Die studietijd van hem, was wel in de jaren vijftig hoor, toen was Nederland veel verzuilder dan nu. En had men zijn stand op te houden, zelfs als het allemaal weinig voorstelde.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mysa schreef:Ach, mijn papa was na een jaar of negen de meest afwezige papa ooit. Nooit meer teruggezien na de scheiding.
Die studietijd van hem, was wel in de jaren vijftig hoor, toen was Nederland veel verzuilder dan nu. En had men zijn stand op te houden, zelfs als het allemaal weinig voorstelde.
Nikass schreef:Palmera schreef:Nou, dan nog eentje: vliegtuigongeluk, boot gezonken, kabelbaan van een berg gedondert, weet ik veel wat.
En op het nieuws kun je lezen/horen dat er 300 mensen en 6 nederlanders zijn omgekomen. Volslagen krankzinnig om dat apart te vermelden.
Nikass schreef:Wat betreft kinderen; ik heb ze niet en hoef ze niet, ik kan ze druk vinden en irritant, maar hé, het zijn kinderen... Mijn (misschien) impopulaire mening is daarom dat als je niet/nooit in staat bent om je milder op te stellen omdat het om kinderen gaat, en als je zelfs beweert kinderen "te haten", dan heb je ergens een sociaal steekje los zitten.
Shaggy09 schreef:Nou ik snap wel dat het meer impact heeft op nabestaanden (en dus vaak als heftiger wordt gezien) als het een moeder is van een jong gezin dan wanneer het een dementerende oudere is.
sureido schreef:Maar als ik naast die moeder van twee had gezeten had er ook gestaan: twee volwassenen waaronder moeder van twee. Dat vind ik echt niet kunnen, want ik vind dat ieder leven evenveel waard is. Maar ik weet niet of dát een unpopulair opinion is.
sureido schreef:Maar als ik naast die moeder van twee had gezeten had er ook gestaan: twee volwassenen waaronder moeder van twee. Dat vind ik echt niet kunnen, want ik vind dat ieder leven evenveel waard is. Maar ik weet niet of dát een unpopulair opinion is.
Cowboy55 schreef:sureido schreef:Maar als ik naast die moeder van twee had gezeten had er ook gestaan: twee volwassenen waaronder moeder van twee. Dat vind ik echt niet kunnen, want ik vind dat ieder leven evenveel waard is. Maar ik weet niet of dát een unpopulair opinion is.
Wellicht ook unpopular: maakt het in jouw voorbeeld verschil? Om het lomp te zeggen: Genoemd worden als moeder van twee of als die andere hoop vermalen botten en vlees?
NatasjavE schreef:Nou ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het veel meer impact heeft als je moeder komt te overleden als je heel klein bent dan een ander familielid, vriend of kennis.
Ik denk dat dat de rede is dat het apart benoemd wordt. Ik vind het altijd zeer heftig om te lezen.
sureido schreef:NatasjavE schreef:Nou ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het veel meer impact heeft als je moeder komt te overleden als je heel klein bent dan een ander familielid, vriend of kennis.
Ik denk dat dat de rede is dat het apart benoemd wordt. Ik vind het altijd zeer heftig om te lezen.
Dat snap ik zeker!
Maar voor de nabestaanden van de andere overleden personen van een ongeluk oid is dat niet zo. Maar er wordt wel een persoon ‘uitgelicht’, terwijl de andere nabestaanden daar niks van mee doen hebben..
Ik hoop dat ik het goed verwoord heb.
sureido schreef:Het is voor mij zo: tuurlijk is, stel mijn moeder zit in zo’n bus, dat mij het meeste waard en het belangrijkste.
Maar voor de buitenwereld, mensen die het nieuws volgen, die mensen hebben niks met elk van de personen van doen en voor die mensen zou elke overledene gelijk moeten zijn.