Dat is meestal mijn afweging of ik zoiets mee wil doen of niet. De mensen moeten dan wel gezellig genoeg zijn anders ga ik niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Friemel schreef:Nav dit topic heb ik eigenlijk een vraag, ik wil niet gierig overkomen maar mijn situatie maakt het wat moeilijker: ik ben uitgenodigd voor de bbq met drankjes buiten de deur, de totaal prijs is 38 euro voor een avond, voor iedereen, echter 1 ding, ik heb een gastric bypass gehad dus ik eet maar zo'n max 120 gram en drink hooguit 2 drankjes, meestal 1. Ze willen niets apart regelen want iemand anders eet t wel op, ik hoefde me geen zorgen te maken daarover, ehm maar 40 euro is voor mij best veel en ik pleur dat zo in de prullenbak, als de rekening hoger uitviel hoef ik maar een klein beetje bij te betalen, ben ik nou gierig of is het logisch dat ik zoiets heb van stop het in een gat waar de zon niet schijnt
Poekkie schreef:Bwa, ik vind het wel gierig, sorry.
Als ik ergens ga eten wil ik echt niet afmeten wie wat eet etc. Je betaalt ook een stuk voor de organisatie en de gezelligheid. En om daar dan met eigen eten aan te komen is ook weer zoiets raars, komt wat over als ‘jullie zijn niet goed genoeg’ (uitgezonderd als je vega bent of glutenallergie hebt ofzo).
Dusja, ik zou betalen of passen maar niet proberen af te dingen.
ReadTheRulez schreef:vega of glutenvrij is vaak duurder en arbeidsintensiever dan gewoon veel minder eten dan de restPoekkie schreef:Bwa, ik vind het wel gierig, sorry.
Als ik ergens ga eten wil ik echt niet afmeten wie wat eet etc. Je betaalt ook een stuk voor de organisatie en de gezelligheid. En om daar dan met eigen eten aan te komen is ook weer zoiets raars, komt wat zeover als ‘jullie zijn niet goed genoeg’ (uitgezonderd als je vega bent of glutenallergie hebt ofzo).
Waarom dan vega en glutenallergie wel maar gbp niet? Ze weet op voorhand gewoon hoeveel (weinig dus) ze kan eten. Lijkt mij dan idd banketstaaf om voor de rest te mogen betalen. (De rest eet het wel op, ja duhh)
Poekkie schreef:Bwa, ik vind het wel gierig, sorry.
Als ik ergens ga eten wil ik echt niet afmeten wie wat eet etc. Je betaalt ook een stuk voor de organisatie en de gezelligheid. En om daar dan met eigen eten aan te komen is ook weer zoiets raars, komt wat over als ‘jullie zijn niet goed genoeg’ (uitgezonderd als je vega bent of glutenallergie hebt ofzo).
_Friemel schreef:Nav dit topic heb ik eigenlijk een vraag, ik wil niet gierig overkomen maar mijn situatie maakt het wat moeilijker: ik ben uitgenodigd voor de bbq met drankjes buiten de deur, de totaal prijs is 38 euro voor een avond, voor iedereen, echter 1 ding, ik heb een gastric bypass gehad dus ik eet maar zo'n max 120 gram en drink hooguit 2 drankjes, meestal 1. Ze willen niets apart regelen want iemand anders eet t wel op, ik hoefde me geen zorgen te maken daarover, ehm maar 40 euro is voor mij best veel en ik pleur dat zo in de prullenbak, als de rekening hoger uitviel hoef ik maar een klein beetje bij te betalen, ben ik nou gierig of is het logisch dat ik zoiets heb van stop het in een gat waar de zon niet schijnt
ReadTheRulez schreef:Poekkie schreef:Bwa, ik vind het wel gierig, sorry.
Waarom dan vega en glutenallergie wel maar gbp niet? Ze weet op voorhand gewoon hoeveel (weinig dus) ze kan eten. Lijkt mij dan idd banketstaaf om voor de rest te mogen betalen. (De rest eet het wel op, ja duhh)
Poekkie schreef:ReadTheRulez schreef:
Omdat vega of gluten vaak gewoon heel moeilijk te regelen zijn omdat het zo specifiek is.
Deze persoon kan gewoon alles eten, hoeveel ze neemt is haar keuze. Als ik met de auto kom en daarom geen alcohol drink of als ik gewoon bijna geen honger heb die dag en daarom minder neem, zou ik daar ook nooit korting voor vragen. Dan is het gewoon een straatje zonder eind.
Marjo schreef:Hoeveel je eet is geen keuze hoorJe zit gewoon veel sneller vol dus kun je minder eten/drinken.
Je vergelijking klopt daarom ook niet. Als je met de auto komt kun je de hele avond non-alcoholisch drinken. Als je een gbp hebt, dan kun je simpelweg niet de hele avond drinken als je ook nog wat wil eten.
Ik zou me even inlezen in een gbp als ik jou was, want hiermee stoot je een heleboel mensen tegen het hoofd. Mijn zus heeft een gbp gehad, betaalt in restaurants vaak half of kinder tarief en eet duidelijk veel minder dan wij. Simpelweg omdat ze niet meer kán eten.
Jildau schreef:Ik snap ook wel dat ze daar geen rekening mee houden. Dat is de prijs en als je het teveel vindt in verhouding met wat je ervoor krijgt dan ga je niet. Want anders kan iemand die weinig trek heeft ook wel vragen om een lagere prijs. En hoe ga je bij zoiets controleren dat iemand daadwerkelijk weinig eet? Bij een a la carte restaurant kun je nog om een kleine portie vragen maar bij een bbq of all you can eat is dat niet te controleren.