Ik ben erg blij dat ik met mijn warmtepomp kan koelen, het wordt binnen niet warmer dan 23 graden. Boven niet warmer dan 24. Ik ging dweilen en het duurde een aantal uur voor het droog was. Daar had ik helemaal geen rekening mee gehouden.
Warmte blijft erg lang hangen ja. Hier staat nog steeds deels van de dag en deel van de nacht airco aan, laagste stand wel. Vooral als ik even dingen in huis heb gedaan, heb ik er wel last van - maar zal misschien ook door m'n (medische) conditie komen . Vooralsnog krijgen we geld terug qua energie dit jaar, dus het is de ramp ook niet dat de airco dan nog deels aanstaat haha.
De wind maakte het fris vanmorgen, maar eenmaal lekker aan de wandel in het bos zweette ik me alweer rot. Maar goed ik heb wel heerlijk gewandeld in het bos en niemand gezien. Zo lekker als ik het bos voor mij alleen heb.
we klagen al een paar dagen niet, en afgezien van de enorme wisselvalligheid is dit weer echt dikke prima. Veel minder gezweet hier, je kan buiten zitten of rondlopen zonder benauwd te worden of aangebakken. Overdag zelfs bewolkt. Lang leve wolken!
Ja, regen is hier ook minimaal. Rond de middag heeft het even goed gegoten, maar de grond is zo hard dat dat ook niks helpt. Eigenlijk moet het regelmatig zacht regenen, uren aan stuk, om dit stilaan recht te trekken.
Het is hier zelfs zo erg dat ik voor het ingraven van mijn groenten (ik had alles in potten opgekweekt) toch een bouwkraantje heb moeten inzetten. Spitten ging gewoon niet, we zitten hier op een kleibodem.