar wanneer ze ze komt ophalen Ook geen reactie op mijn berichtje met de vraag of ze al weet wanneer. Gelukkig staan die stoelen niet al te erg in de weg.. maar raar vind ik het wel.

Vreemd.. zeker gezien ze wel betaalt zijn.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 12:45

Misschien een overlijden in de familie of iemand ernstig ziek. :o

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 13:02

Marcella schreef:
Misschien een overlijden in de familie of iemand ernstig ziek. :o

Of wil de persoon waarvan ze verwachte dat die zou helpen ophalen toch niet ophalen.

Neemt niet weg dat het tikken van een berichtje prima kan, ook als er iets ergs is gebeurd.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 13:07

Kwam net deze tegen:
Afbeelding
:')

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 13:27

Haha, in Nederland zie je wel eens van die berichtjes staan dat ze naar de Europalaan 1 in Kaatsheuvel gestuurd worden. :D

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 14:02

pjer schreef:

Zo’n geintje heb ik dus gehad met een sulky en die stond wel echt in de weg,en uiteindelijk na weken later en met geen mogelijkheid contact met diegene te krijgen de sulky weer te koop aangeboden.

Nu een steigerhouten bedhuis te koop en aan laten betalen maar eigenlijk heb ik er alweer spijt van.
Wat een vervelende mensen zijn dat zeg!

Mensen spreken slecht nl maar ik dacht om ze daarom nou af te ketsen vind ik ook onzin.
Pfff weer een goede leer voor mij.
De eerste afspraak gewoon 1,5 uur te laat komen maar door steeds berichtjes te sturen dat hij er over 8-10 min zou zijn toch blijven wachten want was met openbaar vervoer.
Toen ik belde dat ik boodschappen moest doen anders hadden de kids geen brood voor school zei hij steeds jij thuis blijven,dus heb gezegd luister ik ben nu weg als je het bed echt wilt wacht je maar tot ik thuis ben en dat deed hij netjes.
Bekijkt het bed en zegt ziet er heel anders uit!
Dus ik vraag om opheldering want had immers een hoop foto’s erop staan.
Is niet geverfd dus moet van de prijs af(ik had al 100€ van de prijs afgehaald en dat was mn minimumprijs), nee vriend er staat in de advertentie onbehandeld steigerhout.
Maar prima dan stuur ik de volgende een bericht.
nee nee nee hij wilde het wel maar zn vrouw moest goedkeuren.
Dit erbij (wijst naar het matras) nee staat ook in de advertentie is ZONDER matras,ja maar kind heeft nodig.
Ja de mijne ook dus zit er niet bij.
Wijst naar een grote kleding kast,die ik erbij dus ik zucht en zeg nee niet te koop.
Nou uiteindelijk wilde hij het wel maar zn vrouw moest goedkeuren dus hij luste wel wat drinken.
Ik die man wat drinken gegeven en begon hij over van alles in mn huis waarom ik honden heb,waarom het zo druk was(lees gewoon een zooi want 3 kids en weekend),waarom ik vol met tattoo’s zit en mn profiel foto van whats ap erbij of dat mijn paard was.

Uiteindelijk vrouw akkoord en aanbetaald en het huis uit gewerkt en hij kwam hem over 2 weken ophalen(volgende week dus) want ze konden niet eerder ivm klussen dat kwam voor ons mooi uit want het is echt een flink bed dus we hebben wel even nodig om uit elkaar te halen.
Dus ik geef aan dat hij van te voren moet laten weten wanneer hij komt en dat hij op tijd moet komen zodat we ervoor thuis zijn en dat we het bed zondag dan uit elkaar halen.

Belt hij gister om 17.30 ik kom nu bed halen.
Uhm nou vriend dat gaat natuurlijk niet lukken,ik sta te koken en zoals ik had aangeven is dat niet even zo gebeurd en tegen die tijd liggen ze hier al te slapen.
Zondag halen wij hem uit elkaar en dan laat ik weten als hij beneden staat en kan hij gehaald worden.
Antwoord ik kom nu halen en dat gewoon 5x ofzo want kind had geen bed.
Mn man stond echt zn tong af te bijten haha.
Half uur later berichtje van zn vrouw dat ze hem zaterdag ochtend komen ophalen.
Nee sorry mevrouw dat gaat helaas niet lukken wij werken gewoon en de afspraak was volgde week dus zondag is al eerder en moeten hem met zn 2en uit elkaar halen.
Ze zegt niemand uit elkaar halen wij laten doen door timmerman samen met man.
Nou zou ik daar normaal nooit niet moeilijk over hebben gedaan maar deze man wil ik gewoon niet meer in huis hebben.
Het is geen onaardige man en kwam toch wel soort van netjes over maar het is denk ik nogal een kloof tussen culturen in man en vrouw.
Dus dit is voor mij de laatste keer geweest dat ik voor zo iets groots zaken doe als ik via de berichten al twijfels heb.

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 14:15

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 16-02-25 02:33, in het totaal 1 keer bewerkt

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 14:23

Ik heb precies hetzelfde nu, als ze mij niet zinnen ga ik niet meer handelen met zo'n persoon.
Ik had nikes op marktplaats en Facebook staan. Kreeg rare berichten via marktplaats, het was voor zijn/haar nichtje en was allemaal moeilijk afspreken en alles, uiteindelijk die persoon maar geblokkeerd, ik wil gewoon iets verkopen en hoef er geen hele levensverhalen bij. Krijg ik de volgende dag berichten via Facebook van iemand, ze vroeg nog of ik ze ook op marktplaats had staan, dus al zo'n voorgevoel dat het dezelfde persoon was, maar dat was niet zo zei ze. Weer enorm irritant, eerst zeggen dat ze diezelfde avond nog komt, nou prima, krijg ik paar uur later een bericht: ik heb geen geld vind je het goed als ik toch kom zodat we iets kunnen afspreken. Nou nee dat doen we dus ff niet. :+
Weer geblokkeerd en beide advertenties van marktplaats en Facebook verwijderd. Krijg ik een half uur later (!) op een andere marktplaats advertentie een bericht (weer van die persoon die ik eerder op marktplaats had geblokt) of ik die schoenen nog had. Had maar nee geantwoord en krijg ik terug 'oh jammer ze waren voor mijn dochter bedoeld.' :+ Eerst was het nog zijn/haar nichtje. Voor mij in ieder geval duidelijk dat het dezelfde persoon was. Helaas zit ik wel nog steeds met die schoenen hier in de kast...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 14:30

In dat geval had ik denk ik wel gevraagd of die persoon wilde ophouden met mij lastig te vallen en als ze niet op hield met berichten te sturen had ik melding gedaan bij MP.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 14:32

Ik kan daar niet echt een optie van vinden binnen marktplaats? Kan wel een melding doen van aanstootgevende inhoud, maar ik denk niet dat marktplaats begrijpt wat ik bedoel als ik zon melding maak...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 14:35

Hm balen, kun je geen screenshots sturen met dat ze je blijven lastig vallen?
Heb het nooit gehad hoor, maar ik ging er vanuit dat dat kon :=

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 14:38

Nee heel irritant. Het liefst stuur ik marktplaats dan gewoon een mail. Heb wel gezocht of je niet gewoon een persoon helemaal kan blokkeren, maar zelfs dat kan niet. Je kan ze enkel per gesprek blokkeren. Maar mega irritant als ze dan vervolgens je gaan benaderen via een andere advertentie. Eigenlijk moet ik dan gewoon zeggen. 'Ik heb je niet voor niets geblokkeerd in het andere gesprek zou je me met rust willen laten' en dan een melding maken. Op die manier ziet marktplaats ook mijn laatst verstuurde bericht en snappen ze misschien beter waarom ik een melding maak..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 14:40

Ja goede om dat te doen +:)+