Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WingsToFly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 17:47

Waarom zit een ronde pizza, die je in driehoeken snijdt, in een vierkante doos?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 17:49

Morrie schreef:
Knert schreef:
Daarom hingen vroeger ook van die waterbakje aaaan de verwarming.

vroeger? Die hangen er nu nog aan bij mij, zowel thuis als op kantoor.......

:j Bij oude(re) huizen nog steeds. Helpt ook tegen hoofdpijn trouwens. :) Tenminste bij mij vroeger wel :))

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 17:49

Ronde dozen zijn lastiger te lijmen in de dozenmachine. (werk in een pizza fabriek)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 17:50

Waarom zitten er in mijn haarborstel witachtige zooi? , zo moeilijk eruit te krijgen pff

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:35

Rebecca schreef:
Waarom zitten er in mijn haarborstel witachtige zooi? , zo moeilijk eruit te krijgen pff

Dit is zo'n goede vraag :')

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:46

Rebecca schreef:

Is dat geen huidvet? oftewel talg?

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:51

ProudHorse schreef:
Captain schreef:
Ik heb nog zo'n oude kruik. Eerst laagje koud water, dan kokend water, dan al het stoom eruit duwen en dichtdraaien. Kan niks mee gebeuren, behalve je dan blijkbaar verbranden. :')

Misschien zo een kopen met kersenpitten? Kan je even in de magnetron doen, heerlijk warm en geen kans op verbranden :D

En die geur <3
Heb hem helaas nooit meer nodig :')

Tigress

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:52

Waarom mag je blaren niet doorprikken? Ik heb een gigantische blaar op mijn kleine teen zitten en het doet ontzettend pijn _O-

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:56

Gewoon doen, lucht op! Is volgens mij omdat er kans op infectie is..

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:04

Waarom hebben mensen in Japan vaak mondkapjes op? Zijn ze dan ziek ofzo?

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:05

Bambi1995 schreef:

Volgens mij is dat voor de smog/luchtvervuiling

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:40

Hoe lang kun je kliekjes in de koelkast bewaren? Ik heb komende week niet veel tijd om te koken en heb dus vandaag extra gekookt. Hoeveel dagen zouden jullie zoiets laten staan?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:46

Ligt er aan wat het is. Gebraden vlees kan wel wat hebben, maar spinazie is bv een minder goed idee.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:00

Steeph schreef:
Waarom Bokkers soms zo snel op hun teentjes getrapt zijn... Zijn hun tenen dan gewoon zo lang of kan er iemand heel goed mikken? :')

Even teruggaand op dit.. omdat er HONDERDEN bokkers zijn en een paar honderd, misschien tientallen zijn op hun teentjes getrapt en gaan dan reageren. Die zijn niet representatief voor 'alle bokkers'. Hetzelfde met 'typisch bokt weer' in een topic. Of 'bokt moet altijd zeiken'. Hondrden mensen, honderden karakters... Met arrogantie, zeikers, teentjetrappers en op tenen getrappers, egoïstisch, dom.. Maar ook slim, lief, aardig, hulpgevend, hulpbehoevend, kritisch, verlegen etc.. Je kan niet voor zon grote groep mensen zeggen dat ze iets zijn.. want dat is niet iedereen.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:04

eilleen333 schreef:
Ligt er aan wat het is. Gebraden vlees kan wel wat hebben, maar spinazie is bv een minder goed idee.

Ik heb nu een groentestoofpotje gemaakt. Dit moet toch wel te bewaren zijn tot maandag/dinsdagavond?

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:10

amkeVH schreef:
Deze vraag gaat raar klinken:

Waarom komen dr bij sommige dieren gewoon moeiteloos drollen uitgerold? (bv paarden, ratjes)
En moeten sommige dieren persen? (Mensen, honden, katten)

Dit is echt iets waar ik nooit over heb nagedacht, maar wat ik nu wil weten haha, want geen flauw idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:12

gohya schreef:
[naam] schreef:

Iel klinkt bah , het gaat moeilijk eruit .. het wikkelt zich om het stokje en dan het knopje moet je het zien overheen te wippen :=

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:35

Rebecca schreef:
gohya schreef:

Iel klinkt bah , het gaat moeilijk eruit .. het wikkelt zich om het stokje en dan het knopje moet je het zien overheen te wippen :=

Klopt dat is idd. huidvet oftewel talg.Ik leg de haarborstel op zijn tijd in afwaswater en dan met een afwasborstel goed schoon boenen.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:37

fjordjes schreef:
Ronde dozen zijn lastiger te lijmen in de dozenmachine. (werk in een pizza fabriek)

Lijmen? De dozen worden toch in elkaar gevouwen en toch niet gelijmd? Ronde dozen vouwen is wel wat lastiger denk ik.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:38

ElineS schreef:
amkeVH schreef:
Deze vraag gaat raar klinken:

Waarom komen dr bij sommige dieren gewoon moeiteloos drollen uitgerold? (bv paarden, ratjes)
En moeten sommige dieren persen? (Mensen, honden, katten)

Dit is echt iets waar ik nooit over heb nagedacht, maar wat ik nu wil weten haha, want geen flauw idee.

Ik hoor mijn paard anders af en toe wel iets van een oemf doen := En als mens moet je zeker niet teveel persen. Krijg je aambeien van.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 21:34

Tigress schreef:
Waarom mag je blaren niet doorprikken? Ik heb een gigantische blaar op mijn kleine teen zitten en het doet ontzettend pijn _O-

De blaar beschermt en zorgt voor een goed 'klimaat' (zoals vochtregulatie) voor de reparaties aan de huid. En er is inderdaad een infectiegevaar als je de blaar prikt.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 21:36

_bokworst schreef:
Bambi1995 schreef:

Volgens mij is dat voor de smog/luchtvervuiling

Indd smoq, luchtvervuiling, en een wantrouwen naar bedrijven en overheid wat er allemaal uitgestoten wordt door de industrie.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 22:07

BeSen schreef:
Zo'n ding met kersenpitten idd! Het enige wat er kan gebeuren ia dat de putten eruit gaan maar dat heb ik nog nooit gehoord :')

Die van mijn moeder is in de fik gevlogen in de magnetron

Gracezellaa schreef:
Hoe lang kun je kliekjes in de koelkast bewaren? Ik heb komende week niet veel tijd om te koken en heb dus vandaag extra gekookt. Hoeveel dagen zouden jullie zoiets laten staan?

Ik hou altijd maximaal 2 dagen aan. Dus bijvoorbeeld op maandag koken en dan woensdag voor de 2e keer eten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 22:17

Kliekjes kun je ook invriezen en later weer opwarmen, doe ik ook vaak gezien ik meestal pas weer rond 18:30 uur thuis ben.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 22:20

Sleeper schreef:
fjordjes schreef:

Lijmen? De dozen worden toch in elkaar gevouwen en toch niet gelijmd? Ronde dozen vouwen is wel wat lastiger denk ik.

Bij ons in de fabriek worden de dozen toch echt gelijmd. Heb het toch ook niet over een pizzeria...