Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 20:54

Gelijk heb je hoor! Die weg klinkt erg gevaarlijk, door het slechte zicht, maar ook door het bijzondere gedrag van andere weggebruikers.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 21:13

Het is heel onoverzichtelijk die weg, maakt niet uit of je vanuit het Dorp komt of vanaf de andere kant (5 km lang)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 13:33

Een automobilist voor mij.
Hij reed 20 km langzamer dan de maximum toegestanesnelheid.
Knipperlichten vinden lukte hem ook niet goed.

Inhalen ging niet.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 20:04

Wat is dat toch met mensen die iemand voor laten gaan terwijl ie van een parkeerplaats komt? Daarstraks zag ik het al, een auto die stopte (met een scooter die er daardoor bijna op knalde, om een auto voor te laten gaan die de parkeerplaats af wilde. De laatste bleef gewoon netjes wachten dus het was ook niet dat de ander hoefde te twijfelen ofzo.

Daarnet weer, alleen wilde ik dus de parkeerplaats afrijden. Ik wacht netjes want zag al van ver een licht. Komt ie dichterbij, stoor, en gaat uiteindelijk seinen met groot licht? Ik dacht nog dat ie wellicht zelf de parkeerplaats op wilde rijden dus reed er maar af: gaat ie gewoon achter me aan?

Heel apart. Echt twee verschillende momenten..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 20:16

Het is aardig bedoeld toch? Het kan heel goed dat diezelfde automobilist daar zelf lang moet wachten om van de parkeerplaats af te komen, of dat die daar langskomt op een tijdstip dat het normaal gesproken druk is. Er zijn hier bv allemaal zijstraten waar je geen voorrang hebt, maar als de doorgaande weg stilstaat, laat men je er eigenlijk altijd tussen. Heel vriendelijk. Soms doen mensen dat dan ook als het niet druk is - hoeft niet, maar gewoontes zetten zich vast.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 20:35

Fietsers in het zwart/donker gekleed, zonder licht of fluorvestje of iets anders en met een doodswens blijkbaar. Dat je mijn auto met verlichting aan goed ziet, wil niet zeggen dat ik jou ook zie.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 21:18

Vanmorgen iemand die uit het niets dacht oh ik ga naar rechts moet de snelweg op,
maar vergat even dat er ook meer mensen die kant uit moesten..
Kwam al met een redelijke snelheid aanrijden (70) dus vol in de ankers want de gene reed ook niet echt door door meteen..
(Stoplicht stond al op groen)

En het gaat van 2 banen naar 1 baan, maar meneer/mevrouw bleef rechts plakken en die weg gaat/moet naar links..
Ben die gene maar links voorbij gereden, denk als ik dat niet gedaan had dan had ik er nu nog gereden.

Vanmiddag ook weer op de snelweg richting huis.. pfff er wilt van alles naar links, prima..
Ik geef ze de ruimte om naar links te kunnen, ga al wat langzamer rijden je mocht er 100,
maar een touringcar werd niet eens voorgelaten die uiteindelijk er toch maar af ging..

En de gene die voor mij ging rijden stond dik in de ankers, oftewel ga maar inplaats van 100 of 80 rijden ineens 30-50 rijden.. :x

Ik heb altijd geleerd als je de snelweg op moet dat je even hard moet rijden met de mensen die er al rijden,
dus je gaat niet met 30-50 erop, dan moet je maar binnendoor de stad heen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 21:23

Shadow0 schreef:
Het is aardig bedoeld toch? Het kan heel goed dat diezelfde automobilist daar zelf lang moet wachten om van de parkeerplaats af te komen, of dat die daar langskomt op een tijdstip dat het normaal gesproken druk is. Er zijn hier bv allemaal zijstraten waar je geen voorrang hebt, maar als de doorgaande weg stilstaat, laat men je er eigenlijk altijd tussen. Heel vriendelijk. Soms doen mensen dat dan ook als het niet druk is - hoeft niet, maar gewoontes zetten zich vast.

Nee, het moet iemand zijn de deze weg niet kent. Want de parkeerplaats kom je makkelijk af. Maar stoppen op die weg is juist niet logisch, eerder gevaarlijk voor het andere verkeer want die rekent er niet op (zoals die scooter die er bij op knalde. (Vervolgens sloeg die auto dus linksaf een straatje n, scooter erachter, rijdt die auto ineens de stoep op? Toen kreeg ie wel een flinke toeter van die scooterrijder, want die zat er bijna weer op.. en echt, aan die scooter lag het niet.)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 21:30

De weg en de situatie niet kennen is ook lastig. (En wat die scooterrijder betreft, de eerste situatie kan natuurlijk best onvoorspelbaar zijn. Maar daarna, zeker als je ziet dat iemand zoekend en onzeker is, hou je toch gewoon wat meer afstand? Onvoorspelbaarheid is meestal geen probleem als je een beetje een ruimte laat.)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-23 21:50

Ondanks dat ik een defensieve rijder ben en extra afstand houd als ik een zoekende / twijfelende automobilist zie, dan nog is het vervelend en gevaarlijk als er onnodig voorrang word gegeven. Is het druk en rijd het verkeer toch al stapvoets, dat is echt wat anders als buiten de drukte om. Hoe aardig ook bedoeld, het overige verkeer rekent er niet op.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 22:13

Ik vind het wel meevallen. Het is ook de verantwoordelijkheid van het andere verkeer om met dat soort dingen rekening te houden. Zeker als het niet eens echt plotseling is - je kunt bv voorrang verlenen zonder bovenop je rem te gaan staan. Als je voldoende afstand houdt en oplet is dat geen probleem. Want er blijven mensen zijn die de weg niet kennen, en mensen die in- of uit willen parkeren, en pakketjesbezorgers, en mensen die de weg moeilijk kunnen oversteken, een hele schare aan onvoorspelbare bestuurders, bussen die stoppen bij haltes en fietsers die zonder uit te kijken oversteken... en sommige van die dingen zijn irritant, en soms moet de ander dat ook niet doen... maar met het meeste kun je prima rekening houden en dan is het niet echt een probleem.

Ik vind het in elk geval vooral irritant dat de druk van achteroprijdend verkeer vaak maakt dat situaties gevaarlijker zijn dan nodig, omdat mensen nogal ongeduldig en soms zelfs agressief worden als je even wacht tot een oversteek veiliger is, als je iemand de ruimte wilt geven, als je iemand laat oversteken. (En ik ben wat dat betreft ook erg blij dat ik me op een paar plekken heb kunnen uitspreken om *wel* zebrapaden aan te leggen, want ik vind het vrij normaal om mensen voorrang te geven die slecht ter been zijn en anders de weg niet kunnen oversteken, maar de mensen achter me hebben dat zebrapad nodig om mijn beslissing te respecteren. Bizar toch?)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-23 22:17

Dat laatste ben ik met je eens hoor. Iets minder gehaast en een ander wat meer ruimte geven is erg fijn en veiliger voornamelijk voor de zwakkere verkeersdeelnemers.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 22:58

Ben het normaal zeker met je eens, maar in deze situatie was het dus juist heel onlogisch. Het was dus op een tijd dat veel auto’s een parkeer plek zoeken, school zit ertegenover (daar liep ik dus naartoe).

Maargoed. Lief bedoeld, maar niet handig. ;)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 23:21

Ik heb er vandaag weer genoeg gezien die beter gewoon bij mij hadden kunnen inchecken... 3 druppels regen en gelijk is het weer chaos.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 23:26

Ik stond vanmiddag om half zes bij de veerpont, maar die voer blijkbaar niet. Ze hebben sinds vorige maand een nieuwe app en blijkbaar hebben ze daar onder meer de pushfunctionaliteit voor dat soort berichten uit gesloopt :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 23:43

Zo, vandaag bijna doods ervaring in de storm :+

Ik heb goede banden en goede grip, weet hoe ik met aquaplaning moet omgaan dus dat scheelt weer, maar deze was wel echt net aan goed gegaan.

Ik reed op de linkerbaan en er reed een auto in m’n reet en ik zag een ruime plek op de middelste baan met genoeg ruimte tussen de auto’s dus ging naar rechts. Was in een tunnel en net bij een bocht.

Blijkbaar was er een ziek stuk onder water gelopen daar en de auto die eerst in mijn reet zat om in te halen ging opeens achter mij naar de rechterbaan om uit te voegen waardoor ik dus voor saus naar de middelste baan was gegaan en de auto voor mij begon dus af te remmen vlak voor die plas waar dus de linkerbaan al vol lag. Ik kon niet remmen, niet meteen naar links wijken, ik probeerde de auto zo recht mogelijk te houden en vlak voor ik in de reet van voorganger kwam langzaam uitgeweken naar links. Geen slib niks, maar m’n hart zat wel in mijn keel.

Wat gaan mensen afremmen bij plassen? Levensgevaarlijk! Rij gewoon door, houd je stuur recht en er is niks aan de hand. Hooguit een kleine klap op het moment dat je er in rijd. Maar nooooit afremmen als je auto’s achter je hebt! Mensen kunnen echt niet rijden met dit weer pffff… (toevoeging, voor die auto voor mij reed niks, dus het is niet dat die door een voorganger moest afremmen)

Wel trots op hoe ik in 1 x blind m’n auto in een krappe plek heb weten te wurmen :+ en hij staat nog strak ook haha

Afbeelding
Normaal gebruik ik m’n spiegels met file parkeren maar kon door de regen toch geen moer zien :')

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 00:47

Ja, dan schrik je wel.
Knap geparkeerd!

Wij liepen met in de honden uit te laten op een fietspad.
(Waar niet veel fietsers komen)
Horen we een fietsbel, gaan naar links. Is de fietser al vlak achter ons. (Hij had ook eerder kunnen bellen.)
En fietste hij midden op het fietspad, nog bijna tegen onze hond aan. Hij kon meer dan een halve meter naar rechts.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 07:39

Gelukkig is het goed gegaan, Rennie.
En snap ook wel dat je hart in je keel zat, merk ook wel dat veel mensen voor van alles remmen.
Zelfs als ze er op komen eerst keihard in de ankers en daarna gaan ze verder naar links. :?

Snap dat je iets langzamer moet maar om nou iemand die 80 of 100 rijd naar de 50 dwingt..
Of mensen die in je kont duwen met hun auto (je rijd rechts)
en dan op het einde toch maar naar links gaan en dan weer naar rechts en dan er af gaan... 8)7
Als je rustig afwacht dan kan je een paar km er na naar rechts.

FrNo Das wel lekker laat op het laatste moment bellen.. Was zeker met andere dingen bezig.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 08:54

Gisteren een personen auto met een blauw zwaailicht, reed echt hard. Dit kan dan iedereen toch doen, want iedereen gaat er vanuit dat het 1 of andere hulpdienst is.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 08:58

Ik mocht net vol in de ankers op een afrit omdat een meneer met z'n aanhanger de afrit gebruikte om uit te wijken.

Situatie: A2-A27 (Everdingen). Ik rijd op de rechterbaan, want dat wordt de afslag die ik moet hebben. Meneer met aanhanger rijdt voor mij en gaat 1 baan naar links de A27 op. Matrixborden zijn aan want de rechterbaan van de A27 is afgesloten, dus het verkeer remt rustig af. Geen paniek, niks hard remmen, gewoon relaxed. Ik denk dat iedereen ongeveer 60 reed. Net op dat moment dat iedereen rustig remt, bedenkt meneer met aanhanger dat remmen te veel moeite is en de afrit een betere optie is om je combi neer te zetten. Mind you, ik reed daar dus, want ik moet de afrit hebben en ik rijd rustig langs het verkeer (want gevaarlijk). Hij kwam dus vlak voor mij terug de afrit op ineens, waardoor ik vol in de ankers moest.

En dat terwijl hij gewoon rustig had kunnen remmen zonder ontwijken? Het is niet alsof ze op de snelweg ineens patsboem stilstonden en hij dat niet ging redden? Heel vaag. Ik weet dat weinig mensen die afrit moeten hebben, maar dat betekent niet dat er niemand rijdt en je dus je combi op die strook kan gooien zonder te kijken :')

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 09:01

marleen_usar schreef:
Gisteren een personen auto met een blauw zwaailicht, reed echt hard. Dit kan dan iedereen toch doen, want iedereen gaat er vanuit dat het 1 of andere hulpdienst is.

Dat is gewoon DSI of een andere undercover auto hoor. Gebeurd wel meer en nee als je dat als simpele ziel zonder toestemming doet krijg je echt wel een boete

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 09:13

marleen_usar schreef:

Als iemand dat doet zonder daadwerkelijk DSI te zijn hebben ze die op kenteken zo te pakken en van de weg af geplukt.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-23 09:18

xPabloBokt schreef:
Als iemand dat doet zonder daadwerkelijk DSI te zijn hebben ze die op kenteken zo te pakken en van de weg af geplukt.

Ja big brother is kijkt mee met alle camera’s tegenwoordig :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 10:43

Rennie89 schreef:
Zo, vandaag bijna doods ervaring in de storm :+

Ik heb goede banden en goede grip, weet hoe ik met aquaplaning moet omgaan dus dat scheelt weer, maar deze was wel echt net aan goed gegaan.

Ik reed op de linkerbaan en er reed een auto in m’n reet en ik zag een ruime plek op de middelste baan met genoeg ruimte tussen de auto’s dus ging naar rechts. Was in een tunnel en net bij een bocht.

Blijkbaar was er een ziek stuk onder water gelopen daar en de auto die eerst in mijn reet zat om in te halen ging opeens achter mij naar de rechterbaan om uit te voegen waardoor ik dus voor saus naar de middelste baan was gegaan en de auto voor mij begon dus af te remmen vlak voor die plas waar dus de linkerbaan al vol lag. Ik kon niet remmen, niet meteen naar links wijken, ik probeerde de auto zo recht mogelijk te houden en vlak voor ik in de reet van voorganger kwam langzaam uitgeweken naar links. Geen slib niks, maar m’n hart zat wel in mijn keel.

Wat gaan mensen afremmen bij plassen? Levensgevaarlijk! Rij gewoon door, houd je stuur recht en er is niks aan de hand. Hooguit een kleine klap op het moment dat je er in rijd. Maar nooooit afremmen als je auto’s achter je hebt! Mensen kunnen echt niet rijden met dit weer pffff… (toevoeging, voor die auto voor mij reed niks, dus het is niet dat die door een voorganger moest afremmen)

Om eerlijk te zijn zou ik ook wel afremmen als de weg voor me onder water staat, in een tunnel, in een bocht, tijdens een storm.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 11:07

Levensgevaarlijk dus… het was geen extreem diepe plas perse maar niet geschikt om even in uit te wijken met een snelheid van 100 km per uur. Je kan prima met 100 kilometer rechtuit door een plas rijden, helemaal niks mis mee. Afremmen creeer je ongelukken mee als het wat drukker is. Je kan nog zoveel afstand op je voorganger hebben, als die vlak voor een plas remt moet jij in de plas remmen wat het levens gevaarlijk maakt.