Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 10:52

Er werd gezegd het misschien wel goed zou zijn iedereen een besmetting hier mee zou doormaken om nog betere immuniteit te krijgen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 10:55

Achterom schreef:
Buurtzorg heeft het nooit op orde, ook nu niet.

Jos de Blok (dat is degene van Buurtzorg) heeft voor iedereen FFP2 beschikbaar, al vanaf het begin.

Popstra schreef:
Er werd gezegd het misschien wel goed zou zijn iedereen een besmetting hier mee zou doormaken om nog betere immuniteit te krijgen.

Dat is dus ook iedereen kans door laten maken op complicaties, zeker op doodgaan omdat er nu niet genoeg zorg is om bij die complicaties de juiste zorg te ontvangen, en op langetermijneffecten die we nog niet kennen. Ik vind het niet klinken als een echt goed idee.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 10:58

Shadow0 schreef:
Achterom schreef:
Buurtzorg heeft het nooit op orde, ook nu niet.

Jos de Blok (dat is degene van Buurtzorg) heeft voor iedereen FFP2 beschikbaar, al vanaf het begin.

Buurtzorg heeft Jos de Blok, en die is nogal handig met de media.
Was je dit dan even vergeten? https://www.skipr.nl/nieuws/buurtzorg-l ... keukenrol/

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 10:58

Jaaa want iedereen gaat dood natuurlijk.... :j

Schijnt uberhaupt nog ergens de zon daarzo? {:}

Die De Blok is ook handig met bedrijfjes :j Geeft niet, doet ie goed, maar dan kan hij al zn personeel best van goede spullen voorzien denk....

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 11:05

Uiteindelijk gaat iedereen het krijgen, is het niet nu dan komend voorjaar of volgende winter, daar ga je echt niet aan ontkomen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 11:16

Miran schreef:
Ik ben wel benieuwd hoe het straks met antistoffen na een doorgemaakte besmetting hiervan zit.

Ik ook. En ik zou eigenlijk ook graag weten of ik misschien al ongemerkt een besmetting heb doorgemaakt en dus antistoffen heb die iets hoger waren dan vorig voorjaar bij een bloedonderzoek. :P

Maar ik kan moeilijk om de 6 maanden bij de dokter aankomen om bloed te nemen om die antistoffen te testen natuurlijk. Die vent ziet mij al aankomen :')

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 11:19

Nou, wrom niet? Om de 6mnd bloed trekken is toch eigenlijk best een goed idee?

Ik had ergens hier gelezen wat een goed bureau is om die anti stoffen te laten testen, wat was dat ookalweer?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 11:26

1x per jaar een algemeen bloedonderzoek vinden ze nog wel ok, maar om de 6 maanden enkel voor die antistoffen durf ik niet vragen. :')

Een bureau voor antistoffen te testen ? Zouden we dat hier in BE ook hebben ? :P
Denk dat het hier enkel via de labo's is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 11:29

Ik ga niet eens 1x per jaar... Tegen de tijd dat de huisarts weer meer tijd heeft ( :') uhu) ga ik dat ook eens aankaarten... Ik ben nu echt van alles uit aan het stellen qua controle, volgens mij hebben die mensen het nu echt knetterdruk...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 11:34

Ik probeer sinds een paar jaar 1x per jaar voor dat bloedonderzoek te gaan zodat die mensen toch nog weten wie ik ben :')
Maar inderdaad, die hebben het dus al druk genoeg en ik kan het eigenlijk ook wel skippen want alles is altijd in orde :Y)

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 11:40

Doen ze dat ook als je geen klachten hebt, eens per jaar bloedonderzoek?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 11:41

Weet ik niet, ik ga uit van niet, maar ik vind dat wel gek eigenlijk?
maar dat zal wel een verzekeringsdingetje zijn...
terwijl ergens te laat achterkomen veel duurder is... maar goed..

maar wie weet geeft Corona daar ook wel ander beleid voor tzt?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 11:42

Ik laat altijd 1 keer per jaar alles nakijken. Suiker, schildklier enz...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 11:46

Popstra schreef:

Beter laat dan nooit ;)

´Ja maar´.... _O-

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 11:51

Hier in BE kun je elke maand naar de HA gaan om een bloedonderzoek, ook als je geen klachten hebt :D
Maar dat is natuurlijk tijd en geld verspilling, dus denk ( hoop ) niet dat veel mensen dat doen.

Vanuit de gezondheidsdiensten raden ze vanaf 45jaar ( dacht ik ) elk jaar een bloedonderzoek aan om cholesterol en co te testen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 11:52

Popstra schreef:

Waarom wil je immuniteit als het virus niet veel voorstelt? Of is het dan tegen besmetting van anderen? Waarschijnlijk niet, want je zegt iedereen. Kortom/: ik snap het niet :P

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 11:57

Miran schreef:
Doen ze dat ook als je geen klachten hebt, eens per jaar bloedonderzoek?

Als je daar om vraagt wel.
Voor een vinger aan de pols voor je eetgewoontes maar ook voor soas is het geen dom idee.

Voor wie medicijnen gebruikt, al is het maar voor iets astma-achtigs, is het m.i. helemáál een goed idee.

En dan overgewicht. Lijkt me helder. Tenzij je het ontkent uiteraard.

Ik neem aan dat je ook minimaal jaarlijks je gebit laat controleren.
Welnu, het bloed vertelt véél meer.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 11:59

Bedankt voor een herinnering dat ik nog moet bellen voor de uitslag van bloedprikken. _O-

Ik doe dat inderdaad met reden jaarlijks. :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 12:03

Sheran schreef:
Popstra schreef:

Waarom wil je immuniteit als het virus niet veel voorstelt? Of is het dan tegen besmetting van anderen? Waarschijnlijk niet, want je zegt iedereen. Kortom/: ik snap het niet :P

Herstel telt ook voor de QR code :)*
Werking dus blijkbaar officieel erkend :)* :)*

Wat ík niet snap is wat een aantal mensen halstarrig tegen het samengestelde goede nieuws van een mildere variant heeft. De grotere besmettelijkheid is óók _/-\o_ omdat het daardoor dominant kan worden.
Het gevaar heb ik al meermaals voorgerekend. Daarom zijn remmende maatregels goed ook al is het milder. Het blijft echter *\%/* want het licht aan het einde van de huidige tunnel.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 12:08

Bloedonderzoek valt onder eigen risico geloof ik. Dus als je dat 1x per jaar doet betaal je dat uiteindelijk toch zelf :D

Sheran

Maar dan zou je het dus alleen voor de QR code doen toch? (Prima hoor, daar niet van) Waarom moet dan dan een natuurlijke besmetting voor iedereen zijn? Als je nog QR hebt of die door de booster krijgt is dat toch ook prima?

Ik snap, afgezien van de QR, niet waarom mensen die zich niet willen laten vaccineren toch natuurlijke immuniteit willen.

MarlindeRooz

Mijn eigen risico was in januari zeg maar al x20 op. :')

Ik heb dit jaar zoveel gekost voor mijn verzekering niet normaal. :=

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 12:09

Sheran: Omdat immuniteit wel handig is bij een virus wat waarschijnlijk bij ons blijft?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 12:11

Needje schreef:
Sheran: Omdat immuniteit wel handig is bij een virus wat waarschijnlijk bij ons blijft?

Maar je wil immuniteit zodat je het virus niet krijgt. Ik vind het onlogisch om dan eerst het virus te willen krijgen :P

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 12:12

Sheran schreef:
Needje schreef:

Maar je wil immuniteit zodat je het virus niet krijgt. Ik vind het onlogisch om dan eerst het virus te willen krijgen :P

Idd. En het probleem is juist dat als iedereen het krijgt dat dat zoveel ziekenhuisopname oplevert dat we het niet kunnen bolwerken.

Daarom doen we dus al 2 jaar aan flatten the curve :)*
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 24-12-21 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt