Algemeen coronatopic #6

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 12:24

Popstra schreef:
En dat er schaarste is is ook niet onze fout.
Ik vind het schandelijk de gewone man de schuld krijgt dat het beoogde aantal vaccinaties per week niet gehaald word. Want daar kwam het wel op neer.

Het is ook niet dat de betrokken instanties geen tijd hebben gehad om erover na te denken en het te plannen/organiseren.

Ook zijn de aantallen vaccinaties ronduit beschamend gering. En dát niet kunnen organiseren? 8)7

We zijn nu in april. Het voorjaar is begonnen, we zijn in zomertijd. En het vaccinatie%???
5% en bepaald geen vliegende start vanaf nu :roll:
JOEPIE, vanaf nú 500.000/week. Dat klinkt veel maar is 1 miljoen volledig gevaccineerden per maand. Misleiding eigenlijk.

Ondertussen weer twee gemeentes meer in quarantaine hier in de provincie -O-

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 12:30

Huertecilla schreef:
Boras schreef:
Hot news vandaag in de Nederlandse media.

Hier een link naar een openbare bron:

https://www.ad.nl/binnenland/het-bewijs ... ~a7cadeb1/

Bedankt.

Nu nog een verificatie door onafhankelijke bron.
De US FDA is defacto een woordvoerder van US grootpharma.
Dit soort ´bewijs´ is in dit Covid drama al te vaak bebleken niet geheel zo te zijn als gebracht.

Ach tjee.

Er is zo'n grapje over 'Eerst zien en dan geloven - maar wie de hakken in het zand heeft: 'ik geloof er NIETS van', zal ook na het zien niet geloven.

Nu ja, dat betekent dat de injectie voor Huertecilla uitgespaard wordt en naar iemand anders kan.

Anoniem

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 12:32

Nou hc, ga je weer lekker.. Lekker afgeven op nl. Jij liet je toch niet vaccineren? Wat maak je je dan druk..

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 12:50

Ik lees niet dat HC het specifiek over NL heeft. Ik vond het toentertijd slim van NL om geen 'vliegende start' te maken in December, maar eerst te zorgen dat we daadwerkelijk georganiseerd en soepel van start zouden kunnen.

Helaas blijkt niets mindet waar. Het loopt niet soepel. En natuurlijk zitten daar externe factoren in (aantallen geleverde vaccins), maar organisatorisch loopt het niet goed.

En nu met Ollongrengate zit de aandacht van de politiek ook nog eens ergens anders dan bij de pandemie... Chaos alom.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 13:20

Popstra schreef:
Dachten jullie dat het in Bijv China ook allemaal zo ging met afspraakjes e.d
Kijk maar hoeveel mensen er in rijen wachten

https://www.trouw.nl/buitenland/aan-de- ... ~ba9f2718/

China gebruikt andere vaccins, heeft minder tekorten enz. Heeft veel minder boodschap aan “eerst de kwetsbaren” Totaal niet vergelijkbaar met ons land en onze normen en waarden.

Hier kiezen we er voor om met 3 (straks 4) vaccins te prikken, allemaal met hun eigen bewaarinstructies en instructies om ze klaar te maken voor injectie.
Vaccins die einde van de dag niet gebruikt zijn kun je wegkieperen.

Again, je denkt echt veel te simpel. Deze operatie is onvergelijkbaar met eerdere massa-vaccinaties door de schaarsteen complexe vaccins.

Djinnie, ik deel je mening. Die vliegende start was totaal irrelevant, zaak was om langzaam gas te geven en bij te blijven. Dat valt tegen, mede door organisatieproblemen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 13:22

Hier net 2e prik afspraak afgezegd na het nieuws in de media. Advies om 1 prik te nemen als je corona hebt gehad is overgenomen. Zie nos.nl en nu.nl.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 13:30

Kennisje van me zit nu bij familie in Turkije. Daar kan gewoon iedereen gaan prikken. Zijn allerlei punten waar je gewoon met je ID heen kan en prik halen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 13:35

Popstra schreef:
Dachten jullie dat het in Bijv China ook allemaal zo ging met afspraakjes e.d
Kijk maar hoeveel mensen er in rijen wachten

https://www.trouw.nl/buitenland/aan-de- ... ~ba9f2718/

Eerlijk gezegd dacht en denk ik helemaal niks over China en hoe het daar ging/gaat. Zal met worst wezen. Ik heb te maken met de Nederlandse situatie en maak me niet druk over welke land dan ook en hoe ze het daar ''doen''. Ik heb er geen invloed op dus zonde van mijn energie(en soms mijn humeur).
moet je ook es proberen, beetje afstand nemen doet wonderen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 13:38

djinnie schreef:
Ik lees niet dat HC het specifiek over NL heeft.

:)*

Het is met Covid19 haast religie.
Geloof en feiten zijn inherent exclusief.
Helaas is geloof haast identiek aan emotie en dat staat ook op gespannen voet met logica.

Ik heb bijna een jaar de overheid en de info uit die hoek het voordeel van de twijfel gegeven. Me goed aan de regels gehouden en daar menig lans voor gebroken.
Helaas is het een jaar van onjuiste, onvolledige, misleidende info geweest: Namelijk gedurende het verloop van deze tijd was er écht geen sprake meer van voortschrijdend inzicht dus helaas moet de conclusie manipulatie en misleiding zijn.

Ik geloof ´het´ niet meer. Wil onafhankelijke bevestiging zien en dat is érg lastig want alle info komt verstengeld met economische belangen.

Al met al is de incompetentie van de overheid/instanties en het liegen van grootpharma een geluk bij een ongeluk; ik heb tot ná de zomer voor het enten voor mij een beslismoment wordt en tegen die tijd is het imo een héél andere situatie geworden.
Mócht ik voor die tijd voor een AZ prik opgeroepen worden, dan sta ik die altruïstisch af aan een andere wel gelovige *D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 15:00

twijfel..
vorige week zijn mijn kinders in thuisquarantaine geweest vanwege besmettingsgevallen op school. in de klas waren 9 van de 23 kinderen positief. Mijn kinderen zijn negatief getest en mochten dus weer naar school. Hier in de regio gaat het zowiezo erg hard, een andere school vlakbij is zelfs al helemaal dicht.

Nu wil de scouting morgen weer opstarten, voor het eerst sinds de lockdown. Het zal waarschijnlijk voornamelijk buiten zijn, maar toch. Er komen dan wel een boel kinderen van verschillende scholen bij elkaar (BSO mag nog niet toch?) Ik twijfel hard of ik ze moet laten gaan. ze willen heel graag, maar toch. Wat zouden jullie doen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 15:28

Niet laten gaan, kinderen houden geen afstand. En wanneer het zo om zich heen grijpt kun je er op wachten dat zo’n scouting groep een goede plek is om een infectie op te lopen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 15:29

juval schreef:
twijfel..
vorige week zijn mijn kinders in thuisquarantaine geweest vanwege besmettingsgevallen op school. in de klas waren 9 van de 23 kinderen positief. Mijn kinderen zijn negatief getest en mochten dus weer naar school. Hier in de regio gaat het zowiezo erg hard, een andere school vlakbij is zelfs al helemaal dicht.

Nu wil de scouting morgen weer opstarten, voor het eerst sinds de lockdown. Het zal waarschijnlijk voornamelijk buiten zijn, maar toch. Er komen dan wel een boel kinderen van verschillende scholen bij elkaar (BSO mag nog niet toch?) Ik twijfel hard of ik ze moet laten gaan. ze willen heel graag, maar toch. Wat zouden jullie doen?

Je vraagt naar een persoonlijke mening?
Ík zou ze nog thuis houden.

Maar goed, ik neem corona wat serieuzer dan veel mensen om me heen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 15:33

Ik begrijp die scouting eigenlijk niet.
Ouders voor een moeilijk dilemma plaatsen. Want ja natuurlijk willen de kinderen weer.

Persoonlijk zou ik het ook niet doen.
Andere kant, op school lopen ze het ook wel op...

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 15:41

Bso's zijn inderdaad niet open, om de reden dat er kinderen van verschillende klassen/scholen samen komen.

Daarentegen mogen kinderen wel sporten in de buitenlucht en bestaat een voetbalteam ook niet uit 11 klasgenootjes.

Dus het is de vraag: wat vind je zelf?

HC, ik pas op dit moment ook voor een AZ vaccin. Daarnaast vind ik het ondergeschikt maken van de eigen bevolking die al een jaar afziet aan de economische stimulans van toeristen erg heftig. Ik zou daar spontaan recalcitrant van worden.

Heb ik nu al een beetje met mijn hondensport. We vallen niet onder de lijst van sporten volgens NOC/NSF, dus zelfs al kunnen we perfect 1,5 meter afstand houden in kleinere groepen (max 4, incl trainer) in de buitenlucht, toch mogen wij van de gemeente niet van start. Dàt vind ik krom...
Ik mag wel 16 peuters per dag ontvangen met mijn collega, binnen in een gebouw, maar ik mag niet met een paar anderen in de buitenlucht apporteertraining of flyballtraining gaan doen. Pffff.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 15:50

Persoonlijk vind ik hondensport veiliger dan scouting met veel kinderen bij elkaar.

Scouting is soms nog deels binnen (vaak wel) en bovendien ontzettend moeilijk om afstand te houden.
Nog moeilijker dan school, zeg maar
vrijwel onmogelijk.
(Ben ooit leiding geweest :) )

Hondensport is absoluut volledig buiten mogelijk, en absoluut mogelijk op anderhalve meter afstand of meer. Sterker nog, dat is bij de meeste hondensporten -in ieder geval tijdens training- altijd al gebruikelijk.
Alleen het gezamenlijk koffie drinken zou dan eventueel tijdelijk niet door moeten gaan.
(Heb als instructeur voor verschillende (obedience) groepen gestaan :) )

Maar in zijn totaliteit zou ik echt zeggen hou het deze laatste ongeveer 6 tot 8 weken vol.
Daarna zal het toch waarschijnlijk hard de goede kant op gaan.

Zonde om in die laatste momenten nog risico te nemen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 15:52

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 15:52

Huertecilla schreef:
Popstra schreef:
En dat er schaarste is is ook niet onze fout.
Ik vind het schandelijk de gewone man de schuld krijgt dat het beoogde aantal vaccinaties per week niet gehaald word. Want daar kwam het wel op neer.

Het is ook niet dat de betrokken instanties geen tijd hebben gehad om erover na te denken en het te plannen/organiseren.

Ook zijn de aantallen vaccinaties ronduit beschamend gering. En dát niet kunnen organiseren? 8)7

We zijn nu in april. Het voorjaar is begonnen, we zijn in zomertijd. En het vaccinatie%???
5% en bepaald geen vliegende start vanaf nu :roll:
JOEPIE, vanaf nú 500.000/week. Dat klinkt veel maar is 1 miljoen volledig gevaccineerden per maand. Misleiding eigenlijk.

Ondertussen weer twee gemeentes meer in quarantaine hier in de provincie -O-

Ik moet zeggen dat ik het de laatste weken steeds vaker met je eens ben. Kijk jij er anders tegenaan dan een paar maanden geleden?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 15:54

Bloodymary schreef:
Ik moet zeggen dat ik het de laatste weken steeds vaker met je eens ben. Kijk jij er anders tegenaan dan een paar maanden geleden?

Dat schrijf ik ja.

Van voordeel van de twijfel naar skepsis.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 15:54

Huertecilla schreef:
Bloodymary schreef:

Dat schrijf ik ja.

Van voordeel van de twijfel naar skepsis.

Ja toen ik dit schreef had ik het bericht dat je daarna schreef nog niet gelezen. Nu wel. En ook mee eens. Met het verschil dat ik dat eigenlijk wel aan zag komen en ze het voordeel van de twijfel nooit gegeven heb.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 16:07

Bloodymary schreef:
Ja toen ik dit schreef had ik het bericht dat je daarna schreef nog niet gelezen. Nu wel. En ook mee eens. Met het verschil dat ik dat eigenlijk wel aan zag komen en ze het voordeel van de twijfel nooit gegeven heb.

In klare taal voor de gelovigen:
De EU is het grootste handelsblok van de wereld.
Met vaccinatie loopt, hínkt! het achteraan.

De UK, China, Chili, Israel, de VS; een bonte selectie van landen, landjes, allemaal stráátlengtes voor.
Daarbij zijn de informatie en garanties mbt de vaccinaties en de stuitende corruptie van grootpharma een Kafkaesque klúcht.

Dan gelóven op basis van vertrouwen? Mwah.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 16:17

Heb zelf vooral geen zin om me erover op te winden. Het leven is momenteel al lastig genoeg.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 16:49

Sheran schreef:
Heb zelf vooral geen zin om me erover op te winden. Het leven is momenteel al lastig genoeg.

Opwinden en het opmerken is niet hetzelfde.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 16:58

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 17:04

karuna schreef:
https://nos.nl/artikel/2375138-voorlopi ... -jaar.html
Nederland stopt toch ook weer deels voorlopig met az bij jonger dan 60 jaar door de trombose narigheid.
Het blijft een soap met die enting. -O-

Als we er een soort programma aan hangen vind ik het meer een drama eigenlijk. Alhoewel een soap heeft bijna dagelijks verwikkelingen, dus dat klopt ook wel natuurlijk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 17:06

karuna schreef:
https://nos.nl/artikel/2375138-voorlopi ... -jaar.html
Nederland stopt toch ook weer deels voorlopig met az bij jonger dan 60 jaar door de trombose narigheid.
Het blijft een soap met die enting. -O-

Stel je een wat roestig gelagerde windvaan voor; daait de ene keer 90 graden te weining, schiet de volgende dag een kwart door.

Merk op: Geloven op basis van vertrouwen?