xKatleentjex schreef:En toch vind ik dat van verjaardagen minder dat ze niet met de tijd meegaan...Vroeger ja, als men er toen slechte dingen mee deed. Nu is het enige ffect wat je krijgt 23 klasgenootjes die vol plezier elkaar van alles schenken en een hele leuke dag hebben, terwijl de 24ste heel koppig vanaf de zijlijn moet toezien hoe hij/zij helemaal niet mag meedoen met dat plezier...
Mja, ik heb er zelf nooit moeite mee gehad.
Wij hadden 1 x in het jaar cadeautjesdag, dus ik kwam niets te kort. Leeftijdgenootjes binnen dat geloof hadden er voor zover ik weet ook absoluut geen moeite mee. Dat komt omdat we het zelf op dat moment ook geloofden, en er zelf dus ook mee instemden. Ik nam meestal ook gewoon de tractaties aan.
Mijn moeder vertelde dat het een gewetenskwestie was, en dat ik het zelf moest bepalen. 
En dat over de tijd mee gaan.. tsja. JG's doen er alles aan om precies op te volgen wat er in de bijbel staat. Ze willen geen verdraaiingen, en niet zelf regeltjes maken. Zoals in veel andere geloven wel gebeurd.
Citaat:
Ik heb gevraagd of ze ons op d elijst van niet-geïnteresseerden wilden zetten, omdat we niet geïnteresseerd zijn en dat ook NIET gaan worden. Is gebeurd. Ik zi ze regelmatig door de straat lopen en aanbellen bij d eburen, ons slaan ze over.
Als je 1x interesse toont geven ze dat aan elkaar door en blijven ze volhouden, ik wil niemand voor het hoofd stoten maar alles gaat erom om zoveel mogelijk mensen bij het geloof te krijgen, 1x interesse tonen = lastig gevallen blijven worden tenzij je gewoon HEEL duidelijk aangeeft niet geïnteresseerd te zijn. En tsja als dat op een botte manier moet dan moet dat maar, anders kom je er nooit vanaf
Daar is niets bots aan hoor. Bij JG's is het heel normaal als je gewoon vraagt dat je een 'niet bel adres' wilt worden. JG's lopen wijken af, en schrijven de nummers op van mensen die niet bezocht willen worden. Het is niet zo dat als je een keer een gesprek met ze hebt gehad, dat ze dat aan elkaar gaan vertellen waardoor er ineens heel veel komen.
Als je verteld dat je niet geïnteresseerd bent, wordt dat niet opgeschreven. Want bij de volgende keer kan het zo zijn dat een ander familielid opendoet, die wél geïnteresseerd is.
Gewoon duidelijk zeggen dat je een 'niet bel' adres wilt worden, dan is alles opgelost!
Heel soms komt het voor dat een JG per ongeluk daar toch aanbelt doordat hij een verkeerd briefje heeft met 'verboden huisnummers
' of iets dergelijks, dat kan natuurlijk gebeuren.
Dat heb ik vroeger ook een keer meegemaakt toen ik mee ging met mijn vader, die bewoner tripte 'm compleet, dat heeft best heel veel indruk op mij gemaakt als klein meisje.
Laatst bijgewerkt door Marloez op 17-08-08 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt