Wie weet kom ik op die manier ook nog wel sneller van mn dingen af. Heb besloten ook veel van t spul dat we nu hebben te verkopen
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

blijkbaar was ik met 2 verschillende mensen aan het mailen
netjes opgelost door de een te mailen dat hij gereseveerd is voor de ander. foutje
Kentaro schreef:Volgens mij heb je nu 'straf' porto. (en de enkele keer dat ik zo'n kaart ontvangen heb, heb ik hem weggegooid en nooit meer wat van gehoord....)
dees_daan schreef:Geen marktplaats dit keer maar PostNL..
Krijg een portokaart en kijk op PostNL, te frankeren bedrag was €1,92, €1,28 is er al betaald (klopt.. Ik kan aan de enveloppe zien van wie deze komt er daar zaten 2 postzegels op) gewicht was 58 gram. En ik moet €1,92 bij betalen.. Volgens mij kom ik op €0,64 als je de al betaalde zegels er af rekent.. Dus zal zo maar bellen, heb het idee dat ze het al eerder fout gedaan hebben met iets dat ik verstuurd heb, vond het totaalbedrag om te verzenden toen ook hoog..
http://www.postnl.nl/voorthuis/brief-ve ... rtokosten/Citaat:Bij ondergefrankeerde post brengt PostNL de portokosten van € 0,64 in rekening of een veelvoud daarvan (€ 1,28, € 1,92, € 2,56, etc.). Daarbij komt nog € 1,28 aan administratiekosten.
Alja schreef:weg gooien en niet betalen, hoor je nooit meer wat van
en het is toch van de zotte dat jij als ontvanger moet betalen voor iets wat een ander heeft verstuurd en jij dus eigenlijk niks aan kunt doen?
)
Jolien87 schreef:Ik heb nu ook weer een bijzonder 'exemplaar'.
Ik heb een stereoset te koop op marktplaats. Vorige week had ik een overeenkomst gesloten met een koper. Hij zou het geld overmaken. Een dag later kreeg ik van hem een mail (via de advertentie, dus niet als reply op de mails die we al hadden gestuurd aan elkaar) met de vraag of ik de stereo nog had. Waarop ik maar heb beantwoord dat ik wacht op zijn geld en dat ik hem dan verstuur en hem de T&T-code geef.
Vanmorgen mailde ik hem dat ik nog geen geld had ontvangen dus dat ik hem nog niet kon versturen, waarop hij terugmailde wat de afmetingen van de stereo waren. Die dus maar teruggemaild met de vraag of hij het geld alsnog gaat overmaken.
Nu stuurde hij terug dat hij het vanavond ging overmaken en dat ik het geld dan waarschijnlijk morgen zou hebben. Ik heb tot slot maar geantwoord dat ik het geld al eerder had verwacht omdat hij immers al een paar dagen geleden had gezegd dat het geld die ochtend was overgemaakt maar dat vanavond ook prima was aangezien er nog geen andere geïnteresseerden waren.
Ik vind dit wel erg bijzonder. Het scheelt dat er geen andere belangstellenden zijn voor de stereo dus het is niet zo dat ik nu iets misloop, maar ik ben blij als het geld straks op mijn rekening staat en ik de boel kan versturen.