Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dott

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 10:37

hahaah geweldig. zo vond ik laatst een advertentie: trailer zoekt paard ipv oprit. die vond ik ook wel sterk :)

Wie weet kom ik op die manier ook nog wel sneller van mn dingen af. Heb besloten ook veel van t spul dat we nu hebben te verkopen

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 10:57

even een foutje gemaakt met de mail :o blijkbaar was ik met 2 verschillende mensen aan het mailen _-:( netjes opgelost door de een te mailen dat hij gereseveerd is voor de ander. foutje 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 11:21

Geen marktplaats dit keer maar PostNL..
Krijg een portokaart en kijk op PostNL, te frankeren bedrag was €1,92, €1,28 is er al betaald (klopt.. Ik kan aan de enveloppe zien van wie deze komt er daar zaten 2 postzegels op) gewicht was 58 gram. En ik moet €1,92 bij betalen.. Volgens mij kom ik op €0,64 als je de al betaalde zegels er af rekent.. Dus zal zo maar bellen, heb het idee dat ze het al eerder fout gedaan hebben met iets dat ik verstuurd heb, vond het totaalbedrag om te verzenden toen ook hoog..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 11:23

Volgens mij heb je nu 'straf' porto. (en de enkele keer dat ik zo'n kaart ontvangen heb, heb ik hem weggegooid en nooit meer wat van gehoord.... := )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 11:28

Kentaro schreef:
Volgens mij heb je nu 'straf' porto. (en de enkele keer dat ik zo'n kaart ontvangen heb, heb ik hem weggegooid en nooit meer wat van gehoord.... := )

Dat staat er niet.. 'We verzoeken u om de verschuldigde verzendkosten alsnog te betalen' prima, maar ik ga niet dubbel betalen..
En strafporto? Ik heb het niet verzonden, dus kan er ook niks aan doen dat er te weinig op zit natuurlijk. (Wat een gedonder, ik heb ook de neiging om het zo te laten aangezien ik de vorige keer dus waarschijnlijk al te veel betaald heb)
Volgens mij gaat het om €0,64.. Maar hebben ze die €1,28 er dus niet afgerekend.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 11:28

klopt, je betaalt altijd extra, het is een 'boete' :)

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 11:29

dees_daan schreef:
Geen marktplaats dit keer maar PostNL..
Krijg een portokaart en kijk op PostNL, te frankeren bedrag was €1,92, €1,28 is er al betaald (klopt.. Ik kan aan de enveloppe zien van wie deze komt er daar zaten 2 postzegels op) gewicht was 58 gram. En ik moet €1,92 bij betalen.. Volgens mij kom ik op €0,64 als je de al betaalde zegels er af rekent.. Dus zal zo maar bellen, heb het idee dat ze het al eerder fout gedaan hebben met iets dat ik verstuurd heb, vond het totaalbedrag om te verzenden toen ook hoog..

Porto is als volgt opgebouwd:
- verzendkosten naar jou toe
- verschuldigde bedrag
- verzendkosten naar post nl

Dat zijn dus 2 postzegels, plus het verschuldigde bedrag.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 11:32

Hier staat het ook :j http://www.postnl.nl/voorthuis/brief-ve ... rtokosten/
Dat extra geld zijn dus administratiekosten.

Citaat:
Bij ondergefrankeerde post brengt PostNL de portokosten van € 0,64 in rekening of een veelvoud daarvan (€ 1,28, € 1,92, € 2,56, etc.). Daarbij komt nog € 1,28 aan administratiekosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 11:35

Dan klopt het wel idd, zat het er dus 8 gram boven.

Edit:
Ging trouwens om een paspoort voor een hond van de DA; de eerste die ik kreeg bleek niet 'leeg' te zijn achteraf (stonden al gegevens in) zou vorige week een nieuwe krijgen, die was hij vergeten mee te nemen, dus dan maar opsturen, blijkbaar word het niet echt gegund, maar ik heb nu eindelijk een goede, porto zo maar overmaken dan is het klaar.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 11:45

weg gooien en niet betalen, hoor je nooit meer wat van
en het is toch van de zotte dat jij als ontvanger moet betalen voor iets wat een ander heeft verstuurd en jij dus eigenlijk niks aan kunt doen?

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 11:46

Dan kan je dus eigenlijk een hele zware envelop maken en sturen naar iemand en dan moet diegene de boete betalen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 11:52

Alja schreef:
weg gooien en niet betalen, hoor je nooit meer wat van
en het is toch van de zotte dat jij als ontvanger moet betalen voor iets wat een ander heeft verstuurd en jij dus eigenlijk niks aan kunt doen?

Ik heb het idee dat ze het open gemaakt hebben kan dat? 1 zijkant zat vast met plakband, maar niet goed dichtgeplakt.
Er was een klein gedeelte van de enveloppe nog open en de enveloppe was dus kapot. (ik dacht toen ik hem binnenkreeg al, nou mazzel dat het er nog in zit)
Misschien hebben ze gekeken van wie het kwam?
Dat stond dus nergens, naast de praktijkstempel die in het paspoort staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 11:53

lotlot2 schreef:
Dan kan je dus eigenlijk een hele zware envelop maken en sturen naar iemand en dan moet diegene de boete betalen?

Zolang je er geen afzender op zet wel ja..

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 11:53

dees_daan schreef:
lotlot2 schreef:

Zolang je er geen afzender op zet wel ja..

Wat raar...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:01

Ah wat lachen Giolli! :D

Kan iemand mij vertellen hoe verzenden via DHL werkt? Als ik het goed begrijp geldt het tarief van €4 alleen als je online betaalt en labelt? Maar moet ik dat label dan uitprinten ofzo?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:03

:j

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:08

Klopt en ook online betalen, dus helemaal af afleveren :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:14

Je hoeft het nog net niet zelf te gaan brengen (dan is het gratis :D )

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:17

Shirley schreef:

Dan moet je wel gaan lopen, want de benzine prijzen tegenwoordig...... :+ :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:22

Haha, nou voor die 4 euro wil ik me de afstand wel besparen. :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:31

Kentaro schreef:
Shirley schreef:

Dan moet je wel gaan lopen, want de benzine prijzen tegenwoordig...... :+ :D

De meesten van ons hebben toch wel een paard :Y)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:35

Ik niet. :n
Maar ik kan altijd nog 'cowboytje spelen': een willekeurig, opgezadeld paard bij de saloon pakken. Oh wacht, die hebben we hier niet in Almere. -O-

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 12:35

Die kosten gelukkig niets....... :+ :')
(en arme Sam... Hij is maar 90 cm. :') )

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 20:49

Jolien87 schreef:
Ik heb nu ook weer een bijzonder 'exemplaar'.
Ik heb een stereoset te koop op marktplaats. Vorige week had ik een overeenkomst gesloten met een koper. Hij zou het geld overmaken. Een dag later kreeg ik van hem een mail (via de advertentie, dus niet als reply op de mails die we al hadden gestuurd aan elkaar) met de vraag of ik de stereo nog had. Waarop ik maar heb beantwoord dat ik wacht op zijn geld en dat ik hem dan verstuur en hem de T&T-code geef.
Vanmorgen mailde ik hem dat ik nog geen geld had ontvangen dus dat ik hem nog niet kon versturen, waarop hij terugmailde wat de afmetingen van de stereo waren. Die dus maar teruggemaild met de vraag of hij het geld alsnog gaat overmaken.
Nu stuurde hij terug dat hij het vanavond ging overmaken en dat ik het geld dan waarschijnlijk morgen zou hebben. Ik heb tot slot maar geantwoord dat ik het geld al eerder had verwacht omdat hij immers al een paar dagen geleden had gezegd dat het geld die ochtend was overgemaakt maar dat vanavond ook prima was aangezien er nog geen andere geïnteresseerden waren.
Ik vind dit wel erg bijzonder. Het scheelt dat er geen andere belangstellenden zijn voor de stereo dus het is niet zo dat ik nu iets misloop, maar ik ben blij als het geld straks op mijn rekening staat en ik de boel kan versturen.

En het verhaal krijgt nog een vervolg. Inmiddels zijn we een paar dagen verder en ik heb nog steeds niets ontvangen. (De beste man had dinsdag gemaild het die avond over te zullen maken). Ik vind het nu toch wel vervelend worden, ookal zijn er nog geen andere belangstellenden. Het is dus niet zo dat ik nu andere mensen 'nee' moet verkopen, maar hopelijk snappen jullie het gevoel een beetje dat ik erbij krijg.
Daarom heb ik hem zojuist deze mail gestuurd. Netjes maar wel duidelijk dacht ik zo.

"Hallo,

Inmiddels zijn we al een aantal dagen verder sinds de laatste keer dat je had gezegd het geld te zullen overmaken.
Ik ben benieuwd of je dit nog van plan bent te gaan doen, ik heb namelijk nog niks van je ontvangen.
Ik zal de stereo pas verzenden zodra het geld op mijn rekening staat. Aangezien je al een paar keer hebt toegezegd het geld te zullen overmaken, weet ik niet meer of je dit nog daadwerkelijk gaat doen. Daarom kan ik niet beloven om de stereo nog langer te reserveren voor je.
Mocht je het geld alsnog overmaken dan hoor ik graag van je.

Gr. Jolien."

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 21:31

Net mailtje.
Netter dan ik vorige week naar iemand stuurde.
Was dat ook zo zat, helemaal omdat het maar om een paar euro ging.
Zou idd niks reserveren voor zo iemand