hier windkracht 11 gemeten stukken boom liggen beneden bij de flat, auto's mogen blij zijn dat ze heel zijn maar durf de schade hier rondom de flat verder nog niet te zeggen..
Wij zijn volledig afgesloten, er liggen hier op straat ( doodlopend) nu 2 bomen om en de grote doorgaande weg is ook afgesloten, waarom weet in nog niet. De zeilboot waaide half voorbij- even beter vastgebonden en de trampo kwam 3 meter hoog voorbij door de wei... De treinen rijden ook al hele middag niet heemstede- leiden gelukkig op stal alles goed gegaan en lijkt de wind iets minder heftig te zijn.
_l_amanda_l_
Geplaatst: 25-07-15 17:14
NathalietjeB, waar zit jij ergens? Klinkt heftig! Hier (drenthe/friesland) valt het tot nog toe mee, nu begint het flink aan te trekken en net een goeie bui gehad.. Vader moet nog naar de winkel, dus ik hoop dat ie op de weg blijft Helaas geen foto kunnen maken van de mooie duistere wolkenluchten daarnet.
Enne karuna: het is toch de zwaarste julistorm, toch? Kan me wel ergere stormen herinneren...
Is iemand van hier nog juist náár de kust toe gegaan voor de storm? Zie op het nieuws wel eens van die sensatiezoekers/stormlovers over de boulevards waaien tijdens hevige storm..
NathalietjeB
Geplaatst: 25-07-15 17:15
ik kan hier nergens heen met de auto alle straten liggen bezaaid met om gewaaide bomen amanda ik zit hier in heiloo n-h vlakbij de kust en overal staan hier bomen, in elke straat en park en t is hier in heiloo 1 ravage brandweer heeft t echt mega druk.
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 25-07-15 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Mijn zeil zit duidelijk niet goed vast aan de vloer want dat was net een golfslagbad door wind uit slaapkamer en woonkamer waar ramen open stonden
paardjeroos
Geplaatst: 25-07-15 17:23
Wat een weer zeg, Hoop dat de meeste geen schade hebben! Ben om 1 uur naar stal gereden om de paarden binnen te halen, het was niet meer te doen. Rond 1 uur stonden alle bomen langs de weg nog... Paarden stonden helemaal te shaken, net zoals wij dat deden. Was geen pretje met die wind en harde regen
En dit was toen ik het erf af liep. Weg naar stal is zo goed als dicht aangezien er een stuk of 7 bomen zijn omgevallen. Ze waren gelukkig al bezig met opruimen! Heb niets gehoord toen de boom omviel Wie op zijn of haar telefoon kijkt kan inzoomen en misschien zien dat er nog meer bomen liggen en ze bezig zijn met opruimen.
Jeetje, ik ga heel even naar buiten om een rugzak uit de kofferbak van de auto te halen en ik krijg dat ding gewoon niet dicht
Faringo
Geplaatst: 25-07-15 17:36
Stortbui in Spijkenisse....wind wordt iets minder maar nog beste rukwinden.
Tucktuck
Geplaatst: 25-07-15 17:39
Mijn moeder en ik waren zo gek om naar zandvoort te gaan. Heb onderweg behoorlijk wat takken zien liggen en genoeg van de weg gehaald. Uiteindelijk het verkeer geregeld omdat de weg afgesloten was door een boom. Op de terugweg uitendelijk moeten bellen voor een boom die op een lantaarnpaal was gevallen waarbij ook de lamp op de grond lag. De zee zag er wel heel mooi uit! Onderweg af en toe ons afgevraagd wat we aan het doen waren. Maar wel lol gehad.
Helaas geen foto's gemaakt. Was telkens te druk bezig met de takken wegslepen.
Bopje
Geplaatst: 25-07-15 17:40
Een beetje cycloon-achtige taferelen hier in Nederland?
Veilig thuis zo ook de bezoekers, met busjes naar de parkeerplaats of naar huis gebracht. De VIP tent was niet veilig , onderweg naar huis maar gelopen en wat een takkenzooi
De hekken massaal omgevallen, zodeju gelukkig snel de boel uitgezet en bezoekers verzocht te schuilen of naar een tent. En gelukkig waren er niet veel bezoekers
Zo is de baan aan 1 kant vers (t)ierd
MarrieLeen
Geplaatst: 25-07-15 17:47
In het westen wordt het minder, flink wat regen en buien gehad. Storm verplaatst nu pas richting Friesland/Groningen zeggen ze, met kans op windkracht 10, slagregens etc.
Ik zou dat ook wel willen weten. Regenen doet het hier nu wel stevig, maar het waait echt niet. Ik heb ook niet echt voorzorgsmaatregelen genomen eerlijk gezegd..