Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:41

Booooo schreef:
Hier ook vanaf oktober 2019 schoonouders niet gezien. Maar blijkbaar is dit begrip er alleen voor sommige mensen :+

Ik heb alle begrip voor familiebezoek :j maar niet voor regels of adviezen aan je laars lappen omdat jij ze onzin vindt.

Ik heb ook geen begrip voor mensen die per se naar een oranje land op vakantie moeten en zullen terwijl ze de keus hebben uit tig andere landen die geel zijn. Dat is wat ik bedoelde met 'ik heb recht op mijn zuurverdiende vakantie'. Accepteer dat het nu even niet kan of niet zo handig is.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:42

Karin schreef:
Booooo schreef:
Hier ook vanaf oktober 2019 schoonouders niet gezien. Maar blijkbaar is dit begrip er alleen voor sommige mensen :+

Ik heb alle begrip voor familiebezoek :j maar niet voor regels of adviezen aan je laars lappen omdat jij ze onzin vindt.

Ik heb ook geen begrip voor mensen die per se naar een oranje land op vakantie moeten en zullen terwijl ze de keus hebben uit tig andere landen die geel zijn. Dat is wat ik bedoelde met 'ik heb recht op mijn zuurverdiende vakantie'. Accepteer dat het nu even niet kan of niet zo handig is.

Maar wat is dan het verschil tussen de reis van Sodera en Booooo? Die van Sodera lijk je wel als noodzakelijk te zien en die van Booooo niet?

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:44

Ik begrijp jullie volkomen, met name als het over gewone "plezier"vakanties gaat.
Hoe zit dat dan met familiebezoeken, zoals bijv. Booooo en mij?

Ik voel me niet direct aangesproken omdat ik gewoon in quarantaine ga als ik thuis kom. De Nederlandse regering geeft aan dat ik neit in quarantaine moet in Nederland omdat de besmettingsgraad veel lager is hier. Ook leven wij nog zo ongeveer in quarantaine, als je het vergelijkt met de NLe quarantaine.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:44

Boo geeft aan dat ze de quarantaine onzin vindt, Sodera gaat in quarantaine bij thuiskomst. Nogal een verschil.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:45

Fitzroy schreef:
Boo geeft aan dat ze de quarantaine onzin vindt, Sodera gaat in quarantaine bij thuiskomst. Nogal een verschil.

Maar je kan ook iets onzin vinden en het toch doen? Ik lees nergens dat Booooo niet in quarantaine zou gaan?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:46

Destination schreef:
Maar wat is dan het verschil tussen de reis van Sodera en Booooo? Die van Sodera lijk je wel als noodzakelijk te zien en die van Booooo niet?

Waar zeg ik dat ik de reis van Boooo niet noodzakelijk vind? :?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:47

Sodera schreef:
Ik begrijp jullie volkomen, met name als het over gewone "plezier"vakanties gaat.
Hoe zit dat dan met familiebezoeken, zoals bijv. Booooo en mij?

Dat zeg ik net:

Karin schreef:

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:48

Karin schreef:
Destination schreef:

Waar zeg ik dat ik de reis van Boooo niet noodzakelijk vind? :?

Als je goed leest, zie je ook dat ik zeg 'lijk je'. Het kwam op mij over alsof je de reis van Booooo als vakantie zag.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:48

Booooo schreef:
Jammer van die verplichte quarantaine na een bezoek van een oranje gebied. Maar hoe gaan ze dit controleren?
Wij overwegen in september toch naar Turkije te gaan, maar quarantaine is imo onnodig als dat voor andere landen niet geldt waar de besmettingen/doden veel hoger zijn.

@Destination, uit dit bericht kan ik niet echt opmaken dat Boooo van plan is zich er aan te houden.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:49

Fitzroy schreef:
Booooo schreef:
Jammer van die verplichte quarantaine na een bezoek van een oranje gebied. Maar hoe gaan ze dit controleren?
Wij overwegen in september toch naar Turkije te gaan, maar quarantaine is imo onnodig als dat voor andere landen niet geldt waar de besmettingen/doden veel hoger zijn.

@Destination, uit dit bericht kan ik niet echt opmaken dat Boooo van plan is zich er aan te houden.

En ik kan er niet uit opmaken dat ze zich er niet aan gaat houden.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:49

Karin schreef:
Dat zeg ik net:

Karin schreef:

Sorry - dat werd tegelijk gepost :)!

Volgens mij zijn een heleboel mensen het uiteindelijk best met elkaar eens... Naar een oranje gebied echt voor de gein en een "gewone" vakantie, is niet slim en handig. Familiebezoeken etc ligt anders.
En zorg iig dat je je na die tijd gewoon aan de regels (quarantaine etc) houdt.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:51

Tja, verschil van interpretatie. Als jij vraagt hoe ze dit gaan controleren en je een quarantaine onnodig vindt, maak je mij niet wijs dat iemand van plan is de regels te volgen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:51

Ik wéét dat Boooo ook voor familiebezoek gaat. Excuses dat ik Sodera en Boooo niet beide heb gequote. :)

Ik heb alle begrip voor familiebezoek. Het lijkt mij dan ook vrij logisch dat je in het land dat je bezoekt zo weinig mogelijk risico's opzoekt én na thuiskomst (al dan niet vrijwillig) in thuisquarantaine gaat.

Dat maakt voor mij het verschil tussen mensen die voor een noodzakelijke reis naar een oranje gebied gaan en mensen die de keus hebben uit tig andere (gele) landen, maar die per se naar dat oranje gebied moeten en zullen. Alsof er levens van afhangen als je daar even niet naartoe kunt.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:52

Fitzroy schreef:
Tja, verschil van interpretatie. Als jij vraagt hoe ze dit gaan controleren en je een quarantaine onnodig vindt, maak je mij niet wijs dat iemand van plan is de regels te volgen.

Goh, ik ken anders meerdere mensen die bepaalde maatregelen onzin vinden, maar er zich toch aan houden. Je kan een autogordel ook onzin vinden, maar dat bekent volgens mij niet dat je zonder gordel achter het stuur gaat zitten? Je leest veel meer in het bericht dan dat er staat.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:52

purny schreef:
@Boo: Zolang er nog geen vaccinatie is zullen er echt wel groepen mensen zijn die niet naar buiten kunnen. En die willen echt niet op vakantie.
Hoe moeilijk is het dat wanneer je een luxe iets onderneemt, je gewoon 2 weken daarna in quarantaine gaat?

Er zijn ook mensen die werken.. En wat is luxe? Is je (schoon)ouders die je een jaar lang niet hebt gezien, en je graag je baby wilt laten zien luxe?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:54

Booooo schreef:
purny schreef:
@Boo: Zolang er nog geen vaccinatie is zullen er echt wel groepen mensen zijn die niet naar buiten kunnen. En die willen echt niet op vakantie.
Hoe moeilijk is het dat wanneer je een luxe iets onderneemt, je gewoon 2 weken daarna in quarantaine gaat?

Er zijn ook mensen die werken.. En wat is luxe? Is je (schoon)ouders die je een jaar lang niet hebt gezien, en je graag je baby wilt laten zien luxe?

Ja dan zou ik toch proberen vrij te regelen van mijn werk. Of kijken of je op afstand zou kunnen werken. Snap ook niet dat iemand het risico zou willen lopen om een (super)spreader te zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:55

Je mag gerust op familiebezoek maar houd je dan gewoon aan de quaurantaine regels bij terugkomst. Ze zijn er niet voor niks

Fitzroy

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:58

@Destination. Misschien lees ik beter tussen de regels door. Zie het bericht van Booo direct onder die van jou.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:59

Fitzroy schreef:
@Destination. Misschien lees ik beter tussen de regels door. Zie het bericht van Booo direct onder die van jou.

Misschien ken ik Booooo wel beter dan jij.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 14:01

Sodera; maar jij geeft ook aan dat boodschappen gewoon gedaan moeten worden, ook al ga je op rustige momenten ben je dan ook geen 14 dagen in quarantaine.

En inderdaad; zolang je vanuit Spanje, Frankrijk, Italie etc. niet verplicht in quarantaine hoeft vind ik het ook onnodig voor Turkije.

Sheran

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 14:01

Dat soort beoordelingen zou ik liever aan de overheden overlaten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 14:03

Booooo schreef:
Sodera; maar jij geeft ook aan dat boodschappen gewoon gedaan moeten worden, ook al ga je op rustige momenten ben je dan ook geen 14 dagen in quarantaine.

En inderdaad; zolang je vanuit Spanje, Frankrijk, Italie etc. niet verplicht in quarantaine hoeft vind ik het ook onnodig voor Turkije.

Ja maar wat JIJ vind kan wel zo zijn, maar wat de regering vind is een ander verhaal. Maar schijnbaar komt dat niet aan bij jou.
Spanje is deels oranje de rest is geel gebied

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 14:04

Booooo schreef:

Onze regering zegt ook geen quarantaine meer, maar beperk je bewegingen. Dus ik houd me dan aan de quarantaine regels zoals ze hier gelden. Sowieso werk ik al vanuit huis en is boodschappen doen een van mijn uitjes, zo weinig kom ik überhaupt de deur uit haha.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 14:05

Oprechte vraag dit.

Waarom is een familiebezoek naar oranje oke en akkoord.
En een vakantie niet.

Welk verschil maakt dit corona gerelateerd?
Dus niet 'vakantie is geen moeten'
Corona gerelateerd bedoel ik.

Evenveel gevaren toch?
Misschien zelfs meer omdat je je bevind onder familie.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 14:08

Jolliegirl schreef:
Oprechte vraag dit.

Waarom is een familiebezoek naar oranje oke en akkoord.
En een vakantie niet.

Welk verschil maakt dit corona gerelateerd?
Dus niet 'vakantie is geen moeten'
Corona gerelateerd bedoel ik.

Evenveel gevaren toch?
Misschien zelfs meer omdat je je bevind onder familie.

Hele goede vraag!