Kinderen mogen daar niks en worden naar de wil van de ouders gesmeed.
Dit betekend dat die kinderen buitenshuis vaak knettergek waren en los gingen. Ook veel psychische problemen komen daar voor door de overheersende oudercultuur die het leven van hun kind volledig bepalen/sturen.
Daarnaast zijn ze soms ook compleet wereldvreemd.
Beste vriend van mijn broertje kwam uit een heel zwaar gezin en keek nooit tv. Maar kon goed leren en ging naar het categorale gymnasium ipv de refo school.
Daar was hij letterlijk bang voor kinderen die rondliepen met een shirt van Metallica. Want die aanbidde de duivel.
Nu is het goed gekomen met hem. Is als homo uit de kast gekomen, kunstgeschiedenis en mode academie gaan doen ipv theologie wat zn ouders wilde en is uit de kerk gestapt die hem vertelde dat hij ziek was. Maar hij zegt zelf ik was bang voor het onbekende doordat ik het niet kende.
Qua cadeautjes kan je ook vragen om een kleine bijdrage aan iets wat je zelf koopt. Idd een poppenhuis van Le Toy Van bijvoorbeeld. Die zijn prachtig, maar duur. Maar dan heb je een duidelijk doel voor iedereen van hier gaan we voor.
Zelf hebben we Sylvanian families. Niet van hout, maar geeft jaren speelplezier. Is goede kwaliteit. In die zin wel weer duurzaam dus.
Overigens zijn wij ook sturend in wat wij wel of niet oké vinden. Ik vind peppa big bijvoorbeeld vreselijk en gewoon niet ‘goed’. Maar Julia lacht zich een bult er om. Dus soms mag ze kijken en benoem ohhh moet je kijken papa big zit heel hard te boeren. Dat is beetje gek hè van papa big.
Overigens hier ook voornamelijk Netflix en npo start om bijv Sesamstraat terug te kijken. Of afleveringen van rintje waar wij iedere avond ook uit voorlezen.
Tijdens zwangerschap was iPad mijn redding. Ik kon echt niks. Op slechte dagen nog geen 5min staan. En nu is het baggerweer en een intensieve baby. Kortom Julia heeft aardig wat filmpjes gezien delaatste tijd