Niniane schreef:Ik kom ook om hulp vragen. Ik zal de situatie even uitleggen.
Ik heb een Coach tas twv +/- 450 euro verkocht voor een leuk bedrag via Vinted. Deze heb ik vorige week maandag naar een UPS parcelshop gebracht en een verzendbewijs via SMS ontvangen. De tracking werd ook aangemaakt, maar er gebeurde verder niet meer dan ´Label created´ wat ik dus heel opmerkelijk vond. Ik heb contact gelegd met de eigenaren van de winkel waar ik het heb afgeleverd en zij geven aan dat het pakket hun winkel dezelfde dag het pand nog heeft verlaten en is meegegaan met UPS.
In feite is het pakket nu dus kwijt, want Vinted en UPS zeggen dat ik het niet heb afgeleverd omdat de tracking niet is geupdate, maar ik heb dus echt wel afgeleverd en daar ook het bewijs van. Vervolgens verwijst UPS mij naar Vinted om een claim in te dienen. Vinted verwijst me terug en zegt dat ik het pakket opnieuw kan uploaden, de kopen kan opnieuw kopen en dan maar hopen dat het wel aankomt. De koper is zaterdag naar haar pick-up point gegaan maar daar was ie niet. Dezelfde dag is de verkoop automatisch geannuleerd en heeft zij haar geld terug. Maar het pakket is dus ´onderweg´![]()
Ik heb al meerdere keren gevraagd of ze een claim willen indienen, maar nee.
Ben dus echt flink pissig aan het worden. Het gaat hier om een item dat ik niet weg had hoeven te doen, maar alsnog heb verkocht vanwege het feit dat ik er nog een leuke cent aan kan overhouden. Vervolgens word je als koper beschermt, maar als verkoper ben ik dus de l*l?!
Weet iemand wat mijn opties nog meer zijn?
Heb je nu een track and trace code die aangeeft dat de tas onderweg is?