Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 23:50

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 08:07

ja in het Haagse bos staan ze ook :+

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 09:47

Als er bloed wordt afgenomen bij een paard, kan je die dan het beste de rest van de dag rust geven of mag je gewoon rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 09:54

Voor het bloed afnemen niet, soms moeten de paarden ook nuchter zijn dus in een kale stal staan. Na het bloed afnemen kan je wel rijden.

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 11:35

Ik heb een nieuwe frontriem voor mijn hoofdstel, maar die zakt af. Nu is mijn idee om het vast te zetten met dubbelzijdig tape, maar kan ik later dat tape er weer afhalen met bv aceton? Of is dat schadelijk voor het leer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:36

Tape lijkt mij heel snel heel vies worden. Ik denk dat je beter met een lijmpistool een antislip-lijntje kan maken. Dat pulk je er zo weer af, en als het hard is gaat er ook geen troep aan kleven o.i.d.. Lijmpistoollijm wordt vaak als antislip gebruikt!

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 13:29

Oh, goed idee! Eens zien of ik een buurman heb met lijmpistool, want dat heb ik zelf (nog) niet :))

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 13:37

Waar moet ik op letten als ik een goedkoop, simpel autootje wil kopen? Ik zoek nu op marktplaats maar dit is allemaal nieuw voor mij.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 14:44

Macs schreef:
Waar moet ik op letten als ik een goedkoop, simpel autootje wil kopen? Ik zoek nu op marktplaats maar dit is allemaal nieuw voor mij.

Mijn auto kopen :+ heb je nergens problemen mee

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 15:53

Ik zou altijd een technisch persoon meenemen.

Kies eerst uit wat je zelf wil.
Kijk naar de km stand
Eerste indruk
Apk datum
En dan een kijkafspraak maken met een technisch persoon

Of ga naar een garage. Eis een jaar garantie op en betaal iets meer.

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:07

Macs schreef:

Afgezien van de voorgaande opmerkingen, let ook op de bestuurdersstoel. Als die helemaal versleten /uitgezakt is, is dat met de rest van de auto ook zo.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:40

Thanks iedereen!
Een technisch iemand meenemen is lastig aangezien ik niemand ken in de auto's. Dus vooral dat is een puntje :+
Goeie APCIII :)

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:40

Macs schreef:

Ik zou voor een Aziatische auto gaan. De oudere modellen zijn niet snel stuk te krijgen.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:44

Mee eens. Ik heb zelf een Mazda 2 gekocht. En neem echt iemand mee met verstand van auto's, want je weet zelf niet waar je op moet letten.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 20:41

Macs schreef:

Wat je al kunt nakijken voor de tijd:

Kenteken door de rdw data halen, daar kun je zien hoeveel eigenaren de auto heeft gehad en of de auto origineel Nederlands kenteken heeft.

Staat er een kleine 1 op de kentekenplaat dan is deze opnieuw aangevraagd, dit kan wijzen op schade auto.

Bij een garage in de buurt kenteken laten checken of de auto ooit geschorst is geweest, dit kan ook wijzen op schade. Wij hebben dit laten doen bij de garage waar wij onze oude auto al in onderhoud hadden, maar ik weet niet of je nu al een auto hebt?

Dan als je gaat kijken, tja, ik kan hier een hele lijst opsommen maar als je niet weet hoe het er uit hoort te zien of hoe het moet klinken dan heb je daar denk ik weinig aan :P

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 20:47

Misschien een beetje een rare vraag, maar schoot mij te binnen tijdens het uitmesten :D

Ik maak altijd de grap dat een kg voer 2 kg mest oplevert :-), maar ik vroeg mij af hoe dat echt zou zitten. Stel je houdt precies bij hoeveel kg er gegeten en gedronken wordt, hoeveel kg wordt er dan netto "verbrand"? Was al even gaan googelen, maar kon het antwoord zo 1-2-3 niet vinden..

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 21:47

Iemand enig idee hoeveel het uurloon in een kledingwinkel ongeveer is, of aan welke andere baan het gelijk ligt? Internet word ik niet wijzer van helaas.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 21:57

Thanks voor jullie tips! Aziatische auto wordt het zeker, merk en model waar we al goede ervaringen mee hebben :j

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 22:06

Mariska_28 schreef:
Misschien een beetje een rare vraag, maar schoot mij te binnen tijdens het uitmesten :D

Ik maak altijd de grap dat een kg voer 2 kg mest oplevert :-), maar ik vroeg mij af hoe dat echt zou zitten. Stel je houdt precies bij hoeveel kg er gegeten en gedronken wordt, hoeveel kg wordt er dan netto "verbrand"? Was al even gaan googelen, maar kon het antwoord zo 1-2-3 niet vinden..

Meet het! Je vraag maakt mij nieuwsgierig :D

Weeg het voer wat er in je paard gaat (en houd eventueel zijn drinkpatroon bij) en weeg de hoeveelheid mest in je kruiwagen. Je deelt wel je resultaten, toch? *\o/*

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 22:44

Macs schreef:
Thanks voor jullie tips! Aziatische auto wordt het zeker, merk en model waar we al goede ervaringen mee hebben :j

Suzuki swift en toyota carrola zijn praktisch onverwoestbaar

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 23:10

Mariska_28 schreef:

Het antwoord is niet te vinden omdat te veel factoren invloed hebben

Leeftijd
Gezondheid (van tanden tot kont)
Zogend of niet zogend
Dekhengst of niet
Mate van inzet sport
Karakter dier (druk of niet)
Huisvesting binnen of buiten en de duur ervan
Metabolisme (verschilt per dier)
Dekens ja of nee
Scheren ja of nee
Voer en voerkwaliteit en tijdstippen waarop gevoerd wordt
Drinkgedrag dier
Grootte en omvang van dier
Ras
Zomer of winter
Etc etc etc

Dus nee... een onderzoek zou teveel variabelen geven en daardoor zijn steekproeven vaak nietszeggend. Behalve over het betreffende dier zelf.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 06:58

On a relatief note:

Ik wilde pas iets uittesten, dus ik ben op de weegschaal gaan staan.
Toen heb ik binnen vijf minuten een halve liter water opgedronken, en ben meteen weer op de weegschaal gaan staan.
Maar in plaats van een halve kilo, was ik maar 200 gram zwaarder.
Hoe kan dat ooit?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 08:17

gerlindie schreef:
On a relatief note:

Ik wilde pas iets uittesten, dus ik ben op de weegschaal gaan staan.
Toen heb ik binnen vijf minuten een halve liter water opgedronken, en ben meteen weer op de weegschaal gaan staan.
Maar in plaats van een halve kilo, was ik maar 200 gram zwaarder.
Hoe kan dat ooit?

Vermoedelijk gewoon de onnauwkurigheid vd weegschaal , die personen wegschalen zijn doorgaans niet op de gram naukeurig. Dan zou je hem eerst moeten ijken in bdt meetbereik waar je wil gaan meten. Kan zijn dat de nauwkeurigheid ergens op sticker vermeld staat.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 17:16

Waarom likt mn kat zo hevig aan een roos in de vaas? Echt likken :+

Edit: foto

Afbeelding

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 18:38

Macs schreef:

Duitse auto's (vw met name) zijn ook aan te raden omdat deze relatief goedkoop zijn in onderhoud.

En ook fiatjes zijn vrij harde auto's.

Wel nog een tip: Let op of de auto een distributie riem of ketting heeft. Een ketting hoef je nooit te vervangen en een riem wel bij zoveel km en dat is vrij prijzig.