De trouwjurk en meisjesdromen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mayo

Re: De trouwjurk en meisjesdromen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 11:57

Wow, die is inderdaad wel heel gaaf, ik had die ook gezien Kwijl

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:24

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:28

Ik ben gister mijn droomjurk gaan bestellen!!
Moest als voorschot al meteen de helft betalen, daar verschrok ik wel even van, want was een heel bedrag...
Kan alleen helaas nu geen foto laten zien, zeker omdat mijn mannetje hier ook wel eens meeleest...

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:31

Nassie schreef:
Ik zit zelf ook altijd bruidsjurken te kijken, ookal gaan mijn vriend en ik nog lang niet trouwen. Maar ik heb mijn bruidsjurk al gevonden.
Mijn papa zegt dat ik verder moet zoeken, omdat die veeels te duur is. Maar toch, wil ik hem wel met jullie delen!

http://www.honeymoonshop.nl/www/fileLib ... Royale.jpg

Ik ben echt verliefd op deze jurk Lovers
Toen ik hem zag heb ik mijn vriend gelijk een smsje gestuurd; "Ik heb me trouwjurk gevonden, dus ga maar alvast sparen". Vork

Ooh nice nice!

brendaplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:55

Niniane schreef:
Nassie schreef:
Ik zit zelf ook altijd bruidsjurken te kijken, ookal gaan mijn vriend en ik nog lang niet trouwen. Maar ik heb mijn bruidsjurk al gevonden.
Mijn papa zegt dat ik verder moet zoeken, omdat die veeels te duur is. Maar toch, wil ik hem wel met jullie delen!

Toen ik hem zag heb ik mijn vriend gelijk een smsje gestuurd; "Ik heb me trouwjurk gevonden, dus ga maar alvast sparen". Vork

Ooh nice nice!

Ik ben Vorige maand in deze jurk getrouwd de Mona Lisa Royale Haha! Echt mijn droomjurk! Gelukkig heb ik de jurk van mijn ouders gekregen Bloos
Als ik plaatjes van "mijn jurk"" zie wordt ik er weer helemaal verliefd op.
Ik zal later wel een foto plaatsen!!!

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 23:09

Ik ben gisteren voor het laatst mijn jurk wezen passen, ik wilde hem gelijk wel aanhouden.
Hij zit als gegoten en ik voel me echt een prinsesje er in.
Ik kan niet wachten tot ik hem echt aan kan doen en de reactie van iedereen te zien. Ik vind zelf dat ik er echt heel erg mooi uit kom te zien stiekem vind ik mezelf de mooiste bruid ooit, maar wie vind dat niet Bloos

Over precies 3 weken heb ik hem in huis en morgen over precies 3 weken mag ik hem aan. Ik heb er zin in en kan echt niet wachten tot het zover is!

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 21:00

brendaplant schreef:
Nassie schreef:

Ik ben Vorige maand in deze jurk getrouwd de Mona Lisa Royale Haha! Echt mijn droomjurk! Gelukkig heb ik de jurk van mijn ouders gekregen Bloos

AAAH! Ik ben zo jarloers op je nu! Oh my god, deze jurk is gewoon echt perfect. Ik wil echt heel graag een foto ervan zien, ben echt heel erg benieuwd.
Iedergeval nog heel erg gefeliciteerd met je huwelijk! Ja

En als ik ga trouwen, mag ik hem dan van je lenen Bloos

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 08:59

Ik wil m ook wel van je lenen brendaplant, kan ook nu vast gaan sparen voor dan, natuurlijk. Tong uitsteken Haha! Is echt een hele mooie jurk! OK dan!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 09:00

Faelivrin schreef:
Ik wil m ook wel van je lenen brendaplant, kan ook nu vast gaan sparen voor dan, natuurlijk. Tong uitsteken Haha! Is echt een hele mooie jurk! OK dan!

Ja en ik wil hem daarna! Haha!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 09:01

Haha, Brenda heeft haar jurk straks al dubbel en dwars terug verdient. Haha! Maar serieus, hij is echt prachtig. Overtreft alle jurken IMO. Ja

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 09:13

Die zijn inderdaad ook er mooi ja die ik hierboven zie, ja mijn smaak ook zeker wel!
Ik denk alleen dat ik nooit ga trouwen maar wie weet he?

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 09:28

brendaplant schreef:

Ik ben erg benieuwd naar de foto's!

Ik wil ook trouwen Haha!

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:11

Mijn vriend en ik gaan volgend jaar ook trouwen.Op 22 mei.
Zelf wist ik precies wat mijn jurk wel en niet moest hebben. Uiteindelijk iets gekocht wat alles had wat ik niet wilde maar ik zag er prachtig uit en kon die jurk niet meer van me afzetten(moeder en schoonmoeder vonden het ook helemaal te gek!)Ben de dag na het passen nog een keer met mijn zus naar de winkel geweest en mocht het nog een keer aantrekken. Ook zij vond het helemaal geweldig en heb DE jurk gekocht.
Het is een redelijk slanke rok met een klein sleepje en een strak lijfje met balijnen en een heel apart kraagje. Ik ben niet zo lang maar voelde me steeds langer worden toen ik het aanhad. Was wel een grappige ervaring. Als ik getrouwd ben en dit topic is nog open zal ik foto's plaatsen.
Verder vind ik het ook best veel geregel maar vind het ook leuk om te doen. We trouwen in Het Koetshuis van Scherpenzeel en vieren ons feest bij Het Hoefslag in Barneveld. Dat is een verbouwde boerderij. Heb er al helemaal zin in.
Onze buurman gaat deze maand trouwen en door hem zijn we op een idee gekomen voor onze trouwkaart. We willen nl niet zo'n standaard kaart.
Mijn vriend heeft niets met paarden en wilde liever niet met koetsen trouwen. We mogen nu trouwen in de caddilac van 1 van de eigenaren van Veron (het paard wat ik rij). De eigenaar is dan gelijk onze chauffeur. We gaan natuurlijk wel foto's maken met Veron!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 11:17

Denken jullie naast de droomjurk ook aan de rest van de bruiloft?
Ik weet bijv zeker dat ik mijn bruiloft heel chique wil vieren.
Gasten moeten ook echt chique gekleed komen. Ik ga niet heel veel geld uit geven als mijn gasten vervolgens in een spijkerbroek met shirt aan komen poepen. Dat word dan ook verboden op mijn dag Bloos

Kijken jullie weleens naar monsterbruiden? Volgens mijn vriend ben ik er nu al 1 Haha!

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:24

Het moet zeker een dag worden naar de wensen van mijn vriend en mij en wil het ook de uitstaling meegeven zoals we zijn. Redelijk gewoon. Er wordt van ons wel verwacht dat het allemaal heel chique wordt gevierd maar daar heb ik wel de scherpe randjes van af gehaald.
Zo wilde ik eerst ook in een kasteel ons feest vieren maar toen de organisatie van dat kasteel ons ook op hun 2 boerderijen wees wist ik dat 1 daarvan onze feestlokatie zou worden en had gelijk maar besloten dat we dan ook niet in het kasteel van Scherpenzeel ons huwelijk laat voltrekken maar in het koetshuis wat daarbij hoort.
Omdat we ook wel redelijk veel daggasten hebben vond ik het ook leuk om een informeel diner te houden waarbij men van zitplek wisselt en niet alle groepjes bij elkaar blijven hangen
Ik verwacht zeker van de daggasten dat ze netjes gekleed gaan.Heb op andere bruiloften wel gezien dat dat wel goed zit. Verder kan je er volgens mij niet heel veel aan doen als gasten het niet gewend zijn om in pak of chique gekleed te gaan te eisen dat ze dat op jouw dag wel doen

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:27

Heb je al trouwplannen Breitling? Anders kan je a.s .man zich tegen die tijd wel bergen Haha.. Gelukkig zitten mijn vriend en ik aardig oop een lijn en ben ik redelijk kalm(nu nog wel wie weet hoe het met me gaat over een half jaartje...)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:29

Bij mij zullen ze wel moeten. Ik ga niet een fortuin in mijn bruiloft stoppen en alles tot in de puntjes regelen als ik vervolgens gasten krijg die er niet bepaald chique bij lopen terwijl dat wel de bedoeling is van mijn bruiloft.
Dan is het voor mij geen droombruiloft meer dan zal ik alleen maar chagerijnig zijn en ik ben niet leuk en lief als ik chagerijnig ben Duivel Dan trouw ik net zo lief niet Vork

Ja mijn vriend en ik zijn aan het sparen. De plannen zijn er, het geld alleen nog niet Clown

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:32

ik ga 12 september trouwen voor de wet. en het jaar erna in mei voor de kerk...
Heb mijn droomtrouwjurk al gezien, en waarschijnlijk gebeurd het passen in januari... spannend!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:34

nou breitling dan zou ik dus niet komen, zelfs niet als je mijn zusje was Knipoog
ik vond het juist heerlijk dat de mensen op onze bruiloft kwamen zoals ze zijn, wel netjes maar ene vriend zelfs in korte broek, heerlijk informeel feestje Knipoog

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:38

Nou daar houd ik dus helemaal niet van.
Ik trouw om de bruiloft! Om het helemaal met alles er op en eraan mee te maken! Ik wil een prachtige lokatie (iets van een kasteel) ik wil aankomen in een prachtige auto! Alles er op en er aan. Vandaar dat we eerst flink moeten sparen.
Maar ik ga dus niet een poepie chique tent huren, alles op en top verzorgen als mijn gasten vervolgens in een korte broek aan komen poepen, dan ga ik echt wel alles bij elkaar gillen Vork

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:40

Mijn vrienden zie ik nog niet in een korte broek of een ondergescheten overall aankomen, maar in feite ben ik al lang blij wanneer ze erbij kunnen zijn om deze bijzondere dag met ons te delen Lachen

We zijn nu steeds meer aan het regelen en vastleggen, dus binnenkort zal ik ook maar eens een jurk gaan passen...

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:42

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:43

Wij zijn volop bezig met onze trouw, maar voor mij geen poepchique feestje hoor! Wel zelf lekker chique, maar mensen mogen van mij komen zoals ze willen! Trouwjurk is vastgelegd, en ze gaan me wel zien staan! Maar t wordt geen prinsessenjurk!
Ik trouw omdat ik mijn vriend graag zie Knipoog En wil zeker geen jaar moeten gaan werken alleen voor andere mensen!

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:45

Veel plezier met passen SFCAP! Is er een speciale reden voor om het burgelijk en kerkelijk huwelijk niet op dezelfde dag te vieren?
Ik kan er wel inkomen hoor Breitling. Zo'n dag is speciaal en je wilt dan ook dat je gasten dat onderstrepen door zich netjes te kleden. Alleen is netjes voor de 1 slordig voor de ander. Wij hebben ook een bruiloft gehad waarbij alle mannelijke daggasten een kostuum met slipjas aanhadden.(die zijn ook te huur) Paste helemaal bij de stijl van de bruiloft en dan weet je ook zeker dat iedereen er netjes bij loopt. Misschien een tip voor je. (dat geregel met die pakken kan je ook overlaten aan je ceremoniemeester nadat je hem/haar duidelijk gemaakt heb hoe je dit voor je ziet).
Het kost allemaal genoeg om er even voor te sparen zodat je het kan vieren zoals je graag wilt. Naar mijn mening hebben wij helemaal geen gekke dingen maar denk dat we toch wel €10.000 uitgeven aan de bruiloft.
Succes met sparen Breitling!