Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 16:14

Roodvos schreef:
Sodera schreef:

Met een gist-brood gaat je dat niet lukken denk ik...

Je zou een fruit-bak soda brood kunnen maken, zoiets als dit:
https://www.kitchensanctuary.com/fruit-soda-bread/

Ik zou denk ik iets minder karnemelk (butter milk) toevoegen omdat je ook vocht van je appel toevoegt (of is dat met een d >;) ). En je rozijnen even weken in hele sterke earl grey thee :~

edit: als je het recept vertaald wilt hebben, stuur me even een pb'tje

Kairos schreef:
Daar kom ik wel uit, thanks voor de tips! :)

Ik vind een brood van gistdeeg toch wel echt smakelijker dan zo'n "zoutbrood".

Misschien even zoeken of je het deeg de avond ervoor al klaar kan maken en de volgende ochtend afbakken? (Wel goed afdekken tegen uitdrogen).

Nouja, het is als activiteit op dagbesteding, dus als ik het meeste werk ga doen is het natuurlijk ook niet heel leuk :') Maar dat had je niet kunnen weten, want dat had ik er niet bij gezegd.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 16:34

thequeensmum schreef:
Hoe krijg je het mandje van de airfryer schoon?
Heb met heet sop afgewassen, in de vaatwasser gehad, in de week gezet met vaatwastablet, geprobeerd met Ecostar, industrieel schoonmaakmiddel (eigenlijk niet bestemd voor huishoudelijk gebruik, maar ander vuil vliegt overal af).
Iemand de gouden tip?

HG voor de airfryer? :D

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 16:40

Kairos schreef:
We willen volgende week vruchten notenbrood bakken, alleen we hebben maar beperkte tijd.
Twee vragen:

Het idee is om een appel-noten-rozijnen brood te doen en als iemand geen rozijnen lust deze weg te laten, maar is het dan ook nog raadzaam wat anders toe te voegen als alternatief voor rozijnen?

Heeft iemand tips voor een goed recept, met weinig tot geen rijstijd (maximaal een kwartier)?

Misschien kan je dit basisrecept gebruiken? https://itsnotaboutcooking.nl/cook/eige ... 0-minuten/ . Dat hoeft niet echt te rijzen, dus dat is best snel klaar.

Froukje
Forever young

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 17:39

Waarom volg ik op Instagram af en toe ineens random accounts die ik nog nooit gezien heb?
Ben ik de enige of is dat gewoon 1 of andere bug?

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 17:47

Froukje schreef:
Waarom volg ik op Instagram af en toe ineens random accounts die ik nog nooit gezien heb?
Ben ik de enige of is dat gewoon 1 of andere bug?

Echt volgen, of komen er random posts voorbij?

Je hebt wel dat je na deze 'melding' random berichten ziet.
Afbeelding

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 17:54

Echt volgen, ik moet echt naar het profiel om weer te ontvolgen.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 18:13

Froukje schreef:
Echt volgen, ik moet echt naar het profiel om weer te ontvolgen.

Ik doe dat soms onbewust als ik door reels zit te scrollen…..

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 19:19

Het kan ook zijn dat het iemand of een account is die je vroeger volgde en dat diegene er nu een totaal ander account van heeft gemaakt wat totaal onherkenbaar is. Dat heb ik best vaak.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 19:21

Wat is een fijne host om een website mee te bouwen? Geen wordpress want dat vind ik echt van die saaie, lelijke websites altijd :+

Ik wil van naam veranderen en helaas heeft mijn huidige host geen mogelijkheid om m'n site over te zetten op een andere url ): Zit dus te denken om maar meteen helemaal over te stappen. Enige eis is dat ik een blog-pagina er op wil hebben (kan mijn huidige host niet) en mooie, simpele, frisse templates. Mijn huidige site: https://hippological.com/

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 19:38

Kimmie25501 schreef:
Het kan ook zijn dat het iemand of een account is die je vroeger volgde en dat diegene er nu een totaal ander account van heeft gemaakt wat totaal onherkenbaar is. Dat heb ik best vaak.

De laatste was een Indiase familie, weet 100% zeker dat ik dat soort accounts nog nooit gevolgd heb :=

Reels lijkt het ook niet te zijn.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 20:14

Piekosjj schreef:
Wat is een fijne host om een website mee te bouwen? Geen wordpress want dat vind ik echt van die saaie, lelijke websites altijd :+

Ik wil van naam veranderen en helaas heeft mijn huidige host geen mogelijkheid om m'n site over te zetten op een andere url ): Zit dus te denken om maar meteen helemaal over te stappen. Enige eis is dat ik een blog-pagina er op wil hebben (kan mijn huidige host niet) en mooie, simpele, frisse templates. Mijn huidige site: https://hippological.com/

Squarespace?

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 01:11

Een vraag voor metaalexperts op bokt.
Ik heb een paar oude ijzen stijgbeugels liggen. Geen idee hoe oud.
Nu vallen mij een aantal onregelmatige groeven in het metaal op.
Komt dit door het invreten van roest?
Of is het een gevolg van het productieproces?
Ik vind het er namelijk uit zien als gietijzer dat iets te stroperig in de mal gegoten is.
Afbeelding

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 09:15

Je kan zeker niet buiten de HA om een parasiet test doen die verzekerd wordt? Geen zin om 200 euro te betalen voor iets wat ook via de verzekering kan via de HA. Alleen mijn HA wil eerst allerlei andere dingen uitsluiten omdat volgens haar heel veel mensen parasieten hebben en mijn klachten die ik al 2 jaar heb niet per se daarvan hoeven te komen en dan nog niks weet als er parasieten uitkomen. Maar ik heb alle klachten en heb dit ook al een paar keer benoemd.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 13:00

Dit soort diagnostiek wordt voor zover ik weet alleen door de zorgverzekering betaald als het door iemand met een geldige AGB-code is aangevraagd Amado.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 13:08

Amado7 schreef:
Je kan zeker niet buiten de HA om een parasiet test doen die verzekerd wordt? Geen zin om 200 euro te betalen voor iets wat ook via de verzekering kan via de HA. Alleen mijn HA wil eerst allerlei andere dingen uitsluiten omdat volgens haar heel veel mensen parasieten hebben en mijn klachten die ik al 2 jaar heb niet per se daarvan hoeven te komen en dan nog niks weet als er parasieten uitkomen. Maar ik heb alle klachten en heb dit ook al een paar keer benoemd.

Ik heb weleens gehoord dat mensen hun uitwerpselen naar de dierenarts sturen en doen alsof het van een hond komt bv omdat ze daar schijnbaar hele goede testen hebben voor parasieten en heel uitgebreid testen :+, mocht je heel wanhopig worden

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 16:10

:') Goed idee. Alleen heb ik geen huisdieren en om dit nou aan mijn DA van paard te geven die ik goed ken _O-

Bloesem21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 22:20

Ik heb wat last van vliegjes in huis. Groter dan fruitvliegjes, kleiner dan gewone vliegen. Ze zijn smal en laten zich gemakkelijk doodslaan. Net zat er 1 op mijn hand, dus die plet ik dood en het valt me op dat dat een raar geurtje nalaat. De (geplette) vlieg ruikt naar gras of een plant. Weet niet hoe ik het moet omschrijven. In mijn hoofd heeft de geur de kleur groen :')

Wat voor vliegjes zijn dit en hoe kan ik ze voorkomen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 22:27

Heb je al gegoogled? Ik heb een tijd last gehad van rioolvliegjes, was heel irritant. Maar die hadden geen luchtje. Als je ze plat sloeg was een soort stof wat achterbleef.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 22:37

Bloesem21 schreef:
Ik heb wat last van vliegjes in huis. Groter dan fruitvliegjes, kleiner dan gewone vliegen. Ze zijn smal en laten zich gemakkelijk doodslaan. Net zat er 1 op mijn hand, dus die plet ik dood en het valt me op dat dat een raar geurtje nalaat. De (geplette) vlieg ruikt naar gras of een plant. Weet niet hoe ik het moet omschrijven. In mijn hoofd heeft de geur de kleur groen :')

Wat voor vliegjes zijn dit en hoe kan ik ze voorkomen?
Kleine vliegjes in huis vaak 1 van deze 3:
*fruitvliegjes
*varenrouwvliegjes
*rioolvliegjes

De eerste zijn wat bruinig, de tweede lijken erop maar zijn echt zwart en de rioolvliegjes lijken wat meer op een mot.

De larven van de rouwvliegjes leven van het sap uit plantenwortels. Dus als het rouwvliegjes zijn heb je minstens 1 geïnfecteerde plant. Even aan al je potten schudden dan zie je het wel.

Bestrijden met aaltjes of roofmijten, al je potten /planten. Niet alleen de geïnfecteerde.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 22:44

Ik leer echt teveel van dit topic :=

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 22:51

Als je rioolvliegen in je huis spot, ga dan alsjeblieft op onderzoek uit naar waar ze weg komen.
Wij hadden er vorig jaar op een gegeven moment 1000den in huis zitten en hebben de hele keuken kunnen slopen omdat er een lekkage onder het keukenblok zat, wordt je niet vrolijk van kan ik je vertellen :=

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 23:15

Froukje schreef:
Als je rioolvliegen in je huis spot, ga dan alsjeblieft op onderzoek uit naar waar ze weg komen.
Wij hadden er vorig jaar op een gegeven moment 1000den in huis zitten en hebben de hele keuken kunnen slopen omdat er een lekkage onder het keukenblok zat, wordt je niet vrolijk van kan ik je vertellen :=

Ik heb meteen al mijn afvoeren doorgespoeld met kokend water en soda plus schoonmaakazijn. Toen waren ze snel weg. Kwamen dus toch ergens uit een afvoer maar geen idee welke.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 23:16

Rioolvliegjes hebben best grote, ronde vleugeltjes ten opzichte van hun lijfje. Die zou je dus best makkelijk moeten kunnen herkennen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 23:19

Ik neem aan dat jullie met rioolvliegjes motmuggen (Psychodidae) bedoelen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 23:23

oomens schreef:
Ik neem aan dat jullie met rioolvliegjes motmuggen (Psychodidae) bedoelen?

Ja, deze dingen:

Afbeelding