Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 16:44

Rondom Utrecht zijn er gewoon geplande werkzaamheden hoor. Ik reis al een jaar dagelijks van en naar Utrecht en heb pas 2 keer gehad dat een trein uitviel :+

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 17:00

Ja ik kon het nou niet vinden op mijn traject. Al die werkzaamheden dingetjes aangeklikt, maar zal wel niet goed gekeken hebben. :')

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:24

Emmaa_ schreef:
Rondom Utrecht zijn er gewoon geplande werkzaamheden hoor. Ik reis al een jaar dagelijks van en naar Utrecht en heb pas 2 keer gehad dat een trein uitviel :+

Dan zal het aan je route liggen want ik hoor meerdere maken per week omroepen dat treinverkeer Utrecht (en Gouda ook) uitvalt/vertraging etc heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:26

Tussen Gouda en Utrecht is het best vaak raak, maar verder kom ik eigenlijk nooit systematische vertraging oid tegen. Soms incidenten maar echt bijna nooit. Ik reis op Amstel/Bijlmer - Utrecht.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:37

Hier valt het ook wel mee (Alphen-Utrecht en Utrecht-Arnhem/Eindhoven) maar tot nu toe is het wel elke x dat áls er iets is, het gelijk ook serieuze vertraging betekend :+

Tussen Leiden en Rotterdam had ik vaker vertraging, maar dan meer kleine probleempjes waardoor je niet om hoeft te reizen of niet meer thuiskomt. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk, zoals deze 7 jaar geleden waardoor we toen strandden net na Schiedam, en toen we uiteindelijk terug gingen met de trein, bleek m'n omreistraject via Gouda er ook uit te liggen :D http://www.rijnmond.nl/nieuws/15922/Tre ... d-na-brand toen moest ik met de HSL naar Schiphol en toen met de bus terug naar Alphen _O- zal het nooit meer vergeten, geloof dat ik er toen 4,5 uur over gedaan heb om thuis te komen :')

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 22:41

Omreizen vind ik eigenlijk een ongekende luxe. Kan amper hier in het zuiden of in het noorden. :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 23:28

PeerAppel schreef:
Omreizen vind ik eigenlijk een ongekende luxe. Kan amper hier in het zuiden of in het noorden. :D

Ja daar kwam ik dus ook achter vorige week in Eindhoven :')

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 11:26

De Thalys naar Amsterdam heeft vertraging.
+170 staat er op de borden :=
Heb nog nooit zoveel gezien.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 11:34

Haha ja dat is bij Thalys vaker zo. Zag laatst ook +145 minuten :')

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:26

Afbeelding

Afbeelding

Dit soort ongein, zie tijd in screenshots -:(-
Bleek in het dorp een ongeluk gebeurd te zijn maar dat werd dus niet verder gecommuniceerd...
(Bovenste bus uit bovenstaande afbeeldingen staat nu gepland voor 18:02...)

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 18:16

Ugh, van die mensen die elkaar aflikken in de trein :x

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 09:38

Bussen die niet komen opdagen |o

Gister godzijdank iemand thuis zodat ik opgehaald kon worden, maar anders had ik een probleem gehad en in het bushokje kunnen slapen.
Klacht ingediend, en het enige wat ik te horen kreeg is dat er een technisch mankement was (laat dan een andere bus rijden) en dat het in het vervolg op de grote borden te zien was. Niet dat dat helpt, want als ik bij dat grote bord sta betekent het dus dat ik al op het station ben. Als ik er dan achter kom dat die niet rijd, kan ik niks anders meer regelen.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 09:59

Gisteren wisselstoring dus de intercity's naar hilversum reden niet maar de sprinters wel.
Kan iemand mij uitleggen waarom dan de een wel rijdt en de andere niet? Ze moeten toch over hetzelfde traject?

Dus ik in een bomvolle sprinter. Niet iedereen paste er meer in. Vervolgens komen we bij het eerst volgende station en proppen nog wat mensen zich er in (gelukkig ook wat er uit) en ik stond precies zo dat ik mezelf goed kon vast houden en een meisje wilde dat ik door liep naar het gang pad (stukje 4 zits met geen enkele mogelijkheid om me vast te houden, dus ik dacht ik ga 'mijn' stukje stabiliteit niet opgeven want dan ga ik echt vol onder uit haha. Dus ik had mezelf er tegen aan gedrukt zodat ze er langs kon, dan kon ze er zelf staan maar dat deed ze dan ook niet. Toen dacht ik laat maar dan blijf je maar als een sardientje staan.

Wel weer leuk was dat een aantal jongeren met een oudere man aan het kletsen waren, is die drukte nog ergens goed voor.
En een jongen achter mij die aan een andere reiziger vroeg of hij in deze trein kon blijven voor hilversum sportpark. Wat de mede reiziger beaamde. We stonden bij hilversum en toevallig wist ik dat alleen de trein richting utrecht daar stopt dus heb gelijk gezegd dat hij er toch hier echt uit moest. En andere reizigers zeiden dat daarna ook meteen, zo van snel er uit anders kom je in Baarn terecht. :') hij was duidelijk opgelucht dat hij nog op tijd er uit was haha!
Heb hem nog even op het goede spoor (over kant) gewezen en eind goed al goed.
Was blij dat ik met de fiets naar het station was gefietst ipv de bus anders had ik een uur mogen wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 10:28

Hangt een beetje van de wisselstoring af maar soms zijn er dan nog wel 1 of 2 sporen/rijwegen beschikbaar. Hetzelfde aantal treinen laten rijden is dan onmogelijk en moeten ze kiezen. Meestal vervallen dan de stoptreinen maar gister hebben ze andere overwegingen gemaakt. Tja minder treinen met net zoveel reizigers is dus drukker. Maar er reed tenminste iets ;)

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 10:41

Gloa schreef:
Hangt een beetje van de wisselstoring af maar soms zijn er dan nog wel 1 of 2 sporen/rijwegen beschikbaar. Hetzelfde aantal treinen laten rijden is dan onmogelijk en moeten ze kiezen. Meestal vervallen dan de stoptreinen maar gister hebben ze andere overwegingen gemaakt. Tja minder treinen met net zoveel reizigers is dus drukker. Maar er reed tenminste iets ;)

Ohh op die manier! Dan snap ik het.
Was inderdaad blij dat de sprinters reden. Wel jammer dat ze echt stamp en stamp vol zaten en mensen dus niet mee konden.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 14:11

Kan je morgen, als je naar Rotterdam moet maar de (eventuele) huldiging wil mijden beter;
De metro pakken vanaf Schiedam Centrum
De trein pakken naar Blaak

Ik moet richting Oostplein -O-

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 14:49

Ik moet morgen ook naar Rotterdam %)
Moet sowieso op de Blaak eruit dus pak gewoon de trein, maar durf eigenlijk niet := maar moet, want heb terugkomdag van stage... dus moet presenteren... wil niet :oo

AmberG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 14:55

Ik ben benieuwd.. Moet van Zwolle naar Tilburg reizen, dus over Den Bosch naar Tilburg.. NS geeft al aan dat je voor twee uur beter niet op dat traject kon reizen ivm voetbal, nou hoop ik dat ik net op tijd thuis ben voor het einde van de wedstrijd, heb ik daar in ieder geval geen last van. Ben al expres niet via Utrecht gegaan, want dan had ik echt op het verkeerde moment in de trein naar Rotterdam gezeten :\

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 16:28

Warboel schreef:
Ik moet morgen ook naar Rotterdam %)
Moet sowieso op de Blaak eruit dus pak gewoon de trein, maar durf eigenlijk niet := maar moet, want heb terugkomdag van stage... dus moet presenteren... wil niet :oo

Ik moet ook... met koffer en zware rugzak. Ga maar zo vroeg mogelijk.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 16:32

Hoe laat ga je?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 17:06

Warboel schreef:
Hoe laat ga je?

Zo vroeg mogelijk. Rond 8 uur denk ik.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 17:26

Hmm nee zo vroeg ga ik niet. Dacht misschien kunnen we anders samen reizen, kunnen we elkaar mentaal bijstaan :') maar ik moet om 9 uur nog naar de huisarts dus dat wordt m niet :P

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 17:49

Ik moet ook naar Rotterdam morgen 8)7
Ik hoef er pas om 14 uur te zijn, hoop dat dan de grootste drukte voorbij is :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 18:38

Warboel schreef:
Hmm nee zo vroeg ga ik niet. Dacht misschien kunnen we anders samen reizen, kunnen we elkaar mentaal bijstaan :') maar ik moet om 9 uur nog naar de huisarts dus dat wordt m niet :P

Dat wordt lastig ja :P

Nou ja, morgen heeft iedereen een kater en blije dronken mensen zijn meestal beter dan boze dronken mensen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 18:40

Ik reis liever niet met dronken mensen, ben altijd bang dat ze gaan kotsen :')