Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Het is aardig bedoeld toch? Het kan heel goed dat diezelfde automobilist daar zelf lang moet wachten om van de parkeerplaats af te komen, of dat die daar langskomt op een tijdstip dat het normaal gesproken druk is. Er zijn hier bv allemaal zijstraten waar je geen voorrang hebt, maar als de doorgaande weg stilstaat, laat men je er eigenlijk altijd tussen. Heel vriendelijk. Soms doen mensen dat dan ook als het niet druk is - hoeft niet, maar gewoontes zetten zich vast.
marleen_usar schreef:Gisteren een personen auto met een blauw zwaailicht, reed echt hard. Dit kan dan iedereen toch doen, want iedereen gaat er vanuit dat het 1 of andere hulpdienst is.
marleen_usar schreef:Gisteren een personen auto met een blauw zwaailicht, reed echt hard. Dit kan dan iedereen toch doen, want iedereen gaat er vanuit dat het 1 of andere hulpdienst is.
Rennie89 schreef:Zo, vandaag bijna doods ervaring in de storm![]()
Ik heb goede banden en goede grip, weet hoe ik met aquaplaning moet omgaan dus dat scheelt weer, maar deze was wel echt net aan goed gegaan.
Ik reed op de linkerbaan en er reed een auto in m’n reet en ik zag een ruime plek op de middelste baan met genoeg ruimte tussen de auto’s dus ging naar rechts. Was in een tunnel en net bij een bocht.
Blijkbaar was er een ziek stuk onder water gelopen daar en de auto die eerst in mijn reet zat om in te halen ging opeens achter mij naar de rechterbaan om uit te voegen waardoor ik dus voor saus naar de middelste baan was gegaan en de auto voor mij begon dus af te remmen vlak voor die plas waar dus de linkerbaan al vol lag. Ik kon niet remmen, niet meteen naar links wijken, ik probeerde de auto zo recht mogelijk te houden en vlak voor ik in de reet van voorganger kwam langzaam uitgeweken naar links. Geen slib niks, maar m’n hart zat wel in mijn keel.
Wat gaan mensen afremmen bij plassen? Levensgevaarlijk! Rij gewoon door, houd je stuur recht en er is niks aan de hand. Hooguit een kleine klap op het moment dat je er in rijd. Maar nooooit afremmen als je auto’s achter je hebt! Mensen kunnen echt niet rijden met dit weer pffff… (toevoeging, voor die auto voor mij reed niks, dus het is niet dat die door een voorganger moest afremmen)