Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Rennie89 schreef:carpoolen is het niet gezien zij niet rijd of bijdraagt aan tank. Maar ik ben een reuze gezellig persoon in de auto hoor, rijd door maar let erg goed op op de weg en zorg dat je veilig van a naar b komt en ik praat graag tijdens het rijden, maar op het moment dat je alleen maar klaagt over alles dan ebt het plezierige gezellige gevoel bij mij ook wel wegIk ben eerlijk en duidelijk en heb haar ook duidelijk verteld waarom de rit voor mij niet zo gezellig was, alleen ze zag het zelf niet in. Voor haar was het een erg leuke rit schijnbaar. Alleen ik moet als bestuurder alert blijven. Als ik mee zou rijden met iemand hoor je mij ook niet klagen, als de bestuurder graag met airco aan rijd prima, met raampje open ook prima. Als er muziek word gedraaid wat een beetje binnen mijn smaak zit ook prima (heb een extreem brede smaak, alleen hardcore en dat soort troep wil ik niet horen maar heb geen vrienden die daar naar luisteren gelukkig haha). Ik ben heel makkelijk totdat iemand op mijn zenuwen gaat werken
maar ik ga inderdaad zeker niet meer met haar samen rijden
Rennie89 schreef:Haha no problem. Internet is lastig soms! zij was sowieso altijd al gierig, vragen wat je voor je verjaardag wilt en dan met lege handen aankomen (al is het een douchegel, boeit mij niet maar doe niet alsof je iets wilt halen en dan zonder iets aankomen. Zeg dan helemaal niets, want je bent niet verplicht om iets te kopen) en een keer die 1,50 terug vragen van een frikadel enzo terwijl ik vaak genoeg dingen koop voor haar. Zij heeft nog nooit gezegd "onee ik betaal het wel!". Dus bij haar waren het een beetje opgestapelde frustraties. Ik ben heel vrijgevig, neem eten mee voor andere, kook voor andere, koop cadeautjes etc en leen geld uit en als het om een klein bedrag gaat zeg ik ook vaak laat maar zitten joh. Ik ben het tegenovergestelde van wat zij is, dat is waarschijnlijk ook hetgene wat botst. Ik kan heel leuk met haar praten, maar dan moet er geen geld bij betrokken worden
Rennie89 schreef:*knip zag ze weer in mijn status knip* “zou je meebetalen in de tank?” Zegt ze nee alleen mijn eigen boodschappen.
Colaaa schreef:Niet perse gierig qua geld,
Maar een oudtante van mij uit duitsland,was nogal gierig als het op cadeaus aankomt.
We waren daar een keer, en mijn moeder had een flesje parfum meegenomen als cadeautje, maar in plaats dat ze het uitpakt, schudt ze een keer en vraagt 'ist das parfum?' waarop mijn moeder zegt ja ! Maar uitpakken nee hoor, die bewaren we mooi voor de volgende keer als zij ergens op bezoek moest
Palmera schreef:Colaaa schreef:Niet perse gierig qua geld,
Maar een oudtante van mij uit duitsland,was nogal gierig als het op cadeaus aankomt.
We waren daar een keer, en mijn moeder had een flesje parfum meegenomen als cadeautje, maar in plaats dat ze het uitpakt, schudt ze een keer en vraagt 'ist das parfum?' waarop mijn moeder zegt ja ! Maar uitpakken nee hoor, die bewaren we mooi voor de volgende keer als zij ergens op bezoek moest
Weet je dit zeker? Zei ze dat zo?
Bij mijn weten is het in Duitsland niet gebruikelijk een kadootje uit te pakken waar het gezelschap bij is. Doen ze later, als iedereen weg is.
Bij mijn weten is het in Duitsland niet gebruikelijk een kadootje uit te pakken waar het gezelschap bij is. Doen ze later, als iedereen weg is.
_Friemel schreef:Nav dit topic heb ik eigenlijk een vraag, ik wil niet gierig overkomen maar mijn situatie maakt het wat moeilijker: ik ben uitgenodigd voor de bbq met drankjes buiten de deur, de totaal prijs is 38 euro voor een avond, voor iedereen, echter 1 ding, ik heb een gastric bypass gehad dus ik eet maar zo'n max 120 gram en drink hooguit 2 drankjes, meestal 1. Ze willen niets apart regelen want iemand anders eet t wel op, ik hoefde me geen zorgen te maken daarover, ehm maar 40 euro is voor mij best veel en ik pleur dat zo in de prullenbak, als de rekening hoger uitviel hoef ik maar een klein beetje bij te betalen, ben ik nou gierig of is het logisch dat ik zoiets heb van stop het in een gat waar de zon niet schijnt
_Friemel schreef:Nav dit topic heb ik eigenlijk een vraag, ik wil niet gierig overkomen maar mijn situatie maakt het wat moeilijker: ik ben uitgenodigd voor de bbq met drankjes buiten de deur, de totaal prijs is 38 euro voor een avond, voor iedereen, echter 1 ding, ik heb een gastric bypass gehad dus ik eet maar zo'n max 120 gram en drink hooguit 2 drankjes, meestal 1. Ze willen niets apart regelen want iemand anders eet t wel op, ik hoefde me geen zorgen te maken daarover, ehm maar 40 euro is voor mij best veel en ik pleur dat zo in de prullenbak, als de rekening hoger uitviel hoef ik maar een klein beetje bij te betalen, ben ik nou gierig of is het logisch dat ik zoiets heb van stop het in een gat waar de zon niet schijnt