Op ons KDV maken ze ook wel veel gebruik van houten speelgoed en Grimms, maar zij zeggen ook dat kinderen toch sneller naar de plastic dingen grijpen.
Al zoekt hij hier thuis dd regenboog toch iedere dag wel even op. Net als de Wobbel.
Maar zn favoriet is nu toch echt de playmobil graafmachine (zonder licht en geluid) en de brandweerwagen (mét sirene en zwaailicht).
Leuk, met de trein! B vind dat ook zo magisch
heb hem maar besteld. Anders kan ik altijd nog verkopen. Bij mij zijn ze inderdaad voor volgend jaar. Scheelt n hoop geld
) maar daar pikte ie nog Engelse kleuren op. Nu kijkt ie graag van die uitpakfilmpjes, ook vreselijk maar iets anders wil ie niet. Buurman en Buurman vindt ie ook leuk, soms. En de merchandise van Cars slaat wel aan, maar dat vermijd ik ook zoveel mogelijk. Ik vind het gewoon niet nodig. Heb ook niet de illusie dat ik dat kan blijven beperken zodra ie op school gaat maar er komt hier idd ook een duurzame broodtrommel en beker en een neutrale tas. Ik snap ook je cadeauwens Liti, dat heb ik zelf ook. Lijstje staat hier ook nog steeds vol met duurzaam en houten spul, hoewel ik het wel lastiger vind worden met de jaren want we hebben stiekem ook best veel. Maar ik schroom ook niet om dingen die ik niks vind, een beetje achter te houden en uiteindelijk weer op marktplaats te zetten. Ik denk dan ook, de mensen die wij op feestjes uitnodigen zijn directe familie, die kennen ons, die weten dat we liever voor hout en zonder batterijen gaan. Niet dat dat altijd werkt, dat we alleen dat krijgen, maar ik vind het dan wel eens jammer als daar geen gehoor aan gegeven kan worden. Mijn kind, mijn opvoeding. Ik maak dan wel een uitzondering voor plastic in de vorm van Duplo, K’nex ed. Daar heb je niet echt alternatieven voor. 
Hopelijk gaat die nog voor een leuke prijs weg
Ik vind €180 voor een jas echt teveel geld.

. Hier alleen tv af en toe, tablet/telefoon is slecht voor hun ogen (en anders niet langer dan een half uur laten kijken).