Secret Santa 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 14:17

Jullie gaan veel te snel voor mij joh om alles bij te houden. Maar doe me best!

miccamaaike

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 14:23

Met secret santa is verschillende cadeautjes in een pakket toch altijd wel leuk. :D

Ik moet nodig iets groots bestellen overigens, want heb nogsteeds geen doos :+

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 14:38

Ik heb ook nog geen doos dus er zit niets anders op dan elke dag maar gewoon 1 kadootje te versturen :+

Ik begin morgen :+

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 14:39

Menino schreef:
Als jij mij hebt wil ik echt van stapele koekjes.

Die wil ik metzonder jou als lootje sowieso wel voor je halen, hoor! <3

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 14:52

Menino schreef:
Als jij mij hebt wil ik echt van stapele koekjes.

Ik heb even gegoogelt en die koekjes zien er echt fantastisch lekker uit! <3

Kleine cadeaus of een groot cadeau maakt me niet zoveel uit, maar kleine cadeaus maakt het uitpakken wel ietsje leuker. :D

Ben ik trouwens de enige die nog niets heeft gekocht? Ik ben na een aantal drukke weken wel weer begonnen met stalken. In mijn buurt hebben we een heel leuk winkeltje met allerlei streekproducten dus daar ga ik zeker wat halen voor mijn lootje. :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 14:53

Ik ga komend weekend de stad in!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 15:05

Ik ben er jaren terug eens langs gelopen en er stond een mega lange rij, dus weet wat je aanbiedt :+

Geloof dat ik eigenlijk al wel genoeg cadeautjes verzameld heb. Was verbaasd hoeveel ik al had liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 15:16

miccamaaike schreef:
Ik ben er jaren terug eens langs gelopen en er stond een mega lange rij, dus weet wat je aanbiedt :+

Geloof dat ik eigenlijk al wel genoeg cadeautjes verzameld heb. Was verbaasd hoeveel ik al had liggen.

Ja je moet er niet op Zaterdag om 2 uur heen. Dan staan er dranghekken en van die bouncers die het steegje leeghouden voor andere toeristen die er nog door moeten _O- . En dat dan allemaal voor een koekje. Waanzin :D .

Maar er zijn momenten dat het rustig is :)) En dan is het toch wel een verdomd lekker koekie hoor :D

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 15:19

Ach, straks zie ik Amsterdam een half jaar niet, dus ik sta wel open voor wat langdurige blootstelling. :')

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 15:26

Nog een leuk nieuwtje

Mijn dochter zat altijd nog in haar baby badje :=
Ze houdt erg van een bad maar wilde perse weer roze

Een bad bucket gekocht en deze wordt morgen bezorgd!
Een kleintje maar toch leuk.

Dus als ik er ook in pas bad spullen zijn ook een top.

Afbeelding

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 15:32

Ik vind voor SSS meerdere kleine cadeautjes leuk!
Voor verjaardag/kerst e.d vraag ik vaak wel grotere/duurdere cadeaus.

Tof dat roze bad! <3

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 15:36

Het is een beetje wisselend de kind in mij vind veel pakjes leuk als ik het kan gebruiken des te leuker! Prulletjes vond ik vroeger helemaal geweldig maar aangezien mijn hoofd niet tegen drukte meer kan is alles nu weg. Wel is het dat ik kwa scrappen alles kan gebruiken dus kleine papier blokjes enz zijn nooit weg dus dat zijn wel van die hebbe dingetjes.
Met verjaardagen vraag ik wel vaak iets aparts dus geen kleine dingen maar dingen als een bedel of hanger waar ik echt een herinnering aan heb. Ben echt z’n emo muts daarin.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 15:58

Kleine cadeautjes of één grotere maakt mij niet uit zolang het maar iets is waar ik iets mee kan. Die houten poppetjes bijvoorbeeld, ik vind ze leuk maar ik kan er niks mee.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 15:59

Dat bad is echt heerlijk. Ik heb die veel gebruikt toen ik nog in m'n appartementje in Arnhem woonde. Na een koude dag buiten heerlijk in het hete water warm worden.

Voor secret santa vind ik meerdere cadeautjes leuker. Toch een stukje voorpret als je alles mag uitpakken. Ik ben soms nog net een kind :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 16:15

Ik heb eigenlijk helemaal geen voorkeur voor het aantal cadeaus.
In eerste instantie zou ik denken dat ik van meerdere cadeautjes heel blij zou worden maar het maakt me helemaal niets uit. Zolang de gedachte erachter maar goed is. :)

En ik vind de reactie van Candalisa een heel goede: ik was vroeger echt van de prullaria maar nu merk ik dat ik meer behoefte heb aan rust. Toch vind een pakket met allerhande cadeautjes weer heel gezellig.
Ik zal er hoe dan ook blij mee zijn. :)

Zelfgemaakte cadeautjes vind ik ook altijd leuk.
Zelfs de zelf geknipte puzzels die mijn Santa van vorig jaar had gemaakt als hint, werd ik heel blij van. :')

Bedankt voor alle sterkte wensen <3

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 16:47

Ik ben qua hoeveelheid geen moeilijk mens! Dus santa doe wat voor jou goed voelt en wat je tegen komt. <3

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 16:55

Oh ik ook niet. Wil nogmaals benadrukken dat ik vooral de moeite en het gebaar al geweldig vind. Dus als m'n santa een cadeau heeft gevonden waarvan ze denkt dat past helemaal bij capopjekop dan ben ik daar ook heel blij mee. Ik wil vooral geen stress bezorgen

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 17:46

ik vind de traditie van verschillende cadeautjes bij ss ook heel leuk, maar met 1 groot cadeau zou ik ook tevreden zijn. Mijn ss hoeft ook zeker niet te stressen om cadeautjes als “vulling” toe te voegen omdat ze bang is dat het anders te weinig is.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 17:47

Ik ben trouwens wel benieuwd wat er zo bijzonder is aan de koekjes bij de UvA..? Een bouncer en een rij! :wow:

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 18:00

Jolien87 schreef:
Dankjewel hahahatsjoe :)

topsylover schreef:
Lieve Santa,

Ik heb vanmorgen jouw leuke kaartje ontvangen. Lichtelijk verward, want ik dacht dat het voor mijn verjaardag was en toen stonden er opeens allemaal kerstdiertjes op de kaart! :D Hij staat al leuk in de kast bij de andere verjaardagskaarten.
Ik vind het lastig om veel te posten in dit topic, het gaat ook zó hard! Ik vind het ook lastig om te zeggen wat ik wel of niet leuk vind. In het eerste bericht heb ik in grote lijnen eigenlijk al mijn hobbies en wensen aangegeven, verder ben ik niet zo moeilijk denk ik? Ik houd van thee, chocola, wandelen en crossfit. Ik laat me graag verrassen, dus leef je uit! *\o/*

Ik ga hier toch even op reageren. Nee ik ben niet jouw Santa maar het is toch de bedoeling dat iedereen actief meedoet aan dit topic?
Probeer je ook in te denken dat het voor een Santa heel lastig is als een lootje niet actief meedoet. Tenzij bekend is dat er een achterliggende reden is, dan kan er ook begrip voor komen.
En nu reageer ik op dit bericht maar het valt me wel meer op dat er deelnemers zijn die zich lang niet altijd laten zien. Ik hoop dan maar dat diegenen ook niet te moeilijk doen als het pakket tegenvalt dat ze gaan krijgen.

Om hier nog even op terug te komen, ik lees dat meerdere mensen het lastig vinden om dit topic te blijven volgen. Het gaat ZO hard en ik (net als heel veel mensen denk ik) werken gewoon fulltime, dus die hebben geen zin om in hun vrije avonden 10+ pagina's bij te lezen om te kijken of er nog vragen zijn gesteld of andere dingen zijn gedaan. Is het geen optie om de weekvragen in de OP te zetten met een link naar de quote? En andere belangrijke mededelingen? Zo kunnen we in ieder geval alle vragen beantwoorden voor onze santa's.
Verder zou ik echt niet weten wat ik hier moet neerzetten iedere dag. "de inhoud van het pakket maakt me niet uit. Oude kranten of roze glitters, leef je uit". "Ik heb geen groene vingers dus aub geen planten". "ik houd van thee en chocola, maar dat heeft mijn santa al 5x eerder in dit topic gelezen."
Ik lees nu toevallig een losse vraag die in de groep gegooid is, dus die zal ik meteen dan maar beantwoorden: Kleine of grote cadeaus maakt mij niet uit, ik vind alles leuk!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 18:05

Je hoeft toch ook niet alles bij te lezen? Dat is idd niet te doen als je een druk leven hebt. Maar de laatste pagina even doornemen moet wel lukken lijkt me. Dan zie je vanzelf wel welke dingen er besproken worden en kun je eventueel nog wat terug zoeken als je dat nodig acht.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 18:08

Afbeelding
Ivm deze terrorist liever geen vulling die schadelijk is voor honden. De andere honden hebben geen interesse in zo’n dingen. De puppy ( want dat is deze volledig volgroeide grizzly bear nog gewoon ) heeft de mening dat alles van haar is.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 18:34

topsylover schreef:
Jolien87 schreef:
Dankjewel hahahatsjoe :)

Ik ga hier toch even op reageren. Nee ik ben niet jouw Santa maar het is toch de bedoeling dat iedereen actief meedoet aan dit topic?
Probeer je ook in te denken dat het voor een Santa heel lastig is als een lootje niet actief meedoet. Tenzij bekend is dat er een achterliggende reden is, dan kan er ook begrip voor komen.
En nu reageer ik op dit bericht maar het valt me wel meer op dat er deelnemers zijn die zich lang niet altijd laten zien. Ik hoop dan maar dat diegenen ook niet te moeilijk doen als het pakket tegenvalt dat ze gaan krijgen.

Om hier nog even op terug te komen, ik lees dat meerdere mensen het lastig vinden om dit topic te blijven volgen. Het gaat ZO hard en ik (net als heel veel mensen denk ik) werken gewoon fulltime, dus die hebben geen zin om in hun vrije avonden 10+ pagina's bij te lezen om te kijken of er nog vragen zijn gesteld of andere dingen zijn gedaan. Is het geen optie om de weekvragen in de OP te zetten met een link naar de quote? En andere belangrijke mededelingen? Zo kunnen we in ieder geval alle vragen beantwoorden voor onze santa's.
Verder zou ik echt niet weten wat ik hier moet neerzetten iedere dag. "de inhoud van het pakket maakt me niet uit. Oude kranten of roze glitters, leef je uit". "Ik heb geen groene vingers dus aub geen planten". "ik houd van thee en chocola, maar dat heeft mijn santa al 5x eerder in dit topic gelezen."
Ik lees nu toevallig een losse vraag die in de groep gegooid is, dus die zal ik meteen dan maar beantwoorden: Kleine of grote cadeaus maakt mij niet uit, ik vind alles leuk!

Met het gevaar om lichtelijk bot uit de hoek te komen, ivm mijn humeur gezien de persoonlijke omstandigheden, wil ik hier toch even op reageren, omdat ik dit wel een opvallend bericht vind :o.

Niemand verwacht dat je alles mee leest, hell, ik ben van het Secret Santa Beheer en zelfs ik lees niet alle berichten.
Maar het is wel de bedoeling dat je er een beetje energie en moeite in steekt.
Het is niet moeilijk om op het laatst genoemde onderwerp in te haken :n

En nee, we gaan niet alle mededelingen, weekvragen en vragen van de Santa's en lootjes in het OP zetten, want dan motiveren we niemand meer om überhaupt het topic te volgen.
Ik ben de enige die deze mededelingen, weekvragen en vragen van de Santa's en lootjes plaatst, dus je moet gewoon mijn berichten in de gaten houden :j

En dat kan heel makkelijk, ik ben de 2de persoon die na het OP in het topic een bericht geplaatst heeft, selecteerd mijn geplaatste berichten en je leest alle mededelingen, weekvragen en vragen van de Santa's en de lootjes.

En mbt het fulltime werken...
Ik werk ook fulltime, deed daarnaast mee als Santa en was onderdeel van het Secret Santa Beheer en ik had nog steeds tijd over voor de rest van mijn drukke leven.
Actief mee praten is gewoon echt niet moeilijk.
(Ik vind het dan wel weer heel bijzonder dat deze discussie om de een of andere reden weer opgelaaid is... misschien moeten we toch weer meer gaan monitoren op de activiteit van de Santa's)

Dat gezegd hebbende, ik kruip weer even terug onder mijn steen, ik ben ziek, ik heb afscheid moeten nemen van iemand die mij heel dierbaar is en ik merk dat ik niet goed ben met de sociale interacties momenteel, mocht mijn bericht bot overkomen, dan is dat niet mijn bedoeling, maar ik merk dat mijn lontje gewoon door de omstandigheden wat korter is dan normaal, mijn natuurlijke bitcherigheid komt nu wat sneller naar boven :o :)
Laatst bijgewerkt door M_D_H op 14-11-22 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 18:34

Ik scrol gewoon snel door de paginas heen en kijk of beheer of mijn lootje heeft gereageert. En soms lees ik een vraag dat ik denk: daar heb ik volgens mij geen antwoord op gegeven dus dan probeer ik dat ook. Maar vragen die elke week komen zoals: wat is je lievelingseten of bladiebla gaat Bokt niets aan dus reageer ik niet op. Dat heeft in mijn ogen geen meeerwaarde voor degene die mij heeft.

Op de vraag veel cadeautjes of 1: Hoe meer hoe beter. :+ Hopelijk kom ik niet te hebberig over.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 18:35

1 groot kado of meerdere kleine maakt mij niet zo heel veel uit. Zeker niet bij secret santa. Voor een verjaardag oid vind ik het altijd leuk om 1 groot kado te krijgen. Meestal zijn dat dingen die ik heel graag zou willen maar ik mezelf niet gun omdat ik het te duur vind :o