tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphara

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 18:27

Het zou toch wat zijn... ik heb/had een vriendin die ook een bepaalde periode van de één naar de ander ging, maar wel permanente claim op die persoon had, oh wee als iemand anders er daarna nog durfde kijken. Nou, daar heb ik ook eens een heel goed gesprek mee gehad toen een “ex” van haar interesse in mij had en zij dat niet kon waarderen.
De vriendschap is daarna nooit meer hetzelfde geworden als voorheen, maar echte vrienden gunnen elkaar wat, zodra jouw vriendin je deze jongen niet “gunt”, dan is het ook geen echte vriendin, maar een egoïst.

Sara18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 11:40

Zo.. er is gebeld, een hoop gehuild en alles is uitgesproken wat mij dwars zat. Er gingen blijkbaar erg vervelende roddels rond over iets wat niet gebeurd is. Ze baalde alleen dat ze het op deze manier moest horen en niet via mij. Logisch ook.
Alles is uitgepraat en gelukkig is alles ook weer goed. Die jongen integendeel? Die heeft zelf de roddels verspreid welke niet waar waren.
Zo.. Ik heb mijn portie drama weer gehad en heb er wel vrede mee dat ik "alleen" ben. Ik heb goede vrienden om mij heen Dus helemaal geen vriend nodig :+

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 12:03

Fijn dat het uitgesproken is! Jammer van die jongen maar je kan er beter nu achterkomen dan wanneer je tot je oren verliefd bent.

Hoe cliché ook maar je bent nog zo jong. Lekker van je vrijheid genieten en leuke dingen doen met vrienden. Je komt vanzelf wel weer iemand tegen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 23:13

Jammer van die jongen en heel fijn dat het met je vriendin is uitgepraat! Ander en beter, dan is hij he niet waard. En inderdaad je bent echt nog zo jong, ik ben een jaartje ouder als jou dus misschien een beetje hypocriet maar het is wel echt zo. Je hebt nog een heel leven voor je, bekijk het in de positieve zin, nog heel veel tijd om iemand te leren kennen

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 20:47

Hoi, kan ik mij hier melden of in ieder geval mijn verhaal kwijt?

Al een aantal maanden heb ik het onwijs leuk en gezellig met een jongen, het werd steeds gezelliger en we hebben een aantal keer bij elkaar geslapen en was er van overtuigd dat het wat zou worden tussen ons.
Hij nam vaak het initiatief om wat leuks te gaan doen en we zijn vaak samen uit geweest, het voelde zo goed en vertrouwd totdat hij op Valentijnsdag besloot weer terug te gaan met zijn ex.
Ik voelde me zo in de steek gelaten en verraden, had ik dan al die tijd zo'n bord voor mijn kop? :(
Ik ben er echt kapot van, door wat gebeurtenissen in het verleden durfde ik eindelijk weer mijn gevoelens te tonen en dan krijg je dit.
Ik ben al een aantal weken echt heel down, ik probeer mijn aandacht op andere dingen te zetten maar het is zo moeilijk, ik wil gewoon bij hem zijn.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 21:15

SindyKaya schreef:

Al een aantal maanden heb ik het onwijs leuk en gezellig met een jongen, het werd steeds gezelliger en we hebben een aantal keer bij elkaar geslapen en was er van overtuigd dat het wat zou worden tussen ons.
Hij nam vaak het initiatief om wat leuks te gaan doen en we zijn vaak samen uit geweest, het voelde zo goed en vertrouwd totdat hij op Valentijnsdag besloot weer terug te gaan met zijn ex.
Ik voelde me zo in de steek gelaten en verraden, had ik dan al die tijd zo'n bord voor mijn kop? :(
Ik ben er echt kapot van, door wat gebeurtenissen in het verleden durfde ik eindelijk weer mijn gevoelens te tonen en dan krijg je dit.
Ik ben al een aantal weken echt heel down, ik probeer mijn aandacht op andere dingen te zetten maar het is zo moeilijk, ik wil gewoon bij hem zijn.

Wil je echt bij hem zijn, of wil je het gevoel terug wat hij je tijdelijk gegeven heeft?
Ik bedoel, een kerel die jou dumpt voor zijn ex en dat op Valentijnsdag, zou je die echt terug willen?

Ik vind het echt heel rot voor je, maar volgens mij ben je beter af zonder iemand die geen rekening houdt met jouw gevoel en die jou niet wil, maar zo weer terug hopt naar zijn ex. Jij bent meer waard dan dat!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 18:40

Daphara schreef:
SindyKaya schreef:

Wil je echt bij hem zijn, of wil je het gevoel terug wat hij je tijdelijk gegeven heeft?
Ik bedoel, een kerel die jou dumpt voor zijn ex en dat op Valentijnsdag, zou je die echt terug willen?

Ik vind het echt heel rot voor je, maar volgens mij ben je beter af zonder iemand die geen rekening houdt met jouw gevoel en die jou niet wil, maar zo weer terug hopt naar zijn ex. Jij bent meer waard dan dat!

Ze zegt toch nergens dat ze hem terug wil? Dat je van zulke dingen kapot bent snap ik maar al te goed, dat staat ook los van het feit of je terug wil naar iemand of niet... (Neem het niet te persoonlijk, vond het gewoon een rare opmerking)

Verder heel veel sterkte meid, dat verdient niemand... :(:)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 19:12

SindyKaya schreef:

Heel veel sterkte! ik denk niet dat jij een bord voor je kop had..maar dat hij niet helemaal open en eerlijk is geweest. Komt natuurlijk extra hard aan als je je net weer wat open durfde te stellen en je verliefd bent en bij hem wilt zijn. :(:)

hafpower

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 15:01

Hier gaat het nog steeds up and down.
Woensdag kwamen echt de woorden dat het over is.
Gevoel is weg.
Hij is naar z'n ouders gegaan om daar te blijven slapen de aankomende tijd.
Vrijdag had ik een mega slechte dag met veel huilen.
Heb m'n ogen uit m'n hoofd gehuild en in eens stond hij naast me.
Nam me in z'n armen en trooste me.
Ik was gebroken en dat zag hij.
Hij wil het proberen maar z'n gevoel is weg en hij weet niet of dat dat terug komt.
Hij wilt ruimte en dingen doen zonder verplichtingen.
Zaterdag avond is hij weer thuis gekomen en was al aan het eten toen ik thuis kwam.
Geen probleem heb m'n eigen eten gemaakt.
Hij ging naar de logeerkamer.
Heb m de hele avond niet gehoord en in eens staat hij in de kamer.
Helemaal opgedoft.
Met de mededeling dat hij met z'n vrienden de stad in ging...
Vorige week hadden we een gesprek over dat ik het lastig vind dat als hij uitgaat dat ik dan niks van m hoor als of hij me dan vergeten is.
Om mij te helpen kan hij dan een appje sturen al is het maar een duimpje ofzo.
Hij ging om 20 uur weg en kwam om 4uur thuis.
Deed z'n tanden poetsen en ging naar de logeerkamer.
Net heeft hij gegeten en zei dat hij de middag weg was...

Ik houd zo veel rekening met hem om hem niet te pushen of wat dan ook.
Wil niet aan z'n hoofd zeuren.
Dat resulteert in dat ik me heel alleen voel op dit moment.
Veel huilbuien heb.
Er gespannen stilte hangt in huis...
Wat een ellendige situatie.
Het erge is dat ik echt van hou...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 15:14

hafpower schreef:
Hier gaat het nog steeds up and down.
Woensdag kwamen echt de woorden dat het over is.
Gevoel is weg.
Hij is naar z'n ouders gegaan om daar te blijven slapen de aankomende tijd.
Vrijdag had ik een mega slechte dag met veel huilen.
Heb m'n ogen uit m'n hoofd gehuild en in eens stond hij naast me.
Nam me in z'n armen en trooste me.
Ik was gebroken en dat zag hij.
Hij wil het proberen maar z'n gevoel is weg en hij weet niet of dat dat terug komt.
Hij wilt ruimte en dingen doen zonder verplichtingen.
Zaterdag avond is hij weer thuis gekomen en was al aan het eten toen ik thuis kwam.
Geen probleem heb m'n eigen eten gemaakt.
Hij ging naar de logeerkamer.
Heb m de hele avond niet gehoord en in eens staat hij in de kamer.
Helemaal opgedoft.
Met de mededeling dat hij met z'n vrienden de stad in ging...
Vorige week hadden we een gesprek over dat ik het lastig vind dat als hij uitgaat dat ik dan niks van m hoor als of hij me dan vergeten is.
Om mij te helpen kan hij dan een appje sturen al is het maar een duimpje ofzo.
Hij ging om 20 uur weg en kwam om 4uur thuis.
Deed z'n tanden poetsen en ging naar de logeerkamer.
Net heeft hij gegeten en zei dat hij de middag weg was...

Ik houd zo veel rekening met hem om hem niet te pushen of wat dan ook.
Wil niet aan z'n hoofd zeuren.
Dat resulteert in dat ik me heel alleen voel op dit moment.
Veel huilbuien heb.
Er gespannen stilte hangt in huis...
Wat een ellendige situatie.
Het erge is dat ik echt van hou...

En dit accepteer je?? Echt, schop hem definitief naar z’n moeder,hoe moeilijk dit ook is. Je word als hotel gebruikt en zodra hij iets anders heeft is het toedeloe. Wanneer hij echt moeite zou willen doen had hij niet dit gedrag vertoond, houd de eer aan jezelf en laat je niet zo gebruiken.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 15:30

Inderdaad... Geef hem een enkeltje naar zijn moeder. :evaw:

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:16

Ging hij voorheen ookal vaak alleen uit en tot zo laat? ik vind het verontrustend gedrag..misschien inderdaad beter om echt even afstand te nemen en hem (tijdelijk) ergens anders te laten wonen. Want ik kan me voorstellen dat dit gedrag enorm veel spanning bij je oproept en ik denk dat je moet opppassen dat je niet over je grenzen laat gaan omdat je hem zo graag terug wilt..

Ruimte willen oke..maar of je bent nog in een relatie en houdt rekening met je partner. Of je verbreekt de relatie en hebt alle vrijheid. Maar het is niet En,En.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:30

Maar wil hij het proberen voor jou, omdat hij het moeilijk vindt om met jouw verdriet om te gaan? Want als je gevoel weg is zoals je het beschrijft, denk ik dat jullie elkaar alleen maar in de weg zitten en hoe moeilijk het ook is dat je hem moet loslaten. Op deze manier wordt je er ook niet gelukkig van. :(:)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:36

'Hij wil het proberen maar z'n gevoel is weg en hij weet niet of dat dat terug komt.
Hij wilt ruimte en dingen doen zonder verplichtingen.'

Euh het is zoals ik het lees overduidelijk over. Ik vind niet dat hij jou nog berichtjes moet sturen als hij op stap is nadat hij duidelijk heeft gemaakt dat het over is. Het lijkt me verstandig dat jullie zo snel mogelijk uit elkaar gaan wonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 18:06

Spaar jezelf en je eigen gevoel. Het is even heel moeilijk wanneer het echt over is, maar het lucht ook zo ontzettend op. Dan heb je die stress en dat onzekere niet meer, die huilbuien en die leegte. Want nu hou je aan hem vast, terwijl hij die leegte niet meer kan opvullen. Door dit nog langer te laten duren wordt het alleen maar erger.

Hak de knoop door, ga uit elkaar. Het zal even heel moeilijk zijn, maar het zal enorm opluchten. Je houdt nu vast aan niets.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 19:13

Weet je, ik heb het kort ook gehad. Gevoel bij hem weg, maar omdat ik het zo lastig vond bleef hij hier af en toe nog. Hoe moeilijk ook, toen hij weg was werd het makkelijker dan toen hij nog hier in huis zat. Ik heb echt heel diep in de put gezeten, maar toen ik niet elke dag met hem geconfronteerd werd (en ik social media ging ontwijken om niet alles te zien wat hij deed) kon ik het iets beter handelen. Elke keer dat ik hem zag of sprak kwam de pijn weer net zo hard terug. Het klinkt dus heel hard,maar wat de rest ook al zegt, het is echt beter om nu niet bij elkaar in huis te zitten. Of hij nu naar zijn moeder gaat of jij ergens anders heen, het is echt beter voor jezelf.

We zijn nu 7 maanden verder en als het goed is wordt deze week de scheiding ingeschreven. Het is heel zwaar geweest en nog wel, hij wilde ook geen verplichtingen meer en vrijheid en daarin heeft hij mij enorm gekwetst in de dingen die hij deed. Voordat wij een relatie kregen was het al een jaar ofzo mijn beste vriend, we hebben 10 jaar een relatie gehad en waren 2 jaar getrouwd toen hij wegging. Ik heb er nu nog wel moeite mee dat ik mijn beste vriend ook kwijt ben, degene die alles wist en waar ik altijd terecht kon. Mensen vragen wel eens of ik hem terug zou nemen als hij voor de deur zou staan,maar dat wilde ik al vrij snel niet meer. Ik zou hem nooit meer vertrouwen na hoe hij dit aangepakt heeft en wat hij allemaal gedaan heeft. Maar die vriendschap is wel heel zwaar. Want nadat hij wegging werd hond 1 ziek, vader ernstig ziek en is al meerdere keren opgenomen in het ziekenhuis, hond 2 ziek, tante onverwachts overleden na een operatie en nu paard ook half jaar eruit door peesblessure. Allemaal dingen waar ik normaal bij hem terecht kon en ook bij leuke dingen de neiging hebben om hem te bellen. Dat slijt nu wel, maar ik heb dus geen beste vriend of vriendin waarbij ik met alles terecht kan altijd en dat is wel rot op sommige momenten.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 19:44

Ik denk dat je jezelf heel veel pijn gaat doen hafpower.
Als zijn gevoel weg is en hij doet het voor jou is het echt een uitstel van executie voor jou.

Ik herken je gevoel heel erg MyWishMax.
Mijn laatste ex was daarvoor ook mijn beste vriend.
En heb er nog weleens moeite mee, niet omdat de relatie uit is maar omdat ik mijn beste vriend mis.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 14:52

Hoe gaat het nu hafpower?

hafpower

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 18:11

Tja het is super lastig.
Meneer gaat maar gewoon iedere zaterdag uit en komt dan zondag thuis.
Morgen ga ik een gesprek aan dat ik klaar ben met dit gedrag.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 18:14

Ik geef je groot gelijk..
Heel veel succes morgen!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 18:17

Ja? Ik snap wel hoe pijnlijk het is, maar je kunt hem niets verbieden toch? In zou die energie steken in het zoeken naar een eigen plek en hem in z'n sop gaar laten koken.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 19:16

Ik snap hem eigenlijk wel.. Het is heel pijnlijk voor jou maar hij is vrijgezel en mag best elk weekend op stap. Thuis bij je ex zitten is ook niet alles natuurlijk..

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 19:18

Was het al uit dan?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 19:34

Oh dat dacht ik.. Dat ze alleen nog bij elkaar woonden. Als het nog niet uit is dan is het daar nu wel het moment voor. Hij leeft wel alsof het uit is.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 19:45

Weet het niet zeker hoor.
Maar dacht dat het nog aan was?