Baby en kinderkleding #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 10:29

Kleding met tv helden laten we hier ook zo lang mogelijk achterwege. Tot nu toe lukt dat gelukkig aardig, aangezien hij niet mee gaat winkelen. Als er auto’s op staan is hij allang blij.

Op ons KDV maken ze ook wel veel gebruik van houten speelgoed en Grimms, maar zij zeggen ook dat kinderen toch sneller naar de plastic dingen grijpen.
Al zoekt hij hier thuis dd regenboog toch iedere dag wel even op. Net als de Wobbel.
Maar zn favoriet is nu toch echt de playmobil graafmachine (zonder licht en geluid) en de brandweerwagen (mét sirene en zwaailicht).

Leuk, met de trein! B vind dat ook zo magisch <3

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 10:34

_lautje_ schreef:
Dat is geen geld voor die jas!

Hier alleen de teckeljas en nog nooit hoeven wassen.
Twijfel of ik nu idd al kijk voor winterjas voor volgend jaar. Scheelt wel echt geld nu.

Jullie hebben me overgehaald :') heb hem maar besteld. Anders kan ik altijd nog verkopen. Bij mij zijn ze inderdaad voor volgend jaar. Scheelt n hoop geld

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 10:37

litilaura schreef:
Tijdens het koken is het hier kindlief in de draagdoek als ze moe en jengelig is, en bij genoeg energie mee laten helpen met koken, ze weet heel erg prima hoe ze met een mes om moet gaan dus laat haar met haar 23 maanden rustig de groentes snijden.

Edit als ze dat zelf wil natuurlijk, niet als verplichting meehelpen. Ze zit soms ook gewoon rustig met wat pollepels en pannen te spelen.

Ja dat is ideaal. Onze dochter vond een draagdoek als baby echt niet leuk. Haar tillen wel.. heel raar. En meehelpen is/was ook maar heel kort interessant.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 10:38

Ik heb die duivenjas ook besteld toen voor 60 euro, vind het wel makkelijk. Zeker volgende winter, dan verwacht ik dat hij echt wel gaat lopen kloten in de modder enzo. Dan is een extra jas wel handig.

Wat een leuk idee Liti!

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 10:55

Hier idd ook een extra jas voor de opvang. zeker die winterjassen zijn gewoon niet altijd weer schoon en droog als ie de volgende dag weer aan moet. En met de koeien en de modder letterlijk onder handbereik doe ik liever toch iets aan (in mijn geval tweedehands) waarvan ik het niet zo zuur vind als ie onder de vlekken thuiskomt.

En hier ook heel lang nauwelijks tv gekeken. Nog steeds wordt er alleen gekeken op dagen dat oudste naar de opvang gaat. 2x per week. Inmiddels kan dat rustig een uur/1,5 uur zijn maar de rest van de week gaat ie niet aan. Tablet & telefoon ook niet. Die zet ik vooral in als we ergens naartoe gaan, kinderarts of kapper, waar ie langer stil moet zitten. Hij heeft heel lang alleen Bumba, TikTak, Thomas de trein en Tractor Tom gekeken. Laatste tijd was ie fan van van die auto’s die in het water vallen en dan een kleur krijgen (met idd dat liedje Daddy finger, vreselijk :x ) maar daar pikte ie nog Engelse kleuren op. Nu kijkt ie graag van die uitpakfilmpjes, ook vreselijk maar iets anders wil ie niet. Buurman en Buurman vindt ie ook leuk, soms. En de merchandise van Cars slaat wel aan, maar dat vermijd ik ook zoveel mogelijk. Ik vind het gewoon niet nodig. Heb ook niet de illusie dat ik dat kan blijven beperken zodra ie op school gaat maar er komt hier idd ook een duurzame broodtrommel en beker en een neutrale tas. Ik snap ook je cadeauwens Liti, dat heb ik zelf ook. Lijstje staat hier ook nog steeds vol met duurzaam en houten spul, hoewel ik het wel lastiger vind worden met de jaren want we hebben stiekem ook best veel. Maar ik schroom ook niet om dingen die ik niks vind, een beetje achter te houden en uiteindelijk weer op marktplaats te zetten. Ik denk dan ook, de mensen die wij op feestjes uitnodigen zijn directe familie, die kennen ons, die weten dat we liever voor hout en zonder batterijen gaan. Niet dat dat altijd werkt, dat we alleen dat krijgen, maar ik vind het dan wel eens jammer als daar geen gehoor aan gegeven kan worden. Mijn kind, mijn opvoeding. Ik maak dan wel een uitzondering voor plastic in de vorm van Duplo, K’nex ed. Daar heb je niet echt alternatieven voor.

Mir wat een fantastische combi <3

IMJ

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 10:57

Veel plezier met de trein Liti!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 10:58

Mijn kind gaat nu ook naar ‘school’ (peuterspeelzaal) maar daar zie ik ook geen kinderen met merchandise kleding.

Leuk misshorse! Hij is echt tof! Ik zag hem ook met veel korting, maar niet meer in de benodigde maat :(

Zit nu te azen op de minirodini pinguïn jas :Y) Hopelijk gaat die nog voor een leuke prijs weg :o Ik vind €180 voor een jas echt teveel geld.
Maar misschien past hij zijn huidige winterjas volgend seizoen ook nog wel. Hij past er nu nog ruim in.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 10:59

Hier was het op het kdv ook weinig.
Op school een paar. Meestal dezelfde kinderen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 11:00

Cruz snapt helemaal niet hoe dingen kopen werkt of wat een cadeautje is :') Dus dat geluk heb ik nog wel.

Mijn schoonmoeder is een ontzettende lieverd maar die houdt ook van veel en plastic, dus dat wordt nog even een dingetje. :o

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 11:01

Hier snapt ie dat sinds kort wel, en meldt ie een paar keer per week dat hij jarig is en gelijk ook wat ik dan moet kopen :')

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 11:04

verootjoo schreef:
Mijn kind gaat nu ook naar ‘school’ (peuterspeelzaal) maar daar zie ik ook geen kinderen met merchandise kleding.

Leuk misshorse! Hij is echt tof! Ik zag hem ook met veel korting, maar niet meer in de benodigde maat :(

Zit nu te azen op de minirodini pinguïn jas :Y) Hopelijk gaat die nog voor een leuke prijs weg :o Ik vind €180 voor een jas echt teveel geld.
Maar misschien past hij zijn huidige winterjas volgend seizoen ook nog wel. Hij past er nu nog ruim

Ja ik vind 180 euro in 1 keer ook b klap geld. Al zou ik het waarschijnlijk zo betalen als de teckel jas weer in de verkoop kwam...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 11:08

Hier ook nog geen benul. Maar toen hij op zn verjaardag cadeautjes kreeg had hij toch na één cadeautje al in de gaten hoe het werkte :)*
‘Ooooooooohh!!!’ En de handjes uitsteken :')

Vielen die TC jassen nou groot? Ik ben door jullie aangestoken, die pigeon jas is écht heel leuk. Maar de 4Y zal ie voorlopig nog niet passen he, met zn net 2 jaar en maat 92?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 11:11

Ik denk dat dat erg ruim is Britt. Ik heb voor Cruz nu de 2YR en die gaat qua maat naar 98/104. Voor hem is de jas nog steeds ruim.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 11:15

Ninthe kijkt hier zappelin, zonder reclames. Maar speelt net zo lief buiten of met haar speelgoed. Heeft gelukkig nog helemaal geen mening over haar kleding. Merchandise komt er hier ook niet in.

Ze is ook bijna 2 en wij vragen van iedereen geld zodat we een mooie glijbaan voor in de tuin voor haar kunnen kopen.

Hier vandaag 1 van haar little celebs jurkjes aan. Shirt er onder vind ik vreselijk haha maar gekregen en qua kleur staat het wel leuk vind ik

Afbeelding
Afbeelding

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 11:17

Was er al bang voor Panty :=

Leuk jurkje! Zou hem idd ook anders combineren, dat wel hihi

Tamara

veerledec

Blij om te lezen dat mijn kind niet de enige is die die rare YT-filmpjes fascinerend vindt :P. Hier alleen tv af en toe, tablet/telefoon is slecht voor hun ogen (en anders niet langer dan een half uur laten kijken).

En hier wel twee winterjassen, één voor thuis die vies mag worden bij de paarden etcetera en één voor buitenshuis.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 11:40

Hier filmpjes met dinosaurussen en auto’s die in het water worden gegooid. In het Engels en het spaans, hij kan daarom nu dino-namen in het Engels en kleuren in het Engels en het Spaans :+ past dat ook toe op zijn eigen autootjes, supergrappig.

Voor verjaardagen vragen wij vooral doe-cadeaus. Een dagje uit samen, een nieuw abo op de dierentuin, of een kaart voor het zwembad. Scheelt ook veel rommel/speelgoed. Momenteel houd ik me aan de regel ‘iets nieuws erin is iets dat we al hadden eruit’, werkt heel goed.

Als ik dat nou ook zo braaf zou toepassen met kleding...

Liti, zo’n capsule-wardrobe voor je kind, hoeveel kledingstukken beslaat dat eigenlijk?

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 11:50

Ladies, bijlezen lukt me momenteel niet echt. Gaat niet helemaal lekker na alles op werk.

Lees wel mee, maar er blijft eigenlijk niets hangen.

Probeer tussendoor wel even te reageren :)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 12:00

Hier kon [naam] de kleuren en vorlen eerder in het engels dan in het nederlands :=

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 12:02

Michelle77 schreef:
Ladies, bijlezen lukt me momenteel niet echt. Gaat niet helemaal lekker na alles op werk.

Lees wel mee, maar er blijft eigenlijk niets hangen.

Probeer tussendoor wel even te reageren :)

:(:)

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 12:07

Wow wat gaan jullie snel!

Hier ben ik gezegend met kinderen die niet zoveel hebben met batterij speelgoed. Wordt eigenlijk nauwelijks mee gespeeld. Alleen boekjes met geluiden vinden ze tof.

Verder veel houten speelgoed, treinbaan, blokken en dieren. De jongens zijn gek op alle dieren. Dus ook veel knuffels en kleding met dieren. Vind ik zelf ook leuk en er lopen op ons terrein nogal wat beesten rond, dus is ook flink toepasselijk.

Tv wisselt hier enorm. Soms is het bij vermoeide kinderen en vermoeide mama een heel prettig tijdverdrijf. Andere keren gaat hij weken niet aan.

Vandaag hier kwa kleding krokodillen van de Hema voor de oudste. Broek zat twee weken geleden nog goed, maar wordt nu wat hoogwater.

Afbeelding

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 12:22

Ik ben reformatorisch opgevoed in de biblebelt. Onze kinderen zullen niet zo opgevoed worden maar ik zie zeker wel voordelen van geen tv. Wij hadden tot 2 maanden geleden zelfs geen tv alleen Netflix. Nu na de verhuizing wel tv maar had van ons niet gehoeven. Staat toch te vaak aan terwijl er net niks interessants te zien is. Overdag bijna altijd uit. Dl van 13 maanden kijkt op YouTube of Netflix soms Nijntje of kikker zodat ik even de handen vrij heb. Of ze luistert liedjes dat vind ze ook leuk! Verder liefst niet teveel prikkels.

Kindlief heeft gelukkig voorkeur voor houten speelgoed zonder lawaai. Al die prikkels van dat drukke speelgoed is haar gauw teveel merk ik aan dr. Heb al het lawaaispeelgoed uitgeleend aan m'n schoonzusje dr dochtertje, die vindt het wel geweldig!

Duplo is wel favoriet, maar ook de houten garage met autootjes. Verder is het ikeakeukentje voor haar eerste verjaardag het beste cadeau ooit geweest! *D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 12:54

Hier staat tv eigenlijk alleen aan voor sport en voetbal. Verder kijk ik zelf alleen de npo zenders. Programma’s als Buitenhof, Podium Witteman, Zomergasten, mooie docu series als van Nablus tot Ninnevee en Aan de oevers van de Yangtzee. Eigenlijk alles wat beetje kwaliteit heeft en/of opiniërend is.
Zo probeer ik dat ook wel te doen met de kinderen. Podium Witteman of Vrije Geluiden wil ik juist graag dat ze dat meekijken bijvoorbeeld :))

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 12:54

Gaat niet alleen om kleding, opvoeding, speeltjes maar alles hoe je er om heen mee omgaat.

Maar ik wil jullie wel uit droom helpen hoor, helaas kijken ze bij ons op de crèche vanaf 16:00 geregeld filmpjes op de iPad.
Peppa Pig.

Ik kwam N ophalen alle kids aan tafel en 1 tablet met Peppa Pig.
Ik was verbaasd maar gebeurt dus, wellicht omdat er dan geregeld kindjes opgehaald worden en ze mogen 2-3 filmpjes te kijken.

Nu ga ik N niet van de crèche afhalen omdat ze dat ding hebben.
Overigens zat N lekker te kleuren keek met 1 oog mee, ze vind Peppa Pig kinderachtig -O- :')