Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieszje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 09:50

Tja, ik ben zelf niet zo.
Iets staat te koop of niet, als er bijv. een bank te koop staat waar je op een foto ook een salontafel ziet staan vraag ik daar ook niet naar.
Sommige mensen hebben niet de ruimte om alles te verbouwen zodat iets alleen op de foto staat.

Het topic is voor rare mensen en ik vind dit raar :)

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 17:07

belle_boef schreef:
Brutale hebben de halve wereld.

Maar als het er zo bij op de foto staat wie zegt dan niet dat de verkoper een partij spullen aan het verkopen is en de trap nog volgt. Je kan om dit te voorkomen foto’s maken zonder andere spullen er bij op.

Je kan je er aan ergeren of het laten gaan. Wat is er mis met een simpele nee niet te koop. Of in principe niet maar voor deze prijs mag het weg.

Ja, vind ik ook.
Ik vraag zelf ook wel eens ooit naar andere spullen op de foto.

Als kopers het bij mij doen en ik gebruik het toch niet veel dan verkoop ik het vaak ook.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 17:11

Gelukkig ieder zijn eigen ding.
Ik doe het niet en vind het persoonlijk irritant.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 17:15

Lieszje schreef:
Gelukkig ieder zijn eigen ding.
Ik doe het niet en vind het persoonlijk irritant.

Ooit kijken mensen ook heel snel over de advertentie en lezen het dan niet goed.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 17:16

Iets eroverheen lezen kan gebeuren.
Maar dat was nu niet het geval hoor :P

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 20:03

Wat zouden jullie doen?
Ik heb Sendra laarzen te koop staan, enkele keren gedragen en zo goed als nieuw.
De nieuwprijs is €259 en mijn richtprijs is €150.
Nu heb ik een bod van €110 ex. verzendkosten. Doen of niet?

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 20:04

Jolien87 schreef:
Wat zouden jullie doen?
Ik heb Sendra laarzen te koop staan, enkele keren gedragen en zo goed als nieuw.
De nieuwprijs is €259 en mijn richtprijs is €150.
Nu heb ik een bod van €110 ex. verzendkosten. Doen of niet?

Hoe lang staan ze te koop?
En hoe graag wil je er vanaf?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 20:06

Ze staan nu een week te koop. Ze staan me niet in de weg maar draag ze ook nooit. Maar ik weet zelf niet wat een reële prijs is.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 20:07

Denk dat je bod reeel is. Nog even en de winkel doet ze in de uitverkoop. Staan ze er voor minder. Maar keuze is aan jou

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 20:15

Ik vind het ook niet verkeerd klinken. Misschien nog proberen de verzendkosten te delen?
Is maar een paar euro, maar toch :)

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 20:17

_Penotti schreef:
Ik vind het ook niet verkeerd klinken. Misschien nog proberen de verzendkosten te delen?
Is maar een paar euro, maar toch :)

Waarom zou je aanbieden om ze te delen als het bod exclusief verzendkosten is?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 20:25

Omdat ik met mijn neus heb gelezen :+

Streep die opmerking inderdaad maar door :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 21:18

Ik zou het doen
Weg is weg :)

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 21:26

zucht, hele uitgebreide advertentie staan, is ook niet iets goedkoops. is er iemand die het er niet mee eens was en heeft de advertentie gemeld bij marktplaats. marktplaats heeft m verwijderd. net livegechat met een marktplaatsmedewerker, en die zei al alles klopt volgens onze richtlijnen dus snap niet waarom deze gemeld is en verwijderd.. dus kon 'm er weer opnieuw opzetten.
zo irritant als mensen dat doen..

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 07:47

Baileysdream schreef:
zucht, hele uitgebreide advertentie staan, is ook niet iets goedkoops. is er iemand die het er niet mee eens was en heeft de advertentie gemeld bij marktplaats. marktplaats heeft m verwijderd. net livegechat met een marktplaatsmedewerker, en die zei al alles klopt volgens onze richtlijnen dus snap niet waarom deze gemeld is en verwijderd.. dus kon 'm er weer opnieuw opzetten.

Dus ze doen daar toch wel echt iets mee. Dacht altijd dat dat melden toch nutteloos was. Wel vervelend voor jou nu.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:13

Wat vreemd zeg.
Maar fijn dat je hem er nu terug op mag zetten en hopelijk gaat die pipo de advertentie niet weer melden.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 20:42

Baileysdream schreef:

Noujá zeg, dat is ook stom.
Hoezo was diegene het er niet mee eens?

Ik had met de mevrouw van gisteravond afgesproken dat ik nog even een nachtje zou slapen over haar bod op mijn laarzen. Haar dochter wilde de laarzen graag kopen. Nu gingen vanmiddag de biedingen ineens heel hard en had ik uiteindelijk een bod van €150 ontvangen, dit was mijn oorspronkelijke vraagprijs. Dit heb ik laten weten aan de vrouw van gisteravond en even later kreeg ik van haar een reactie dat ze het erover had gehad met haar dochter en dat zij zelf wel wilde aanvullen tot €150. Dus ik heb er direct maar een klap op gegeven en morgenochtend komt ze de laarzen op mijn werk ophalen. :)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:49

Geen marktplaats maar fb. Ben lid van een planten en stekjes ruil pagina en heb vanavond voor de tweede keer iemand aan de deur gehad voor een plantje. Beide keren super aardige mensen en een leuke ruil gedaan. Kan merken dat mensen die liefhebbers zijn voor iets er heel anders instaan dan als je zomaar iets verkoopt

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 08:56

Jolien87 schreef:
Noujá zeg, dat is ook stom.
Hoezo was diegene het er niet mee eens?
Ik denk het feit dat ik het niet wou wegdoen voor zijn bieding. zelfs snachts berichten gehad.
Het ging om 2 terrariums die ook allebei als palladiums gebruikt kunnen worden met alle meter sproeistukken bewateringsystemen warmte matten, alle benodigheden om een woestijnterra en een regenwoudpalum te maken. inclusief ruime kast met opbergruimtes waar alles netjes in verwerkt kan worden. alleen het zand van de bodem en de reptielen zijn niet inbegrepen natuurlijk :') het staat niet in de weg alleen heb ik te weinig tijd nog om deze hobby voort te zetten zoals het hoort. alles bij mekaar kost gewoon richting +-3.000 heb alle aankoopsbewijzen ook nog, ik had de prijs op notk gezet en hij bied voor alles 100, logisch dat ik er niet mee akkoord ga, vond hij nogal raar. ik hoef er echt geen 3 ruggen voor te hebben, maar voor zo weinig gaat het ook zeker niet weg.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 21:35

Nee logisch, dat snap ik. Dan kun je het net zo goed doneren..

Ik had een bod van een bedrijf op een item. Iets onder de vraagprijs, maar oke. Dus ik ga akkoord en hoor vervolgens niks meer. Bij een particulier snap ik dat wel, maar het is een bedrijf dat 97 advertenties heeft staan en veel goede beoordelingen. Dan snap je toch hoe marktplaats werkt en dat je netjes kunt laten weten als je geen interesse meer hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 07:58

Ik had hier ook een apart iemand via social media. Die persoon probeerde te onderhandelen over een prijs als zij het in het groot aankochten. Nou goed, wat korting gegeven. Zij wou toen maar 1 product en dat moest verzonden worden. Ook wou zij graag een voeradvies (normaal betalend maar gratis bij aankoop van voeding) Voeradvies opgesteld, pakket klaargezet. Voeradvies doorgestuurd met een betaalverzoek. Je raad het al... Geen geld na anderhalve week :+ Les voor mij: Het gratis product/voeradvies wordt ook pas verschaft na betaling :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 07:59

DeMolenhoek schreef:
Ik had hier ook een apart iemand via social media. Die persoon probeerde te onderhandelen over een prijs als zij het in het groot aankochten. Nou goed, wat korting gegeven. Zij wou toen maar 1 product en dat moest verzonden worden. Ook wou zij graag een voeradvies (normaal betalend maar gratis bij aankoop van voeding) Voeradvies opgesteld, pakket klaargezet. Voeradvies doorgestuurd met een betaalverzoek. Je raad het al... Geen geld na anderhalve week :+ Les voor mij: Het gratis product/voeradvies wordt ook pas verschaft na betaling :')

Nou dat is inderdaad een lekkere ja, goede les voor volgende keer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:55

xSCWx schreef:
Ik voel me zo kinderachtig nu maar het voelt zo goed _O-
Een vrouw had op 2 van mijn advertenties gereageerd met “is dit nog beschikbaar?” Waarop ik ja reageer. Dag later heb ik nog een bericht gestuurd of ze nog interesse had, geen reactie gehad. Toen heb ik haar advertenties opgezocht, ze had er 1 actief en daarop heb ik gereageerd “is dit nog beschikbaar?”. Ik krijg nu net, na 6 dagen bericht dat het inderdaad nog beschikbaar is. Waarop ik stuur: “fijn, heeft u nog interesse in de 2 producten van mij waarop u had gereageerd?”
Ik kon het gewoon niet laten _O-

Hahaha wat erg _/-\o_

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 15:09

Nou.. op verschillende (dezelfde) items gereageerd van verschillende verkopers omdat ik die nodig heb. Wat denk je.. bijna alle berichten gelezen en maar 2 reageren... :+

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 16:12

Ik kom even binnenvallen (sorry!), net met trillende handjes een bericht voor mijn 70-jarige vader verstuurd op MP, misschien heeft iemand van jullie nog een tip?

Hij had een sjiek servies gekocht voor 70 euro (25 delen). Nou, het pakket was verpakt in een slappe flodderdoos, maar halfvol dus alles kon heel de doos door stuiteren en schuiven, en hier en daar een stukje keukenpapier. Niks piepschuim of bubbeltjesfolie. Terwijl hij die mevrouw gezegd had hoe ze het moest verpakken en ze aangaf dat ze het goed strak zou inpakken in een dubbele doos etc etc.

Dus huilen stond mijn arme ouwe paps nader dan het lachen toen hij de doos openmaakte. Er waren van de 25 delen maar liefst 11 delen aan gruzelementen en 5 delen zaten er uberhaupt niet in. _-:( Hij wist even niet meer hoe hij het had, dus ik heb voor hem gemaild met de verkoper en voorgesteld dat ze 30 euro terugboekt van de 70. Ik vind het mega sneu voor mijn pa want hij had zich er zo op verheugd... Kan ik verder nog iets doen? Ik ben zelf niet zo'n marktplaatsridder...