Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elisa2 schreef:Een hele dikke knuffel voor jou Lestrange.
Klinkt alsof je niet de juiste mensen om je heen hebt..en ik weet hoe mensen op zichzelf gericht kunnen zijn inderdaad.
Ook denk ik dat je teveel verwacht dat anderen er uit zichzelf over gaan beginnen, en door die verwachting krijg je teleurstelling.
Ik denk dat het goed is om te benoemen op het moment dat ze tactloos bezig is, hoe jij je daar bij voelt. En krijg je alsnog weinig reactie dan zou ik echt gaan investeren in andere mensen die er wel voor je zijn.
En ik snap dat je je ex hierdoor nog meer mist en dat je geschrokken bent van haar zelfmoordpoging. Maar bedenk ook even hoe ze jouw behandeld heeft...en de reden waarom je het uitgemaakt hebt. Sterkte in ieder geval!
Daphara schreef:Lieve Lestrange,
Ik denk ook dat mensen aannemen dat je er liever niet over praat, omdat je het ook al niet meteen verteld hebt. Ik merkte dat ook bij de mensen die er later pas achter kwamen dat ik en mijn vriend op oudejaarsdag uit elkaar zijn gegaan. Een reactie van "Oh, ze praat er waarschijnlijk liever niet over, dus ander onderwerp". Bij mij was dat veelal ook wel zo, ik was er voor mijzelf prima over uit hoe ik me er onder voelde, daar had ik de mening van een ander niet in nodig en wilde het niet een groter drama maken dan het was.
Ik weet zeker dat als jij (enkele van) jouw vrienden meer betrokken had bij je relatie en later in je verdriet toen het uit ging, dat zij dan ook veel meer aandacht voor jou gehad zouden hebben.
Daarnaast leest jouw relatie, voor mij althans, meer als een hele goede "penvriendin", dan een standaard relatie, in de zin van nabijheid en de mogelijkheid om fysiek samen te zijn (in welke vorm dan ook).
Hoewel jij emotioneel erg betrokken bent geweest in jouw relatie met dat meisje, is het voor veel mensen die een dergelijke relatie niet (her)kennen, niet in te schatten dat jouw break-up emotioneel even zwaar kan zijn als een fysieke relatie.
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel? Ik wil absoluut niet afdoen aan jouw gevoel, alleen een beetje meer inzicht geven in hoe anderen er mogelijk naar kijken.
capopjekop schreef:Ga bij je vriendin langs en vertel haar de waarheid. Ze zal mss aan het idee moeten wennen maar als ze een goeie vriendin is dan gunt ze jullie het geluk. Ik zou zelf het eerder erg vinden dat mijn beste vriendin bang is om me wat te vertellen.
En daarbij hoe serieus was een relatie van 2 maanden op je 14/15e. Er even vanuitgaand dat ze ongeveer even oud is.
Vriendin dumpen is wel erg rigoureus..
Sara18 schreef:Uit angst ontkende ik het gelijk omdat ik zag dat ze boos was over het feit dat ik überhaupt met hem praatte.
Citaat:Nu wil ik mijn vriendschap niet kwijt maar ik wil ook niet meer naar andermans pijpen dansen, iets wat ik in een vorige relatie constant deed.
Ik ben (bijna) 19 jaar en wijs genoeg om zelf keuzes te maken. Ik wil dit keer eens voor mijn geluk kiezen.
Citaat:Wat zouden jullie doen?