Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 21:11

Jessix schreef:
Zeker. Was een rare situatie. Mijn pup zit aan de lijn en een andere vrouw wil haar hond laten snuffelen. Die valt uit naar mijn pup en dan zou ik niet mogen ingrijpen want honden regelen dat zelf wel. Nou dan heb je aan mij een verkeerde. Mijn hondje is 12 weken en nog heel verlegen naar andere honden.

Goed dat je iets hebt gezegd! Hopelijk beseft ze daarmee wat ze heeft gezegd. In zulke situaties vind ik zoiets namelijk moeilijk om te zeggen.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 22:43

Dreamy schreef:
Aan dat het lijkt alsof er aan deze maand geen eind komt aan de ellende..

Familie: Het begon met mijn oom, overleden gevonden.
Bij mijn vader een (gelukkig goedaardige) hersentumor ontdekt.
Vandaag mama gesproken (heeft net voor 3e keer kanker gehad en behandeld - controlescan gehad van de week en krijgt begin januari uitslag) ze is zo onwijs benauwd, conditie is niet goed genoeg en paniekaanvallen - dus kerst vieren gaat niet lukken :(:) ze wil ook liever alleen zijn nu..

Werk: 3 collega’s voor een langere tijd eruit wegens ziekte.

Huis: Verwarmingsproblemen, riool verstopt en merk net voor de derde keer deze maand lekkage in de badkamer op en dit is even ook letterlijk mijn druppel.

Van mij mag deze maand en sowieso dit jaar snel over zijn.

Jeetje dat is ook wel een hoop. :(:) Sterkte met alles.

iirrssjjee

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 23:11

Niet echt geërgerd maar werd er vooral verdrietig van.... Reacties op een bericht van de Stentor. 2 mannen die een kindje willen. Zo bizar hoe ouderwets en bekrompen de meeste reacties daarop nog zijn..... We zitten verdorie bijna in 2024. Hoe kun je nou nog zo anti zijn... En roepen dat een kind echt een papa en mama nodig heeft. Heel triest.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 23:15

Stink lucht na het gourmetten :+
En brandalarm ging nog af door het gourmetten :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 23:30

De regen. Ik woon op 1 van de hogere delen van mijn woonplaats. En nog heb ik een kletsnatte kelder.

Geloof dat andere woningen dan zowat weg moeten drijven...

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 00:02

Wij komen net bij de dierenarts weg...
De jongste hond had de oudste flink gebeten :(:) (in het oor)
Mist een hap uit
Flink wat hechtingen 10 dagen ab 10 dagen pijnstiller+ontstekingsremmer+AB en kap op..
Arm dier van je dochter moet je het hebben :n

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 01:05

Ik heb geen zin in kerst en dus blijf ik recalcitrant laat op want dan kan het geen morgen worden :Y)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 02:07

De wind, slapen is al een paar dagen drama door de wind. Overprikkelt door het geluid dus ook niet op tijd kunnen slapen. En volgens mij blijft het nog even drama met de wind.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 02:16

zonnebloem18 schreef:
De wind, slapen is al een paar dagen drama door de wind. Overprikkelt door het geluid dus ook niet op tijd kunnen slapen. En volgens mij blijft het nog even drama met de wind.

Ik wordt er juist heel rustig van als ik eenmaal in bed lig. Ik ga er wel goed op. Maar als je er niet door kunt slapen is super vervelend! Helemaal omdat het voorlopig nog wel even blijft waaien.

kun je geen oordoppen ect. Gebruiken zodat de wind niet zo hard klinkt?

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 02:58

Benauwd en druk op mijn borstkas,kan heel moeilijk ademen.Pijn in mijn nek en achterhoofd.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 03:01

Wakker....
Vriend slaapt beneden bij de hond.
Ze mag officieel niet op de bank maar ze liggen nu samen op de bank, net even wezen kijken maar ze hebben me niet eens gemerkt

Molly1230

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 04:03

Ik ben echt klaarwakker.. -O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 04:11

Plafonddienst en ik slaap niet thuis :roll:

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 07:33

Merlen schreef:
Benauwd en druk op mijn borstkas,kan heel moeilijk ademen.Pijn in mijn nek en achterhoofd.

Klinkt niet goed.

Voor dit soort dingen mag je de hap bellen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 08:23

Bah, erge keelpijn. Kan er ook nog wel bij. Altijd als ik vakantie heb word ik ziek.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 09:37

Gisteravond heel gezellig gehad met ouders kaasfondue, maar mocht vannacht nog nagenieten met maagzuur aanvallen ondanks pantraprazol en bed omhoog…. Gelukkig hielpen oefeningen van fysio die voor andere klachten waren ook om die klachten een deel te verminderen.:)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 10:41

Waarschijnlijk nog een hamster dood (moet hem vanmiddag nog opgraven)

Dier 4 wat deze maand overlijdt.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 10:51

Zebrastreep schreef:
Ik wordt er juist heel rustig van als ik eenmaal in bed lig. Ik ga er wel goed op. Maar als je er niet door kunt slapen is super vervelend! Helemaal omdat het voorlopig nog wel even blijft waaien.

kun je geen oordoppen ect. Gebruiken zodat de wind niet zo hard klinkt?

Als ik ga slapen heb ik altijd een luisterboek aan via oordopjes, dan zou ik die harder moeten zetten, maar dan is het weer te hard om in slaap te vallen.

Doordat we zowel voor als naast ons huis akkerland hebben slaat het hier altijd vol op de voorkant van het huis, dat klinkt gewoon heel vervelend. Om een idee te geven tegenover ons zien we de Norgervaart en rechts van ons huis zien we de Koelenweg.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 11:38

Dreamy schreef:
Aan dat het lijkt alsof er aan deze maand geen eind komt aan de ellende..

Familie: Het begon met mijn oom, overleden gevonden.
Bij mijn vader een (gelukkig goedaardige) hersentumor ontdekt.
Vandaag mama gesproken (heeft net voor 3e keer kanker gehad en behandeld - controlescan gehad van de week en krijgt begin januari uitslag) ze is zo onwijs benauwd, conditie is niet goed genoeg en paniekaanvallen - dus kerst vieren gaat niet lukken :(:) ze wil ook liever alleen zijn nu..

Werk: 3 collega’s voor een langere tijd eruit wegens ziekte.

Huis: Verwarmingsproblemen, riool verstopt en merk net voor de derde keer deze maand lekkage in de badkamer op en dit is even ook letterlijk mijn druppel.

Van mij mag deze maand en sowieso dit jaar snel over zijn.

Jezus… wat ontzettend poedersuiker allemaal :knuffel: heel veel sterkte!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 11:43

Dat mensen schijnbaar denken dat kerst elk jaar op een andere datum valt...
Een mevrouw liep gistermiddag te klagen dat bepaalde kerstspullen op waren en dat ze die nu net nodig had voor het etentje van die avond. Er zouden 15 of 20 man komen eten. Daar was ze dan ook lekker op tijd mee. 8)7

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 11:46

MarlindeRooz schreef:
Waarschijnlijk nog een hamster dood (moet hem vanmiddag nog opgraven)

Dier 4 wat deze maand overlijdt.

Sterkte.

Maar heb je geen last van bloedluis.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 12:09

Corona :roll:

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 12:20

Marlinde sterkte. Heel naar al die dieren verliezen.

Beterschap voor de zieken.

Ik heb geen traanvocht. Normaal is 1x per uur ooggel in mijn ogen doen voldoende.
Doe het nu elk halfuur en nog branden mijn ogen.
Kan het elk kwartier doen ware het niet dat ik 5 minuten slecht zie na de ooggel.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 12:34

Ik erger mij aan mezelf dat ik het kerstgevoel niet voel. :=

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 12:34

1 man die ik soms tegen kom met de hond uitlaten. Of uberhaupt mensen die niet snappen dat niet elke hond elkaars bff speelmaatjes zijn.

Mijn hond gaat niet goed met honden die hij niet kent. Hij wordt bang en schiet compleet in de stress. Het gaat langzaam steeds beter, blijft steeds rustiger en laatst heeft hij zelfs bij een vreemde hond gesnuffelt en gedaan en begon zelfs een poging tot spelen te doen (uiteindelijk toch te eng van dichtbij maar hij bleef rustig en lief naast elkaar). Echt heel goed! Maar meestal blijft hij uit stress in de verdedeging schieten en dan bij elkaar zetten is vragen om problemen. Ik hou hem dus aangelijn en hou afstand tenzij hij aangeeft dat het rustig kan. En dan gaat het prima.

Maar er is dus 1 man, zijn hond is jong en speels en reageert overal blij op. Is dus ook super enthousiast als hij de mijne ziet. Mijn hond moet echter er weinig van hebben, en geeft dat duidelijk aan. Op afstand kan hij nog aardig rustig blijven, maar hoe dichterbij hoe meer stress hij heeft. Probleem is, als ik even blijf staan om afstand te houden, gaat hij ook stilstaan ipv door te lopen en houd dat echt een tijd vol totdat hij eindelijk verder loopt. En ja, hij ziet mij en mijn hond, maar kijkt vooral naar hoe blij zijn hond is en naar de mijne (waar hij op reageert) en lijkt te wachten tot wij die kant op komen. Terwijl ik dus duidelijk stil sta en mijn hond rustig hou door de reactie die hij heeft op zijn hond. En als ik met een grote boog erom voorbij loop, loopt hij door om weer vlakbij stil te gaan staan.

Echt. Mijn hond heeft duidelijk geen zin in die van hem, en ik ontwijk/hou duidelijk afstand dus als hij mijn hond z'n reactie niet snapt zou hij die van mij toch echt wel moeten zien. Maar hij maakt het erg lastig en irritant zo... En het is niets 1 keer, maar elke paar meter tot we een andere kant op gaan.