Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 14:37

carpoolen is het niet gezien zij niet rijd of bijdraagt aan tank. Maar ik ben een reuze gezellig persoon in de auto hoor, rijd door maar let erg goed op op de weg en zorg dat je veilig van a naar b komt en ik praat graag tijdens het rijden, maar op het moment dat je alleen maar klaagt over alles dan ebt het plezierige gezellige gevoel bij mij ook wel weg :+ Ik ben eerlijk en duidelijk en heb haar ook duidelijk verteld waarom de rit voor mij niet zo gezellig was, alleen ze zag het zelf niet in. Voor haar was het een erg leuke rit schijnbaar. Alleen ik moet als bestuurder alert blijven. Als ik mee zou rijden met iemand hoor je mij ook niet klagen, als de bestuurder graag met airco aan rijd prima, met raampje open ook prima. Als er muziek word gedraaid wat een beetje binnen mijn smaak zit ook prima (heb een extreem brede smaak, alleen hardcore en dat soort troep wil ik niet horen maar heb geen vrienden die daar naar luisteren gelukkig haha). Ik ben heel makkelijk totdat iemand op mijn zenuwen gaat werken :+ maar ik ga inderdaad zeker niet meer met haar samen rijden :P

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 14:41

Rennie89 schreef:
carpoolen is het niet gezien zij niet rijd of bijdraagt aan tank. Maar ik ben een reuze gezellig persoon in de auto hoor, rijd door maar let erg goed op op de weg en zorg dat je veilig van a naar b komt en ik praat graag tijdens het rijden, maar op het moment dat je alleen maar klaagt over alles dan ebt het plezierige gezellige gevoel bij mij ook wel weg :+ Ik ben eerlijk en duidelijk en heb haar ook duidelijk verteld waarom de rit voor mij niet zo gezellig was, alleen ze zag het zelf niet in. Voor haar was het een erg leuke rit schijnbaar. Alleen ik moet als bestuurder alert blijven. Als ik mee zou rijden met iemand hoor je mij ook niet klagen, als de bestuurder graag met airco aan rijd prima, met raampje open ook prima. Als er muziek word gedraaid wat een beetje binnen mijn smaak zit ook prima (heb een extreem brede smaak, alleen hardcore en dat soort troep wil ik niet horen maar heb geen vrienden die daar naar luisteren gelukkig haha). Ik ben heel makkelijk totdat iemand op mijn zenuwen gaat werken :+ maar ik ga inderdaad zeker niet meer met haar samen rijden :P

Ah sorry, bedoelde het niet naar of zo. Soms is het ook zo lastig om iets goed te begrijpen online. Je klinkt gewoon makkelijk ja. Maar goed, je bent verlost van haar!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 14:47

Haha no problem. Internet is lastig soms! zij was sowieso altijd al gierig, vragen wat je voor je verjaardag wilt en dan met lege handen aankomen (al is het een douchegel, boeit mij niet maar doe niet alsof je iets wilt halen en dan zonder iets aankomen. Zeg dan helemaal niets, want je bent niet verplicht om iets te kopen :+ ) en een keer die 1,50 terug vragen van een frikadel enzo terwijl ik vaak genoeg dingen koop voor haar. Zij heeft nog nooit gezegd "onee ik betaal het wel!". Dus bij haar waren het een beetje opgestapelde frustraties. Ik ben heel vrijgevig, neem eten mee voor andere, kook voor andere, koop cadeautjes etc en leen geld uit en als het om een klein bedrag gaat zeg ik ook vaak laat maar zitten joh. Ik ben het tegenovergestelde van wat zij is, dat is waarschijnlijk ook hetgene wat botst. Ik kan heel leuk met haar praten, maar dan moet er geen geld bij betrokken worden :P

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 14:53

Rennie89 schreef:
Haha no problem. Internet is lastig soms! zij was sowieso altijd al gierig, vragen wat je voor je verjaardag wilt en dan met lege handen aankomen (al is het een douchegel, boeit mij niet maar doe niet alsof je iets wilt halen en dan zonder iets aankomen. Zeg dan helemaal niets, want je bent niet verplicht om iets te kopen :+ ) en een keer die 1,50 terug vragen van een frikadel enzo terwijl ik vaak genoeg dingen koop voor haar. Zij heeft nog nooit gezegd "onee ik betaal het wel!". Dus bij haar waren het een beetje opgestapelde frustraties. Ik ben heel vrijgevig, neem eten mee voor andere, kook voor andere, koop cadeautjes etc en leen geld uit en als het om een klein bedrag gaat zeg ik ook vaak laat maar zitten joh. Ik ben het tegenovergestelde van wat zij is, dat is waarschijnlijk ook hetgene wat botst. Ik kan heel leuk met haar praten, maar dan moet er geen geld bij betrokken worden :P

Er is een naam voor dit soort- profiteurs

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 15:47

Rennie89 schreef:
*knip zag ze weer in mijn status knip* “zou je meebetalen in de tank?” Zegt ze nee alleen mijn eigen boodschappen.

Ik ben dan heel benieuwd hoe andere mensen dan op fb reageren }>

Ik zou dan "vind ik leuk" aanklikken :D

Zulke profiteurs kan je beter bannen.

Ik ga wel eens met een achterneef naar Duitsland toe maar ik betaal dan de lunch, en de rest van het eten en drinken.

Vind dat niet meer dan normaal.

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 16:40

Niet perse gierig qua geld,
Maar een oudtante van mij uit duitsland,was nogal gierig als het op cadeaus aankomt.
We waren daar een keer, en mijn moeder had een flesje parfum meegenomen als cadeautje, maar in plaats dat ze het uitpakt, schudt ze een keer en vraagt 'ist das parfum?' waarop mijn moeder zegt ja ! Maar uitpakken nee hoor, die bewaren we mooi voor de volgende keer als zij ergens op bezoek moest :')

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 16:48

Weet niet of het hier echt helemaal past maar ik vind het vaak wel gierig...
Een oud stalgenoot waar je nooit meer wat van hoor moet verhuizen en vraagt(uit het niets)of ik haar paard wil verhuizen omdat ik een trailer met auto heb. Ze zegt er wel bij gewoon tegen vergoeding hoor! Dus ik van uit huis naar haar stal zo een 8km verder op, vanuit die stal naar de nieuwe dik 40min rijden en ik moest weer terug naar huis ook 40min rijden. Op de stal zelf zei ze al ja stuur maar een tikkie met de benzine kosten, dus ik tanken op de weg terug naar huis en heb haar het bonnetje van het tanken gestuurd met een tikkie, kwam neer op 50 euro ongeveer. Na een week nog niets meer gehoord en niet betaald, kon ik daar dus nog achteraan.... oja haar paard had stress en heeft mijn nieuwe trailer helemaal onder gescheten en dat kon ik zelf schoonmaken!

Of een stalgenoot die altijd perse mee wilde naar het strand nooit mee betaalde aan de benzine of het parkeergeld en tijdens de rit bepaalde wat we gingen doen.

Noem het gierig of niet maar ik ben geen taxi en ik moet er zelf ook keihard voor werken, hier niemand meer mee. :evaw:

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 16:54

Bizar toch eigenlijk dat er nog mensen zijn die durven te klagen/klieren/gierig zijn terwijl de andere partij (alle voorbeelden hier dus) ze al heel veel geven? Waarom denken mensen (onredelijke) eisen te kunnen stellen aan iets dat je krijgt/een ander voor je doet?
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 19-09-20 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 16:55

Colaaa schreef:
Maar een oudtante van mij uit duitsland,was nogal gierig als het op cadeaus aankomt.
We waren daar een keer, en mijn moeder had een flesje parfum meegenomen als cadeautje, maar in plaats dat ze het uitpakt, schudt ze een keer en vraagt 'ist das parfum?' waarop mijn moeder zegt ja ! Maar uitpakken nee hoor, die bewaren we mooi voor de volgende keer als zij ergens op bezoek moest :')

Weet je dit zeker? Zei ze dat zo?
Bij mijn weten is het in Duitsland niet gebruikelijk een kadootje uit te pakken waar het gezelschap bij is. Doen ze later, als iedereen weg is.

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 17:42

Palmera schreef:
Colaaa schreef:

Bij mijn weten is het in Duitsland niet gebruikelijk een kadootje uit te pakken waar het gezelschap bij is. Doen ze later, als iedereen weg is.

Bij ons thuis en familie worden alle cadeautjes gewoon open gemaakt hoor waar het bezoek bij is :D

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 18:42

Mijn nieuwe 'werkgever'. Hij had een extra persoon nodig omdat hij het in zijn eentje niet redde. Mijn zusje is bekend met het werk en hij had haar gevraagd of ze hem wilde helpen. Zijn vorige extra persoon kon namelijk niet meer. Mijn zus had aangegeven dat ik ook wel kon helpen omdat ik ook met een deel van werk bekend ben (namelijk dat deel waar hij extra hulp voor nodig had, ik ben alleen niet inzetbaar voor dingen daarbuiten, maar dat is in principe ook niet nodig).

Mijn zusje heeft het meeste contact geregeld, maar omdat het allemaal vrij informeel is, heeft ze niet gelijk naar loon gevraagd. Tijdens het inwerken liepen we tegen een tijdsgebrek aan en is het er ook niet van gekomen. De dag voordat we zouden beginnen toch maar eens nagevraagd (waar ik niet bij was). Hij was heel blij dat hij eindelijk (hopelijk betrouwbare) hulp had gevonden, maar betalen, dat ziet hij eigenlijk niet echt zitten. Hij heeft heel erg geprobeerd om met gunsten te betalen. Mijn zusje heeft dus een soortgelijk, maar veel kleinschaliger bedrijf. Het liefst wilde hij dus betalen door ook eens mijn zusje te helpen.
Gelukkig heeft mijn zusje duidelijk aangegeven dat zij daar geen behoefte aan heeft vanwege haar kleinschaligheid en dat ik er al helemaal niets aan heb.

We hebben nu alleen nog steeds geen duidelijk loon. Ik ben benieuwd hoelang ik hier blijf 'werken'. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 18:43

Huh? Waarom zou je daar überhaupt nog heen gaan?

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 18:45

Vandaag was de eerste dag en gisteren hadden we dus de discussie over het loon. Als hij niet duidelijk wordt, dan was dit weekend inderdaad de eerste en ook gelijk laatste keer.
Het lastige aan werken voor bekenden.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 18:47

Bowo sorry maar die gast zou ik echt keihard uitlachen en pas ook maar iets van werk doen ‘ waar hij zo dringend hulp bij nodig heeft’ als er een fatsoenlijk loon is afgesproken en op papier is gezet met handtekeningen.

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 19:01

Palmera schreef:
Colaaa schreef:

Yup het is al jaren geleden maar weet 100% dat ze dat gezegd heeft !
We hebben ook wel eens, hadden wij hun een fles wijn gegeven in een kadoverpakking, paar jaar later hebben wij hem weer terug gekregen. :’)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 19:03

Das helemaal dom, dat je dan niet even noteert van wie je het hebt gekregen :')

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 23:23

Palmera schreef:
Colaaa schreef:

Dat klopt inderdaad :j

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 08:45

Nav dit topic heb ik eigenlijk een vraag, ik wil niet gierig overkomen maar mijn situatie maakt het wat moeilijker: ik ben uitgenodigd voor de bbq met drankjes buiten de deur, de totaal prijs is 38 euro voor een avond, voor iedereen, echter 1 ding, ik heb een gastric bypass gehad dus ik eet maar zo'n max 120 gram en drink hooguit 2 drankjes, meestal 1. Ze willen niets apart regelen want iemand anders eet t wel op, ik hoefde me geen zorgen te maken daarover, ehm maar 40 euro is voor mij best veel en ik pleur dat zo in de prullenbak, als de rekening hoger uitviel hoef ik maar een klein beetje bij te betalen, ben ik nou gierig of is het logisch dat ik zoiets heb van stop het in een gat waar de zon niet schijnt :')

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 08:50

lastig friemel. ik zou het als organisatie ook lastig vinden om voor 1 iemand apart te gaan reken.
maar zou het ook niet erg vinden als die gene dan zelf 2 stukjes vlees mee zou nemen en wat te drinken en dan niks betaald.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 08:50

Dat staat in geen enkele verhouding nee :')
Uit je verhaal begrijp ik dat jullie naar een restaurant gaan? Kun je niet bellen of je bv als kind mag betalen in jouw situatie?
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 20-09-20 08:51, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 08:51

Is er geen tarief voor kinderen? Maarja snap wel dat het lastig rekening houden is met een GB. Daar is vaak geen menu ofzo voor. :P

Ik eet vega en ga dus nooit naar zulke dingen. Kan ik geld betalen voor goor nepvlees terwijl je zoveel kan met lekkere verse groente enzo.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 08:52

Kan je niet komen en dan niks eten en drinken van hun en gewoon zelf voor die tijd wat nemen in ergste geval (zou wel raar zijn)of zelf wat meenemen zoals hierboven gezegd word

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 08:57

_Friemel schreef:
Nav dit topic heb ik eigenlijk een vraag, ik wil niet gierig overkomen maar mijn situatie maakt het wat moeilijker: ik ben uitgenodigd voor de bbq met drankjes buiten de deur, de totaal prijs is 38 euro voor een avond, voor iedereen, echter 1 ding, ik heb een gastric bypass gehad dus ik eet maar zo'n max 120 gram en drink hooguit 2 drankjes, meestal 1. Ze willen niets apart regelen want iemand anders eet t wel op, ik hoefde me geen zorgen te maken daarover, ehm maar 40 euro is voor mij best veel en ik pleur dat zo in de prullenbak, als de rekening hoger uitviel hoef ik maar een klein beetje bij te betalen, ben ik nou gierig of is het logisch dat ik zoiets heb van stop het in een gat waar de zon niet schijnt :')

Ik zou niet gaan dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 09:25

_Friemel schreef:

Ik vind dit zeker niet gierig hoor. 38 euro is veel geld als je amper iets eet..

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 09:42

Bwa, ik vind het wel gierig, sorry.
Als ik ergens ga eten wil ik echt niet afmeten wie wat eet etc. Je betaalt ook een stuk voor de organisatie en de gezelligheid. En om daar dan met eigen eten aan te komen is ook weer zoiets raars, komt wat over als ‘jullie zijn niet goed genoeg’ (uitgezonderd als je vega bent of glutenallergie hebt ofzo).
Dusja, ik zou betalen of passen maar niet proberen af te dingen.