[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 10:43

Lima84 schreef:
Maaruhhh ff iets anders.... als kindervrije 34jarige met alleen maar vriendinnen met kinderen zoek ik eigenlijk een “hippe” (jaja) medestander (regio Roosendaal/Breda) die eens samen een bar/feest/festival onveilig zou willen maken. Niemand die ik ken wil nog iets ondernemen en ik mis dat juist! Die ‘koffie zit avonden als de kids op bed liggen’ tot mn 70e benauwen me nual, Hihi.

Dacht ik probeer het hier eens. Want zou niet weten waar ik stap maatjes vandaan zou moeten halen. Op stal is iedereen veel jonger dan ik en op mn werk weer veel ouder :D

Wat jammer dat Breda niet om de hoek is, leek mij wel heel leuk anders! :D

Sorro

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 11:29

Helaas zit ook ik helemaal aan de andere kant anders was ik graag met je op pad gegaan

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 11:39

Hier wel in de juiste regio, maar een leeftijdsverschil van 10+ jaar, ik weet niet of je dat ziet zitten? :')

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 13:10

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 13:13

Brainfail schreef:
Vind dit altijd zo apart.
Als je om wat voor rede dan ook kiest voor een abortus is dat vaak al emotioneel genoeg.

'Hinderlijke demonstraties bij abortusklinieken nemen toe' #rtvrijnmond

https://www.rijnmond.nl/nieuws/178714/H ... -nemen-toe

Echt kansloos, net alsof vrouwen naar de abortuskliniek gaan voor hun plezier :n

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 14:21

Soort spa-dagje, lekker toch

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 15:21

Idioot. En noem me een haatfeminist maar als ik iets kansloos en respectloos vind is zijn het mannen bij zulke demonstraties :o

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 15:38

Magrathea schreef:
Idioot. En noem me een haatfeminist maar als ik iets kansloos en respectloos vind is zijn het mannen bij zulke demonstraties :o

Mee eens....

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 15:48

Ik vind het überhaupt respectloos als je voor een abortuskliniek gaat staan demonstreren.
Prima dat je tegen abortus bent maar de meeste mensen die voor abortus kiezen doen dat weloverwogen en hebben het er al moeilijk genoeg mee, laat ze in alle rust hun behandeling ondergaan ipv ze lastig te vallen met jouw mening.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 16:21

Ik vind dat ook echt heel kansloos.

Ik ben juist heel erg tegen de medische mallemolen van zelf voor God spelen als normaal zwanger worden niet lukt, maar ik ga ook niet staan demonstreren voor een fertiliteitskliniek...
Heb wel wat beters met mijn tijd te doen, en daar een beetje herrie gaan staan schoppen verandert toch niets, want net als bij abortus ga je zo’n traject niet zomaar in. Het is inderdaad geen dagje sauna of zo.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 16:48

Ach ja laat ze maar lekker demonstreren, ze zullen echt nooit gehoord worden hier gelukkig :=

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 20:08

Afbeelding

Sorry not sorry, ik moest lachen :o

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 20:09

Wat gaat een ander het aan dat je een abortus kiest.. dat gaat tussen de vrouw en der man verder niemand wat aan.

Als ze dat verbieden gaat het veel gevaarlijker met huis tuin en keuken middelen of in het buitenland.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 20:15

Christiene schreef:
Wat gaat een ander het aan dat je een abortus kiest.. dat gaat tussen de vrouw en der man verder niemand wat aan.

Als ze dat verbieden gaat het veel gevaarlijker met huis tuin en keuken middelen of in het buitenland.

Nou ja, er zijn mensen die het gelijkstellen met moord. Er zijn maar weinig mensen die zeggen "als iemand zonodig een ander wil vermoorden, dan moet die dat zelf maar weten".

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 21:32

watchthesky schreef:
Lima84 schreef:
Maaruhhh ff iets anders.... als kindervrije 34jarige met alleen maar vriendinnen met kinderen zoek ik eigenlijk een “hippe” (jaja) medestander (regio Roosendaal/Breda) die eens samen een bar/feest/festival onveilig zou willen maken. Niemand die ik ken wil nog iets ondernemen en ik mis dat juist! Die ‘koffie zit avonden als de kids op bed liggen’ tot mn 70e benauwen me nual, Hihi.

Dacht ik probeer het hier eens. Want zou niet weten waar ik stap maatjes vandaan zou moeten halen. Op stal is iedereen veel jonger dan ik en op mn werk weer veel ouder :D

Wat jammer dat Breda niet om de hoek is, leek mij wel heel leuk anders! :D

Ik woon in de regio, maar ook wat ouder.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 02:10

Christiene schreef:

Op een ander forum las ik een verhaal over iemand die verkracht was en daarvan zwanger was geworden.
Zij had ook abortus gepleegd en zocht steun bij lotgenoten.
Werd ze door anti-abortus mensen ervan beschuldigd een moord te hebben gepleegd -O- Hoe ver kun je gaan!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 09:08

Ja, want die verkrachting lok je volgens dat soort fanatici ook zelf uit. En anders is het wel de wil/een straf van God of een ontbering die je moet doorstaan om je liefde voor Hem te bewijzen. _-:( 8)7

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 09:31

Ibbel schreef:
Ja, want die verkrachting lok je volgens dat soort fanatici ook zelf uit. En anders is het wel de wil/een straf van God of een ontbering die je moet doorstaan om je liefde voor Hem te bewijzen. _-:( 8)7

Jup is een Challenge van God. Letterlijk iemand horen zeggen. Want god zorgt er anders wel voor dat je niet zwanger wordt. :+

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 09:37

Dat was toch die SGP-er die dat zei? Hoe-heet-ie-ook-al-weer?
En er was ook een Amerikaan die zei dat je niet zwanger kon worden als het tegen je wil gebeurde/als je het niet lekker vond, dús kon je nooit verkracht zijn als je zwanger was.
(Dat dachten ze trouwens in de Middeleeuwen, dat een vrouw moest klaarkomen om zwanger te worden.)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 09:42

De mensen die ik sprak en die dit dachten waren Amerikanen. Uit een super klein dorp en zaten op een super strenge universiteit waar de deuren niet dicht mochten als je vriendje er was. Ook stemden ze alllllemaaal op Trump. :=

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 09:51

Altijd leuk, dat soort mensen. :roll:

Vraag me dan trouwens af, als ze zo fanatiek anti-abortus zijn, wat zij dan vinden van een stel dat via de normale weg geen kinderen kan krijgen en die dan vervolgens allerlei vruchtbaarheids behandelingen ondergaan. Is dat volgens deze mensen dan wel geoorloofd volgens god? Dat sommige mensen geen kinderen kunnen krijgen moet toch ook gods wil zijn?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 09:53

Ach, bij dat soort mensen hoop ik soms stiekem dat ze het zelf eens meemaken. := Klinkt heel cru, maar met woorden krijg je die mensen niet om. Dan maar voelen denk ik soms..

(Ik wens het ze uiteraard niet toe want ik wens zoiets niemand toe.)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 09:57

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 10:47

MarlindeRooz schreef:

Ze vinden het dus wel geoorloofd onder bepaalde voorwaarden...
Abortus vindt men in geen geval acceptabel. (Ook niet bij verkrachting of dusdanige afwijkingen in de foetus dat het niet of nauwelijks levensvatbaar blijkt.)
Beetje hypocriet wel...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 11:00

Ik geloof dat de CU tegenwoordig een iets gematigder standpunt op abortus heeft. Als het leven van de moeder in gevaar is is (en er geen andere middelen zij) het geoorloofd, als ik me niet vergis.