Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 10:09

Klote Bonita. Ik denk dat het helemaal aan de situatie of reden ligt die vooraf gaat aan het waarom om niet te willen labelen. Heb het hier in het topic aantal keer niet goed zien komen, maar meestal was dat omdat de andere partij dan zei, ik ga niet wachten en door met mn leven.

Ik leerde kort nadat mn relatie eindigde ook een leuke man kennen. Hij kwam uit een relatie van 2 jaar, ik uit een van 10 jaar. Hij wilde (veel) sneller dan ik en ik vond het leuk en prima, maar ik had niet de behoefte om me meteen weer te binden. Uiteindelijk is dat ook stuk gelopen, ook omdat hij niet wilde wachten. Wellicht was het anders gelopen als hij wel wilde wachten, maar dat weet je nooit natuurlijk!

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 10:11

Bonita, wat ontzettend vervelend zeg! Ik snap dat je er confused van bent. Lekker even laten bezinken.

Ik had het ook hoor, mijn crush kwam ik tegen, wilde geen relatie en dat zo met elkaar afgesproken. Nu zegt hij dat hij een tijd geleden echt een relatie met me wilde, maar ik wilde het beestje (nog) geen naam geven. Nu lijkt het meer andersom, heb ik behoefte aan bevestiging en is hij voorzichtig.

Nu hebben we er gisteren wel heel goed over gesproken, conclusie is dat we elkaar nog beter willen leren kennen en kijken hoe het loopt vanaf nu. We hebben beiden nog wel het gevoel dat we ooit hopen samen gelukkig te worden. We hebben gewoon allebei duidelijk onze rugzakken mee en daar moeten we beiden nog een beetje onze weg in vinden.

Cer

Re: Tinderavonturen deel 3: Swipen zonder strategie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 10:19

Maar iets een relatie noemen is iets anders dan 'sneller' gaan... Ik zie dat verschil niet helemaal..
Ik denk dat als je het geen naam wil geven, dat je dan niet wil.
Want hoe je die relatie invult is over te praten... :j Zeggen 'wij hebben een relatie" is niet hetzelfde als 'we gaan volgende week samenwonen, de maand erop trouwen dan komen de kinderen".. Als je exclusief bent met elkaar, heb je een relatie... volgens mij is het zo simpel :D

Maar goed, gisteren zei een tinderchat ineens 'ja wanneer heb je tijd, het kan dan en dan en dan en dan'.. en toen heb ik gewoon een afspraak gemaakt := ben benieuwd of ik daar tegen het weekend nog zo over denk :P

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 10:29

Heel erg eens met jouw Cer.. wat is t verschil tussen relatie en daten als je alles doet wat een relatie ook doet :’)

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 10:32

Voor mij voelt het hebben van een relatie wel degelijk anders. Ik ben ook exclusief met mn scharrel, maar we hebben geen (liefdes)relatie. Voor mij komen bij een relatie ook 'verantwoordelijkheden', elkaar op de hoogte houden van plannen, rekening houden met elkaars plannen, kennismaken met familie etc., dus echt meer bouwen aan iets.
Terwijl ik zoiets had van, vind het leuk met jou en om met je om te gaan, leuke dingen te ondernemen en tijd samen door te brengen, maar al die andere dingen en bouwen aan een toekomst hoefden er voor mij niet bij op dat moment. Dat voelde toen te belemmerend.

Dus met sneller gaan, bedoelde ik dat hij het wilde labelen (en daar wat druk achter zette) en ik niet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 10:38

Ja maar okee, als er geen liefdesrelatie is, dan is dat wel anders ja :j

Alles wat jij noemt onder de verantwoordelijkheden, dat zit inderdaad bij een relatie vind ik. Als je dat niet wil, dan wil je eigenlijk niks en heb je inderdaad een scharrel...

Dus eigenlijk wat hierboven ook gezegd wordt... :j

NB: dan nog vind ik dat er binnen een relatie over die verantwoordelijkheden gesproken kan worden, het ontmoeten van familie hoeft niet perse, de toekomst plannen ook niet... Maar ik vind het inderdaad wel zo beleefd om op de hoogte te zijn van waar mijn relatie uithangt bijvoorbeeld..

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 10:57

Maar een scharrel is ook meer een soort van seksrelatie, niet waar? Tenminste dat vind ik persoonlijk. Je ziet die persoon graag, hebt er seks mee etc. maar geen gevoelens. Een soort van exclusieve FWB :j

Wat ik me dan afvraag, hoe zie je dat dan voor je met betrekking tot de toekomst? Wil je dan nooit een stapje verder? Hoe zit het met de toekomst? Klinkt als gezever maar ik vind het zo.. euhm ja zonde van de tijd om 2 jaar exclusief met iemand te zijn, maar geen toekomstperspectief te hebben. Niet dat ik rammelende eierstokken heb hoor, totaal niet. Maar als je nergens naartoe bouwt, waar gaat het dan heen?
Is ook overigens weer vanuit mijn perspectief hoor.

Ik heb dat ook gehad hoor, na langer praten/aandringen was het voor hem FWB. Tjah dat kan ik gewoon niet, bij mij komen er toch gevoelens op (zeker na een langere tijd). Dus punt erachter. Want zoals bovenstaand, ik vind dat dan echt zonde van de tijd. En er zijn nog wel meer mannen :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:01

Nou ja voor mij persoonlijk is het heel eenvoudig.. er is weinig toekomst als dat samenwonen behelst.. :+
Dus al de rest vind ik prima, maar samenwonen gaat me te ver (daar zit een te moeilijk financieel plaatje aan).. ik denk dat ik wel een relatie kan onderhouden zonder samen te wonen..

Het ligt er maar helemaal aan wat je onder 'toekomst' verstaat eigenlijk..

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:05

Snap ik :j ik zeg ook vanuit mijn perspectief.
Ik wil namelijk wel ooit samenwonen, trouwen (kinderen moet ik heul goed over nadenken, kleine kans _O- ). Dus dan is mijn perspectief heel anders dan die van jou :j

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:40

Celiien schreef:
Maar een scharrel is ook meer een soort van seksrelatie, niet waar? Tenminste dat vind ik persoonlijk. Je ziet die persoon graag, hebt er seks mee etc. maar geen gevoelens. Een soort van exclusieve FWB :j

Wat ik me dan afvraag, hoe zie je dat dan voor je met betrekking tot de toekomst? Wil je dan nooit een stapje verder? Hoe zit het met de toekomst? Klinkt als gezever maar ik vind het zo.. euhm ja zonde van de tijd om 2 jaar exclusief met iemand te zijn, maar geen toekomstperspectief te hebben. Niet dat ik rammelende eierstokken heb hoor, totaal niet. Maar als je nergens naartoe bouwt, waar gaat het dan heen?
Is ook overigens weer vanuit mijn perspectief hoor.

Ik heb dat ook gehad hoor, na langer praten/aandringen was het voor hem FWB. Tjah dat kan ik gewoon niet, bij mij komen er toch gevoelens op (zeker na een langere tijd). Dus punt erachter. Want zoals bovenstaand, ik vind dat dan echt zonde van de tijd. En er zijn nog wel meer mannen :+

Met huidige scharrel is het misschien meer een seksrelatie, maar we delen ook een hechte vriendschap, er zijn wel degelijk gevoelens (zonder gevoelens zou ik niet in staat zijn zoiets te doen) en we doen leuke dingen, zoals uit eten, bios etc. Maar een (liefdes) relatie zit er (op dit moment) niet in.

De andere man die ik leerde kennen na mijn relatie was wel potentieel relatie materiaal, maar de timing was voor mij gewoon niet zo goed. Ik was blij even 'vrij' te zijn van alle verantwoordelijkheden van een relatie na 10 jaar. Dus op dat moment wilde ik het label relatie er niet aan hangen. Hij wilde dat wel en daardoor is het uiteindelijk stuk gelopen. Jammer, maar das ook zijn goed recht. Wellicht was het anders gelopen als hij wel de tijd had genomen om mij even de tijd en de ruimte te geven, maar dat weet je toch nooit.

En voor de toekomst, op dit moment merk ik dat ik wel weer open sta voor iemand om echt wat op te bouwen en een relatie mee aan te gaan. Maar, ik vind het vooral belangrijk dat ik het nu leuk heb en nu geniet en vrede heb met hoe het is. Als er iemand langs komt waarvan ik denk: Ja!! Dan ga ik daar echt wel voor, maar mijn leven is ook wel goed zoals het nu is. Weer samenwonen met iemand vind ik ook wel een lastig iets. Enerzijds fijn, anderzijds vind ik mijn eigen plek en eigen financiën ook wel heel prettig zo. En mocht ik echt last van klapperende eierstokken krijgen, dan zijn er genoeg opties om daar invulling aan te geven.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:45

Cer schreef:
Nou ja mijn ex gaf dat ook aan.. we waren exclusief, hij wilde geen ander, en daar heeft ie zich altijd aan gehouden.. Uiteraard was hij ook lief, samen op vakantie, kadootjes en aandacht etc..
Maar hij wilde het geen 'relatie' noemen.

Toen hij het (na drie jaar) verbrak zei hij dus ook "ja ik heb dit nooit als relatie gezien, dat heb ik toch gezegd altijd? en nu wil ik verder"... dus toen dacht ik "dat is ook een manier van indekken"... :)*
Da's behoorlijk flauw en laag.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:53

Dat vond ik ook :j
uiteindelijk heeft hij het wel nader toegelicht, en blijkt nu ook dat hij niet zo goed is in communiceren, maar dat heeft me echt enorm geraakt... want ook al bedoel je het niet zo, je zegt het wel zo..

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:58

Je gaat dan inderdaad afvragen hoe diegene jou ziet, tegen die jaren aankijkt en wat het hem waard is. Lijkt me.

Spreek je hem nog?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:45

Ja regelmatig.. sowieso had ik die tijd en die gesprekken nodig om het voor mezelf af te sluiten. En het helpt enorm doordat ik nu zie hoe lastig hij is met communicatie en hem nu 'ontwen' als je begriipt wat ik bedoel ..
Als hij zo had gedaan in het begin, dan had ik gelijk geweten dat het geen match was .. maar goed, zo gaan die dingen :) Als je alles van tevoren weet :P

@Jibbel: als je huidige scharrel er nu mee zou stoppen.. hoe zou je je dan voelen?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:51

Alles (van tevoren) weten maakt inderdaad niet gelukkig. Hoewel het soms wel makkelijk zou zijn. Voorkomt dat je tijd en energie in iemand steekt om vervolgens als oud vuil aan de kant gegooid te worden :P

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:53

Zou dat (erg) jammer vinden en me er waarschijnlijk wel ff klote door voelen, maar ik weet ook dat de mogelijkheid er is dat dat gebeurt. Ook van mijn kant. Gelukkig communiceren we hier ook regelmatig over en weten we dus hoe het ervoor staat.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 17:45

Het is weer de week van de Bezette Mannen die als nietbezet op Tinder staan. De ene na de andere match blijkt stiekem op Tinder te zitten, omdat er een vrouw thuis zit. Man man man :n

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:04

Berdien; sneu....

Vertellen ze dat dan eerlijk? Daar knap je dan toch direct op af?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:06

Meestal moet je daar helaas zelf achterkomen :n

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:15

Vanavond tweede date! Over een kwartier is hij hier, oehhhhhh!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:28

Spannend.... :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:44

Whoehoe leuk Storm! Veel plezier!!

Ja over het algemeen vertellen ze het wel zelf. Ik heb er ook wel een zesde zintuig voor gekregen ondertussen.

Ondertussen wil mijn foute buurman weer afspreken := :')

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:45

Foute buurman?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:47

Ja oude Happn-match. Woont hier twee straten verder. Wil maar voor één ding afspreken, en is daar ook heel duidelijk in :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:48

Wel handig, zo dichtbij.. maar dan wel duidelijke afspraken dat ie niet onaangekondigd langskomt :')