[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 12:56

Niobe schreef:
Ik vind zwanger ook zo'n naar woord, geen idee waarom

Ik krijg bij al dat soort woorden de kriebels, helemaal als ik erbij denk dat betrekking op mij zouden hebben. Zwanger, moeder, borstvoeding... Vannacht nog een droom/nachtmerrie dat ik zwanger was en iemand tegen mij zei: "Wat leuk, je wordt een mamaatje!" Brrrrrr :r

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:05

Siersma schreef:
Alpha89 schreef:
In zo'n overbevolkte wereld zou ik überhaupt geen jongen willen werpen. 83 miljoen mensen komen er jaarlijks bij.

Mensen, stop breeding...serieus pfffff.....

Echt dit is zon goede reden. En als je die aanvoert is t gezeik meestal ook wel af. Al zien ze je dan wel aan voor iemand die heel begaan is met Greenpeace enz.... En laat ik dat dus echt niet zijn :D

83 miljoen per jaar, en per jaar meer meer. Exponentiële groei kent iedereen sinds dit corona jaar geloof ik. Dat zelfde feest doet de wereldbevolking ook. Exponentieel groeien dus.

Weet iedereen dat liedje nog van een een jaar of wat geleden? 15 miljoen mensen? Dat lied gaat over Nederland.
We zitten inmiddels op 17,3 miljoen hier.

Realiseer je even wat een absurde groei dát is...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:10

Femke_Tweety schreef:
Siersma schreef:

Echt dit is zon goede reden. En als je die aanvoert is t gezeik meestal ook wel af. Al zien ze je dan wel aan voor iemand die heel begaan is met Greenpeace enz.... En laat ik dat dus echt niet zijn :D

83 miljoen per jaar, en per jaar meer meer. Exponentiële groei kent iedereen sinds dit corona jaar geloof ik. Dat zelfde feest doet de wereldbevolking ook. Exponentieel groeien dus.

Weet iedereen dat liedje nog van een een jaar of wat geleden? 15 miljoen mensen? Dat lied gaat over Nederland.

Maar laten we wel wezen...
Dat komt ook door onze uitstekende gezondheidszorg waardoor de ouderen veel langer leven :')

Femke_Tweety

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:27

Ja foei, die ouderen motten gewoon dood zodat the next generation gefabriceerd kan worden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:30

M_D_H schreef:
Femke_Tweety schreef:

Maar laten we wel wezen...
Dat komt ook door onze uitstekende gezondheidszorg waardoor de ouderen veel langer leven :')

Wat dacht je van immigranten...

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:31

Gewoon stoppen na max twee kinderen.

Dan neemt de bevolking vanzelf weer af.

Maar krijg dat er maar eens op een ethische manier doorheengedrukt...

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:35

Femke_Tweety schreef:
Gewoon stoppen na max twee kinderen.

Dan neemt de bevolking vanzelf weer af.

Maar krijg dat er maar eens op een ethische manier doorheengedrukt...

Inderdaad!
Ik ben voor een fokbeleid :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:39

-offtopic-
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 14-10-20 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:44

Ik zou hier even een apart topic voor aanmaken.

Over dit soort dingen lopen de meningen zo enorm uiteen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:45

Ja, dat is ook zo... Ik hoopte een paar meningen te krijgen die wat inzicht gaven. Zal de post even leeghalen, het hoort hier idd niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:52

Ik zou toch gewoon eens rondkijken voor een liefhebber in de buurt. Als er iemand is waarmee het klikt, waarom niet? Dan neem je toch even goed je verantwoordelijkheid? Wie weet is er iemand in de buurt met pensioen die graag wat te doen heeft. Ik heb ook altijd honden van anderen uitgelaten.

Zet eventueel eens een oproep op je fb. Zo kwam ik bij mijn laatste uitlaathond. Een gemeenschappelijke vriendin deelde dat bericht. Dan heb je ook gelijk dat iemand al weet hoe die persoon is.

Ontopic mag hier, dat scheelt :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-10-20 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:53

Ceffyl schreef:
Nou ja, dat mensen een kinderwens hebben snap ik op zich nog wel. Maar moet je er dan ook echt 3 of meer hebben, dat vind ik altijd zo’n ding. “Ja we hadden het gevoel dat ons gezin nog niet compleet was zonder 4de kindje” :roll: Dat vind ik dan zo’n egoïstische non-reden om in een super overbevolkte wereld maar onbeperkt door te fokken.

Ik denk dan ook, ok dus dan zeg je tegen de 3 al aanwezige kinderen "ja jullie zijn wel leuk enzo maar het is toch niet leuk genoeg". En dat over een kind dat je nog niet eens kent? Wie weet botsen de karakters wel enorm. Wat een onzin.
Oja, en stel er komt een kind te overlijden, ga je er dan nog een maken om je gezin weer compleet te maken? :o

Ik heb dus echt een horrordroom gehad!! Droomde dat ik in een café zat en mijn vriend stond bij de ingang, waar zijn moeder stond die een baby vast had. Hij roept mij "He kijk Mag mijn moeder heeft een baby voor je meegenomen!" En ik echt rennen voor mijn leven, via de achterdeur :') :')

Ik heb er eigenlijk wel behoefte aan om met hem hierover te praten maar ik zie hem pas van het weekend weer, dit wil ik echt niet over whatsapp/telefoon doen :o gelukkig zijn jullie er!

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:57

Magrathea schreef:
Ceffyl schreef:
Nou ja, dat mensen een kinderwens hebben snap ik op zich nog wel. Maar moet je er dan ook echt 3 of meer hebben, dat vind ik altijd zo’n ding. “Ja we hadden het gevoel dat ons gezin nog niet compleet was zonder 4de kindje” :roll: Dat vind ik dan zo’n egoïstische non-reden om in een super overbevolkte wereld maar onbeperkt door te fokken.

Ik denk dan ook, ok dus dan zeg je tegen de 3 al aanwezige kinderen "ja jullie zijn wel leuk enzo maar het is toch niet leuk genoeg". En dat over een kind dat je nog niet eens kent? Wie weet botsen de karakters wel enorm.

Dit ga ik volgende keer dat iemand zoiets zegt aanhalen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 13:57

Nachtmerrie _O-

Zou je op nieuwspagina mensen wel mogen feliciteren met de geslaagde seks? Want constateren dat ze het hebben gehad mag niet :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:03

idinn schreef:
Ik zou toch gewoon eens rondkijken voor een liefhebber in de buurt. Als er iemand is waarmee het klikt, waarom niet? Dan neem je toch even goed je verantwoordelijkheid? Wie weet is er iemand in de buurt met pensioen die graag wat te doen heeft. Ik heb ook altijd honden van anderen uitgelaten.

Zet eventueel eens een oproep op je fb. Zo kwam ik bij mijn laatste uitlaathond. Een gemeenschappelijke vriendin deelde dat bericht. Dan heb je ook gelijk dat iemand al weet hoe die persoon is.

Ontopic mag hier, dat scheelt :+

Ben je toevallig op zoek naar uitlaathonden :7?

idinn schreef:
Nachtmerrie _O-

Zou je op nieuwspagina mensen wel mogen feliciteren met de geslaagde seks? Want constateren dat ze het hebben gehad mag niet :')

Huh :=?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:05

idinn schreef:
Nachtmerrie _O-

Och ik zie het, wat kinderachtig dat dat is weggehaald. Typisch wel weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 14:18

Bokt is natuurlijk wel pro veel penny's kweken :D

San, zou super leuk wezen. Maar moet helaas ook 40 uur in de week werken. Als je nu een straat verderop had gewoond, dan had ik het wel als lunchpauze gered.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 15:05

Mijn reactie op idinn is gewoon helemaal gedelete :P

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 15:06

idinn schreef:
Bokt is natuurlijk wel pro veel penny's kweken :D

San, zou super leuk wezen. Maar moet helaas ook 40 uur in de week werken. Als je nu een straat verderop had gewoond, dan had ik het wel als lunchpauze gered.

Rhenen is niet om de hoek, idd :)).

Denk dat t toch maar dagopvang wordt. We breien het wel rond.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 15:33

San, is oopoeh.nl niets voor je?
Dan is je huisdier onder de pannen wanneer nodig en de oppas heeft een dier waar die zich mee bezig kan houden maar niet de volledige zorg voor hoeft te dragen. :)
Mits het dier er geschikt voor is uiteraard. :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:15

lor1_1984 schreef:
Dan is je huisdier onder de pannen wanneer nodig en de oppas heeft een dier waar die zich mee bezig kan houden maar niet de volledige zorg voor hoeft te dragen. :)

Nee, helaas niet. Dat durf ik met die grote niet aan :o.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:16

En omg, buurkreng gaat me lós :x !!!

Krijsen, stampen, slaan met de deuren, gooien met zooi... Omg. Ik word gek :').

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:39

_San87_ schreef:
lor1_1984 schreef:

Snap ik. :j

Hier één die ik ook niet bij iedereen achter kan laten, ze luistert het best maar is ontzettend gevoelig en kan bij anderen niet alleen thuis zijn.
Is niet erg als je ff een boodschapje gaat doen maar ben je langer weg dan krijg je de buren op je dak. :=
En als je te streng bent heb je kans dat ze krijsend en van zich af pissend door je huis vliegt. :oo
Dat is best een lastige balans: vriendelijk en zacht en tegelijkertijd qua commando's kort en streng.

Kun je beter mijn andere hond nemen, die schuif je overal vrijwel probleemloos om de deur zolang ze geen hond verwachten die in de houding springt en feilloos luistert. :P
Hij bepaalt voor zichzelf wel of jouw opdrachten de moeite waard zijn om op te volgen, weet je zijn motivatie te vinden dan heb je er geen kind aan maar het is een ontzettende clown die graag je grenzen even uittest en die ruimte ook nodig heeft om ff te draken (binnen bepaalde grenzen). :')
Hem zou ik ook zo in een willekeurig bejaardentehuis los kunnen laten, hij vermaakt zich wel met aandacht vragen, overal op schoot klauteren, kusjes geven en koekjes bedelen/jatten. *\o/*

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:53

lor1_1984 schreef:
_San87_ schreef:

Snap ik. :j

Hier één die ik ook niet bij iedereen achter kan laten, ze luistert het best maar is ontzettend gevoelig en kan bij anderen niet alleen thuis zijn.
Is niet erg als je ff een boodschapje gaat doen maar ben je langer weg dan krijg je de buren op je dak. :=
En als je te streng bent heb je kans dat ze krijsend en van zich af pissend door je huis vliegt. :oo
Dat is best een lastige balans: vriendelijk en zacht en tegelijkertijd qua commando's kort en streng.

Kun je beter mijn andere hond nemen, die schuif je overal vrijwel probleemloos om de deur zolang ze geen hond verwachten die in de houding springt en feilloos luistert. :P
Hij bepaalt voor zichzelf wel of jouw opdrachten de moeite waard zijn om op te volgen, weet je zijn motivatie te vinden dan heb je er geen kind aan maar het is een ontzettende clown die graag je grenzen even uittest en die ruimte ook nodig heeft om ff te draken (binnen bepaalde grenzen). :')
Hem zou ik ook zo in een willekeurig bejaardentehuis los kunnen laten, hij vermaakt zich wel met aandacht vragen, overal op schoot klauteren, kusjes geven en koekjes bedelen/jatten. *\o/*

Mijn honden zijn wat dat betreft heel makkelijk, de teckel moet door zijn verleden even de kat uit de boom kijken, maar vooral de grote vindt alles en iedereen megasupertof en zo. Alleen durft hij buiten nog wel te trekken, banaan in de oren te hebben, dat durf ik met een bejaarde niet echt aan :)).

Het zijn soms net kinderen _O-. Maar dan aaibaar en leuk :D.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 18:07

Ja precies, en nog makkelijker ook qua zindelijkheid en ff alleen thuis laten. :))
En zeg nou zelf, dit ziet er toch knuffeliger uit dan zo'n kind:
Afbeelding
<3