Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 11:12

Er is een monteur voor de lekkage maar ze hebben de verkeerde monteur gestuurd -:(- ik zit er een beetje doorheen

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 11:15

Pablo sterkte.

Mezelf helemaal zat worden en die snotkop. Wanneer is het klaar.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 11:18

Moestuin schreef:
Voor diegene die ons zo hebben gesteund: De zwakke ooi die is neer gegaan vorige maandag kan sinds gisteren weer zelfstandig recht staan en rondlopen. Ze is er natuurlijk nog lang niet, maar er zit weer leven in en ze voelt haar al stukken beter :D

Hee top, dat zijn fijne ontwikkelingen. Heel veel succes met het verdere herstel!

RoosDeG schreef:
Zowel ik als mijn man testen net positief op een zelftest.
Beide een afspraak staan voor vandaag bij de ggd.
Tel daarbij op dat ik mezelf gister heb ziek gemeld op m'n werk, omdat ik mentaal helemaal leeg ben.

Nee dit is niet mijn week.

Sterkte, beterschap!

xPabloBokt schreef:
PCR test ook positief dus nu officieel lid van de Coronaclub. -O-

Beterschap! Hopelijk ben je niet al te ziek?

Marcella, voor jou ook beterschap. Ik zou als ik jou was, gewoon naar de moestuin gaan mits je afstand kan houden en je jezelf fit genoeg voelt. Even eruit is tenslotte gewoon gezond voor iedereen.
Wat zonde van je koolraap! Zijn de kippen eraan begonnen of is het kruipend gespuis bezig geweest?

Captain schreef:
Dat Videoland toch zo'n vreselijke poedersuiker is.

Eens :j

[***] schreef:
Ik erger me aan mijn knie die nu protesteert. Als de pijn in mijn kuit terug zou komen moest ik gezien worden door een arts. Dit is hetzelfde been maar de pijn zit op een andere plek. Moet ik nou serieus morgen voor de derde keer in 1.5 week de huisarts bellen?

En wbt. het dikgedrukte: eh… ja? Wel bellen en je goed in de gaten (laten) houden. Jij was die persoon waar de huisarts evt trombose vermoedde, toch? Dan speel je met je leven als je daar niet voor aan de bel gaat trekken.

98xsophiex98 schreef:
positief getest

Kak, sterkte!

xPabloBokt schreef:
Niet ergernis maar ben zo van mijn apropos dat ik het ergens kwijt moet.

Net thuis na getuige te zijn geweest van een dodelijk ongeval..

Trigger warning voor de spoiler, betreft zelfdoding en verkeersongeval.

Spoiler:
Er was iemand vlak voordat wij bij een brug kwamen van die brug af gesprongen, volgens forensisch onderzoek al overleden door de sprong. De auto's voor ons reden er overheen en wij zagen dat gebeuren. Pas na enkele seconden door dat het om een persoon ging..

Zit nu als verdoofd thuis op de bank. Weet ff niet meer wat ik moet denken..

Wow, super heftig! Je kan slachtofferhulp bellen, zij kunnen je helpen/ adviseren voor de juiste hulp of ondersteuning. Heel veel sterkte!
Heb je een beetje kunnen slapen vannacht? Hoe gaat het nu met je?

[***] schreef:
Lekkage toch niet opgelost. Volgens monteur wel. Waarom ligt er dan water waar dat niet hoort? Volgens mij hoort er geen water op de grond te druppelen bij je waterleiding en meterkast.

Kak. Dat is echt balen!

RoosDeG schreef:
GGD-test uitslag binnen, ook positief.

Balen! Sterkte!

Lau schreef:
Dat mijn vader ja 1,5 jaar ineens meer contact op neemt. Ik vond het al raar dat hij ineens weer begon te praten. Nou hij moest mij wat vertellen, hij ging trouwen. Nou prima leuk voor hem. Maar hij had natuurlijk gewoon een fotograaf nodig want iemand huren was te duur. Zoals ik al vanaf het begin zei er zit iets achter en nu is het er eindelijk uit.. Verder zijn wij ook niet uitgenodigd voor de ceremonie en het feest. Nee puur foto’s zou het dan zijn :')

Bijzonder… Wel mooi ook dat hij verwacht dat je dat wel ‘ff’ komt doen… Sterkte, dit soort dingen vind ik altijd pijnlijk/ lastig.

Ik was jullie kwijt! :oo Ik dacht al, wat is het rustig in mijn ‘eigen berichten’ :')
Nouja, stipje staat er weer en ik ben bij gelezen, dus nu ga ik spaghetti met kikkoman en sambal maken want ik ben ongesteld :9

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 11:20

Altijd als ik een lang bericht zie met veel van die quotes weet ik gelijk dat jij het bent Amy :=
Ik vind het wel lief dat je op zoveel mensen reageert en de tijd neemt om wat te zeggen

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 11:30

Lief dat je het benoemt! Ja soms voel ik de behoefte om iedereen die het nodig heeft een hart onder de riem te geven. Wil overigens niet zeggen dat ik het degene die ik niet quote niet gun, maar vaak weet ik dan gewoon ff niet hoe te reageren of schat ik in dat gezien de tijd die eroverheen gegaan is maakt dat de ergernis wellicht niet meer relevant is ofzo..

Anyhow: ik erger me nu aan de directiesecretaresse die vind dat ik een ‘dure hobby’ heb met het lesmateriaal wat ik maak. Met alle respect: 1. Ze staat zo waanzinnig ver van het onderwijsproces af, waar denkt ze zich mee te bemoeien? 2. Dat zij haar research op voordelige inkoop niet op orde heeft kan ik niks aan doen: er zijn aanbieders die een gelijkwaardig product bieden voor minder dan de helft en 3. Het komt nogal vervelend op me over om het ontwikkelen van lesmateriaal een hobby te noemen: ik ben herstellende van een burn-out.

Dus ik ben de fittie aangegaan en zal morgen het mailverkeer aan mijn teamleider laten lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 11:30

Pablo: Veel sterkte, wat naar!

Lau: Op mijn huwelijks is mijn vader en zijn nieuwe vriendin gaan lopen met de fotograaf. Of ze enkele foto’s van hun zelf mochten laten nemen? Tuurlijk joh, doe maar. Een kwartier zijn ze weg geweest. Wij hadden nog maar 3 kwartier voor ons zelf over (door corona mocht de fotograaf nog niet mee de zaal in etc dus was enkel op locatie) Vond dat zo asociaal. Puntje bij paaltje kregen wij zelfs geen kaartje van mijn vader en is zijn vriendin tijdens het eten gaan slapen in de auto want ze had nood aan een dutje. Die foto’s heeft hij dus niet gekregen := Ondertussen ook totaal geen contact meer.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 11:33

Moestuin schreef:

Lau: Op mijn huwelijks is mijn vader en zijn nieuwe vriendin gaan lopen met de fotograaf. Of ze enkele foto’s van hun zelf mochten laten nemen? Tuurlijk joh, doe maar. Een kwartier zijn ze weg geweest. Wij hadden nog maar 3 kwartier voor ons zelf over (door corona mocht de fotograaf nog niet mee de zaal in etc dus was enkel op locatie) Vond dat zo asociaal. Puntje bij paaltje kregen wij zelfs geen kaartje van mijn vader en is zijn vriendin tijdens het eten gaan slapen in de auto want ze had nood aan een dutje. Die foto’s heeft hij dus niet gekregen := Ondertussen ook totaal geen contact meer.

Noujá zeg! Wat asociaal! Wat gaat er in die mensen hun hoofd om hè, vraag ik me dan af.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 11:33

Jeetje, hoe komen mensen toch zo egoïstisch?

Sterkte voor iedereen die het nodig heeft :knuffel:

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 11:38

Last van mijn oor, ben echt bang dat mijn trommelvlies weer stuk gaat.
Ik kon 24 januari februari pas aan de beurt zijn :\ hopen dat het dan over is

:') ik hoor alles zo slecht nu

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 11:42

AmyII schreef:
Moestuin schreef:

Noujá zeg! Wat asociaal! Wat gaat er in die mensen hun hoofd om hè, vraag ik me dan af.

Paar maand later op het verjaardagsfeest van onze dochter zijn ze een uur te laat gekomen want ze wouden eerst nog shoppen, na een kwartier taart eten zijn ze 2 uur de omgeving gaan verkennen en na een half uurtje bbq zijn ze op gestaan en vertrokken want de boerenbuiten lucht stond hun niet aan. Ik ben hierover een gesprek aangegaan en toen was het toch echt mijn perseptie :') Echte druppel kwam toen hij mijn grootvader met parkinson aan het ziekenhuis heeft laten staan want hij wou liever op restaurant. Toen ik hem daarop aansprak dat hij niet 5 minuten voor ophaaltijd een sms’je kan sturen met: Ik kom niet, was zijn antwoord dat er genoeg anderen waren om mijn grootvader te kunnen ophalen en zoiets niet zijn probleem was.

Dat was bij mij: Doei en tot nooit meer. Nu gaat hij heel de familie af dat ik onredelijk ben en hij echt niet snapt waarom ik boos ben :') Zo mensen hebben geen plaats in mijn leven.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 12:04

Aan het wachten op de persoon waarmee ik een sollicitatiegesprek heb. Ben best een beetje gespannen maar het is tijd om verder te gaan en afscheid te nemen van mijn huidige werk.

Gelukkig staat hier de tekst je bent verantwoordelijk voor je eigen werkgeluk en dat is toch wel helemaal waar :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 12:07

Please stuur hem ene flinke prijsindicatie Lau, zo van "Wat leuk, ik fotografeer eigenlijk geen bruiloften maar voor jullie wil ik het best doen. Mijn tarief voor zo'n dag is 1500 euro". :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 12:09

MarlindeRooz schreef:
Please stuur hem ene flinke prijsindicatie Lau, zo van "Wat leuk, ik fotografeer eigenlijk geen bruiloften maar voor jullie wil ik het best doen. Mijn tarief voor zo'n dag is 1500 euro". :')

Dat is echt heel goedkoop voor een trouwfotograaf lol! _O-

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 12:10

Wat kost zoiets eigenlijk? Ik heb daar echt totaal geen zicht op.
Wil niet zeggen dat ik het bij voorbaat te duur vind hoor, het is gewoon enorm veel werk om zo’n dat mooi vast te leggen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 12:13

Lau, wat erg zeg := vreselijk dat je dan ineens wel wat hoort.
Pablo, sterkte! Heel heftig zeg.

Mijn auto moest voor apk en beurt naar garage. Werd ik al vrij snel gebeld dat er best wat mankeerde en waarschijnlijk rond de 1000 euro gaat kosten... Auto is oud, maar weinig km. Ik kan niks vergelijkbaars vinden voor normale prijs en ben afhankelijk van auto. Maar vorig jaar ook al zoveel aan reparaties gehad, alleen toen verdeeld over meerdere keren. Ze gaan nu verder zoeken en als er niks anders naar boven komt maken ze hem. Anders moet ik toch zoeken naar iets anders.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 12:14

Captain schreef:
MarlindeRooz schreef:

Dat is echt heel goedkoop voor een trouwfotograaf lol! _O-

Ja weet ik maar omdat hij gratis wil vindt hij vast 1500 te veel. Of anders doe je 3500 ofzo. :=

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 12:15

AmyII schreef:
Wil niet zeggen dat ik het bij voorbaat te duur vind hoor, het is gewoon enorm veel [***] om zo’n dat mooi vast te leggen.

Ik kwam dit tegen:
https://www.theweddingstory.nl/wat-kost ... fotograaf/

Het wisselt heel erg, maar vaak zijn ze een flink aantal uur op de dag aanwezig, daarna nog dagen/weken bezig met nabewerken en albums maken etc. Dus ik snap de prijs volledig! :j

Ik heb bij vriendinnen wel goedkopere fotografen langs zien komen, maar dat zie je ook echt wel aan de kwaliteit van de foto's helaas. := Nu zijn zij er echt heel blij mee, maar ik zou me constant ergeren aan het feit dat de horizon scheef is, er een paar voeten niet op staat, of er iemand op staat met de ogen dicht. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 12:18

AmyII schreef:
Wil niet zeggen dat ik het bij voorbaat te duur vind hoor, het is gewoon enorm veel werk om zo’n dat mooi vast te leggen.

Wij hebben €300 betaald voor 2 uur zonder album etc. Dus enkel digitale foto’s.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 12:19

Captain schreef:
AmyII schreef:

Ik kwam dit tegen:
https://www.theweddingstory.nl/wat-kost ... fotograaf/

Het wisselt heel erg, maar vaak zijn ze een flink aantal uur op de dag aanwezig, daarna nog dagen/weken bezig met nabewerken en albums maken etc. Dus ik snap de prijs volledig! :j

Ik heb bij vriendinnen wel goedkopere fotografen langs zien komen, maar dat zie je ook echt wel aan de kwaliteit van de foto's helaas. := Nu zijn zij er echt heel blij mee, maar ik zou me constant ergeren aan het feit dat de horizon scheef is, er een paar voeten niet op staat, of er iemand op staat met de ogen dicht. :+

Nee klopt hoor, ik snap de prijs volledig! :j Het blijft niet alleen bij die aantal uren dat de fotograaf aanwezig is natuurlijk. En kwaliteit kost ook geld :j

Edit:
@Moestuin, zat er dan wel nog nabewerking aan die foto’s? Ik vind het een bescheiden prijs om het netjes te zeggen :)

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 12:25

MyWishMax schreef:

Mijn auto moest voor apk en beurt naar garage. Werd ik al vrij snel gebeld dat er best wat mankeerde en waarschijnlijk rond de 1000 euro gaat kosten... Auto is oud, maar weinig km. Ik kan niks vergelijkbaars vinden voor normale prijs en ben afhankelijk van auto. Maar vorig jaar ook al zoveel aan reparaties gehad, alleen toen verdeeld over meerdere keren. Ze gaan nu verder zoeken en als er niks anders naar boven komt maken ze hem. Anders moet ik toch zoeken naar iets anders.

En leasen? Ik had altijd veel reparatie kosten werd er gek van. Nu lease en jeetje wat is dat heerlijk! Kost wat maar heb nooit meer de stress van een apk of beurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 12:29

De foto’s werden bewerkt. :j Was inderdaad niet de duurste fotograaf, maar dat was nu eenmaal ons budget. Het zijn ook geen topfoto’s, maar slecht zijn ze ook niet! Wat je kunt verwachten voor €150 per uur :
Fotograaf ging aanvankelijk 12 uur meelopen aan €1500 voor de 12 uur. Maar door corona mocht hij niet meer bij het voorbereiden zijn en niet meer mee naar de 2 eetlocaties (opgesplitst in middag en avond ivm maximum aantal in restaurants)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 12:31

Toch fijn te lezen dat er voor een kleiner budget ook goede mogelijkheden zijn!

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 12:39

Mijn neus ring is kwijt.
Heb nu een oorbel gebruikt :') ach het ziet er wel leuk uit

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 12:46

Aan het wachten op een afspraak. De afspraak was 45 minuten geleden. Maar iemand die er aan deel moet nemen was verlaat of iets. Lieve mensen ik heb meer te doen op een dag. Ugh

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 12:48

Kimberley_ schreef:
MyWishMax schreef:

En leasen? Ik had altijd veel reparatie kosten werd er gek van. Nu lease en jeetje wat is dat heerlijk! Kost wat maar heb nooit meer de stress van een apk of beurt.

Helaas kan ik dat niet. Uitkering, dus te weinig inkomen voor lease contract. Naast dat ik het niet kan betalen geven ze ook geen contract dan. Heb het ooit wel gedaan, maar moet een automaat en groot genoeg om rolstoel in te krijgen. De goedkopere vallen dus al af. Eigenlijk sowieso alles :+ en alleen vorig jaar en dit jaar veel kosten, alle jaren daarvoor was het onder de 200 euro :=

Maar dank je voor het meedenken!