Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 14:27

Niniane schreef:
Ik kom ook om hulp vragen. Ik zal de situatie even uitleggen. :)

Ik heb een Coach tas twv +/- 450 euro verkocht voor een leuk bedrag via Vinted. Deze heb ik vorige week maandag naar een UPS parcelshop gebracht en een verzendbewijs via SMS ontvangen. De tracking werd ook aangemaakt, maar er gebeurde verder niet meer dan ´Label created´ wat ik dus heel opmerkelijk vond. Ik heb contact gelegd met de eigenaren van de winkel waar ik het heb afgeleverd en zij geven aan dat het pakket hun winkel dezelfde dag het pand nog heeft verlaten en is meegegaan met UPS.

In feite is het pakket nu dus kwijt, want Vinted en UPS zeggen dat ik het niet heb afgeleverd omdat de tracking niet is geupdate, maar ik heb dus echt wel afgeleverd en daar ook het bewijs van. Vervolgens verwijst UPS mij naar Vinted om een claim in te dienen. Vinted verwijst me terug en zegt dat ik het pakket opnieuw kan uploaden, de kopen kan opnieuw kopen en dan maar hopen dat het wel aankomt. De koper is zaterdag naar haar pick-up point gegaan maar daar was ie niet. Dezelfde dag is de verkoop automatisch geannuleerd en heeft zij haar geld terug. Maar het pakket is dus ´onderweg´ -O-

Ik heb al meerdere keren gevraagd of ze een claim willen indienen, maar nee.

Ben dus echt flink pissig aan het worden. Het gaat hier om een item dat ik niet weg had hoeven te doen, maar alsnog heb verkocht vanwege het feit dat ik er nog een leuke cent aan kan overhouden. Vervolgens word je als koper beschermt, maar als verkoper ben ik dus de l*l?!

Weet iemand wat mijn opties nog meer zijn?

Heb je nu een track and trace code die aangeeft dat de tas onderweg is?

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 14:40

KB12 schreef:
Niniane schreef:
Ik kom ook om hulp vragen. Ik zal de situatie even uitleggen. :)

Ik heb een Coach tas twv +/- 450 euro verkocht voor een leuk bedrag via Vinted. Deze heb ik vorige week maandag naar een UPS parcelshop gebracht en een verzendbewijs via SMS ontvangen. De tracking werd ook aangemaakt, maar er gebeurde verder niet meer dan ´Label created´ wat ik dus heel opmerkelijk vond. Ik heb contact gelegd met de eigenaren van de winkel waar ik het heb afgeleverd en zij geven aan dat het pakket hun winkel dezelfde dag het pand nog heeft verlaten en is meegegaan met UPS.

In feite is het pakket nu dus kwijt, want Vinted en UPS zeggen dat ik het niet heb afgeleverd omdat de tracking niet is geupdate, maar ik heb dus echt wel afgeleverd en daar ook het bewijs van. Vervolgens verwijst UPS mij naar Vinted om een claim in te dienen. Vinted verwijst me terug en zegt dat ik het pakket opnieuw kan uploaden, de kopen kan opnieuw kopen en dan maar hopen dat het wel aankomt. De koper is zaterdag naar haar pick-up point gegaan maar daar was ie niet. Dezelfde dag is de verkoop automatisch geannuleerd en heeft zij haar geld terug. Maar het pakket is dus ´onderweg´ -O-

Ik heb al meerdere keren gevraagd of ze een claim willen indienen, maar nee.

Ben dus echt flink pissig aan het worden. Het gaat hier om een item dat ik niet weg had hoeven te doen, maar alsnog heb verkocht vanwege het feit dat ik er nog een leuke cent aan kan overhouden. Vervolgens word je als koper beschermt, maar als verkoper ben ik dus de l*l?!

Weet iemand wat mijn opties nog meer zijn?

Heb je nu een track and trace code die aangeeft dat de tas onderweg is?

Wat naar! Maar inderdaad, heb je een track and trace? Ik heb laatst ook wat verstuurd met UPS en ook dat werd pas heel laat ge-update in vinted. Via de tracking pagina was uiteindelijk wel te zien dat het onderweg was. Maar ik moet ook zeggen dat ik UPS een lastige vervoerder vind. Erg onduidelijk, pas na 2 dagen na afleveren pakket kreeg ik een melding dat het onderweg was.

Ik zou toch nog eens proberen dat te zien met een track and trace. En anders nog een keer proberen om een klacht bij vinted in te dienen? Reageert de koper nog wel op je berichten? Kan zij iets betekenen hierin?

Niniane

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 19:30

De tracking staat al meer dan een week op ´Label aangemaakt´. Dus echt in de fase dat ie nog onderweg moet gaan. Vandaar dat UPS en Vinted allebei zeggen dat hun niks kunnen doen en ik de oplossing moet zoeken bij de ander. Vinted vindt dat ze niks kunnen doen want regels en officieel niet onderweg. UPS zegt dat Vinted een claim moet indienen. :(

Gelukkig is de koper echt ontzettend aardig en morgen gaat ze weer kijken bij haar gekozen pick-up point.

Het ontzettende kromme hieraan vind ik gewoon dat twee grote bedrijven allebei lekker naar elkaar gaan liggen wijzen en je als consument/gebruiker gewoon niet fatsoenlijk geholpen wotdt.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 20:09

Maar je hebt toch een verzendbewijs per sms ontvangen? Waarom screenshot je die niet en stuur je die naar Vinted?

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 20:51

Allebei al gedaan. Of het wordt genegeerd (UPS) of UPS zegt dat ik het niet heb ingeleverd (zelfs nadat ik mijn bewijs laat zien). Vinted zegt wederom dat ik een claim moet indienen, of contact moet opnemen met UPS. Maar een claim indienen heb ik al zeker 10x geprobeerd, maar de website blokkeert steeds door te zeggen dat ik momenteel geen claim in kan dienen.

Vandaar ook dat ik voel alsof ik geen meter vooruit kom. :=

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 10:15

Ik heb 2 pakketten die al anderhalve maand kwijt zijn, en ik heb nog steeds geen geld terug. DPD reageert nergens op zegt Vinted, en Vinted heeft de bevestiging nodig van DPD dat ze echt kwijt zijn.

Heeeel irritant

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 10:31

mijn pakje ligt nog steeds stil ergens bij Bpost.
Om vanuit belgie een pakje met DHL naar Nederland te sturen moet je het afgeven bij Bpost en zij hebben dan 2 weken de tijd om het over te dragen aan DHL. Ik heb mijn pakje de 20e afgegeven en de 21e is het nog gescand bij Bpost en sindsdien ligt het stil.

Mijn koper is over de zeik en beschuldigd mij van oplichting en dergelijke omdat bij DHL staat dat DHL het pakje niet ontvangen heeft. Gelukkig staat Vinted aan mijn kant, die hebben bevestigd dat het bij Bpost ligt.

Ik ben benieuwd of het pakje nog komt bovendrijven en zo niet wat Vinted dan gaat doen.

Gelukkig gaat het 9 van de 10 keer wel goed bij Vinted maar ik ben er wel weer even klaar mee.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 10:37

Balen zulke dingen :(:)

Ik vind 2 weken ook wel bizar lang hoor voor Bpost, jeetje zeg!

Hier wat raars. Ik heb vanochtend Vinted berichten gecheckt via mijn laptop. Alles beantwoord.
Uurtje of 2 later kijk ik nog even via mijn telefoon: staat er een nog onbeantwoord bericht. Dus ik pak even mijn laptop erbij (omdat je daarop nu eenmaal lekkerder een reactie kan typen) en daar is het bericht nergens te zien!

Sowieso komt het postvak vaak niet overeen op beide devices, is me al eerder opgevallen. Heel apart want het is natuurlijk wel gewoon hetzelfde account. En je zou toch denken dat zodra je opnieuw inlogt / pagina ververst dat je dan op de laptop ook alle berichten moet zien die je op de telefoon ziet.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 10:42

Ik heb met ups al vaker gehad dat die heel slecht updaten met track and trace. Meestal dat je op vinted niet ziet dat ze ingeleverd zijn, maar ook dat je pas heel laat updates via de mail krijgt. Hopelijk komt hij toch nog terecht, maar dat claim indienen kon ik idd ook niet omdat ik niet de opdrachtgever was, maar vinted volgens ups...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 10:47

Afgelopen keer ging de Vinted melding van een UPS pakje goed mee. Maar het komt ook wel eens voor dat je het pakje al een dag thuis hebt liggen en hij dan pas eindelijk aangeeft dat hij afgehaald is.

Of inderdaad met inleveren. Pas een dag later bericht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 10:57

Op je ticket van Bpost staat een T&T, die kunnen ze volgen op Bpost.be normaal gezien. Bij mij was het ook afgegeven en die update kwam er zelfs niet doorheen, steeds melding van Vinted "ga je pakket afleveren voor verzending".

Pas toen het werd afgeleverd door DHL werd direct de hele T&T in 1x bijgewerkt. Dit ligt gewoon aan DHL.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 12:46

Ik heb ook wel eens spookmeldingen of berichten. Vaak is er dan 1 bericht dat daar verantwoordelijk voor is, als je die opent is de melding weg. Maar omdat je m in principe al wel geopend hebt zie je niet welk bericht dat is. Bij meldingen gewoon een paar dagen wachten en dan verdwijnt het vanzelf, bij berichten al je berichten openen tot de melding weg is is mijn ervaring :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 13:30

CastaMickey schreef:
Ik heb ook wel eens spookmeldingen of berichten. Vaak is er dan 1 bericht dat daar verantwoordelijk voor is, als je die opent is de melding weg. Maar omdat je m in principe al wel geopend hebt zie je niet welk bericht dat is. Bij meldingen gewoon een paar dagen wachten en dan verdwijnt het vanzelf, bij berichten al je berichten openen tot de melding weg is is mijn ervaring :+

Nee dat bedoel ik niet :)

Ik zag op mijn GSM een vraag over een bodywarmer die ik te koop heb staan. Uur geleden verstuurd door de geïnteresseerde. Dus ik ga naar de laptop, log in op Vinted: nergens dat bericht over die bodywarmer te vinden :? Ik heb nog een heel eind teruggezocht maar hij stond er echt niet tussen...

Heb hem uiteindelijk via de GSM moeten beantwoorden. En daarna stond hij er op de laptop wel gewoon tussen.

Ik heb het idee dat zoiets wel vaker gebeurt. Heb soms ineens wat ondergesneeuwde berichtjes die ik ècht niet langs heb zien komen :?

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 14:32

Even klagen. Ik word dus echt GESTOORD van mensen die bieden. En je kunt max een paar keer per dag bieden, maar vervolgens gaan ze dan in een chatbericht een bod uitbrengen. Eh, NEE. Ik doe niet aan biedingen verdorie. Wat mij betreft halen ze die functie onmiddelijk van Vinted af! Dat geschooi om een paar euro!

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 15:13

AnnoNiemand schreef:
Even klagen. Ik word dus echt GESTOORD van mensen die bieden. En je kunt max een paar keer per dag bieden, maar vervolgens gaan ze dan in een chatbericht een bod uitbrengen. Eh, NEE. Ik doe niet aan biedingen verdorie. Wat mij betreft halen ze die functie onmiddelijk van Vinted af! Dat geschooi om een paar euro!

Echt heel vervelend dit. Heb een tas van 525 euro te koop staan. Gaan ze allemaal van die belachelijke biedingen doen van bijvoorbeeld 200 euro.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 15:35

Ik haat het vooral als je iets te koop zet, bijvoorbeeld Levi´s 501 jeans, voor 12 euro, en krijg je biedingen voor het helft van dat bedrag. Ga weg. :7

Heb klacht.nl gebruikt om klachten in te dienen. Je krijgt ineens verrassend snel reactie. Nog steeds geen reactie waar ik wat mee kan. :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 15:58

Nou dat heb ik als ik iets te koop zet voor 15 euro. Dat nieuw ruim het dubbele kost, met de kaartjes er nog aan. Dan krijg je dus een bod van 11 euro. Wat een rotbedrag, doe dan tenminste nog 12 euro >;)

Maarja om nou 12 euro als tegenbod te doen vind ik ook weer zielig :=

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 17:22

Helemaal klaar met vinted.
Mijn bestelling is geannuleerd, de koper krijgt zijn geld terug terwijl ik het pakje verstuurd heb. Het ligt bij Bpost maar omdat Bpost het nooit heeft overgedragen aan DHL, staat er bij DHL dat het pakje niet verzonden is. Dus bestelling geannuleerd. Ik geen geld en geen pakje.....

De koper heeft zich de afgelopen dagen laten zien als een asociale l*l, dus ik verwacht niet dat hij iets laat horen wanneer hij het pakje toch mocht ontvangen. Wat een k*tzooi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 17:36

Kan je niet bij Bpost verhaal halen? Je pakje moet dan toch nog bij hen liggen denk ik zo.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 18:15

Ik heb geen idee of Bpost daar iets mee doet. Er is jaren geleden ook een pakje van mij bij Bpost kwijtgeraakt en toen kreeg ik een tegoedbon om de volgende keer een pakje gratis via Bpost te laten verzenden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 19:15

Als het niet opgehaald is moet het daar nog liggen. Is het wel opgehaald, dan kunnen zij misschien uitzoeken wanneer. Met die gegevens kan je dan terecht bij DHL.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 21:04

AnnoNiemand schreef:

Van mij mogen ze bieden, ik doe het zelf ook wel. Of ik er wat mee doe is een tweede :Y)

Ik kan weer ademhalen :+ Ik had mijn waxjas verkocht naar Italië, aan iemand met een compleet leeg profiel. Geen reviews, geen kleding te koop, niks. Toch maar verstuurd, berichtje gestuurd dat het eraan komt, geen antwoord. Pakket bezorgd op het pakketpunt, duurde 2 dagen voordat het werd opgehaald, geen reactie. Geen bevestiging, geen melding van een probleem ook gelukkig. Na een paar dagen automatisch het geld ontvangen, dus alles is goed gegaan, maar ik heb toch liever ietsje meer contact hoor -O-

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 21:56

Als een bod me niet aan staat reageer ik gewoon niet :+

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 21:58

Ik geef wel is een tegenbod maar dan zijn ze van de aardbodem verdwenen. Bijvoorbeeld nieuwe rijbroek met kaartjes van €20. Bod van €14 en tegenbod €17,50. Niet heel gek vind ik maar dan geen reactie meer.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 21:59

Als een tegenbod me niet aan staat als ik ergens op bied reageer ik ook vaak niet. Ik hoop niet dat ik ooit iets van jullie koop op Vinted want jullie haten me :D