Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:00

Merlen schreef:
Ik moet zo snel mogelijk een notaris vinden waar ik terecht kan voor advies.Indien dit niet gunstig uitdraait en die kans acht ik zeer groot,moet ik zo snel mogelijk verhuizen of ik ben alles kwijt en volledig gepluimd.

Dit klinkt alsof je naast een notaris ook een advocaat nodig hebt.
Sterkte :(:) .

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:03

Roodvos schreef:
Merlen schreef:
Ik moet zo snel mogelijk een notaris vinden waar ik terecht kan voor advies.Indien dit niet gunstig uitdraait en die kans acht ik zeer groot,moet ik zo snel mogelijk verhuizen of ik ben alles kwijt en volledig gepluimd.

Dit klinkt alsof je naast een notaris ook een advocaat nodig hebt.
Sterkte :(:) .

Zo klinkt het wel.
Heel veel sterkte en ik hoop dat het positief voor je uit gaat vallen :knuffel:

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:08

Fly_high schreef:
Ja ja, en doodle eigenaren zijn de nieuwe golden/lab eigenaren wat dat betreft :=

Nah -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:09

nicole_floor schreef:
Fly_high schreef:
Ja ja, en doodle eigenaren zijn de nieuwe golden/lab eigenaren wat dat betreft :=

Nah -O-
Er zijn altijd uitzonderingen. :(:)

Kimberley_

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:19

Parkeerboete daaaaaag 100 euro

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:24

Doordat mijn vriend maanden zelf niet aan de slag is gegaan met de nalatenschap van zijn moeder kom ik sowieso ook in de problemen betreft successierechten en boetes wegens laattijdig indienen.
Hij heeft geen geld om daar ook maar iets van te betalen en dan komt de belastingdienst uiteraard bij mij aankloppen omdat we samenwonen.
Ik ben nu voor de rest van de ďag even druk bezig dus deze avond kan ik verder reageren.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:26

Merlen schreef:
Doordat mijn vriend maanden zelf niet aan de slag is gegaan met de nalatenschap van zijn moeder kom ik sowieso ook in de problemen betreft successierechten en boetes wegens laattijdig indienen.
Hij heeft geen geld om daar ook maar iets van te betalen en dan komt de belastingdienst uiteraard bij mij aankloppen omdat we samenwonen.
Ik ben nu voor de rest van de ďag even druk bezig dus deze avond kan ik verder reageren.

Oh jemig wat een oliebol..
Hopelijk kom je er zonder te veel kleerscheuren van af :\
Sterkte!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:33

Wat een waardeloze situatie Merlen -O- Dacht je alles gehad te hebben met die droeftoeter..

Hopelijk biedt de notaris een oplossing. Sterkte!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:35

Kimberley_ schreef:

Die van mij was 75 euro
Maar heb m’n vriend wijs gemaakt dat hij het was in mijn auto dus hij heeft het bedrag naar me overgemaakt :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:35

Merlen schreef:

Nee wat verschrikkelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:38

Captain schreef:
Menino schreef:

Zal ik eens langsgaan met mijn hond aan de lijn *\o/* ? Dan loopt die nooit meer vrijwillig op andere honden af….

Nee serieus, hier ook zo’n lab die altijd los loopt en dan op ons af komt rennen. Als we hem zien doen we gewoon meteen een halve pirouette de andere kant op. En inmiddels lijnen ze hem aan als ze ons ( op tijd :roll: ) zien. Zijn opzich ook aardige mensen, dat mens van jou heeft echt een klap van de molen gehad. Maar het is een fokking stoep bij een druk fietspad. Loop gewoon naar het losloopveld….. Ben echt nergens meer veilig met mijn “onbetrouwbare” hond, en dan heb jij het weer gedaan als er iets gebeurt.

Nou precies dat.

Pas ook al iemand met een lelijke doodle. Onze hond heeft nog NOOIT uitgehaald in die 6 maanden dat we hem hebben. Hij speelt met alle honden, ook bij de dagopvang. Ik ga niet zeggen dat hij het nooit zal doen in de toekomst maar hij heeft het nog nooit laten zien tot nu toe.

Ik loop op een smal pad met een fiets en de hond aan de andere kant. Ik zie haar aan komen, ik ga naast de fiets lopen met de fiets tussen mij en de hond in. Hond liep aan de buitenkant.

Passeren we elkaar, mijn hond wil wel maar blijft netjes naast de fiets. Zij laat haar hond vervolgens lang en snuffelen aan die van mij, waardoor die van mij omdraait en ik bijna val met alles in m'n handen. Dus ik corrigeer die van mij en wil doorlopen. Zegt die grafhond van haar *HAP* en die van mij reageert daarop door te grommen. Zegt die teef dat DIE VAN MIJ UITHAALT?!

Ik ben maar heel verstandig doorgelopen anders had ze een trapper in haar kunstgebit gehad.
WAAROM kunnen mensen niet gewoon even vooruit denken?! Als je ziet dat ik die van mij kort heb, houd die van jezelf dan ook gewoon even bij je, Thea.

Ja wie bedacht heeft dat snuffelen aan de lijn een goed idee is "want leuk" mag van mij ook de geschiedenisboeken in als opper-saboteur van het hondenuitlaten.
Het geeft gewoon zoveel problemen, en ik zie zovaak mensen dan vertederd naar hun hondjes kijken terwijl die elkaar al helemaal naar de tyfus aan het fixeren zijn :') . En dan zeg ik altijd tegen mijn vriend "Wedden voor een kwartje dat die zo ruzie gaan maken :P " . En ik heb altijd gelijk, maar krijg nooit mijn kwartje ;( .

https://www.dierenoppasamersfoort.nl/pr ... ngssleeve/

misschien zoiets kopen? Ik wil er 2, maar het is zo duur :')

Ik ken veel honden en veel hondeneigenaren van mijn moeder heeft een hondenbedrijf. Dus ik ken ook leuke doodle-eigenaren. Maar in de praktijk loop ik er ook altijd met een nog iets grotere boog omheen dan normaal :') .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:47

De manier van ‘humor’ in de familieapp over een cadeau voor de grootouders van mijn man. In en in triest hoe ze over hun bezig zijn. :n

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:52

Alja schreef:
Kimberley_ schreef:

Die van mij was 75 euro
Maar heb m’n vriend wijs gemaakt dat hij het was in mijn auto dus hij heeft het bedrag naar me overgemaakt :+

Haha dat ga ik hier niet redden mijn man komt niet bij de sportschool. Maar er mist een letter van mijn kenteken op de boete dus ik heb een kleine hoop dat ie gewoon niet komt haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:57

Merlen schreef:

Sterkte -O- .

Overigens ben je geen belastingspartners als je alleen samenwoont hè. Dan moet je of een samnlevingscontract hebben, een gezamenlijke hypotheek of huwelijk/geregistreerd partnerschap. Of een gezamenlijke hypotheek ook geldt voor erfbelasting weet ik trouwens niet eens zeker (https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... fbelasting).

Ik hoop dus dat jij hier buitenblijft.
K*tdingen zijn dit.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 13:00

Mijn man belde net 3x
- kan je dit doen. Kan je dat doen.
Vriend ik ben je secretaresse niet hoor.

Ik zal ze wel doen maar morgen. Vandaag heb ik andere dingen aan mijn hoofd en ergens apprecieer ik het wel dat hij er me aan herinnert, maar dat tooooontje soms.
Hij is dan ook steeds geïrriteerd dat de ontvangst slecht is maar hij zit in de auto en ik achter m’n bureau.
Ik ga de verbinding beginnen verbreken ofzo denk ik

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 13:01

Menino schreef:
Merlen schreef:

Sterkte -O- .

Overigens ben je geen belastingspartners als je alleen samenwoont hè. Dan moet je of een samnlevingscontract hebben, een gezamenlijke hypotheek of huwelijk/geregistreerd partnerschap. Of een gezamenlijke hypotheek ook geldt voor erfbelasting weet ik trouwens niet eens zeker (https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... fbelasting).

K*tdingen zijn dit.

Als dit zo is, en dat weet ik niet, want ik heb er geen verstand van, dan is de kans groot dat ze gewoon overal geld proberen te halen.
Eerst dan maar uitzoeken of je ook verplicht bent om dan te betalen. Dat ze het van je willen hebben, zegt niet dat je verplicht bent te betalen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 13:03

Volgens mij woont Merlen in België Menino, daar gelden mogelijk andere regels..

Ik erger me aan de enorme hoeveelheid rommel die ik heb verzameld :x En dat moet nu natuurlijk in 1x opgeruimd, in Project Werkkamer :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 13:04

Berdien schreef:
Volgens mij woont Merlen in België Menino, daar gelden mogelijk andere regels..

Ik erger me aan de enorme hoeveelheid rommel die ik heb verzameld :x En dat moet nu natuurlijk in 1x opgeruimd, in Project Werkkamer :+

Oh, dan heb ik helemaal niets gezegd.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 13:05

Menino schreef:
Merlen schreef:

Sterkte -O- .

K*tdingen zijn dit.

In BE ben je ook niet automatisch fiscaal partner:

Er zijn twee types van samenwoning:

De wettelijke samenwoning (zie hieronder)
De feitelijke samenwoning: u woont samen met een persoon zonder getrouwd te zijn en zonder een verklaring van wettelijke samenwoning gedaan te hebben.
Als u feitelijk samenwoont wordt u fiscaal beschouwd als alleenstaanden. U moet dus elk apart een aangifte indienen en u wordt afzonderlijk belast.

Maar als er boetes betaald moeten gaan worden zal Merlen waarschijnlijk mee de sjaak zijn vermoed ik eens :(

@Merlen, hoe dan ook sterkte!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 13:07

fleurtjeuh schreef:
Als dit zo is, en dat weet ik niet, want ik heb er geen verstand van, dan is de kans groot dat ze gewoon overal geld proberen te halen.
Eerst dan maar uitzoeken of je ook verplicht bent om dan te betalen. Dat ze het van je willen hebben, zegt niet dat je verplicht bent te betalen.

Ik zou heel voorzichtig zijn met dit soort uitspraken. Je wil iemand geen valse hoop geven.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 13:10

Mkango schreef:
Urbanus schreef:
Dat doet 'ie anders nooit...
Dat doet mijn hond niet, hoor!

De mijne ook niet.

Tenzij er een andere hond bovenop spring ja dan kan hij bijten. Hij is blind en snap dan dus niet dat een andere hond wil spelen.

Maar hij kom om die reden alleen los op veilige plek. En dat is omheinde honden uitlaatplek (zonder sloot) of op de moestuin (rondom afgezet).

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 13:12

Merlen schreef:

Ga voor je duimen dat alleen voor zijn rekening gaat zijn, want dit is je niet gegund. :knuffel:

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 13:18

Merlen schreef:

Jeetje wat heftig zeg!
Sterkte.

Mocht je in Nederland wonen, de belastingdienst komt alleen bij je voor erfbelasting etc als je fiscale partners bent. In Nederland ben je dat als je voldoet aan de volgende eisen:
Jullie hebben samen een kind.
Jullie zijn meerderjarig en hebben een samenlevingscontract afgesloten.
Een van jullie heeft het kind van de ander erkend.
Bij een pensioenfonds zijn jullie aangemeld als partners.
Jullie zijn samen eigenaar van een eigen woning waar jullie allebei in wonen.
Jullie waren vorig jaar ook fiscale partners.

Voor België weet ik het niet.
Ik zou eerder naar een financieel adviseur gaan dan naar een notaris, maar dat bent ik :o

Alja schreef:
Kimberley_ schreef:

Die van mij was 75 euro

Briljant :') _O-

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 13:43

Urbanus schreef:
fleurtjeuh schreef:

Ik zou heel voorzichtig zijn met dit soort uitspraken. Je wil iemand geen valse hoop geven.

Waren de dik gedrukte delen niet duidelijk? :')
Volgens mij was ik vrij duidelijk dat je niet op mn woord af moet gaan, zoals ik ook aangaf.
Maar bedrijven die geld willen hebben, gaan het overal proberen, volgens mij is dat algemene kennis.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 13:45

Mkango schreef:
Urbanus schreef:
Dat doet 'ie anders nooit...
Dat doet mijn hond niet, hoor!

Marcella schreef:
De mijne ook niet.

Tenzij er een andere hond bovenop spring ja dan kan hij bijten. Hij is blind en snap dan dus niet dat een andere hond wil spelen.

Maar hij kom om die reden alleen los op veilige plek. En dat is omheinde honden uitlaatplek (zonder sloot) of op de moestuin (rondom afgezet).

Oké je pakt het sarcasme niet helemaal op.

fleurtjeuh schreef:
[
Volgens mij was ik vrij duidelijk dat je niet op mn woord af moet gaan, zoals ik ook aangaf.
Maar bedrijven die geld willen hebben, gaan het overal proberen, volgens mij is dat algemene kennis.

Nee, gewoon niet doen, klaar.