_San87_ schreef:Nee, helaas niet. Dat durf ik met die grote niet aan

.
Snap ik.
Hier één die ik ook niet bij iedereen achter kan laten, ze luistert het best maar is ontzettend gevoelig en kan bij anderen niet alleen thuis zijn.
Is niet erg als je ff een boodschapje gaat doen maar ben je langer weg dan krijg je de buren op je dak.

En als je te streng bent heb je kans dat ze krijsend en van zich af pissend door je huis vliegt.
Dat is best een lastige balans: vriendelijk en zacht en tegelijkertijd qua commando's kort en streng.
Kun je beter mijn andere hond nemen, die schuif je overal vrijwel probleemloos om de deur zolang ze geen hond verwachten die in de houding springt en feilloos luistert.
Hij bepaalt voor zichzelf wel of jouw opdrachten de moeite waard zijn om op te volgen, weet je zijn motivatie te vinden dan heb je er geen kind aan maar het is een ontzettende clown die graag je grenzen even uittest en die ruimte ook nodig heeft om ff te draken (binnen bepaalde grenzen).

Hem zou ik ook zo in een willekeurig bejaardentehuis los kunnen laten, hij vermaakt zich wel met aandacht vragen, overal op schoot klauteren, kusjes geven en koekjes bedelen/jatten.